Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-02-13, 17:21   #16
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nu får ni ge er, jag är känd för mig vekhet på det här forumet men i den här tråden är jag den hittills bästa atleten?!
Jag hade nog fått en 10a, så du kan vara lugn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:23   #17
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag minns inte att man öht fick reda på resultaten under mönstringen.

Det jag minns var att cykeltestet var jävligt jobbigt. Jag hade bra kondis (enbart införskaffad via löpning) och sprang milen på runt 40min på en rätt backig terrängbana några veckor innan jag mönstrade. Resultatet tror jag inte jag nånsin fick reda på, men jag minns att jag blev besviken på cyklingen och typ tyckte att det borde känts lättare. Jag kan ju ändå ha presterat bra, svårt att veta.

Styrketestet minns jag väldigt vagt. Har för mig att det var en isometrisk benspark som det kändes som att det var svårt att ens kunna ta i ordentligt i. Sen var det nåt för armstyrka också, men det minns jag inte alls vad det var för typ av övning.

Tror jag gjorde min mönstring i Östersund 1991 eller nåt sådant...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:24   #18
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nu får ni ge er, jag är känd för mig vekhet på det här forumet men i den här tråden är jag den hittills bästa atleten?!
Du kanske helt enkelt var så jäkla fit att du slapp ta i ordentligt. Annars hade du ju aldrig grejat det...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:26   #19
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Cykeltestet går på kroppsvikt med så om du väger mindre så får du det betydligt lättare.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:31   #20
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Nu får ni ge er, jag är känd för mig vekhet på det här forumet men i den här tråden är jag den hittills bästa atleten?!
Om det hjälper kan jag flika in med att säga att jag fick en 9a och tyckte det var relativt lätt. Drog också en 9a på styrketestet med 20-30% marginal .Hade bara vardagscyklat innan och kört lite bänkpress och curls på gymmet.

Senast redigerad av David_wigren den 2018-02-13 klockan 17:33. Anledning: Är stark och har bra kondis men kan inte stava
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:39   #21
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag minns inte att man öht fick reda på resultaten under mönstringen.
Ouch, sa de inte ens till när ni hade kommit upp till en nia? Ni fick bara cykla på så länge ni pallade? Den är hård...

Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Jag hade nog fått en 10a, så du kan vara lugn.
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Cykeltestet går på kroppsvikt med så om du väger mindre så får du det betydligt lättare.
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Om det hjälper kan jag flika in med att säga att jag fick en 9a och tyckte det var relativt lätt. Drog också en 9a på styrketestet med 20-30% marginal .Hade bara vardagscyklat innan och kört lite bänkpress och curls på gymmet.
Tack!!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:49   #22
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Man fick resultatet hos majoren som placerade en. Tror till och med att jag fick veta resultaten på plats vid styrke samt cykelmomentet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:50   #23
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Vet någon om man kan se sina gamla mönstringsresultat någonstans? Google hjälpte inte.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:52   #24
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Jag har aldrig mönstrat, men fick man veta resultatet från något intelligenstest? Det torde vara knäckande för många.

För det var/är väl ett sådant?
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 17:54   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Jag har aldrig mönstrat, men fick man veta resultatet från något intelligenstest? Det torde vara knäckande för många.

För det var/är väl ett sådant?
Ja, 7/9 fick jag. Och 4/9 hos psykologen, och 3/9 i ledarskap (också hos psykologen). 6/9 i styrka, sen minns jag inga mer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 18:18   #26
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Man fick resultatet hos majoren som placerade en. Tror till och med att jag fick veta resultaten på plats vid styrke samt cykelmomentet.
Man fick ju inte veta förrän bra långt senare (via ett brev) vart man skulle bli placerad.

Så var det i alla fall för mig. Såvitt jag minns fick man väl komma med nåt önskelmål under mönstringen. Men jag visste verkligen inte var jag skulle hamna då jag åkte hem på kvällen.

Iofs fick jag ju åka på nåt slags extra test som hade nåt med morsesignaler och matte att göra... Kanske var för att de ville avvakta resultatet från dessa extraprov innan de bestämde sig?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 18:21   #27
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ouch, sa de inte ens till när ni hade kommit upp till en nia? Ni fick bara cykla på så länge ni pallade? Den är hård...
Som jag minns testet så skruvade de gradvis upp motståndet tills dess man inte kunde hålla den önskade trampfrekvensen längre och då avbröt de testet. Minns inte att någon berättade vilket resultat man fick.

Det jag minns var i princip att jag tyckte det tog slut för fort, och att jag tyckte att jag borde kunna sitta och trampa på cykeln halva dagen.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 18:23   #28
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vet någon om man kan se sina gamla mönstringsresultat någonstans? Google hjälpte inte.
De finns kanske i nåt arkiv nånstans. Det lär inte finnas tillgängligt för offentligheten via google eller på nåt annat sätt. Det är ju en massa läkarundersökningar och psykologutvärderingar. Typ sekretessbelagda grejer om det finns kvar.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 18:25   #29
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Man fick ju inte veta förrän bra långt senare (via ett brev) vart man skulle bli placerad.

Så var det i alla fall för mig. Såvitt jag minns fick man väl komma med nåt önskelmål under mönstringen. Men jag visste verkligen inte var jag skulle hamna då jag åkte hem på kvällen.

Iofs fick jag ju åka på nåt slags extra test som hade nåt med morsesignaler och matte att göra... Kanske var för att de ville avvakta resultatet från dessa extraprov innan de bestämde sig?
Jag mönstrade året det inte var allmänpliktigt längre. Ansökte om att få mönstra och fyllde i att jag ville göra lumpen efter mönstring med okej resultat (cykel 5, styrka 9, intelligens 7, ledarskap 7) på mönstringen fick jag veta att jag blev placerad i "befälsreserv grupp" för artilleri och att dem skulle höra av sig..

7 år senare och jag har fortfarande inte hört ett skit.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 18:35   #30
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag mönstrade året det inte var allmänpliktigt längre. Ansökte om att få mönstra och fyllde i att jag ville göra lumpen efter mönstring med okej resultat (cykel 5, styrka 9, intelligens 7, ledarskap 7) på mönstringen fick jag veta att jag blev placerad i "befälsreserv grupp" för artilleri och att dem skulle höra av sig..

7 år senare och jag har fortfarande inte hört ett skit.
Jag fick ju dock göra lumpen. 15 månader i Umeå.
Däremot blev jag aldrig krigsplacerad. Jag fick nån typ av brev där det stod att delar av den bataljon (eller kanske brigad) som jag skulle ingå i fortfarande inte var klar med sin utbildning. Det skulle komma ytterligare besked när resten av packet var färdigutbildade.

Men det kom aldrig nåt mer.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)