Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-06, 12:25   #181
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Det är (nästan ) riktigt bra!
Med lastare, klipp (standardgrejor från Ironmind) och hub inräknad landar jag på ~20,7 kg. Vet inte hur man brukar räkna. Men det var ju kul att höra att man ligger bra till.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 12:30   #182
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Med lastare, klipp (standardgrejor från Ironmind) och hub inräknad landar jag på ~20,7 kg. Vet inte hur man brukar räkna. Men det var ju kul att höra att man ligger bra till.
Fel igen. ~22 kg lyfter jag. Jag har lastaren för olympiska vikter som är tyngre.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 14:42   #183
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Skitbra!
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 18:05   #184
emi23j
Registered User
 
emi23js avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 530
Måste bara fråga. Men knakar det i era händer/fingrar när ni stänger grippers? Knakar som fan i mina i alla fall.
emi23j är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 18:27   #185
Kauppi
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 657
Citat:
Ursprungligen postat av emi23j Visa inlägg
Måste bara fråga. Men knakar det i era händer/fingrar när ni stänger grippers? Knakar som fan i mina i alla fall.
de första seten gör det de.
sen så glider de på fint när man blivit lite varm
Kauppi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 18:50   #186
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av emi23j Visa inlägg
Måste bara fråga. Men knakar det i era händer/fingrar när ni stänger grippers? Knakar som fan i mina i alla fall.
Jag värmer alltid upp med lätta grippers innan jag går på hårdare diton. Detta gör jag främst för att "undvika" skador samt att slippa knakandet.
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 10:49   #187
emi23j
Registered User
 
emi23js avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 2 530
Citat:
Ursprungligen postat av Mart|n Visa inlägg
Jag värmer alltid upp med lätta grippers innan jag går på hårdare diton. Detta gör jag främst för att "undvika" skador samt att slippa knakandet.
Får börja göra det. Och grattis btw till #4 som det står om i en annan tråd=).

Anyway. #1, har i alla fall inte visat sig vara någon riktigt utmaning. klämmer ihop den 10+ gånger med båda händerna. Funderar nu på att köpa en starkare och resonerar så att det kanske är lika bra att kliva på CoC #2 direkt för att hålla nere kostnaderna, om den är för tung kan jag ju i af köra excentriskt med den. Tänkte också ta och beställa de där gummibanden. vad tror ni om detta resonemang? eller rekommenderar ni #1.5 först?
emi23j är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 10:52   #188
Ungrim
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 4 428
Citat:
Ursprungligen postat av emi23j Visa inlägg
Får börja göra det. Och grattis btw till #4 som det står om i en annan tråd=).

Anyway. #1, har i alla fall inte visat sig vara någon riktigt utmaning. klämmer ihop den 10+ gånger med båda händerna. Funderar nu på att köpa en starkare och resonerar så att det kanske är lika bra att kliva på CoC #2 direkt för att hålla nere kostnaderna, om den är för tung kan jag ju i af köra excentriskt med den. Tänkte också ta och beställa de där gummibanden. vad tror ni om detta resonemang? eller rekommenderar ni #1.5 först?
Du kan nog gå på 2án även om du inte skulle få igen den helt så är det säkert inte så långt ifrån.
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 11:10   #189
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av emi23j Visa inlägg
Får börja göra det. Och grattis btw till #4 som det står om i en annan tråd=).

Anyway. #1, har i alla fall inte visat sig vara någon riktigt utmaning. klämmer ihop den 10+ gånger med båda händerna. Funderar nu på att köpa en starkare och resonerar så att det kanske är lika bra att kliva på CoC #2 direkt för att hålla nere kostnaderna, om den är för tung kan jag ju i af köra excentriskt med den. Tänkte också ta och beställa de där gummibanden. vad tror ni om detta resonemang? eller rekommenderar ni #1.5 först?

Tack så mycket!

Det låter förnuftigt! Som nybörjare ökar man snabbt med grippers.
__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 13:15   #190
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Vad gör jag för fel när jag inte kan stänga de sista 1-2mm med vänstern, nästan oavsett gripper?
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 13:31   #191
Mart|n
Televinken.
 
Mart|ns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 8 089
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Vad gör jag för fel när jag inte kan stänga de sista 1-2mm med vänstern, nästan oavsett gripper?
Du sätter antagligen grippern för långt bak i handen.

Kolla på den videon för lite tips:

__________________
I lift things up and put them down | Certified Captain of Crush | Hur man stänger CoC #4 | Min träningsdagbok
Vikings never gave a shit how they looked when they swung the axe, only that the axe landed hard and with purpose.
Mart|n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 17:02   #192
Gosti123
Registered User
 
Gosti123s avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 1 765
Nu kan jag stänga min coc trainer 10 gånger med högern och 4 med vänstern.

Är det någon idé att gå på ettan än?
Gosti123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 17:07   #193
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Gosti123 Visa inlägg
Nu kan jag stänga min coc trainer 10 gånger med högern och 4 med vänstern.

Är det någon idé att gå på ettan än?
Jag klarar ungefär lika många med trainern men har lite kvar på 1an, men du kan ju prova om du vill (provat grippers 1 gång bara, så det kanske sitter lite i teknik)
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 23:08   #194
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Nytt pers med Iron Mind-hubben idag! V: ~23,25 kg. Tangerat pers med högern (~22 kg).
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-10, 23:42   #195
Lucipha
Registered User
 
Luciphas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 1 503
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Nytt pers med Iron Mind-hubben idag! V: ~23,25 kg. Tangerat pers med högern (~22 kg).
Beställde du den från IM? Känner ett starkt ha-begär
Lucipha är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)