Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-29, 13:37   #121
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av ligne Visa inlägg
kålhuvud ...

vad ska man svara när du frågar hur mycket hårdare den är?

nu fick du ett svar och kan själv sitta och fundera på hur mycket skillnad 19kg är.
Alltså, försökte du vara sarkastisk/rolig med dedär sista?
Du lyckades "sådär" isåfall kan jag väl säga.

Vad man ska svara? Ja, kaske hur mycket hårdare man "upplever" att den är, för det säger fan så mycket mer än siffror..så jag vet inte vem som är kålhuvudet riktigt..

Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Kraft kvar till vad?

Alltså det är tre OLIKA sätt som jag tränar på. Jag kör inte allt under samma pass!
Aah, såklart, my bad! Kör du ett upplägg / gång (dvs. varvar mellan alla) eller kör du någon sorts annan avancerat perodisering?
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 13:41   #122
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Aah, såklart, my bad! Kör du ett upplägg / gång (dvs. varvar mellan alla) eller kör du någon sorts annan avancerat perodisering?
Jag försöker hålla mig till att köra en variant i några veckor innan jag går på nästa del.

Men oftast blir det maxtunga singlar på målgrippern.
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 13:45   #123
bo-jan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Jag försöker hålla mig till att köra en variant i några veckor innan jag går på nästa del.

Men oftast blir det maxtunga singlar på målgrippern.
Gör du några framsteg på fyran då, Martin?
bo-jan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 13:49   #124
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jan Visa inlägg
Gör du några framsteg på fyran då, Martin?
Precis börjat med grippers igen! Men jag tryckte CoC #3.5 överraskande lätt med vänstern och BBSE med högern. Fastän att BBSE:n är såpass nära CoC #4 så det fortfarande långt borta.
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 13:52   #125
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Det låter faktiskt som ett jäkligt kul och bra upplägg. Ska nog börja köra det, fast ev. att man begränsar maxreps veckorna lite och kör målgripper/negative en något längre period.

Är det ett upplägg du rekomenderar? Har du ökat bra på det (uppenbarligen har du ökat bra om du kört det länge).

En helt annan sak, är det CoC #3,5 du är certifierad för? tror inte det framgår från filmen..
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 13:54   #126
bo-jan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Precis börjat med grippers igen! Men jag tryckte CoC #3.5 överraskande lätt med vänstern och BBSE med högern. Fastän att BBSE:n är såpass nära CoC #4 så det fortfarande långt borta.
Inte dåligt att ta avbrott från grippersträning och fortfarande kunna trycka så tunga grippers Jag har också tränat väldigt dåligt med grippers i flera månader men styrkan verkar ändå sitta kvar, konstigt Hoppas iallafall få se dig stänga fyran framöver!
bo-jan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 13:56   #127
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Vad har man som nästa mål när man stängt och behärskat 4an egentligen?
Vilket lyxproblem!
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 14:19   #128
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Det låter faktiskt som ett jäkligt kul och bra upplägg. Ska nog börja köra det, fast ev. att man begränsar maxreps veckorna lite och kör målgripper/negative en något längre period.

Är det ett upplägg du rekomenderar? Har du ökat bra på det (uppenbarligen har du ökat bra om du kört det länge).

En helt annan sak, är det CoC #3,5 du är certifierad för? tror inte det framgår från filmen..
Rekommenderar och rekommenderar, det måste funka iaf. Det absolut viktigaste är att man har kontinuitet och inte skadar sig, samt varierar träningen.

Citat:
Ursprungligen postat av bo-jan Visa inlägg
Inte dåligt att ta avbrott från grippersträning och fortfarande kunna trycka så tunga grippers Jag har också tränat väldigt dåligt med grippers i flera månader men styrkan verkar ändå sitta kvar, konstigt Hoppas iallafall få se dig stänga fyran framöver!
Tackar, det hoppas ifs jag också!

Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Vad har man som nästa mål när man stängt och behärskat 4an egentligen?
Vilket lyxproblem!
Kanske en BBGE, BB PRO?

Jag har en gripper som heter BB World Class, och där utgör fjädern iaf halva handtagets tjocklek. Den fungerar ypperligt som bokstöd...
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 14:55   #129
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Vad menar du med "det måste funka iaf." ?

Ska fan ta och beställa en CoC #2,5 direkt efter nyår, funderar att beställa ifrån ett ställe där man kan köpa 3 och betala för 2. Isåfall blir det trainern så jag kan värma upp ordentligt, CoC #2,5 som målgripper oc CoC #3 att köra negativa med, fast det känns ändå lite VÄL med 3an redan eftersom 2an känns skapligt tung fortfarande

Då skulle jag isåfall ta 1,5an istället men det ser jag ingen mening med eftersom jag reppar 14-18 reps med 1an.. så det kanske bara blir 2,5an och trainern, just nu vet jag ingenting
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-29, 15:45   #130
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Vad menar du med "det måste funka iaf." ?

Ska fan ta och beställa en CoC #2,5 direkt efter nyår, funderar att beställa ifrån ett ställe där man kan köpa 3 och betala för 2. Isåfall blir det trainern så jag kan värma upp ordentligt, CoC #2,5 som målgripper oc CoC #3 att köra negativa med, fast det känns ändå lite VÄL med 3an redan eftersom 2an känns skapligt tung fortfarande

Då skulle jag isåfall ta 1,5an istället men det ser jag ingen mening med eftersom jag reppar 14-18 reps med 1an.. så det kanske bara blir 2,5an och trainern, just nu vet jag ingenting
Klumpigt uttryckt... Om man sköter återhämtningen och har stagnerat (inte blivit starkare efter några månader), så bör man träna upp andra områden som t.ex. öppen handstyrka, handleder, pinch.

Det låter som en bra idé med T, 2,5 och 3.

Det är #3 som jag är certad på. Jag har stängt #3,5 med CCS också, men inte certiferat.
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-31, 13:58   #131
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Ok I see, håller med dig. Vad innebär "öppen handstyrka" föresten? Jag har glömt =(
Kan det vara typ barholds med fatbar? Gärna exempel på övningar.

En fråga bara, har du olika träningsupplägg på vänster och höger hand om dom är olika starka?

Certa dig på 3,5an också då, du har ju gjort 5 reps på den väl?
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-31, 15:20   #132
bo-jan
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Ok I see, håller med dig. Vad innebär "öppen handstyrka" föresten? Jag har glömt =(
Kan det vara typ barholds med fatbar? Gärna exempel på övningar.

En fråga bara, har du olika träningsupplägg på vänster och höger hand om dom är olika starka?

Certa dig på 3,5an också då, du har ju gjort 5 reps på den väl?
Exempel på övningar som tränar upp den öppna handstyrkan är Fatbar deadlift och Rolling Thunder.
bo-jan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-31, 16:40   #133
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Ok I see, håller med dig. Vad innebär "öppen handstyrka" föresten? Jag har glömt =(
Kan det vara typ barholds med fatbar? Gärna exempel på övningar.

En fråga bara, har du olika träningsupplägg på vänster och höger hand om dom är olika starka?

Certa dig på 3,5an också då, du har ju gjort 5 reps på den väl?
bo-jan har redan svarat! Kolla på http://gripfaq.com

Jag är nog en av dom få som är relativt jämnstark, så jag har inte olika träningsprogram.

Känner mig inte så sugen på att certa mig på #3,5 än. Kanske gör ett försök nästa år. Mitt bästa resultat är 8 reps på #3,5.
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-01, 17:01   #134
Ibrahim
Registered User
 
Ibrahims avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 85
Äntligen har jag blivit bra på sättning nu. Kan redan göra 25 reps med högern på 100:an. Fast vänster släpar efter.. Endast 4 reps där. Ska jag ta en paus(har kört 3 pass) med höger tills jag kommer ikapp med vänstern??
__________________
Vi som saknar användaren man inte får nämna
Ibrahim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-01, 17:16   #135
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Citat:
Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
Äntligen har jag blivit bra på sättning nu. Kan redan göra 25 reps med högern på 100:an. Fast vänster släpar efter.. Endast 4 reps där. Ska jag ta en paus(har kört 3 pass) med höger tills jag kommer ikapp med vänstern??
Nja, jag tänkte så förut jag med men då missar man ju bara träningstillfällen för den handen, vet inte vad som är bäst men du kanske kan köra lite hårdare på den svagare handen, och köra mer högreps på den starkare handen..

Bara att köra hårt och ha tålamod.
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)