Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-08, 12:45   #1
j0h4n
Muay thai
 
j0h4ns avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 30
Någon som känner igen denna typ av axelsmärta

Okej, jag fruktar det värsta, att min träning inte på länge kommer bli samma tunga träning som innan .

Smärtan sitter i framsida axel/rotatorcuffen och det gör ont när jag lyfter på armen högt, jag har vilat sedan i fredags och då var smärtan värre än vad den var idag.
Det gör även ont om jag trycker ganska hårt i slutet av nyckelbenet, nästan uppe på axeln. Smärtan känns nästan som en sträckning men jag vet att rotarcuffarna är inget roligt ställe att förstöra och därför är jag väldigt rädd att det ska vara allvarligt.

Är jätte tacksam för bra svar om hur jag ska göra eller vad ni tror det kan vara!
j0h4n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 15:00   #2
Liten Men Fet
Registered User
 
Liten Men Fets avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 2 383
Jag hade liknande besvär efter att jag pressat mig i sittande axelpress för länge och för hårt. På ett pass sa axel helt enkelt ifrån och jag kunde inte ta i.
Sen kom en smärta så jag hade svårt att sova, men oftast var det lugnt men jag kunde inte lyfta armen öve huvudet.
Vilade en månad och det blev "bra", sen pressade jag en polare över huvudet. Då gick det illa igen och jag hade samma problem i en två månader till.
Sen började jag försiktigt träna axelpressar med låg vikt, det gick bra och jag tog det lugnt i 4 månader. Inget tyngre än typ 8:or.
Sen dess har det varit borta men det tog nog 6 månader, men med effektivare rehabilitering går det säkert rätt fort.

MEN det är ju inte ens säkert att du har samma sak som mig så pallra dig iväg till en sjukgymnast och få en diagnos och rehabiliteringsövningar.
__________________
Flyes är en bröstövning, Flyers är papperslappar släppta från flygplan.

Gripper: RB180 (två reps med H, fattas 2 mm med vänster).
Liten Men Fet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 15:05   #3
j0h4n
Muay thai
 
j0h4ns avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Liten Men Fet Visa inlägg
Jag hade liknande besvär efter att jag pressat mig i sittande axelpress för länge och för hårt. På ett pass sa axel helt enkelt ifrån och jag kunde inte ta i.
Sen kom en smärta så jag hade svårt att sova, men oftast var det lugnt men jag kunde inte lyfta armen öve huvudet.
Vilade en månad och det blev "bra", sen pressade jag en polare över huvudet. Då gick det illa igen och jag hade samma problem i en två månader till.
Sen började jag försiktigt träna axelpressar med låg vikt, det gick bra och jag tog det lugnt i 4 månader. Inget tyngre än typ 8:or.
Sen dess har det varit borta men det tog nog 6 månader, men med effektivare rehabilitering går det säkert rätt fort.

MEN det är ju inte ens säkert att du har samma sak som mig så pallra dig iväg till en sjukgymnast och få en diagnos och rehabiliteringsövningar.
Tack för ditt svar, känner mig inte lika ensam nu . Just det passet så testade jag faktiskt ett lite tyngre snäpp i axelpress kände att det var lite tungt och så la jag av. Men ska gå till en sjukgymnast imorgon och fråga!
j0h4n är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-08, 15:17   #4
DarcyGrahn
Smalare än Emme
 
DarcyGrahns avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 1 217
Sådär fick också förut. Gjorde en tackling på hockeyplan så axeln vart lite konstig. Sedan någon dag efter körde jag sittande hantelpress för första gången och körde max i det också Fick en kortisonspruta till slut och då gick det över. Jag hade alltså ont minst en månad innan jag fick sprutan.
DarcyGrahn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)