Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-20, 11:41   #31
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag är en sucker för dansk öl, Carlsberg Hof specifikt. Jag fattar inte tjusningen med tysk, tjeckisk osv. öl som andra skattar högre. Jag gillar även svensk öl och anser att Budweiser är jättegod.

Guiness gillade jag med, men av nån anledning får jag smärtsamma morgonerektioner av den så den här jag lagt ner.
Carlsberg Hof är helt suveränt god. Bonuspoäng för att man kan dricka ett helt gäng av dessa utan att bli dyngrak och odräglig också.

Budweiser däremot kan jag inte med. Dock gillar jag både Corona och Sol också.

Annars tror jag min favoritöl är Pedigree Bitter. Tror den fanns på bolaget förut, men det var länge sedan jag såg den där.

svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 12:19   #32
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Jack Daniels för berusning, torrt vitt kallt vin på sommaren och rökig single malt i soffan.
Det är vad jag gjorde allt för mycket av vilket ledde till att jag varit helnykterist sedan juni 2012. Viss saknad...
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:22   #33
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Gillar nästan all öl(suröl och vissa barley wine går fetbort då de inte smakar "öl" enligt mig), svårt för favoriter annars.
Men brukar bli Norrlands eller Tuborg grön om man ska dricka i sällskap för en billig peng. Då kan man dricka många/länge utan att bli trasig.

Dricker mest rödvin när det bjuds. Köper jag själv blir det 99% av gångerna någon Ripasso.

Edit: Kan inte dricka mer än 2-3 humlestarka öl då jag tror jag har en allergi mot just humle. Får fruktansvärd huvudvärk och bakfylla om jag bara dricker sånna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.

Senast redigerad av Lipservice den 2018-01-20 klockan 14:24.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 14:35   #34
laplace
Registered User
 
laplaces avatar
 
Reg.datum: Jan 2018
Inlägg: 23
Till ost och kex dricker jag helst rödvin. Kan dock inte så mycket om vin men zinfandel druvan och jag brukar komma bra överens!

Ska jag bara dricka en god öl väljer jag gärna en IPA. Sitting bulldog eller punk IPA är nog de två som jag brukar välja.

Kan ingenting om rom men Plantation är en jag själv äger som jag uppskattar
laplace är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 18:49   #35
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Alldeles för dyra imperial stouts för det mesta (tillfälliga släpp, sällan ordinarie sortiment). Brukar försöka ha ett par fräscha IPA hemma också.. typ stigbergets

Köper aldrig sprit. Plockar ibland hem en flaska rödvin till fredagsmyset!
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 20:13   #36
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Har ni skiftande ölsmak beroende på om det är sommar eller vinter? På vintern eller egentligen "kring jul" tycker jag det är gott med julöl, såndär "halvmörk" speciellt till julmat men jag är inte det minsta sugen på annat än ljus öl under sommaren.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-20, 20:30   #37
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 833
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Har ni skiftande ölsmak beroende på om det är sommar eller vinter? På vintern eller egentligen "kring jul" tycker jag det är gott med julöl, såndär "halvmörk" speciellt till julmat men jag är inte det minsta sugen på annat än ljus öl under sommaren.
Älskar julöl! Så jag är med dig där.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)