Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-07-12, 09:34   #256
Le Havre
Registered User
 
Le Havres avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av Kvicksilver Visa inlägg
Jag håller på med byggning i förhoppning om att tävla någon dag.

Det handlar om att få en komplett fysik för att tävla i byggning och har inget att göra med att få en komplett fysik i allmänhet. En byggarkropp gör ju att man suger i alla andra sporter, att man har skitsvårt att hitta kläder som sitter bra (redan ett problem för lila mig) och ingen runt omkring har någon som helst förståelse för det man hålller på med.

Men's physique är inte imponerande på något plan. Ett gäng vältränade unga grabbar med små hjärnor och stora egon.

Prio ett för min träning är att må bra och att ha en väl fungerande atletisk kropp. Det estetiska är underordnat. Byggarkropp gör ju att man ser ut som en amerikan som handlat på Dressman hur man än bär sig åt. Inga av de byggare jag träffat talar om sin kropp som ett konstverk.

Tack för en kul trolltråd.
Du motsäger dig själv när du i ena stycket skriver att en byggarkropp suger i andra sporter samtidigt som du skriver att ditt mål är en väl fungerande atletisk kropp.
Le Havre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 12:30   #257
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Kvicksilver Visa inlägg
Jag håller på med byggning i förhoppning om att tävla någon dag.

Det handlar om att få en komplett fysik för att tävla i byggning och har inget att göra med att få en komplett fysik i allmänhet. En byggarkropp gör ju att man suger i alla andra sporter, att man har skitsvårt att hitta kläder som sitter bra (redan ett problem för lila mig) och ingen runt omkring har någon som helst förståelse för det man hålller på med.

Men's physique är inte imponerande på något plan. Ett gäng vältränade unga grabbar med små hjärnor och stora egon.

Prio ett för min träning är att må bra och att ha en väl fungerande atletisk kropp. Det estetiska är underordnat. Byggarkropp gör ju att man ser ut som en amerikan som handlat på Dressman hur man än bär sig åt. Inga av de byggare jag träffat talar om sin kropp som ett konstverk.

Tack för en kul trolltråd.
Så alla som tävlar i MF har små hjärnor, ok.... vältränade? Är du på riktigt? Dom är i löjligt jävla bra form.
Sedan håller jag med om att du motsäger dig själv + slår knut på dig själv
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 12:44   #258
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Sedan när är en stor byggarkropp = väl fungerande atletisk kropp?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 12:53   #259
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
En byggarkropp gör ju att man suger i alla andra sporter
Möjligt att den tunga kroppen ger konditionsproblem, men om man deffar ned sig till ensiffrigt BF% så får man sannolikt grym explosivitet som till fördel kan användas i många sporter. Många brottare, gymnaster t ex hade lätt kunnat tävla i kroppsbyggning med goda resultat på amatörnivå.

Blir man stor som ett hus, vilket ytterst ytterst få blir, ja då kanske man suger i alla sporter.

Senast redigerad av cero den 2014-07-12 klockan 12:55.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 13:11   #260
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
Du vill alltså bli ful, så att du kan ha kläder som sitter fult och dessutom suga på alla andra sporter, endast för att du tycker att de som ser jävla vältränade ut men med mindre muskler (dvs ser betydligt mer normala och attraktiva ut) är puckade egoister???
Jupp. Det blir faktiskt kontentan av min träning. Men så tränar jag ju inte för att vanligt folk runt omkring ska tycka att jag har snygg fysik utan för att dommarna ska tycka att jag har en bra bb fysik.
Kvicksilver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 13:14   #261
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Möjligt att den tunga kroppen ger konditionsproblem, men om man deffar ned sig till ensiffrigt BF% så får man sannolikt grym explosivitet som till fördel kan användas i många sporter. Många brottare, gymnaster t ex hade lätt kunnat tävla i kroppsbyggning med goda resultat på amatörnivå.

Blir man stor som ett hus, vilket ytterst ytterst få blir, ja då kanske man suger i alla sporter.
Absolut. Men en byggarfysik är ju inte optimal för några andra sporter än bb.
TS verkar mena att det finns EN ideal fysik... men det är ju bara ett tyckande.
Ska man lira pingis eller boxas är ju knappast en bb kropp önskvärd.
Kvicksilver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 13:19   #262
Kvicksilver
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Så alla som tävlar i MF har små hjärnor, ok.... vältränade? Är du på riktigt? Dom är i löjligt jävla bra form.
Sedan håller jag med om att du motsäger dig själv + slår knut på dig själv
Visst, dom är i bra form för sin sport. På samma sätt som en sumobrottare är i bra form för sin.
Bara för att du blir kåt av MF kroppar betyder ju inte det att deras fysik är BÄTTRE än andra idrottares fysik.
Jag ser inte MF kroppar som något ideal (vilket ju bara är min personliga åsikt) och jag är inte imponerad av deras prestation.
Men jag imponeras av prestationen bakom många som tävlar i bb och olika styrkesprter.
Däremot kan MF vara en bra inkörsport för att gå vidare till cbb och bb.

MF känns mest som en skönhetstävling för ungdomar som vunnit i det genetiska lotteriet både vad gäller fysik och utseende.
Kvicksilver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 13:52   #263
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av Kvicksilver Visa inlägg
Visst, dom är i bra form för sin sport. På samma sätt som en sumobrottare är i bra form för sin.
Bara för att du blir kåt av MF kroppar betyder ju inte det att deras fysik är BÄTTRE än andra idrottares fysik.
Jag ser inte MF kroppar som något ideal (vilket ju bara är min personliga åsikt) och jag är inte imponerad av deras prestation.
Men jag imponeras av prestationen bakom många som tävlar i bb och olika styrkesprter.
Däremot kan MF vara en bra inkörsport för att gå vidare till cbb och bb.

MF känns mest som en skönhetstävling för ungdomar som vunnit i det genetiska lotteriet både vad gäller fysik och utseende.
Det låter som vi har en viss avundsjuka, det är mer än en skönhetstävling. Har vi en förståelse?
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 13:54   #264
Mackie Messer
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 412
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Det låter som vi har en viss avundsjuka, det är mer än en skönhetstävling. Har vi en förståelse?
Nej, vi har två förståelser.
Mackie Messer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 14:14   #265
lillmesen
Registered User
 
lillmesens avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 2 224
Citat:
Ursprungligen postat av Kvicksilver Visa inlägg
Jupp. Det blir faktiskt kontentan av min träning. Men så tränar jag ju inte för att vanligt folk runt omkring ska tycka att jag har snygg fysik utan för att dommarna ska tycka att jag har en bra bb fysik.
Varför inte träna för din egen skull så att du har en fysik som DU tycker är snygg och fungerande?
__________________
lillmesens journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=211878
Citat:
Hårdrockare skäms ju inte för att vara hårdrockare. Det finns väl få hårdrockare som skulle säga "Jag är inte alls hårdrockare jag gillar helt enkelt bara långt hår, billig öl och hårdrock, men jag är inte hårdrockare".
lillmesen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 14:18   #266
justblaze
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av lillmesen Visa inlägg
Varför inte träna för din egen skull så att du har en fysik som DU tycker är snygg och fungerande?
Sanningens ord, håller med.
justblaze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 14:45   #267
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Är nästan övertygad om att Justblaze haft en annan användare, kan bara inte komma på vilken.
Min misstanke är förre detta Carnes
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 17:18   #268
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av justblaze Visa inlägg
Känns inte direkt som någon mening, inte i denna tråden när ni redan sitter med taggarna utåt. Sedan har jag inte hunnit bygga någon nämnvärd massa, men jag är på gång, och vet exakt hur jag ska komma dit. Jag lägger min energi på det nu.
Du vet faktiskt inte alls exakt hur du ska komma dit. Du tror att du vet, men om du faktiskt hade rätt vet du ju inte förrän du har försökt och fått någon slags resultat. Nu är det givetvis bra att du tror på det du gör, problemet är dock att du envisas med att tala om för andra hur saker ligger till och det har du inte erfarenhet till. Du upprepar sådant som du har läst men eftersom du inte har hållit på så länge så har du inte utvecklat ett filter och därför kan du inte skilja det som är vettigt från det som är skit.

Sen får jag intrycket att du ofta ljuger för att verka kunnigare än du är, det tycker jag att du ska sluta med. Det blir svårt att ta dig på allvar när du håller på så. Jag tror t.ex inte för ett ögonblick att du visste vem Roger Estep var, du försade dig lite där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 17:27   #269
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Sen får jag intrycket att du ofta ljuger för att verka kunnigare än du är, det tycker jag att du ska sluta med. Det blir svårt att ta dig på allvar när du håller på så. Jag tror t.ex inte för ett ögonblick att du visste vem Roger Estep var, du försade dig lite där.
Får intrycket? Det framgår ju tydligt att han ljuger sig både gul och blå. Eller hur var det nu med myo-reps på Arnolds tid?
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-07-12, 17:33   #270
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Ok, en liten underdrift kanske...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)