Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-08-03, 19:54   #661
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Underkropp

Prioritet knäböj. Dynamisk assistans på det.

Kände mig riktigt trycklös. Ingen utväxling i kroppen. Tacksamt att jag då åter kan skylla på deffen. Ännu en ny lägstanotering imorse på 84,9 kg, vilket kom lite oväntat. Tanken var ju faktiskt 86,0 som snitt ungefär den här veckan, inte 85,0. Så jag har ätit på lite bättre idag och kanske får göra det imorgon också. Bara äpplen och rödbetor blev tydligen för energifattigt (i den mängd jag knaprade i mig).


Pausböj (highbar, 3 sek i botten)

40 kg 8
60 kg 3
80 kg 3
100 kg 2
110 kg 1
120 kg 1 @ 9,5
110 kg 5x1 @ 8,5-9

Det kändes visserligen segt ända upp till 120 kg förra veckan när jag stegade upp mot 140 kg. Idag var det dock snäppet segare ändå. Hade planerat 6-8 explosiva ettor på 120 kg men behövde sänka till 110 kg.


Utfall bakåt med frontgrepp (OL)

40, 50 kg anpassning
60 kg 2x12

Äntligen kändes det bra att frontgreppa. Ingen värk i handloven om än bara på 60 kg som mest. Har dock känt av det redan på 40 kg tidigare så detta är framsteg.


Crunchmaskin (125 kg viktmagasin)

40, 55, 70 kg anpassning
85 kg 8
100 kg 2x3-4
80 kg 15
75 kg 15

För dålig ROM på 100 kg egentligen. Tyngsta crunchmaskinen jag testat. Gillar att inte kunna köra med hela magasinet. Då har jag nåt att sträva mot.


Sumostående rotationsdrag i hiss ("Woodchopper")

12,5, 17,5 kg anpassning
20 kg 3x10 (kort setvila)
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-08-03 klockan 19:56.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-05, 17:55   #662
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Överkropp

Prioritet axlar. Lite bänkteknik på det och nån dragövning. Få in armar där det passar.

Bra tryck idag. Ett skönt pass. Tar slut tidigt under passen nu på deff bara känner jag. Blir få toppset per pass.


Sittande skruvpress (ss1)

10, 12, 14, 18 kg värmning
22 kg 6
26 kg 5 (till hakan)
30 kg 3 (till hakan) @ 10
32 kg 4 (negativa, hela vägen ner)
Dropset: 22-18-12 kg 8-6-10 reps


Stående french bakom nacken med EZ (ss1)

15, 17,5 kg värmning
20 kg 10
25 kg 8
30 kg 1 (avbröt, onödigt tungt)
25 kg 2x8
20 kg 15


Pausbänk (ss2)

20, 40 kg anpassning
50 kg 3x8


Hantelrodd (ss2)

22, 30 kg anpassning
36 kg 6
40 kg 2x8 (remmar)


Frontlyft i hiss med rep (ss3)

10 kg 1x20 (5 utåt + 5 inåt + 5 utåt + 5 inåt)
12,5 kg 1x12 (3 utåt + 3 inåt + 3 utåt + 3 inåt)
15 kg 1x12 (3 utåt + 3 inåt + 3 utåt + 3 inåt)
12,5 kg 1x20 (5 utåt + 5 inåt + 5 utåt + 5 inåt)

Körde så att jag vinklade repändarna utåt eller inåt i toppläget. Utåt blev med handflatorna mot taket och inåt med handflatorna mot golvet. Vettefan om det var bra eller dåligt men det gav intressant variation.


Stående hantellyft åt sidan (ss3)

6 kg 3x10


Armbrytningscurl i hiss (ss4)

15, 22,5 kg anpassning
30 kg 8
35 kg 2x5
27,5 kg 15, 12, 9, 6, 3

Kort setvila på 27,5 kg på slutet när jag hade avslutat den andra övningen i supersetet.


Omvänd curl med EZ (ss4)

20 kg 10
30 kg 8
35 kg 6
40 kg 2x5
30 kg 12
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 20:12   #663
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Cardio (lågintensivt) och conditioning (medelintensivt)

Fick lust att variera konditionsträningen idag. Kände mig matt i kroppen men tog det väldigt lugnt på maskinerna. Allt för att hålla aktivitetsnivån uppe.


Roddmaskin - 15 min

Gör ont i röven alltså. Inte optimalt för ländryggen heller. Rörelsen är skön annars men det är synd att man sitter så förbaskat illa. Höll ungefär 30 m/s.


Crosstrainer - 15 min

Utan händer som vanligt. Upp till motstånd 10 av 25. Snittpuls runt 120.


Conditioning - 20-25 min

Kommer börja kalla min stationsträning för "conditioning" då jag tycker ordet träffar ändamålet bäst. Hinderbana känns inte hundra. Följande stationer kördes 2-4 gånger var:
  • Farmers walk - 2x20 kg
  • Farmers sidosteg över låg friidrottshäck - 2x20 kg
  • Fällkniven
  • Dynamisk planka
  • Viktkaka från ena sidan av kroppen över huvudet till andra sidan - 10 kg
  • Militärpress med viktkaka - 10 kg
  • French bakom nacken med viktkaka - 10 kg
  • Stepup på stepup-bräda på högsta nivån

Crosstrainer - 15 min

Använde nu handtagen också för ovanlighetens skull, egentligen utan att tillföra nån större kraft. Mindre jobbigt för låren. Kändes bra. Motstånd 12 av 25. Snittpuls runt 130.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-08-06 klockan 20:14.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-07, 21:17   #664
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Underkropp

Psykiskt låg idag. Haft svårt att göra mig av med existentiell ångest. Less bara. Alla dessa meningslösa varelser överallt, och så vidare. Dumma tankar. Försökte i alla fall träna mig trött så att jag somnar inatt. Ett riktigt utmattningspass helt enkelt. Högt tempo. Märkte att känslan övergick till ilska allt eftersom och jag släppte på alla hämningar och tog ut mig ordentligt. Behövde det idag och hoppas på bättring imorgon. Känner mig lugnare nu. Förmodligen börjar jag bli nedtränad och kommer nog köra deload ett par veckor.

Nya tag!


Sumomark

20, 40, 60, 80 kg värmning
100 kg 2
120 kg 1
140 kg Fail (som gjuten)
120 kg 1
80 kg 10

Provade med tumlås för första gången. Kan konstatera att det inte var greppet som svek i alla fall.


Raka mark

60 kg anpassning
80 kg 4
100 kg 2x4


Frontböj

40, 60, 70, 80 kg anpassning
90 kg 1
100 kg 1
110 kg 1


Knäböj (highbar, bred stans)

100 kg 3
120 kg 2
140 kg 1 @ 8
160 kg 1 @ 10 (strax ovanför parallell)
100 kg 8


Benpress

100 kg 2x25


Ryggresningar

+00 kg 10
+10 kg 10 (viktplatta)
+20 kg 10 (skivstång)
+40 kg 3x10-12 (skivstång)

Skön övning faktiskt. Bra kontakt med erektorerna. Ska nog köra denna med vikt istället för marklyft nån gång då och då.


Brutalbänk

+00 kg 10
+10 kg 10
+00 kg 10

Körde med raka ben. Alltså jag böjde mig upp i knäleden på uppvägen och inte bara i midjan.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 21:10   #665
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Överkropp (deload)

Nära på kraschdiet förra veckan (-1,2 kg medelvikt) så inleder en deloadvecka idag och ställer mig på balans kring 85 kg den här veckan. Varit riktigt sladdrig och deppig ett par dagar.

Körde lite bröstaktivering. Omotiverat pass. Försöker pigga upp mig med att jag fyller år på fredag och tänkte unna mig ett styrkelyftsbälte.


Pausbänk

20, 30, 40 kg värmning
50 kg 2x5
40 kg 10


Sittande inåt-och-snett-nedåt-press-i-maskin ("Wide Chest Press", vikt per sida)


15 kg anpassning
30 kg 2x8


Sneda hantelflyes

7 kg 2x20


Crosstrainer - 10 min

Blandat tempo på lågt motstånd.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 21:43   #666
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Tjenispenis! Filmade du highbarböjen på 160? Låter fett konstigt att du tar ditt lowbarpers i highbar när du kört massa tunga marklyft innan, samma pass. xP Kanske var det en riktig halvböj, om du inte filmade?

Haha jag ska också deloada. Ska du äta på energibalans dessa veckor? Tvåveckorsdeload? "kommer nog köra deload ett par veckor."

Jag tror du kommer tycka bältet bara är i vägen första veckorna. Kanske t.o.m bli svagare för det känns konstigt. Behöver nog ge det någon månad för få eventuella kilon, om du ens får det eftersom du tränat bältlöst så många år. Ska bli intressant!

Senast redigerad av 1x0 den 2017-08-09 klockan 21:48.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 20:41   #667
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Tjenispenis! Filmade du highbarböjen på 160? Låter fett konstigt att du tar ditt lowbarpers i highbar när du kört massa tunga marklyft innan, samma pass. xP Kanske var det en riktig halvböj, om du inte filmade?

Haha jag ska också deloada. Ska du äta på energibalans dessa veckor? Tvåveckorsdeload? "kommer nog köra deload ett par veckor."

Jag tror du kommer tycka bältet bara är i vägen första veckorna. Kanske t.o.m bli svagare för det känns konstigt. Behöver nog ge det någon månad för få eventuella kilon, om du ens får det eftersom du tränat bältlöst så många år. Ska bli intressant!
Goddagens dicken!
Ingen film men ja, det var en grund böj. Ingen halvböj men som den där gamla på 160 kg jag visade dig när jag hade den söta passaren. Ungefär så samt att jag grindade. Borde inte höjt till 160 kg men var förbannad och ville ha lite spänning. Hade dock kunnat fixa 150 kg med bra djup vågar jag påstå. Och kapar man 1 dm djup så får man ju 10 kg extra. Dessutom är min highbar som en hybrid stångplacering, egentligen t.o.m. en maximalt hög lowbar.

Blir nog bara balans och deload denna vecka. Även om jag skrev två veckor först. Tårta och skit imorgon ändå. Får se.

Kan inte bestämma mig för ett bälte bara. Men Wahlander blir det inte. Vilket skulle du ta om du var tvungen att beställa ett annat än Wahlander för max 1000-ish kr?
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-08-10 klockan 20:43.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 16:48   #668
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Goddagens dicken!
Ingen film men ja, det var en grund böj. Ingen halvböj men som den där gamla på 160 kg jag visade dig när jag hade den söta passaren. Ungefär så samt att jag grindade. Borde inte höjt till 160 kg men var förbannad och ville ha lite spänning. Hade dock kunnat fixa 150 kg med bra djup vågar jag påstå. Och kapar man 1 dm djup så får man ju 10 kg extra. Dessutom är min highbar som en hybrid stångplacering, egentligen t.o.m. en maximalt hög lowbar.

Blir nog bara balans och deload denna vecka. Även om jag skrev två veckor först. Tårta och skit imorgon ändå. Får se.

Kan inte bestämma mig för ett bälte bara. Men Wahlander blir det inte. Vilket skulle du ta om du var tvungen att beställa ett annat än Wahlander för max 1000-ish kr?
Då hänger jag med. Kan du fixa en film på highbarböjen, bakifrån? Jag har stången skithögt i highbar och skitlågt i lowbar. Gillar det, blir stor skillnad på mina vinklar.

Ingen aning om vilket lyftarbälte jag köpt. Har jättedålig koll.

En sak jag tänker på ofta när jag följer din journal. Är att du verkar svänga skitmycket i styrka från dag till dag. Eller är din RPE-bedömning dålig, kombination? Var det inte du som gjorde 150x4 @8 i böjen sedan någon vecka senare 140x2 @10. Samt minns din press-tapp, du gjorde typ 5 reps på 60% 1RM i bänkpress som var @10 haha.
Mycket hjälpsamt att filma sina arbetsset för ibland känns det svintungt och grindigt - men man tappar inte ens hastighet. Jag gjorde ju 2x4reps på 120 i highbarpausböj, sedan amrap (efter två första seten) och fick iväg 11 reps lol. Skattade mina första två set (med 4 reppare) till @8.5, när de i själva verket alltså var @3 haha. xD

Grattis på födelsedagen!

Senast redigerad av 1x0 den 2017-08-11 klockan 16:53.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 20:58   #669
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852


kan tipsa om denna, googla styrkelyftsbälte så kan du nog hitta ett i 500-600kr spannet, jag har själv den och ser exakt likadan ut som en wahlander(?) En sån där hake och lätt att få på och av.

fått en del blåmärken i början så föreslår att du har på dig det på nästsista möjliga, inte hårdaste
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 23:51   #670
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Då hänger jag med. Kan du fixa en film på highbarböjen, bakifrån? Jag har stången skithögt i highbar och skitlågt i lowbar. Gillar det, blir stor skillnad på mina vinklar.

Ingen aning om vilket lyftarbälte jag köpt. Har jättedålig koll.

En sak jag tänker på ofta när jag följer din journal. Är att du verkar svänga skitmycket i styrka från dag till dag. Eller är din RPE-bedömning dålig, kombination? Var det inte du som gjorde 150x4 @8 i böjen sedan någon vecka senare 140x2 @10. Samt minns din press-tapp, du gjorde typ 5 reps på 60% 1RM i bänkpress som var @10 haha.
Mycket hjälpsamt att filma sina arbetsset för ibland känns det svintungt och grindigt - men man tappar inte ens hastighet. Jag gjorde ju 2x4reps på 120 i highbarpausböj, sedan amrap (efter två första seten) och fick iväg 11 reps lol. Skattade mina första två set (med 4 reppare) till @8.5, när de i själva verket alltså var @3 haha. xD

Grattis på födelsedagen!
Fixar film på min highbar nästa gång då!
Har sett att din placering skiljer mycket. Tror ändå det ska synas en klar skillnad på bild mellan mina placeringar.

Tror min RPE-bedömning har blivit ganska vettig ändå. Njä, från 150x4 till 140x2 sjönk jag inte. 150x4 gjorde jag under en uppåtgående period och det var mitt bästa set någonsin med rätt passare som peppade bra. Kände mig i zonen den dagen. Skadade mig även i det setet i ländryggen som du säkert minns, men har efter det kunnat prestera 140x6 i alla fall. Tror inte du hittar 140x2 @ 10 från den perioden. Däremot efter påbörjad deff har styrkan absolut sjunkit så pass.

Ja, mitt press-tapp var ju episkt. Nedträning under föregående deffperiod + nytt jobb + smolov för militärpress gjorde mig övertränad och jag tappade allt. Tog 3-4 mån att stegvis komma tillbaka i styrka samtidigt som jag vande mig vid nya jobbet. Nu är jag nästan lika presstark (i hantelpressar åtminstone) som jag var innan överträningen slog till.

Det finns alltid en intrabedömarvariabel för den här typen av bedömningar (RPE, betygsättningar, o.s.v.). En och samma person kommer att bedöma ett likvärdigt lyft olika från gång till gång beroende på andra faktorer som påverkar personen, t.ex. sinnesstämning. Ju fler bedömningar man gör, desto mer likvärdiga borde bedömningarna bli. Lite mindre torrt uttryck så tror jag inte att nån här gör perfekta bedömningar från gång till gång. Sen kan det mycket väl vara så att min styrka skiljer sig ovanligt mycket från ett pass till nästa. Har alltid blandat högt med lågt oavsett vad det gällt. Väldigt mycket humörspelare. Kan få galna adrenalinpåslag ibland och överträffa vad jag presterat tidigare. Gäller väl alla att det varierar, men många är också väldigt jämna i sitt humör och sina prestationer. Så verkar inte jag funka.


Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg


kan tipsa om denna, googla styrkelyftsbälte så kan du nog hitta ett i 500-600kr spannet, jag har själv den och ser exakt likadan ut som en wahlander(?) En sån där hake och lätt att få på och av.

fått en del blåmärken i början så föreslår att du har på dig det på nästsista möjliga, inte hårdaste
Tack för tipset! Stort tack. Chansade och slog till direkt på födelsedagen! Känns det skit med denna budgetvariant får det bli ett Walle-bälte i framtiden nån gång. Då kanske jag också känner skillnaden mot att ha haft ett budgetbälte först.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-08-11 klockan 23:56.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 19:19   #671
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Underkropp (deload)

Så. Jävla. Seg. Har jag varit idag. Måste fått i mig för mycket socker och choklad igår på min stora dag. Har legat som en spaghetti i sängen idag och somnat flera gånger. Armarna känns sådär otäckt viktlösa igen. Kanske kommit en reaktion när jag slappnat av ett par dagar. Styrkan var ändå helt okej efter ett par fria dagar även om jag inte höjde vikterna.


Pausböj (highbar)

20, 40 kg värmning
60 kg 2x5


Rumänska marklyft

40 kg anpassning
50 kg 2x8


Rotationsmark med kettlebell ("Russian Hockey Deadlift")

20 kg anpassning
24 kg 2x15-20


Crunchmaskin

20 kg anpassning
30 kg 2x10


Militärpress

20, 25 kg anpassning
30 kg 2x8

Bonusövning.


Knäböj (lowbar)

60 kg 2x5
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 22:42   #672
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Grattis på födelsedagen!
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Wops, grattis i efterskott.

Må 30-strecket infria att din röv växer till den grad att du inte kan förflytta dig utan att lägga den på en skrinda bakom!

Inte tackat er för gratulationerna. Tack!

Undrar hur stor rumpan hade kunnat bli om man enbart tränade för hypertrofi röv och tryckte anabola för det. Det blir ju liksom en vältränad röv och ingen stor fladderbaja som överviktiga får.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-12, 23:47   #673
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Inte tackat er för gratulationerna. Tack!

Undrar hur stor rumpan hade kunnat bli om man enbart tränade för hypertrofi röv och tryckte anabola för det. Det blir ju liksom en vältränad röv och ingen stor fladderbaja som överviktiga får.
Det är väl bara att kolla på kroppsbyggare :p
Personligen tycker jag röfva ser bättre ut med lite hull på, annars ser det bara konstigt ut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-13, 20:30   #674
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Cardio (lågintensivt)

Fan för att deffa. Det är tråkigt. Det står stilla. Men jag ger inte upp!


Roddmaskin - 15 min

Noterade att jag rodde 2905 m.


Crosstrainer - 15 min

Lugnt tempo med hjälp av armarna. Motstånd 13 av 25.


Roddmaskin - 10 min

Fick någon känning i ett knä och struntade i att köra en kvart.


Crosstrainer - 20 min

Lugnt tempo med hjälp av armarna. Motstånd 14 av 25. Snittpuls runt 125.


Husmorsgymnastik med 10 kg viktplatta - 5 min
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 21:53   #675
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Överkropp

Planen var en av varje press, drag, biceps, triceps.

Körde på hårt idag. Blev åtta dagar utan tung träning för överkroppen. Endast ett lättare deloadpass inom denna tid. Hade bra tryck idag. Ett roligt pass.


Sittande skruvpress

7, 9, 12, 16, 20 kg värmning
24 kg 6
28 kg 3 (till hakan)
34 kg 4 (negativa)
26 kg 8
22 kg 13


Stångcurl

20, 30, 40 kg anpassning
50 kg 5 (cheat)
52,5 kg 4 (cheat-PB! +2,5 kg)
42,5 kg 8
32,5 kg 10


Framåtlutande french i hiss

30, 45, 60 kg anpassning
75 kg 2 (TPB!)
55 kg 10
50 kg 18


Pullups @ 84,7 kg morgonvikt

45, 60, 75 kg anpassning med latsdrag (neutralt grepp)
8 (neutralt grepp)
8 (V-grepp)
6 (neutralt grepp)
6 (V-grepp)
4 (neutralt grepp)
4 (V-grepp)
2 (neutralt grepp)
2 (V-grepp)

Totalt 40 pullups.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2017-08-14 klockan 21:55.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)