Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal idag, 01:01   #106
svenbanan
Registered User

svenbanans avatar

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Tänk då om du var född albino, då saknar du helt och hållet melanin vilket gör att din hud aldrig kommer att få någon mörkare skyddande hud hur mycket du än solar.

Finns människor som föds där generna som krävs för att generera brosk är avstängda och då kvittar det hur mycket du sparkar på den där palmen.
Ja?

Jag säger ju inte att det inte existerar folk som är "äkta" non-responders. I alla fall inte i solbrännefallet.

Men hur kan man vara en "äkta" non-responder vad gäller muskelhypertrofi?

Vad är det som gör att man får tillbaka musklerna då man börjat röra på sig igen efter att man har legat i gipsvagga tre månader och blivit smalare än en sytråd? Vore man en äkta non-responder så skulle man ju då fortsätta vara smal som en sytråd även efter att man varit på benen flera månader. Kanske skulle ett kriterium också vara att man inte ens får nån atrofi (eftersom man redan är maximalt avmagrad redan innan) ifall man ligger i gipsvagga. Jag tror inte en sådan person existerar. Och om det existerar sådana personer så ligger de på sjukhus 24/7 eller dör ifall ett löv landar på dem. De lär definitivt vara alldeles för svaga för att ens ge sig på ett träningsprogram, och det är inte sådana personer som vi pratar om som non-responders här.

Vad gäller detta tror jag alltså inte det är möjligt. Snarare då alltså att man når sitt genetiska max väldigt tidigt. Fast även denna modell har sina brister (som jag inte orkar beskriva igen) vilket gör att jag inte tror att det är den enda mekanismen inblandad.

Senast redigerad av svenbanan den idag klockan 01:03.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:17.