Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-30, 19:24   #16
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Gubben skulle jag varit otrevlig mot, det hade känts skönt i den situationen.
Annars är bara att ta ungen under armen och knata ut. Men det är jobbigt, alla hatar skrikiga ungar.
Det var jag, han fick en utskällning och sen var åtminstone han tyst.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 19:36   #17
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Och folk som kör för sakta, kommer aldrig förstå mig på dessa människor. Vem vill frivilligt ligga i 50 när det är 60? Så är det konstant, dessa människor borde bli av med körkortet eller kanske låsas in beroende på hur sakta man kör.
Folk som inte förstår att när det står 60 på skylten så är det 60 som gäller. Inte 70 eller 85. Eller folk som tror sig ha något företräde för att dom vill bryta om hastighetsbegränsningen.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 19:51   #18
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Folk som inte förstår att när det står 60 på skylten så är det 60 som gäller. Inte 70 eller 85. Eller folk som tror sig ha något företräde för att dom vill bryta om hastighetsbegränsningen.
Folk som kör jättenära bakom en bara för att man kör enligt hastighetsbegränsningen.
Jag har blivit påkörd bakifrån av en idiot som inte höll tillräckligt avstånd... sen blev det plötslig köbildning på motorvägen, jag hann stanna eftersom jag höll avståndet. Båda bilarna fick skrotas alltså och min bil (från stillastående) mosades in i bilen framför mig. Avståndet är sååå mycket viktigare än vad folk tror. Folk kör överlag på tok för nära.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 19:53   #19
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Folk som kör jättenära bakom en bara för att man kör enligt hastighetsbegränsningen.
Jag har blivit påkörd bakifrån av en idiot som inte höll tillräckligt avstånd... sen blev det plötslig köbildning på motorvägen, jag hann stanna eftersom jag höll avståndet. Båda bilarna fick skrotas alltså och min bil (från stillastående) mosades in i bilen framför mig. Avståndet är sååå mycket viktigare än vad folk tror. Folk kör överlag på tok för nära.
+1
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 20:06   #20
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
3. När folk ska förklara varför ens barn beter sig på ett visst sätt.

4. När de påstår att det beror på hur man uppfostrat barnet.

Men visst, detta var när mitt första barn precis kommit in i trotsåldern. Man får uppleva många saker för första gången med sitt första barn. Jag bryr mig inte mycket om vad folk runt omkring tycker, det är likadant för alla föräldrar i vissa perioder.

1. Kränkta småbarnsföräldrar

Skämt åsido. Jag förstår mycket väl att det kan bli för mycket med barn ibland. Det finns perioder jag vet att jag inte hade pallat ett gnälligt barn. När sömnbristen tärt på en ett tag.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:29   #21
Bandid0
Registered User
 
Bandid0s avatar
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 621
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
När någon knackar på dörren eller när det ringer i telefonen, alltid något jobbigt då.
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Hahaha, jag är samma. "Vad fan är det nudå?"
Helt klart. Fast knacka på dörren ger nog denna känsla 10x mer än vid telefonsamtal. Brukar t.o.m. säga till mig själv "men vad fan är det frågan om nu då?" när någon knackar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik S Visa inlägg
Lastbilar i omkörningsfilen på motorvägen.
Helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Och folk som kör för sakta, kommer aldrig förstå mig på dessa människor. Vem vill frivilligt ligga i 50 när det är 60? Så är det konstant, dessa människor borde bli av med körkortet eller kanske låsas in beroende på hur sakta man kör.
Vissa kör obegripligt sakta. Värst är ändå de som kör ojämnt. Typ gasar på när det är två körfält, sen när det är ett så ligger de 20 km/h under hastighetsbegränsningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
När man är trött och inte orkar gå upp, men känner man börjar bli kissnödig. En kamp man vet man förr eller senare kommer förlora, men kämpar tappert ändå.
Potta vid sängen.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:10   #22
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Värst är ändå de som kör ojämnt. Typ gasar på när det är två körfält, sen när det är ett så ligger de 20 km/h under hastighetsbegränsningen.
Det här stör mig som fan, förstår verkligen inte.
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)