Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-12-23, 00:05   #33571
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av FrankNewton Visa inlägg
Får en läkare ragga på en f.d patient? Alltså när patienten har vårdats av just den läkaren sedan kontaktar patienten läkaren antingen vid mottagningen eller på fritiden?
Man kan nog åka dit för det (anmärkning, kritik från IVO, i värsta fall bli delegitimerad, men då måste det vara grovt) om man fortfarande har en vårdrelation, men inte om den är slut. Hur olämpligt det anses socialt beror nog också mycket på hur vårdrelatioen sett ut; enstaka besök för ont i örat eller sticka i fingret är det ju en annan sak än en tre år lång behandlingsrelation pga psykiatrisk sjukdom t.ex.

I ditt exempel är det ju dock patienten som raggar på läkaren och inte tvärt om.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 09:16   #33572
FrankNewton
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 48
Ja, ifall patienten raggar på läkaren bör det vara fritt fram? Man kan ju inte sexuellt isolera en person bara för att han är läkare?

Tjejer/kvinnor älskar män med hög status så vad ska man göra? Ifall man jobbar på vårdcentral/akuten så kommer man träffas förr eller senare.
FrankNewton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 11:24   #33573
FrankNewton
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 48
Också: Hur slutar jag frågeknarka? Jag har gjort det i en jätte lång tid på andra forum också, jag har fått nog mycket vettig information... Men det är som att jag alltid vill ha mer information om samhället.

Tycker det till stor del är bortkastad energi & tid egentligen som jag borde lägga på att verkligen ha kul så som att resa/spela dataspel osv...
FrankNewton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 11:31   #33574
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av FrankNewton Visa inlägg
Också: Hur slutar jag frågeknarka? Jag har gjort det i en jätte lång tid på andra forum också, jag har fått nog mycket vettig information... Men det är som att jag alltid vill ha mer information om samhället.

Tycker det till stor del är bortkastad energi & tid egentligen som jag borde lägga på att verkligen ha kul så som att resa/spela dataspel osv...
Banna sidorna du själv använder i din browser, fungerar utmärkt för att bli av med "Random-internet-surfande-bara-för-att" på kvällar och helger.
Annars gäller väl självdisciplin som mycket annat i livet när det gäller att bryta mönster.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.

Senast redigerad av Lipservice den 2017-12-23 klockan 11:32.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 11:42   #33575
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Inget fel i att vilja veta saker, fråga på du bara. Gör något av informationen bara, hjälp sprida den till andra också.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 12:30   #33576
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Inget fel i att vilja veta saker, fråga på du bara. Gör något av informationen bara, hjälp sprida den till andra också.
+1, det är väl mer bortkastat att spela datorspel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 13:01   #33577
FrankNewton
Registered User
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 48
Ja men för att fortsätta jobba heltid i flera decennier kräver att jag har kul utanför jobbet på en vardag... Annars är det lätt att man börjar tänka i depressionstankar så som: Varför gör jag det här? Varför slava i 25 år om jag inte har kul? (Inget jobb är ju egentligen roligt och folk som påstår det ljuger egentligen eller så har de varit anställda i max 1 år).

Att man har studerat till ett speciellt yrke är ju bara ett plus för att känna att man är eftertraktad på arbetsmarknaden & har hög lön, det blir bekvämare också... Men fortfarande, det blir tråkigt efter några år.

Folk som påstår att de har roligt på jobbet, jojojo... Varför inte jobba 48h/vecka då? Hade dessa människor haft roligt på jobbet så hade det varit ett fritidsintresse också......

Senast redigerad av FrankNewton den 2017-12-23 klockan 13:07.
FrankNewton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 13:10   #33578
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
FrankNewton, gissar du är man.
Skaffa en kvinna så slipper du tänka vad du ska göra efter jobbet de närmsta 25 åren.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 13:23   #33579
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Kan en förälder göra två av sina barn arvslösa genom att före sin död skriva över egendom och annat till ett annat barn? Förstår att arvslotten inte går att testamentera bort.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 13:47   #33580
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av FrankNewton Visa inlägg
Också: Hur slutar jag frågeknarka? Jag har gjort det i en jätte lång tid på andra forum också, jag har fått nog mycket vettig information... Men det är som att jag alltid vill ha mer information om samhället.

Tycker det till stor del är bortkastad energi & tid egentligen som jag borde lägga på att verkligen ha kul så som att resa/spela dataspel osv...
Det finns en tråd för småfrågor. Sedan kan du ju söka på egen hand också. Speciellt om man söker på engelska hittar man det mesta i världen.

Senast redigerad av xan den 2017-12-23 klockan 13:51.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 13:49   #33581
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Kan en förälder göra två av sina barn arvslösa genom att före sin död skriva över egendom och annat till ett annat barn? Förstår att arvslotten inte går att testamentera bort.
https://zeijersborger.se/fraga-advok...arnen-arvlosa/

Citat:
[...] upprätta ett testamente i vilket du skriver att du önskar att din sambo ärver dig och att dina barn bara ska få sin laglott. Du kan även uttrycka att du inte vill att de ska få någonting och hoppas att de respekterar din vilja, vilket de inte är skyldiga att göra.
Eller skriv dig i England, så.gäller deras regler och då kan du skriva att x ska få allt och då blir det så.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!

Senast redigerad av Snubben den 2017-12-23 klockan 13:51.
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 14:32   #33582
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
+1, det är väl mer bortkastat att spela datorspel.
Egentligen inte, har du kul så har du kul och om du om 5 år kommer tycka de va bortkastat vad du gjorde idag så glöm aldrig att du faktiskt hade kul då.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 14:48   #33583
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Egentligen inte, har du kul så har du kul och om du om 5 år kommer tycka de va bortkastat vad du gjorde idag så glöm aldrig att du faktiskt hade kul då.
För mig är det så att jag brukar känna mig "onyttig" efter jag har spelat datorspel. Som om jag har syndat. Det kan kännas likadant efter jag har ägnat mig åt andra njutningar som inte har lett till att jag förbättrat mig själv, som om jag suttit och kollat på bilder på imgur en timme. Om jag istället t ex har byggt någonting eller lärt mig något kommer en annan sorts tillfredsställelse efteråt.

Kanske bara är protestantisk moral som spökar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 15:03   #33584
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För mig är det så att jag brukar känna mig "onyttig" efter jag har spelat datorspel. Som om jag har syndat. Det kan kännas likadant efter jag har ägnat mig åt andra njutningar som inte har lett till att jag förbättrat mig själv, som om jag suttit och kollat på bilder på imgur en timme. Om jag istället t ex har byggt någonting eller lärt mig något kommer en annan sorts tillfredsställelse efteråt.

Kanske bara är protestantisk moral som spökar.
Självförverkligande är nog positivt även utanför lutheranska länder
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-23, 21:35   #33585
KOLOTROLLET
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 132
Jag började grisbulka och spara skägg. Ser inte fet ut i kroppen. Har gått upp runt 10 kg. Allt detta på ganska exakt 4 månader. Stylade skägget hos en ny barberare, skägget blev snyggt men det passade inte min ansiktsform. Hade inga val, trimmade av det!

Men dra åt helvete så bloated jag är. Man vill ju inte gå ut bland folk om vi säger så. Ser ut som en svullen boll i ansiktet. Katastrof. Man ser deprimerad ut.

Ingen rolig jul detta! Blir att hålla sig inne till bloaten är över.

Men vet inte om det är brutalt just för tillfället pga att jag ätit, under 4 månaders tid, två pizzor per dag. Till kvällsmat faktiskt. Och då har jag ändå käkat frukost och lunch tidigare på dagen.
Såg ju mer stark ut än fet, men när skägget åkte så blev det annat! Fyfan!

Det värsta kanske ger med sig av några dagars sunt ätande. Ihop med att skägget tar sig. Aldrig tidigare deffat pga bloat.

Senast redigerad av KOLOTROLLET den 2017-12-23 klockan 21:36.
KOLOTROLLET är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)