Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-12, 21:19   #286
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Inte för att klanka ner på någon i bilden direkt. Men i mina ögon ser de bara slanka ut samt tränar lite. Ta random person som tränat 2-3 år på gym men inte som blivit starkare eller bitig, deffa ner personen ifråga och personen bör väl matcha den fysiken typ.

Men vem vet, de kanske böjer 150 utan problem, markar 200 och reppar på 100 kg i bänk varje pass. Mycket möjligt, men det syns inte iaf (varrför det nu måste göra det).
Mja, 85kg deffad i den där formen på 190cm är ganska bra, vilket är mitt mål
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:21   #287
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Hur långa är personerna på bilden?

Är man lång tar det längre tid att se bitig ut, just på grund av proportionerna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:22   #288
Boynextdoor
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 268
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Vet väl vägen dit, men det är detaljer som kan hjälpa en på färden. Speciellt ifrån Anders som verkar besitta stor kunskap i byggning
Detaljer är nog inget att snöa in på efter en 25 minuter i träningsvärlden
Boynextdoor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:23   #289
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Vet väl vägen dit, men det är detaljer som kan hjälpa en på färden. Speciellt ifrån Anders som verkar besitta stor kunskap i byggning
Ta ett upplägg, träna det med progression i 1-2 år samt överskott. Nått en viss vikt eller inte nöjd med utseendet, deffa. Tada, rinse and repeat.

Att hoppa mellan tretio olika program är bara dumt. Välj en väg och gå den en längre tid och se till att utvecklas längs den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:26   #290
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Ta ett upplägg, träna det med progression i 1-2 år samt överskott. Nått en viss vikt eller inte nöjd med utseendet, deffa. Tada, rinse and repeat.

Att hoppa mellan tretio olika program är bara dumt. Välj en väg och gå den en längre tid och se till att utvecklas längs den.
Ja alltså, jag vet hur jag ska göra med allt PHUL-och hela biten kring det. Är mest lågreps jag är intresserad över.

Fungerar på att istället för att köra 3-5 reps på PHUL köra 8x12 reps på allt hela tiden med allting.
Satsa på saker som PUMP/TUT/ kort setvila
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:32   #291
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Välj den variant som du tycker ger dig mest tillfredsställelse, så du är konsekvent på gymmet i flera år. Istället för att tröttna på att gymma efter 3 månader och ingen biceps ökning med någon mm.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:37   #292
Krutpaket
Registered User
 
Krutpakets avatar
 
Reg.datum: Jun 2014
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 194
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Ja alltså, jag vet hur jag ska göra med allt PHUL-och hela biten kring det. Är mest lågreps jag är intresserad över.

Fungerar på att istället för att köra 3-5 reps på PHUL köra 8x12 reps på allt hela tiden med allting.
Satsa på saker som PUMP/TUT/ kort setvila
Men alltså, som jag förstår är hela poängen med phul att både köra låg- och högreps varje vecka. Är du så j-vla mycket emot lågreps är phul kanske inte för dig. Det är ganska dumt att som nybörjare börja fimpla och ändra i et beprövat uplägg. Vill du köra bara högreps kan du ju köra ett P/P/L upplägg 2gg i veckan, typ 3-1-3 eller 3-3-1

Men jag är långt ifrån en expert och är inte insatt i phul så va fan vet jag
__________________
Min Journal

Senast redigerad av Krutpaket den 2014-07-12 klockan 21:38.
Krutpaket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:42   #293
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Ska ta en dag ledigt och fundera över mitt framtida träningsliv.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:46   #294
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Bra idé!
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 21:57   #295
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Ledigt?

Börja träna istället och fundera inte så mycket.

Antagligen ett rullande shema eller ett statiskt. Själv har jag kört samma shema i princip senaste 3 åren med bara tung träning. Varför? För att det är roligt!

Att ligga och köra på 63,4 procent 4 set, 72,4 procent 3 set för att sedan höja till 75 procent ett set och sedan gå hem har jag valt att köra TUNGT på alla pass alltid, mest för att det är det som gör träningen kul.

Är träningen kul så fortsätter man förhoppningsvis. Ser många komma och gå i perioder hela tiden. Den typen av träning måste suga. Hitta det som driver din träning hela tiden. Annars kan man börja med någon sport istället som är rolig konstant. Pingis, bandy, fotboll osv. Varför slösa tid på något som inte ens är kul och man inte utvecklas.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 22:20   #296
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Ledigt?

Börja träna istället och fundera inte så mycket.

Antagligen ett rullande shema eller ett statiskt. Själv har jag kört samma shema i princip senaste 3 åren med bara tung träning. Varför? För att det är roligt!

Att ligga och köra på 63,4 procent 4 set, 72,4 procent 3 set för att sedan höja till 75 procent ett set och sedan gå hem har jag valt att köra TUNGT på alla pass alltid, mest för att det är det som gör träningen kul.

Är träningen kul så fortsätter man förhoppningsvis. Ser många komma och gå i perioder hela tiden. Den typen av träning måste suga. Hitta det som driver din träning hela tiden. Annars kan man börja med någon sport istället som är rolig konstant. Pingis, bandy, fotboll osv. Varför slösa tid på något som inte ens är kul och man inte utvecklas.
Så är det, lika sant som det är sagt. Om några år är jag där, ni får väl hålla på med erat styrkelyft

Fred

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-12 klockan 22:23.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 22:47   #297
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 510
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 22:59   #298
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Styrkelyftare ser inte heller starka ut, kolla eddie berglund på youtube
Det där är egentligen ett ganska fantastiskt dåligt exempel, Eddie är typ bäst i hela landet på att vara riktigt jävla mycket starkare än han ser ut. De flesta måste bli avsevärt mycket större och tyngre för att lyfta samma vikter som honom. Visst finns det skillnader mellan att träna för styrkelyft och för kroppsbyggning men blir man riktigt stark brukar man även bli stor och vice versa. De flesta jag har träffat som ser ut som monster är även otroligt starka, det finns ett fåtal undantag men det handlar om personer med en stor portion specifika talanger.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 23:08   #299
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Det där är egentligen ett ganska fantastiskt dåligt exempel, Eddie är typ bäst i hela landet på att vara riktigt jävla mycket starkare än han ser ut. De flesta måste bli avsevärt mycket större och tyngre för att lyfta samma vikter som honom. Visst finns det skillnader mellan att träna för styrkelyft och för kroppsbyggning men blir man riktigt stark brukar man även bli stor och vice versa. De flesta jag har träffat som ser ut som monster är även otroligt starka, det finns ett fåtal undantag men det handlar om personer med en stor portion specifika talanger.
Fast där måste jag säga att du har fel (igen). Byggare är ju i regel dom som är störst/biffigast där ute i träningsvärlden, deras filosofi är ju "göra en lätt vikt tung"

Man har sett stora kroppsbyggare köra på förhållandevis lätta vikter mot vad dom ser ut att "ta". Ska försöka hitta något exempel.

Sedan dessa herrar, tynglyftare
http://www.boxlifemagazine.com/wp-co...01-582x319.png

Dom ser nästan aldrig "biffiga" ut men starka något otroligt. Jag tycker inte alls massa/styrka går hand i hand, kanske 50% av fallen det är så. Det är minst lika vanligt med någon som ser stark ut som fan, men som inte orkar hänga med.

Har en polare som besitter en otrolig fysik av flera års gymmande, han ser verkligen stark ut. Ändå tränar han "bara" på 100kg bänkpress (just nu) men har aldrig sett någon köra så strikt och fint.

Han ser dock ut att kunna ta 200!

Senast redigerad av justblaze den 2014-07-12 klockan 23:11.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 23:14   #300
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Det där är egentligen ett ganska fantastiskt dåligt exempel, Eddie är typ bäst i hela landet på att vara riktigt jävla mycket starkare än han ser ut. De flesta måste bli avsevärt mycket större och tyngre för att lyfta samma vikter som honom. Visst finns det skillnader mellan att träna för styrkelyft och för kroppsbyggning men blir man riktigt stark brukar man även bli stor och vice versa. De flesta jag har träffat som ser ut som monster är även otroligt starka, det finns ett fåtal undantag men det handlar om personer med en stor portion specifika talanger.

Rätt galen bänk han har för den viktklassen utan att se ut som en köttbulle eller har kolfiberben.

Det jag inte fattar är hur han kan utvecklas så stort på kort tid, utan att bli tyngre eller större.

Nu kanske man inte ska kalla 4 år kort tid. Men med tanke på att han inte byter viktklass uppåt så ser det rätt sjukt ut.

Undrar hur det ser ut när han gästtränar på något annat gym Eller går in på byggargym och pressar hantlar på 70 kg med den kroppen. Måste se lite humor ut om han nu ens pressar hantlar.


__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2014-07-12 klockan 23:16.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)