Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-18, 20:31   #16
Pokkes
Registered User
 
Pokkess avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 208
1. Jobbigt och omständigt
2. Dyrt (om man vill gå den vägen som inte är lika mycket 1.)
3. Krångligt att få i sig nog med protein och micronutrienter
4. Onödiga begränsningar
5. Jag har ingen man-bun
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Stjärt!
Pokkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 20:39   #17
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Pokkes Visa inlägg
1. Jobbigt och omständigt
2. Dyrt (om man vill gå den vägen som inte är lika mycket 1.)
3. Krångligt att få i sig nog med protein och micronutrienter
4. Onödiga begränsningar
5. Jag har ingen man-bun
Ne
Ne
Nja
Nja
Legit
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 21:03   #18
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Därför att jag äter kött
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 21:03   #19
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Provat att äta strikt vegetariskt (tål inte ordet vegan ) i typ 2 år, slutade med animalier över en dag och saknade egentligen inte något rent smakmässigt. Men det funkade inte för mig.

Äter dock fortfarande en hel del vegetariskt, ibland kan det gå minst en vecka utan att jag äter kött, fisk eller fågel (dock slinker en del ägg ner). Men i ärlighetens namn är det främst av ekonomiska orsaker.

Jag gillar vegetarisk mat, jag gillar kött. Tror ett misstag många "nyblivna" vegetarianer gör att är försöka efterlikna vanlig kost med diverse substitut. Man kommer i princip alltid bli besviken om man provar substitut, men som tur är finns det så mycket mer inom "vegetariska köket" än substitut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 21:10   #20
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Tycker inte det verkar hälsosamt. Har en bekant som är vegan, sköter kost och träning ypperligt men är ändå sliten, vresig, trött och bygger aldrig muskler.

Tråkigt svar men är för lat och tycker det är för gott. Dock max 500 gram gris och nötkött i veckan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 21:41   #21
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Ärligt talat är det mest för att det är så jobbigt socialt när jag blir bjuden på mat av ickeveganer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 21:43   #22
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag tycker inte det är oetiskt att äta djur. Allt levande ska dö och det är i princip inte värre att dö och bli uppäten än att dö i sjukhussäng och bli kremerad. Vi människor har befunnit oss i toppen av näringskedjan under så lång tid att vi blivit ohälsosamt rädda för döden.

Dock är ju mycket i djurhållning och matindustrin rätt oetisk. Så bättre alternativ är ju såklart att föredra så att djuren inte behöver bli plågade hela livet.

Jag skulle inte äta människa, för det tilltalar mig inte. Det vattnas liksom inte i munnen på mig då jag hör talas om helstekt människa. Av samma anledning skulle jag helst inte äta maggots och daggmask heller. Befann jag mig i ett flygplansvrak i anderna skulle jag nog käka lite människosushi dock.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 21:51   #23
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Jag äter vad som bjuds men i t ex Canada 'ter jag nästan enbart oinplastat natÜrligt kött om jag äter kött, i övriga värden 'ter jag ca 1% kött förutom fisk som jag 'ter mer av. Jag subjektiverar mig inte som en -an eller -ist det är framförallt att bli någonting jag har problem med och öven om jag skulle äta veganskt över år skulle jag inte ruta in mig som det, då skildnaden blir enbart runt 3-5% i dietskildnad ändå.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 22:14   #24
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Skulle du äta människa om du fick chansen? Tänk att du kliver in på en restaurang i hamnstaden Cólon, Panama, och kyparen tycker du ser tillräckligt objektivistisk ut för att erbjuda dig den hemliga rätten, Människohjärta Confit med spädbarnslever sous vide, och ingen utanför restaurangen kommer någonsin få reda på det. Tackar du ja då?

Frågar inte för att det är relevant för tråden egentligen utan för att när jag läste ditt svar slog det mig att du är den forummedlem som känns mest kannibal
Nej, jag skulle inte äta människor såvida jag inte var fången i ett kommunistland.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 22:20   #25
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Otroligt ointresserad av matlagning och vill få i mig protein, vilket jag är dålig på redan nu som icke-vegan. I teorin skulle jag kunna vara en bra vegan i.o.m. att jag inte är intresserad av mat och således inte känner något stort behov av t.ex. kött för att det är gott. Men jag blir trött bara av att tänka på att tänka efter när jag handlar, för att inte tala om när jag är bortbjuden hos någon. Jag har nog heller inte något emot att äta djur även om jag respekterar de som har det. Åtminstone faktumet att de är det, när jag tänker efter så är flera av de som jag kommer på rätt skitnödiga. Men själva grejen har jag inget emot.

Men allra främst så är det nog för att jag är en inte-krångla-till-det-snubbe. Det ska inte innefatta någon tankeverksamhet, det ska gå snabbt och jag ska bli mätt.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-18, 22:54   #26
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Så länge man inte äter kött från polynesien/mikronesien (pga risken för Kuru) och tillagar ordentligt, så är det nog lugnt med kannibalism
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 06:00   #27
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Äter mindre och mindre kött och mer och mer fisk och ägg. Mer för att det är smidigt, gott och billigt men att bidra lite mindre till hemsk djurhållning är väl bättre än att bidra mer, antar jag.
Skulle "gärna" undvika konsumtion av kött och även ägg pga hemsk djurhållning, men det är för gott så jag tycker väl i någon mån att det är värt de stackars djurens lidande
Är iaf inte vegetarian för att kött är för gott. Är inte vegan för att jag vill behålla mitt intellekt och min kroppshydda samt har läst för många av G.W's poster
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 07:27   #28
Melker2
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 509
Det skulle känns ytterst oetiskt för mig att vara vegan för då skulle alla vildsvin jag behöver skjuta för att skydda jordbruket bara kastas.

Satt ute i natt och skyddade en nysådd veteåker. Det förstörs fort om 20-30 vildsvin får hållas några nätter. Granngården har slagit igen för de har haft mer än 40% betesskador de senaste åren.

Köpekött håller jag mig nästan helt ifrån men ska man köpa så välj lokalproducerat gräsbeteskött och helst även gårdsslakteri. Lite dyrare men bättre för alla.
Melker2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 08:51   #29
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Melker2 Visa inlägg
Det skulle känns ytterst oetiskt för mig att vara vegan för då skulle alla vildsvin jag behöver skjuta för att skydda jordbruket bara kastas.

Satt ute i natt och skyddade en nysådd veteåker. Det förstörs fort om 20-30 vildsvin får hållas några nätter. Granngården har slagit igen för de har haft mer än 40% betesskador de senaste åren.

Köpekött håller jag mig nästan helt ifrån men ska man köpa så välj lokalproducerat gräsbeteskött och helst även gårdsslakteri. Lite dyrare men bättre för alla.
Jomen så att - Hoppas du kollar för:

Rekordmånga trikinlarver i vildsvin
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-19, 09:56   #30
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Jomen så att - Hoppas du kollar för:

Rekordmånga trikinlarver i vildsvin
Vildsvin räknas väl typ som fläsk och fläsk ska man väl alltid genomsteka, så utöver ev äckelfaktor är det väl ingen fara att käka vildsvin då? Eller lämnar trikinlarver någon "restprodukt" som inte är så nyttigt att få i sig?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)