Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-01-19, 10:05   #211
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag säger aldrig till någon så till vida att de inte frågar mig. När jag är på gymmet vill jag göra det jag ska göra, inte prata med någon och sedan dra därifrån. Tråkig inställning - jag vet. Givetvis borde man säga till om någon gör ett allvarligt fel men dels så ser jag sällan sådana extremer och dels så har jag som sagt inte engagemang nog att göra det.

KANSKE skulle säga till om det var väldigt extremt. 16-åring som drar en maxtung mark och gör sig skyldig till alla fel som finns, då kanske jag skulle ge feedback. Utöver det så får folk sköta sitt eget.
Om jag tränar tillsammans med någon, typ att man delar stång i böj så kan jag fråga om jag får komma med ett tips och det brukar tas emot väl. Men då är det också folk som är intresserade av att träna tillsammans och tjöta.
Hade jag kommit fram och frågat hur många du har kvar så hade du inte bjudit in för att dela så då hamnar man aldrig i den situationen!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 10:11   #212
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Om jag tränar tillsammans med någon, typ att man delar stång i böj så kan jag fråga om jag får komma med ett tips och det brukar tas emot väl. Men då är det också folk som är intresserade av att träna tillsammans och tjöta.
Hade jag kommit fram och frågat hur många du har kvar så hade du inte bjudit in för att dela så då hamnar man aldrig i den situationen!
Har jag många set kvar brukar jag bjuda in för att dela, dock sällan som personen i fråga vill köra emellan. Brukar nästan alltid bli "nej, det är lugnt, jag väntar". Men även om jag delar stång med någon så gör det inte mig intresserad av dennes träning. Det finns i princip ingen som har något att erbjuda mig. Andras träning är jätteointressant om man inte har någon relation till personen eller om denne inte är utmärkande stark.

Det ska ju sägas att jag nästan aldrig ser någon extrema fel. Kan givetvis förekomma fula mark eller böj men det är sällan något överjävligt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 10:13   #213
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Japp, antingen ihop lite med fossingarna eller lite bredare grepp så blir det mer skonsamt för knäna. Om du breddar går det ju lite på bekostnad av ROM, men vad gör någon cm i utbyte mot hela knän?

Påminn mig nästa gång du kör böj. Har en sak där, och jag har som vana att inte komma med feedback på andras lyft förutsatt att de inte frågar om det. Nobody likes a smart-ass
Ska testa det nästa pass! 😊

Aa, det ska jag göra! Nej förstår det, kan vara ett känsligt ämne för många. Nu vet jag ju att du har mer träningserfarenhet än mig plus att du är starkare, så då är det bara att tacka och ta emot tipsen

Ska man gå fram och säga till någon som man aldrig pratat med innan gäller det att lägga fram det på rätt sätt. Komma med konkreta tips på ett ödmjukt sätt och samtidigt försöka se hur personen reagerar på det. Riktigt svårt faktiskt!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 17:59   #214
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Aa, det ska jag göra! Nej förstår det, kan vara ett känsligt ämne för många. Nu vet jag ju att du har mer träningserfarenhet än mig plus att du är starkare, så då är det bara att tacka och ta emot tipsen

Ska man gå fram och säga till någon som man aldrig pratat med innan gäller det att lägga fram det på rätt sätt. Komma med konkreta tips på ett ödmjukt sätt och samtidigt försöka se hur personen reagerar på det. Riktigt svårt faktiskt!
Är ännu mer försiktig att komma med feedback om individen jag tänkt hjälpa är på gymmet med en dejt
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 11:21   #215
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Bilderna är från förra helgen, har varit slö och haft dålig motivation till att ladda upp något här, men bättre sent än aldrig!

På Spåret-spelkväll med några vänner. Burgare innan:
Cheeseburger med 2 x 180 grams köttpuckar
Karamelliserad lök
Sweet potato fries
Tryfelmajjo





Var inte överdrivet mätt efter allt faktiskt, sjukt billigt också för extra kött, tror allt gick på 174:- med aspartamberikad dryck.
Morgonform efter burgaren, 93,1 kg lägstavikt so far, tycker ryggen börjar utvecklas lite!

-----------------------------
Denna veckan har jag pendlat mellan 93,3 och 94,0 kg. Träningen har gått bra, drog 2 singlar på 200 kg i mark igår utan bälte. Fick även till ett helt okej böjpass i fredags:

Filmer, kommentera gärna tekniken! Buttwink? Knäna faller inåt?
10 x 140 kg
3 x 160 kg
1 x 170 kg (Kok-korven knäpper...)
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 11:33   #216
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Fin burgare! Var?
Formen ser fan också bra ut! Ser på böjen vid senare tillfälle
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 11:51   #217
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Fin burgare! Var?
Formen ser fan också bra ut! Ser på böjen vid senare tillfälle
Pig 'N' Whistle heter det, ligger bara någon minut från Fysiken. Käka 3 ägg eller vad det var och kör ett monsterpass, sen en take-away på vägen hem! Själva köttpuckarna kunde varit bättre, men annars riktigt prisvärt. Phil's Burger är fortfarande ohotad etta.

Tack! Börjar känna mig liten, men ska se hur formen ser ut kring 90 kg. Aa, kolla gärna, inte bästa vinklarna, men den 170 kg är filmad från sidan.
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 13:11   #218
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Den formen på 93-94 kg på 188 cm är riktigt bra! Bra utsida axlar. Minns jag gav dig komplimang om dem redan vid journalstart.

Såg på förra sidan att du har 43-44 cm vader - grymt! Kan du fixa en benbild? Bad ju om det för några månader sedan i dagsformstråden.
__

Det jag reagerar över i böjen är att det ser ut som dina fötter kollapsar inåt? Ser ut som du får mestadels av vikten på insidan av foten och det sprider sig till knäna (lite). Vad är det för skor du använder?
På 160x3 ser uppvägen lite sned, om du tittar på din rumpa, att den sticker lite åt vänster?
Du har absolut ingen buttwink! Din rygg är spikrak och upprätt - bra böjvinklar? Kanske att vinkla ut fötterna lite och jobba på var du har trycket på fötterna (det jag snackade om överst).
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-28, 15:57   #219
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Text
Tack! 😊 Utsida axlar är större än framsida ja! Saknar kött där, kör väldigt sällan axlar, men ska försöka peta in några övningar på något pass i veckan!

Har tagit bilder på benen, men har inte lyckats hitta någon bra vinkel, antingen ser de feta ut eller små, men det är väl bara att acceptera antar jag...
Fixar bild efter nästa benpass så att jag har lite pump
—————-
Tack för kommentarerna! Kan mycket väl vara som du säger! Ska tänka på det och filma fötterna nästa gång. Vet att mina knän tenderade att falla inåt när jag började böja. Mycket möjligt att en del av det sitter kvar än idag. Verkligen värdefullt att få dessa tips så återigen tack, uppskattar all feedback som du kommer med!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-29, 09:00   #220
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Det jag reagerar över i böjen är att det ser ut som dina fötter kollapsar inåt? Ser ut som du får mestadels av vikten på insidan av foten och det sprider sig till knäna (lite).
Japp, tyngdpunkten kommer lite in och fram. Ska lära Mr Nut allt jag kan
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 15:00   #221
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Japp, tyngdpunkten kommer lite in och fram. Ska lära Mr Nut allt jag kan
Tack för alla tipsen sist! Har vilat från böjen ett par dagar nu pga av att ryggen varit paj. Gör ett nytt försök imorgon eller på torsdag. Fick även tipset om att böja med gummiband kring knäna för att verkligen vara säker på att pressa ut knäna. Kommer sluta med att jag blir någon jäkla bootybuilder

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Den formen på 93-94 kg på 188 cm är riktigt bra! Bra utsida axlar. Minns jag gav dig komplimang om dem redan vid journalstart.

Såg på förra sidan att du har 43-44 cm vader - grymt! Kan du fixa en benbild? Bad ju om det för några månader sedan i dagsformstråden.
__

Det jag reagerar över i böjen är att det ser ut som dina fötter kollapsar inåt? Ser ut som du får mestadels av vikten på insidan av foten och det sprider sig till knäna (lite). Vad är det för skor du använder?
På 160x3 ser uppvägen lite sned, om du tittar på din rumpa, att den sticker lite åt vänster?
Du har absolut ingen buttwink! Din rygg är spikrak och upprätt - bra böjvinklar? Kanske att vinkla ut fötterna lite och jobba på var du har trycket på fötterna (det jag snackade om överst).
Mycket riktigt hade du rätt! Filmade fötterna och i bottenläget släpper hälen lite och knäna faller inåt. Fick massa tips av Filip, så ska försöka fokusera på att aktivera gluteus så att knäna hamnar mer utåt.
Skorna är Adidas Powerlift 3.1, ganska billig modell 800:-, men tycker de känns bra

Nu ska du äntligen få ett par mediokra bilder på benen, ledsen att det dröjt så länge, de blir helt enkelt inte bra på bild...

Bilder: (NFSW/Se till att inte äta samtidigt)
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-06, 16:23   #222
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Benen är fan köttiga. Du dwarfar sönder mig
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 09:41   #223
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Filipb Visa inlägg
Benen är fan köttiga. Du dwarfar sönder mig
Hahaha! Lagrar lättast fett på benen så allt annat vore konstigt!
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 12:08   #224
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Gigantiska ben!
Många är avundsjuka på oss som fettinlagrar mycket på underkroppen!

Bra att du börjar jobba på teknikbristen (fotvalv-kollaps) innan det ger dig problem!

Har du funderat något vilket bänkpressupplägg du ska utföra?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 21:34   #225
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Gigantiska ben!
Många är avundsjuka på oss som fettinlagrar mycket på underkroppen!

Bra att du börjar jobba på teknikbristen (fotvalv-kollaps) innan det ger dig problem!

Har du funderat något vilket bänkpressupplägg du ska utföra?
Haha tack! Ja det ska väl finnas en hel del hälsomässiga fördelar vad jag vet, men sen kan det vara jobbigt mer tjocka lår eftersom jeans snabbt går sönder i grenen. Dock skönt att inte ha kagge, hoppas det inte är något som förändras i och med att man blir äldre.

Justja, fick ett skitbra svar av dig! 😊 Kollade lite snabbt då på Styrkelabbets hemsida och hittade Russian Squat Routine. Känner mig mer sugen på att hoppa på något i böjen, men enligt RSR ska man vila mellan varje pass vad jag fattade. Det har jag ingen lust med just nu. Ska göra lite mer research, men hade gärna nått 200 kg i böj innan jag tar tag i bänken.
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)