Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-04-10, 18:41   #31
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Håller inte med dig alls herrn!

Visst, ett par för spinkiga och tunna armar på en tjej som går i topp är inte snyggt, men om du fokuserar på midjan och neråt och ser en tjej som har en tight röv och smala, slanka ben - ofta med åtsittande leggings, tighta jeans eller annat... än så länge har jag inte hört en karl klaga över det.

Tvärtom så importeras tighta thailändskor mer nu än någonsin förr och nog sjutton har det att göra en del med att de ofta är små, smala, smidiga osv. Hade de varit smällfeta överlag så tror jag inte svenska medelålders män hade backpackat till just Thailand i samma utsträckning för o hämta hem fruar. Samma sak med ryssland/baltikum för övrigt, svenska män hämtar hem en hel del damer därifrån också och där är kulturen ännu starkare kring att tjejer ska vara smala, precis som i Italien, Slovakien mm. Flera av dessa länder är det rentav skämmigt att vara något annat än slank/tight om man är tjej. I Sverige är det dock en kamp åt andra hållet, att idealet ska ändras och att mulligt är vackert.
Det är dock stor skillnad på en tajt kropp och att vara så smal att man far illa av det.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 18:41   #32
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Var går din gräns?
Svårt att säga på rak arm, är så många andra parametrar som spelar in så jag har svårt att göra upp en skarp mall, men känner jag att jag kan skaffa barn med personen så är det förmodligen många bitar rätt ändå?

Men nu när jag tänker efter vill jag ha en aktiv partner som jag kan göra saker tillsammans med, åka inlines, cykla mtb (höll på med det när jag bodde i sthlm, malmö är dock inte direkt opti för ändamålet), åka skidor, wakeboard, lira badminton på gräsmattan, kuta hinderbana, osv, vore astrist med en partner som inte är på när det gäller att göra sådana aktiviteter, så efterssom jag har som krav att det ska vara nån aktiv typ så tror jag inte det är jättestor risk att jag krokar med nån slashas Tycker det är oattraktivt med en alltför fläskig kropp, men är där muskler under så den är mer fast men välbulkad såattsäga är det ok, helt otränad och lös går bort.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 20:37   #33
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Det är dock stor skillnad på en tajt kropp och att vara så smal att man far illa av det.
yepp, absolut... det är också skillnad på tight och mullig med fett som pressar ut tyget så mkt det bara går utan att spricka - men fortfarande inte fet.
Fet, tjock osv härleder oftast till ytterligheterna. Någon som är fet o tjock är oftast rejält laddad med övervikt, men annars är vi väldigt restriktiva här i Sverige. Det är ju fult o prata om fetma, så antingen är man rejäääääält laddad eller så inte alls. Men så har vi mellanregistret. Som packar på sig skapligt o sakta men säkert fortsätter öka. Tittar man nätraggningssiter så heter det "kvinnliga former" eller "kurvor".

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Svårt att säga på rak arm, är så många andra parametrar som spelar in så jag har svårt att göra upp en skarp mall, men känner jag att jag kan skaffa barn med personen så är det förmodligen många bitar rätt ändå?

Men nu när jag tänker efter vill jag ha en aktiv partner som jag kan göra saker tillsammans med, åka inlines, cykla mtb (höll på med det när jag bodde i sthlm, malmö är dock inte direkt opti för ändamålet), åka skidor, wakeboard, lira badminton på gräsmattan, kuta hinderbana, osv, vore astrist med en partner som inte är på när det gäller att göra sådana aktiviteter, så efterssom jag har som krav att det ska vara nån aktiv typ så tror jag inte det är jättestor risk att jag krokar med nån slashas Tycker det är oattraktivt med en alltför fläskig kropp, men är där muskler under så den är mer fast men välbulkad såattsäga är det ok, helt otränad och lös går bort.
Om du träffar en partner som faktiskt kan göra allt det där, men som ändå inte har speciellt fast kropp, utan som har en del gäddhäng osv. Men samtidigt så tränar han för stockholm marathon, är helt med på hinderbanor o allt.. men när ni ligger där i sked så är han 3ggr större än dig o du leker lite med händerna i hans valkar o vobblar runt magfettet?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 20:55   #34
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Kruxet är att tightrövar, smidiga o fina flickor kryllar det av i åldern 18-28 - tveklöst.
Personligheten på kvinnan jag söker finns dock bara i +30. Så det verkar som en omöjlighet att hitta personligheten man söker OCH få en vältränad och tight kropp på kuppen.

Utan antingen får jag gå på rövarna och spana på 20-åringar som inte alls är i samma fas i livet eller ngt, eller så får jag gå på personligheten o leva med att allt hänger åt helskotta efter man fyllt 30...
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 21:09   #35
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Kruxet är att tightrövar, smidiga o fina flickor kryllar det av i åldern 18-28 - tveklöst.
Personligheten på kvinnan jag söker finns dock bara i +30. Så det verkar som en omöjlighet att hitta personligheten man söker OCH få en vältränad och tight kropp på kuppen.

Utan antingen får jag gå på rövarna och spana på 20-åringar som inte alls är i samma fas i livet eller ngt, eller så får jag gå på personligheten o leva med att allt hänger åt helskotta efter man fyllt 30...
Det är tantigheten du är ute efter eller? En kortklippt vänsterpartist?
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 21:15   #36
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Tittar man nätraggningssiter så heter det "kvinnliga former" eller "kurvor".
"Kvinnliga former" har tyvär blivit synonymt med "kedjerökare med 20Kg övervikt".
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 21:15   #37
Madame
Madamp!
 
Madames avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: skåne
Inlägg: 3 791
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Om du träffar en partner som faktiskt kan göra allt det där, men som ändå inte har speciellt fast kropp, utan som har en del gäddhäng osv. Men samtidigt så tränar han för stockholm marathon, är helt med på hinderbanor o allt.. men när ni ligger där i sked så är han 3ggr större än dig o du leker lite med händerna i hans valkar o vobblar runt magfettet?
Nej, det är inte attraktivt om jag kan leka med händerna mellan vobblande valkar, och en person som är 3 ggr större än mig skulle jag rata, det skulle innebära att personen ligger på närmare 200 pannor. Inte min kopp te
Jag tycker det är mer attraktivt med en smidigare kropp. Men som sagt är det ju flera parametrar som spelar in, det räcker inte med bara "rätt" kropp, det är ju bara en av pusselbitarna, alla bitar måste stämma/ligga inom intervallet för vad man tycker är okej.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan Visa inlägg
Madame är awsome. Alltid. Hon behöver liksom inte göra något alls.
Madame är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 21:33   #38
Ironbabe
Preciousss Posterior
 
Ironbabes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: hårrkårlandet
Inlägg: 5 038
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Personligheten på kvinnan jag söker finns dock bara i +30. Så det verkar som en omöjlighet att hitta personligheten man söker OCH få en vältränad och tight kropp på kuppen.
Det går ju inte, det är två önskningar i en.. hehehehe
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Utan antingen får jag gå på rövarna och spana på 20-åringar som inte alls är i samma fas i livet eller ngt, eller så får jag gå på personligheten o leva med att allt hänger åt helskotta efter man fyllt 30...
Spana kan man ju alltid göra, det är kul att kika lite. Men att därifrån gå till att göra mer har jag släppt nu iaf Been there done that!

Jag kräver ingen vältränad kropp med 8-9% bf. Jag brukar tänka att det går alltid att tränas upp/ner (förutsatt att intresset för det finns). Det som jag däremot har haft lite svårt för är kortare killar
__________________
Jag som föddes för att dö ska leva livet fullt ut

Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Ironbabe är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 21:37   #39
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Håller inte med dig alls herrn!

Visst, ett par för spinkiga och tunna armar på en tjej som går i topp är inte snyggt, men om du fokuserar på midjan och neråt och ser en tjej som har en tight röv och smala, slanka ben - ofta med åtsittande leggings, tighta jeans eller annat... än så länge har jag inte hört en karl klaga över det.

Tvärtom så importeras tighta thailändskor mer nu än någonsin förr och nog sjutton har det att göra en del med att de ofta är små, smala, smidiga osv. Hade de varit smällfeta överlag så tror jag inte svenska medelålders män hade backpackat till just Thailand i samma utsträckning för o hämta hem fruar. Samma sak med ryssland/baltikum för övrigt, svenska män hämtar hem en hel del damer därifrån också och där är kulturen ännu starkare kring att tjejer ska vara smala, precis som i Italien, Slovakien mm. Flera av dessa länder är det rentav skämmigt att vara något annat än slank/tight om man är tjej. I Sverige är det dock en kamp åt andra hållet, att idealet ska ändras och att mulligt är vackert.
Äldre män som "importerar" asiater gör nog det dels för att de har mindervärdeskomplex (behöver nog inte gå in närmare på det) och dels för att det asiatiska kvinnorna är betydligt mer lättfångade än de svenska (de ser framförallt svenska män som en väg ut ur fattigdomen - såg en väldigt intressant dokumentär om just detta för ett tagsen).

Så som jag upplevt det så är ofta killars idealbild av en tjej inte alls att de skall vara supersmala, utan att de är ute efter en mer sund och ganska vältränad kroppsform med lite former (det går ju faktiskt att vara tight trots former). Dock har jag såklart ingen egen statistik på detta Däremot såg jag i något inslag på TV för ett tag sedan att tjejers och killars uppfattning om hur en tjej skall se ut för att vara attraktiv för det motsatta könet skiljde med ca 10 kg. Dvs. att tjejerna trodde att killarna ville ha en tjej som vägde i genomsnitt 10 kg mindre än vad killarna själva valde. De hade visst fått kolla på bilder och peka ut på något sätt. Ganska intressant Vet dock inte vilka åldersgrupper det testet gällde, det gör nog ganska stor skillnad om man frågar 14-åringar eller 25-åringar.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 21:58   #40
svennebanan
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 619
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
"Kvinnliga former" har tyvär blivit synonymt med "kedjerökare med 20Kg övervikt".
"Killar vill ha lite att ta i" heter det ju.


Min idealkvinna är tyvärr photoshopad. Alltså finns hon troligen inte
svennebanan är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 22:04   #41
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Jag tycker att du ska bli gubbsjuk Peter, och ragga på småbrudar med hjälp av din bil!
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 22:05   #42
Hemma Gymmaren
Bombaclot!
 
Hemma Gymmarens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: din far
Inlägg: 53
Snackar vi kroppsformer eller relationer/dating?

Whaeva. Jag "dejtar"(träffats 2 ggr) en tjej, som jag gillar. Jag är ganska försiktig av mig eftersom detta är första tjejen jag dejtar, jag är även ganska konservativ. Vad ska jag göra för att ta nästa steg?
Hemma Gymmaren är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 22:08   #43
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma Gymmaren Visa inlägg
Vad ska jag göra för att ta nästa steg?
Vad är ditt slutmål? Ta ett steg som får dig närmare det målet.
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 22:14   #44
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Det är tantigheten du är ute efter eller? En kortklippt vänsterpartist?
hahaha, tantighet då om man nu ser det från en ynglighets synvinkel... vänsterpartist i relation med mig hade nog gått riktigt illa, någon hade hamnat i köttkvarnen, säkerligen jag eftersom jag är en tunnis.. :P

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
"Kvinnliga former" har tyvär blivit synonymt med "kedjerökare med 20Kg övervikt".
lol, hah, ligger mkt i det... "kurvig" innebär "jag tar bilen från ytterdörren ner till brevlådan 20m nedanför längs vägen"
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2010-04-10, 22:16   #45
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Nej, det är inte attraktivt om jag kan leka med händerna mellan vobblande valkar, och en person som är 3 ggr större än mig skulle jag rata, det skulle innebära att personen ligger på närmare 200 pannor. Inte min kopp te
Jag tycker det är mer attraktivt med en smidigare kropp. Men som sagt är det ju flera parametrar som spelar in, det räcker inte med bara "rätt" kropp, det är ju bara en av pusselbitarna, alla bitar måste stämma/ligga inom intervallet för vad man tycker är okej.
men om du träffar personen som verkligen har ALLT utom just kroppen.. nobbar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe Visa inlägg
Det går ju inte, det är två önskningar i en.. hehehehe

Spana kan man ju alltid göra, det är kul att kika lite. Men att därifrån gå till att göra mer har jag släppt nu iaf Been there done that!

Jag kräver ingen vältränad kropp med 8-9% bf. Jag brukar tänka att det går alltid att tränas upp/ner (förutsatt att intresset för det finns). Det som jag däremot har haft lite svårt för är kortare killar
LOOOOOOL, men DU är ju för rolig.. du har ju en mer tränad kropp än någon av de damer jag känner i min närmaste krets.. herregud du har ju sådan rumpa som jag snavar på asfaltsskarvar på stan om jag ser.. :P .. självinsikt plzzz..
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)