Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-04-07, 04:59   #10066
Ricken13
Registered User
 
Ricken13s avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Bortanför åkern
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
(Suck, skrev nyss ett mer välskrivet inlägg, hann bli utloggad, när jag loggade in var det borta)

Hur gör ni för att krossa platåer?


Som 3 inlägg ovan går det jävligt segt, ligger idag på 79,4kg, 183cm lång, 34 år gammal....


Jag tänker inte ens gissa på hur mycket energi det är i den där maten. Och jag tycker inte att du ska gissa heller. Om det nu är så att du tycker att det har stagnerat så borde du definitivt väga maten för att se exakt vad du äter.

Om det sen ändå är så att du har platåat så kanske det är läge med en paus?
Ta en vecka och ät normalt. Slappna av och börja sen om igen.
Om du inte har nån tidspress så finns det ingen anledning att jaga upp sig.

Men med 79kg på 183cm så kanske det inte är så himla mycket fett kvar att ta av?
Ricken13 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-07, 07:33   #10067
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Ricken13 Visa inlägg
Jag tänker inte ens gissa på hur mycket energi det är i den där maten. Och jag tycker inte att du ska gissa heller. Om det nu är så att du tycker att det har stagnerat så borde du definitivt väga maten för att se exakt vad du äter.

Om det sen ändå är så att du har platåat så kanske det är läge med en paus?
Ta en vecka och ät normalt. Slappna av och börja sen om igen.
Om du inte har nån tidspress så finns det ingen anledning att jaga upp sig.

Men med 79kg på 183cm så kanske det inte är så himla mycket fett kvar att ta av?
Nej, det är väl egentligen dumt att gissa. Har ätit ungefär samma under en period och gått ner rätt snabbt, men funderar också på att ta en liten paus och äta lite mer, ta några vilodagar från träningen också.

Finns fortfarande en hel del fett kvar att ta av =)

AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-08, 17:32   #10068
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Tickar sakta sakta ner sista 2 veckorna. Denna vecka har jag nog ätit på balans men so be it. Jag stressar inte och har egentligen inget mål mer än att jag ska ner mer i vikt. Ger det 5-6 veckor till för ett riktigt bra utgångsläge för en lååååång bulk. Vikt nu ungefär 87kg ner från 92 i julas.
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-09, 16:45   #10069
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Verkar som kroppen trivs med denna vikt, runt 74 kg, så de sista 2 kg lär bli svårare än de första tre. Kul.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-10, 10:48   #10070
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Nej, det är väl egentligen dumt att gissa. Har ätit ungefär samma under en period och gått ner rätt snabbt, men funderar också på att ta en liten paus och äta lite mer, ta några vilodagar från träningen också.

Finns fortfarande en hel del fett kvar att ta av =)

Din form har blivit sjukt bra Alex! Eloge till dig! Ibland är det svårt att se det själv - men din utveckling som jag ändå har följt här är utomordentlig bra!

+ för att använda snoppen som nyckelhängare
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-10, 16:44   #10071
Newdays
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 8
Tappade från 72,9 till 72,2 på en vecka. Trots födelsedag i veckan och att jag var tvungen att äta pizza pga terrorattacken. 13,8 % kroppsfett. Har inte tappat något i styka ännu.
Newdays är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-10, 16:53   #10072
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Hur menar du med "tvungen att äta pizza"?
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-10, 18:23   #10073
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Newdays Visa inlägg
Tappade från 72,9 till 72,2 på en vecka. Trots födelsedag i veckan och att jag var tvungen att äta pizza pga terrorattacken. 13,8 % kroppsfett. Har inte tappat något i styka ännu.
Stod det en terrorist med en lastbil riktad mot dig och sa åt dig att äta pizza?
__

Ont:
Deffar inte men bulken går bra!
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-10, 18:56   #10074
Newdays
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Stod det en terrorist med en lastbil riktad mot dig och sa åt dig att äta pizza?
__

Ont:
Deffar inte men bulken går bra!
Nästan. Skulle dra hem från andra sidan stan. Men all trafik var låst i timmar (tåg:t-bana). Hamnade på en pizzeria med några bekanta som också var fast. Visste att jag skulle få sitta fast i några timmar till. Och pizza var det ända dom serverade av någon oklar anledning. Räknade dock 1000 kcal på en pizza så spräckte min kcal budget med 200. Mina Marcos var även lite sämre den dan
Newdays är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 07:58   #10075
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Newdays Visa inlägg
Nästan. Skulle dra hem från andra sidan stan. Men all trafik var låst i timmar (tåg:t-bana). Hamnade på en pizzeria med några bekanta som också var fast. Visste att jag skulle få sitta fast i några timmar till. Och pizza var det ända dom serverade av någon oklar anledning. Räknade dock 1000 kcal på en pizza så spräckte min kcal budget med 200. Mina Marcos var även lite sämre den dan

Dom hade ingen pizzasallad? Inga butiker öppna? :P

Under 14% är bra jobbat. Någon bild?
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 08:08   #10076
moderato
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 195
Gått riktigt segt, ibland bra etc ett tag framöver.
Köpte även en träningscykel jag kör helgmorgnar ibland 1-2 ggr innan frukost på vardagar.

Bästa jag gjorde var efter att Grub postade artikeln för ett tag sedan där cykel-cardio efter ett hårt gympass ej påverkade träningen negativt som andra ev. cardiotyper, implementerade jag detta.

Bästa jag gjort i deff-väg, inte gått ner i styrka, halvlångsamma ökningar men kör ju lite deff samt ett LP schema (Phrak's greyskull, riktigt skönt).
Efter sista AMRAP-set'et lägger jag även in en RPT och sänker vikten med 10% och kör 1 extra rep. Träningen är riktigt kul nu samt roligare att se sig själv i spegeln. Rekommenderas!
moderato är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 08:24   #10077
Newdays
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Dom hade ingen pizzasallad? Inga butiker öppna? :P

Under 14% är bra jobbat. Någon bild?
Pizzasallad hade gett mig ett för stort underskott den dagen
Jag är ju inte så stor och har inte tränat mer än 1,5 år så har inte så mycket muskler bakom så inga synliga rutor än målet är att kanske gå ner 1kg till för att sedan våga bulka igen. Något jag haft problem med sen jag började träna då min kroppsform drog mer åt skinnyfat hållet. Har ialf fått nya proportioner och tack vare deffen så långt börjar jag blir nöjd med kroppsformen. Lovar att lägga upp en bild när jag känner mig mer bekväm med det
Newdays är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 08:47   #10078
moderato
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 195
Pizzasallad FTW! Så jävla gott. Köpte ett extra stort kålhuvud igår faktiskt, tänkte göra en riktigt bra pizzasallad idag. Även lite coleslaw med överblivna morötter.

Här är länken till den gamla tråden med cykel, har för mig att Grub postade en vid årsskiftet eller tidigare förra året. Hittade dock den här från 2014...kanske minnet som sviker:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209016
moderato är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 09:12   #10079
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Newdays Visa inlägg
Pizzasallad hade gett mig ett för stort underskott den dagen
Jag är ju inte så stor och har inte tränat mer än 1,5 år så har inte så mycket muskler bakom så inga synliga rutor än målet är att kanske gå ner 1kg till för att sedan våga bulka igen. Något jag haft problem med sen jag började träna då min kroppsform drog mer åt skinnyfat hållet. Har ialf fått nya proportioner och tack vare deffen så långt börjar jag blir nöjd med kroppsformen. Lovar att lägga upp en bild när jag känner mig mer bekväm med det
Okay =)

Jag har också tränat ett år, eller ja, 14 månader är det nog nu (dock tränat tidigare så lite muskelminne finns ju), och ligger på 18% BF enligt kroppsfettsvågen på gymmet. Så det känns konstigt om du inte har några rutor alls med 20% lägre fett än vad jag har då mina börjat titta fram så smått. Se bild ett par inlägg upp...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-11, 09:16   #10080
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av moderato Visa inlägg
Pizzasallad FTW! Så jävla gott. Köpte ett extra stort kålhuvud igår faktiskt, tänkte göra en riktigt bra pizzasallad idag. Även lite coleslaw med överblivna morötter.

Här är länken till den gamla tråden med cykel, har för mig att Grub postade en vid årsskiftet eller tidigare förra året. Hittade dock den här från 2014...kanske minnet som sviker:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=209016

Jag har också köpt ett kålhuvud för att göra någon slags variant på pizzasallad, blir så jävla dyrt för mig att köpa vanlig sallad här. Den jag vanligvis köper är uppskuren och tvättad, men kostar 150kr/kg och jag äter typ ett halvkilo sallad om dagen nu, för att hålla kalorier nere och mättnad uppe

Blir att köra kål några veckor nu...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)