Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-10-16, 21:55   #766
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg

Bröst och biceps utan klo.
Utan klo?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-17, 00:08   #767
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Utan klo?
Ja, Sverker brukar ju skriva att han tränar med Klo ibland. Jag tänkte bara att jag skulle nämna att jag tränade utan klo. Vem nu Klo är? Eller vad nu Klo är?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 20:54   #768
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Överkropp

Drag, mage och bål.

Kör ett renodlat dragpass (ryggpass) ett tag istället för det där extra böjpasset i veckan jag sa att jag skulle lägga åt sidan. Gick helt okej men rygg är ändå klart jobbigare än något annat att högsetsträna eller myoreppa. Allting är fan helkroppsövningar.


Hantelrodd mot hantelstället

16 kg 10
24 kg 10
32 kg 8
40 kg 2x8
34 kg 4x5 (myo) + 30 kg 10

Remmar över 30 kg. Körde färdigt en arm i taget på myoseten. Myoset i hantelrodd var för övrigt ett riktigt självmord.


Latsdrag, breda med överhandsgrepp (130 kg mag.)

45 kg 8
60 kg 8
70 kg 10 + 5x4 (myo) + 55 kg 10


Sittande enarmsrodd i hiss (50 kg mag.)

20 kg 10-12
30 kg 10-12
35 kg 2x8
27,5 kg 2x12 (ingen setvila)


Side Bends med hantel (remmar)

32 kg 10
40 kg 2x10


Crunchmaskin (60 kg mag.)

30 kg 3x10


Sned crunchmaskin (60 kg mag.)

35 kg 3x10


Latsdrag, smala med V-grepp

65 kg 6
60 kg 6
55 kg 6
50 kg 6
45 kg 6
40 kg 8
35 kg 15

Allt i ett dropset med myovila.


Crunches i crunchbänk

2x15-20 (mest sneda)


Vindrutetorkare i hängremmar

2x8

Känner mig riktigt fet i den här övningen. Utförandet är snudd på helt odugligt i slutet av passet såhär. Ser mest ut som att jag vrider (den inte så lilla) röven från höger till vänster.


Hängande benlyft i hängremmar

2x10
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-10-18 klockan 20:58.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 21:21   #769
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Glömde bort att jag ju körde plankan också. Det gjorde jag efter Side Bends.


Plankan

+00 kg 20 sek
+40 kg 15 sek
+60 kg 15 sek
+80 kg 10 sek
+100 kg 5-10 sek

Korta plankor bara för att få den aktiveringen.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 22:10   #770
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Ja, Sverker brukar ju skriva att han tränar med Klo ibland. Jag tänkte bara att jag skulle nämna att jag tränade utan klo. Vem nu Klo är? Eller vad nu Klo är?
Haha, nu är jag mer förvirrad än innan
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-18, 23:39   #771
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Kör ett renodlat dragpass (ryggpass) ett tag istället för det där extra böjpasset i veckan jag sa att jag skulle lägga åt sidan. Gick helt okej men rygg är ändå klart jobbigare än något annat att högsetsträna eller myoreppa. Allting är fan helkroppsövningar.
Finns för mig ingenting som får svetten att spruta så som ett ryggpass gör. Det är egentligen sjukt.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 15:28   #772
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
Finns för mig ingenting som får svetten att spruta så som ett ryggpass gör. Det är egentligen sjukt.
Fantastiskt att du nämner det. Jag tänkte skriva det igår men struntade i det. Svettades floder verkligen. När jag körde myosetet i hantelrodd satt jag på huk i setvilan för att slippa lossa på remmen. Efteråt var det en kille som undrade om det var jag som satt och vattnade där borta? Och jag som körde i långbyxor och collegetröja dessutom.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 15:29   #773
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Haha, nu är jag mer förvirrad än innan
Alltid sätter man griller i huvet på nån.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-19, 20:13   #774
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Fantastiskt att du nämner det. Jag tänkte skriva det igår men struntade i det. Svettades floder verkligen. När jag körde myosetet i hantelrodd satt jag på huk i setvilan för att slippa lossa på remmen. Efteråt var det en kille som undrade om det var jag som satt och vattnade där borta? Och jag som körde i långbyxor och collegetröja dessutom.
Spelar ingen roll om jag tränar i tjocktröja, tisha eller linne - det är öppna spjäl varje gång det blir ryggpass. Kör inga myoset och knappt heller några superset, men det är någonting som får det att fullkomligt spruta när jag drar på ett härligt ryggpass.. gissar att det beror på att man är såpass påkopplad i hela kroppen igenom hela passet, det är min enda förklaring.
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 07:28   #775
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Underkropp

Böj och mark plus extra benträning.

Kändes bra idag trots att näsan slutade rinna så sent som igår. Har sällan haft så bra fart på luftböjarna under morgonpromenaden. Stegade därför upp mot PB-vikter i böjen, men väl där kändes det inte lika bra längre. Passet övergick istället till ett tufft benpass.

Bestämt mig för att sluta böja två gånger i veckan. Under det halvåret jag gjort det nu har jag inte gått framåt ett dugg i styrka, även om jag visserligen har deffat. Känns inte som att jag svarar bra på högre frekvens. Nä, nu återgår jag till ett saftigt benpass i veckan enligt hur jag tränade från scratch. Det är roligare då det tillåter både mer alternativa benövningar, högre volym i böjen, och högre intensitet. Per pass. Jag trivs bäst med att träna så helt enkelt. (In before jag kommer med nya högtflygande planer inom en vecka igen.)


Knäböj (mid bar)

40 kg 8
60 kg 5
80 kg 3
100 kg 2
120 kg 2
135 kg 1
150 kg 1 @ 10 (insåg här att det inte var någon idé att fortsätta)
170 kg 3 (pin-kvartsböj)
105 kg 6x4 (ATG, 2 min setvila)

Nu gick det möjligen lite sämre än senast då jag körde mid bar istället för lowbar men känner ändå en viss hopplöshet just nu över hur dåligt jag utvecklats i böjen senaste halvåret. Lägger ner lowbar ett tag också och satsar på mid bar ass to grass istället. Just nu känns det roligare att böja djupare än att försöka pusha vikter. Kommer bli många fler böjset per pass.
Böj två dagar i veckan - hög frekvens? Nae. Kör lite squat every day (*halvseriös*), svarar du inte på det kan du eliminera hög frekvens, varför du inte ökat. Tror inte frekvensen spelat stor roll.

Typiskt dig att gå upp till en singel @10 - när du varit sjuk! Du skulle kört några lätta comebackpass sedan stregrat upp igen! Gav du upp böjtoppningen av den anledningen, att 150 var @10 efter sjuk? Har du fortfarande inte introducerat lyftarbältet? Du har väl haft bältet nu i tre månader ish.

Ska du köra brosplit, för du skriver ett benpass i veckan? Skriv upplägget, med antal veckoset.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 12:52   #776
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Böj två dagar i veckan - hög frekvens? Nae. Kör lite squat every day (*halvseriös*), svarar du inte på det kan du eliminera hög frekvens, varför du inte ökat. Tror inte frekvensen spelat stor roll.

Typiskt dig att gå upp till en singel @10 - när du varit sjuk! Du skulle kört några lätta comebackpass sedan stregrat upp igen! Gav du upp böjtoppningen av den anledningen, att 150 var @10 efter sjuk? Har du fortfarande inte introducerat lyftarbältet? Du har väl haft bältet nu i tre månader ish.

Ska du köra brosplit, för du skriver ett benpass i veckan? Skriv upplägget, med antal veckoset.
Jag anar ett par djupa suckar i din stämma.

Mina resonemang och vändningar kan säkert framstå som helt irrationella, men jag ledsnade på att "toppa" böjen. Har jag en riktigt bra dag framöver så testar jag säkert att maxa igen. Kommer ändå misslyckas med att planera för en formtoppning. Tycker dagsformen varierar så kraftigt att det känns lönlöst att försöka planera in en maxningsdag flera veckor framåt i tiden.

Kommer säkert testa böja varje dag i framtiden. Nån gång. Har redan funderat på det. För tillfället vill jag dock återgå till max ett tufft benpass i veckan. Tränar jag benen riktigt sura så kan det ta 10 dagar innan det känns lönt att köra igen. Jag har märkt att det passar bra när man jobbar. Då får jag inte samma panik om jag måste skjuta upp ett pass ett par dagar. Så svar ja, det blir brosplit igen. Tänker mig 7-8 dagar mellan två pass för samma muskelgrupp. 20-30 set per muskelgrupp och högintensivt med mycket myoset.

Ska testa bältesböj. Inte nästa pass men kanske gången efter. Har inte bråttom med det. Nästa pass tänkte jag köra typ 15x3 på 115 kg ATG. Om jag orkar. Nåt sånt. Träningsvolym per pass, före frekvens. Älskar att träna hårt.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 14:43   #777
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Jag anar ett par djupa suckar i din stämma.

Mina resonemang och vändningar kan säkert framstå som helt irrationella, men jag ledsnade på att "toppa" böjen. Har jag en riktigt bra dag framöver så testar jag säkert att maxa igen. Kommer ändå misslyckas med att planera för en formtoppning. Tycker dagsformen varierar så kraftigt att det känns lönlöst att försöka planera in en maxningsdag flera veckor framåt i tiden.

Kommer säkert testa böja varje dag i framtiden. Nån gång. Har redan funderat på det. För tillfället vill jag dock återgå till max ett tufft benpass i veckan. Tränar jag benen riktigt sura så kan det ta 10 dagar innan det känns lönt att köra igen. Jag har märkt att det passar bra när man jobbar. Då får jag inte samma panik om jag måste skjuta upp ett pass ett par dagar. Så svar ja, det blir brosplit igen. Tänker mig 7-8 dagar mellan två pass för samma muskelgrupp. 20-30 set per muskelgrupp och högintensivt med mycket myoset.

Ska testa bältesböj. Inte nästa pass men kanske gången efter. Har inte bråttom med det. Nästa pass tänkte jag köra typ 15x3 på 115 kg ATG. Om jag orkar. Nåt sånt. Träningsvolym per pass, före frekvens. Älskar att träna hårt.
Lite. Detta har inträffat innan. När du hade skadat ryggen och gick svintungt bara några pass efteråt.

Din dagsform svänger enormt! Helt ofattbart för mig, som aldrig svänger i styrka. Bara i känsla, hur tunga lyften känns. Min kroppskänsla. Ont vissa pass och skön kropp andra.

Träna efter dagsform och sug låter som passar dig. Du klarar inte följa random program med raka set. Du är lite som en byggare, högt tempo och mycket övningar(?) men som gillar att lyfta tungt i baslyften (*böj)!

Att skippa toppningen. Det är förmodligen den som bygger styrka! Att du lyfter med lägre volym men på högre intensitet. Hög volym på 60-75% 1RM> kapa volymen och lyft på 80-100% 1RM. Bygga muskelmassa (volymblock)> utveckla styrka av nya massan (styrke/toppningsblock). Det tror jag på!
Är också otaggad att toppa, skulle hellre velat set-nöta just nu. Men behöver sätta nya/kolla 1RMs så jag vet hur volymnötandet ska läggas upp.

Bulgariskt, dagliga maxes, i böj. Hade säkert passat dig ypperligt. Dock hade du fått köra lång ingångsperiod för vänja dig vid frekvensen.

Låg frekvens men hög pass-volym, slakta. Där är vi olika.

__

Du har inte funderat på att din böj inte ökar för din mark inte ökar? Att din ryggstyrka hindrar dig. Benstyrkan finns där? https://www.youtube.com/watch?v=fU2gjpPcs_Y kanske ger något. Du böjer ändå 160 helt RAW. Markar 160. Hur är övrig ryggstyrka? Du tog 90 i sälrodd dock dålig ROM? Vad är en bra övning för avgöra ryggstyrka över smalmark. Chins? Sälrodd också men så rigg-beroende.
Kanske därför du är lika stark i highbar som lowbar. För du är benstark, highbar mer ben. Lowbar mer rygg.

Senast redigerad av 1x0 den 2017-10-20 klockan 14:51.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 21:32   #778
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Lite. Detta har inträffat innan. När du hade skadat ryggen och gick svintungt bara några pass efteråt.

Din dagsform svänger enormt! Helt ofattbart för mig, som aldrig svänger i styrka. Bara i känsla, hur tunga lyften känns. Min kroppskänsla. Ont vissa pass och skön kropp andra.

Träna efter dagsform och sug låter som passar dig. Du klarar inte följa random program med raka set. Du är lite som en byggare, högt tempo och mycket övningar(?) men som gillar att lyfta tungt i baslyften (*böj)!

Att skippa toppningen. Det är förmodligen den som bygger styrka! Att du lyfter med lägre volym men på högre intensitet. Hög volym på 60-75% 1RM> kapa volymen och lyft på 80-100% 1RM. Bygga muskelmassa (volymblock)> utveckla styrka av nya massan (styrke/toppningsblock). Det tror jag på!
Är också otaggad att toppa, skulle hellre velat set-nöta just nu. Men behöver sätta nya/kolla 1RMs så jag vet hur volymnötandet ska läggas upp.

Bulgariskt, dagliga maxes, i böj. Hade säkert passat dig ypperligt. Dock hade du fått köra lång ingångsperiod för vänja dig vid frekvensen.

Låg frekvens men hög pass-volym, slakta. Där är vi olika.

__

Du har inte funderat på att din böj inte ökar för din mark inte ökar? Att din ryggstyrka hindrar dig. Benstyrkan finns där? https://www.youtube.com/watch?v=fU2gjpPcs_Y kanske ger något. Du böjer ändå 160 helt RAW. Markar 160. Hur är övrig ryggstyrka? Du tog 90 i sälrodd dock dålig ROM? Vad är en bra övning för avgöra ryggstyrka över smalmark. Chins? Sälrodd också men så rigg-beroende.
Kanske därför du är lika stark i highbar som lowbar. För du är benstark, highbar mer ben. Lowbar mer rygg.
Det har inträffat innan och det kommer att fortsätta ske för mig. Vi är väldigt olika när det kommer till att följa träningsprogram med allt vad det innebär.

Grundbeslutet jag tagit är att jag först och främst ska ha roligt medan jag tränar, just där och då. Det kanske i slutändan inte ger samma personbästan som om jag hade följt något program till punkt och pricka (vilket detta nu skulle vara), men det är i så fall något jag accepterar. Hellre en maxböj på 180 kg om fem år och träning på mina villkor, än en maxböj på 220 kg där jag inte haft lika roligt. Alla gånger så.

Ja, precis. Den träningsmentalitet jag har nuförtiden passar inte som handen i handsken för varken styrkelyft eller bodybuilding. Eller så passar det visst utmärkt, eftersom ingen sitter med facit på hur jag skulle kunna optimera mina gains. Ovissheten om detta är nog det som gör att jag växlar ganska friskt. Insikten att jag saknar tillräcklig talang är en annan viktig faktor. Jag antar att drivkraften är mer självklar för en juniorvärldsmästare i styrkelyft. Sen har jag faktiskt fått anpassa träningen till allt mer jobbande det senaste halvåret när jag gått från 25-100 %. Träningen kanske stadgar sig bättre framöver om jag får fastare rutiner.

Det är möjligt att jag skulle tjäna mest även i böjen på att satsa på marklyft ett tag. Men jag har inte den lusten just nu bara. Kommer fortsätta marka halvtungt mest som komplement till benträningen. Mest som allmän ryggträning. Ett och annat pass kommer jag säkert inleda med marklyft men någon satsning är inte på gång.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-21, 20:03   #779
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Överkropp

Bänkpress följt av axlar och triceps.

Kom lägligt till gymmet idag då en gymkompis precis höll på att bänka så det blev passning och trevligt snack direkt. Axeln kändes skör så jag avstod från att grinda idag men känslan i övrigt var överlag god. Överkroppen en aning nedtränad rent allmänt dock. Ett skönt pass med hög intensitet och bra pump. Ben på måndag och sen bröst och biceps på ons-tor.


Bänkpress (tng)

20 kg 20
40 kg 10
50 kg 8
60 kg 6
70 kg 5
75 kg 5
80 kg 1
85 kg 3x1 @ 6,5-7
75 kg 9 @ 10 (amrap)
70 kg 8
50 kg 18

Går alltjämt framåt i bänken. 85 kg var plus fem kg comebackbästa men avstod som sagt från att grinda reps och körde några ettor. Märker att jag får mindre ont i axeln om jag landar vikten lite högre upp. Ska fortsätta med det.


Sittande skruvpress

18 kg 10
20 kg 2x10 @ 10


Militärpress

20 kg 10
30 kg 8-10
35 kg 10 + 5x5 (myo)


Stående lyft åt sidan med EZ (en arm i taget, 10 kg stångvikt?)

+0,0 kg 10
+2,5 kg 10
+5,0 kg 2x10-12
+0,0 kg 15 (kort setvila inför)

Osäker på stångvikten men gissar på 10 kg. Får kolla upp det. Såg denna variant på insta och tänkte jag kunde testa. Helt okej men inget vidare grepp. Kanske går att köra med en rak stång istället och få samma balansmoment. En bodypump-stång kanske.


Stående hantellyft åt sidan

7 kg 3x15
5 kg 18 (kort setvila inför)


Liggande french runt huvudet med rak stång

15 kg 20
20 kg 15
25 kg 10-12
30 kg 2x8
20 kg 15 (kort setvila inför)

Övningen känns bättre och bättre. Andra gången på 30 kg men förra gången var det som första övning.


Framåtlutande french i hiss (rep, 80 kg mag.)

30 kg 15
40 kg 10 + 5x8 (myo)


Triceps kickback i hiss (enarmsrep, 80 kg mag.)

17,5 kg 10 + 3x6 (myo)
12,5 kg 3x8 (fortsättning på myo, superstrikt)


Triceps pushdown (vinklat handtag, 80 kg mag.)

30 kg 10-15
35 kg 3x12 (myo)
30 kg 5x12-15 (fortsättning på myo)


Sittande press bakom nacken i smith

25 kg 10
30 kg 10 + 8 + 5x4-6 (myo)
20 kg 15 (kort setvila inför)
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-10-21 klockan 20:05.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 21:37   #780
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Grippers

Fick ju förra veckan upp lite hopp om att kunna stänga COC #2 innan jag dör. Ger det en chans och testar ibland, kanske så ofta som en gång i veckan. Idag fick det bli några set.


Höger

Uppvärmning några gånger med #0,5 och #1.

#1,5: 2x1
#2,0: 3x0 (två sista försöken med magnesium)
#1,5: 1x4 (amrap)
#1,0: 1x12 (amrap)

Inte lika nära på #2 idag som senast. 1 mm ifrån förra gången var så mycket som 4 mm ifrån idag.


Vänster

Uppvärmning några gånger med #T och #0,5.

#1,0: 2x1
#1,5: 3x0 (sista två med magnesium)
#1,0: 1x4 (amrap)
#0,5: 1x12 @ 9

Det är ju extremt nära på #1,5. Nån enstaka mm. Får dock ingen bra kraftöverföring med vänstern sista millimetern utan börja kränga med hela kroppen. Haha!
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)