Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-09-30, 15:50   #32731
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Varför försöker små pissländer som oss i Norden att "värna om miljön" så mycket genom att sätta sjuka skatter på t.ex. bensin som nästan är uppe i 15kr/L medan ett land som USA säljer skiten för 5kr/L? Vad gör det för skillnad om ett land med <10M invånare drar in på bensinen när ett land med 320M människor vaskar skiten? Eller har det ingenting med miljön att göra utan är snarare ett sätt att få in pengar till statskassan?
Din sista mening i inlägget är nära sanningen. Ska man var världsmästare i allt kostar det och att skinna de 2 miljoner (?) invånare ger pengar så att även alla arbetslösa haschrökare kan känna sig duktiga. "Vi" gör världen till en bättre plats.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-30, 15:52   #32732
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Inte politiska i alla fall tror jag, åtminstone verkar det inte som det i Sverige.

Det finns ju inget syfte med det heller, det är ju inte så att de som gör demon försöker förändra folk eller förmedla ett budskap. Det handlar bara om att visa upp sig och visa vad man tycker...
Ja, när man visar vad man tycker så förmedlar man ju ett budskap. Och på så sätt har man även möjlighet att sätta igång debatt och förändra vad andra tycker. Som sagt, Civil rights movement i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Varför försöker små pissländer som oss i Norden att "värna om miljön" så mycket genom att sätta sjuka skatter på t.ex. bensin som nästan är uppe i 15kr/L medan ett land som USA säljer skiten för 5kr/L? Vad gör det för skillnad om ett land med <10M invånare drar in på bensinen när ett land med 320M människor vaskar skiten? Eller har det ingenting med miljön att göra utan är snarare ett sätt att få in pengar till statskassan?
Det, och att föregå med gott exempel för att stärka Sveriges position internationellt.

Med din logik kan ju alla länder som inte är stormakter brassa på med fossila bränslen och helt strunta i miljön. Eller alla veganer kan börja äta kött igen för det "gör ju ändå ingen skillnad".

Senast redigerad av xan den 2017-09-30 klockan 15:53.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-30, 16:04   #32733
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Ja, när man visar vad man tycker så förmedlar man ju ett budskap. Och på så sätt har man även möjlighet att sätta igång debatt och förändra vad andra tycker. Som sagt, Civil rights movement i USA.



Det, och att föregå med gott exempel för att stärka Sveriges position internationellt.

Med din logik kan ju alla länder som inte är stormakter brassa på med fossila bränslen och helt strunta i miljön. Eller alla veganer kan börja äta kött igen för det "gör ju ändå ingen skillnad".
Stärka Sveriges position internationellt, hur? "Ha, fucking cucks who think they know it all or are making a difference, you've been irrelevant since the vikings".

Fast min logik "stämmer"(säger man så?) ju i detta sammanhang. Vi gör verkligen INGEN skillnad på miljön. De som vill köra bil, kör bil, även fast det kostar lite mer. Hur många människor känner du som hellre tar buss för att spara på miljön? De som tar buss/cykel gör det oftast av andra anledningar.

Samtidigt förstår jag inte VARFÖR USA inte beskattar bensin som vi gör, mer pengar till statskassan = de har råd med ett "universal single payer health care programme" som de verkligen behöver och att man kanske hjälper miljön något i form av att idioter som brassar på med fossila bränslen för att det är så billigt kanske inte gör det lika mycket.

Veganer som inte äter kött gör det av egen vinning. "Vi lever längre". Eller för att de är djurvänner och vissa kanske gör det för miljön, inte alls insatt i det eller hur veganer kom in i bilder, är du vegan och det här var din daily "tell someone you're a vegan" grej?
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-30, 16:05   #32734
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Ja, när man visar vad man tycker så förmedlar man ju ett budskap. Och på så sätt har man även möjlighet att sätta igång debatt och förändra vad andra tycker. Som sagt, Civil rights movement i USA.
Fast vissa debatter har ju pågått i nästan 100 år och kommer säkerligen fortsätta i flera hundra till så frågan då är väl om det verkligen ger så mycket. Hur länge har vi pratat invandring i Sverige? Början på 90-talet? Snart 30 års jubileum då.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-30, 16:40   #32735
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Cooks Visa inlägg
Stärka Sveriges position internationellt, hur? "Ha, fucking cucks who think they know it all or are making a difference, you've been irrelevant since the vikings".
Många små länder som gör sitt = stor skillnad

Det är även möjligt att om många små länder tar ställning så kommer det att påverka större länder och till slut stormakterna.

Citat:
Fast min logik "stämmer"(säger man så?) ju i detta sammanhang. Vi gör verkligen INGEN skillnad på miljön. De som vill köra bil, kör bil, även fast det kostar lite mer. Hur många människor känner du som hellre tar buss för att spara på miljön? De som tar buss/cykel gör det oftast av andra anledningar.
Ingen kommer skrota bilen bara för att bensinpriset går upp, men det kan få bilkörare att tänka till lite om hur mycket man kör och om man kan välja alternativ transport. Jag gillar egentligen inte när politiker försöker styra människors beteenden på det här sättet, men tyvärr verkar det vara ett nödvändigt ont när det gäller miljö.

Citat:
Samtidigt förstår jag inte VARFÖR USA inte beskattar bensin som vi gör, mer pengar till statskassan = de har råd med ett "universal single payer health care programme" som de verkligen behöver och att man kanske hjälper miljön något i form av att idioter som brassar på med fossila bränslen för att det är så billigt kanske inte gör det lika mycket.
USAs befolkning är mer individualistiska och skeptiska till myndigheter.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-30, 16:43   #32736
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Det här med att pissa på USA i alla lägen är inte rimligt i det här läget med bränsleskatter heller.
USA ligger precis som oss här i norden väldigt långt fram i rening av diverse utsläpp.
Att det i vårt fall handlar om att bara suga ur folk mer skattepengar och samtidigt utöva viss kontroll över folket är nära nog uppenbart.
Om du skall tala om att göra saker för miljön så är det dags att titta österut Ryssland/Asien /Afrika och diverse gamla sovietstater.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-01, 19:36   #32737
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Jag tänkte beställa en tröja men vet inte riktigt vilken storlek jag ska ha. Jag mätte runt bröstet och fick 107cm.

Detta är storleken

Large Chest 42/44"

efter ha googlat inch till cm så tror jag det är 42/44 som gäller? Vet inte vrf det står 2 storlekar för large eller ifall det helt enkelt är lite svängrum? :
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-01, 19:41   #32738
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Är lärare ett bra yrke om man är superindividualist? Man arbetar visserligen med andra människor (eleverna), men det är inte eleverna som bestämmer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-01, 19:43   #32739
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Jag tänkte beställa en tröja men vet inte riktigt vilken storlek jag ska ha. Jag mätte runt bröstet och fick 107cm.

Detta är storleken

Large Chest 42/44"

efter ha googlat inch till cm så tror jag det är 42/44 som gäller? Vet inte vrf det står 2 storlekar för large eller ifall det helt enkelt är lite svängrum? :
Ska vara 42-44. en inch är ca 2.5cm så spannen på storleken är 5cm.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-01, 19:46   #32740
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Är lärare ett bra yrke om man är superindividualist? Man arbetar visserligen med andra människor (eleverna), men det är inte eleverna som bestämmer.
De bästa lärare jag haft var individualister. Med Machiavellis grundtes "Bäst att börja hårt och strängt och sedan trappa ned". Än tvärtom.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-01, 19:50   #32741
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Varför "kittlas" det på tungan och i halsen när man dricker kefir/fjällfil?
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-01, 19:58   #32742
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
De bästa lärare jag haft var individualister. Med Machiavellis grundtes "Bäst att börja hårt och strängt och sedan trappa ned". Än tvärtom.
Trevligt. Genom min utbildning börjar jag mer och med inse att jag är ultraindividualist. Står ej ut med att grupparbeta. Funderar på att läsa kompletterande pedagogisk utbildning efter min utbildning och bli lärare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-03, 08:37   #32743
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Vad är det för skillnad på utvecklingsanställning & Trygghetsanställning?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-03, 09:40   #32744
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Vad är det för skillnad på utvecklingsanställning & Trygghetsanställning?
https://hejaolika.se/artikel/har-ar-...du-kan-fa-idag
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-03, 09:58   #32745
Järvskan
Shitposter
 
Järvskans avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Närpes
Inlägg: 387
Har bott i Linköping i 1,5 månader, men jag är fortfarande osäker vilken sida av vägen man ska gå på... Jag håller mig alltid på höger sida om vägen om jag promenerar på en gång- och cykelväg, men omkring en fjärdedel av alla jag möter går på vänstra sidan.

Vilken sida om vägen ska man gå på?
Järvskan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)