Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2005-12-16, 07:29   #751
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo
Hahaha rumpor och tuttar på gymmet vilken lyckodag!
Neä men bra pass, vilka bicepscurl :-O men gött att åka söderut över julen bort från slasket, ät lite grillad bläckfisk för mig då och lycka till på statistiken!
Äsch den behöver du nog inte träna så mkt på, kom ihåg medelvärde, median och StdDev så ordnar sig allt
Måste nog tyvärr avslöja att vädret brukar vara rätt skit där nere vid vintertid med Visst några grader varmare kan det vara, men eftersom Bosnien är ganska bergigt bidrar det till lite värre väder än man kan förvänta sig, så med andra ord inte alls ovanligt med att det blir en del minusgrader på vintern Fördelen är väl at jag slipper GBG förbannade slask..

Tentan känns som jag borde ha hängt med lite bättre i den kursen... tänkte också lite som att dte bara är slå upp lite formler i beta, men så enkelt blir det nog inte...
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-17, 02:07   #752
Bobo
Jag tackar ALDRIG nej till en threesome
 
Bobos avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 573
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Måste nog tyvärr avslöja att vädret brukar vara rätt skit där nere vid vintertid med Visst några grader varmare kan det vara, men eftersom Bosnien är ganska bergigt bidrar det till lite värre väder än man kan förvänta sig, så med andra ord inte alls ovanligt med att det blir en del minusgrader på vintern Fördelen är väl at jag slipper GBG förbannade slask..

Tentan känns som jag borde ha hängt med lite bättre i den kursen... tänkte också lite som att dte bara är slå upp lite formler i beta, men så enkelt blir det nog inte...
Ååh tusan, jaa bergigt verkar det vara som tusan, men hmm jag har ingen koll på klimatet vintertid... Säkert 100ggr torrare än gbgs skitväder iaf ja!

Hehehe, näe det kunde man ju tänka sig... Sen är den ekonomiska statistiken som erbjuds på handels så otroligt mycket lättare än den matematiska uppe på höjden jag har ju läst lite av båda sorterna och man kan inte tro vad gäller svårighetsgradskillnaden att det rör sig om statistik båda två
__________________


I´m not crazy. I´m just mad
Bobo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-17, 14:44   #753
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Bobo
Ååh tusan, jaa bergigt verkar det vara som tusan, men hmm jag har ingen koll på klimatet vintertid... Säkert 100ggr torrare än gbgs skitväder iaf ja!

Hehehe, näe det kunde man ju tänka sig... Sen är den ekonomiska statistiken som erbjuds på handels så otroligt mycket lättare än den matematiska uppe på höjden jag har ju läst lite av båda sorterna och man kan inte tro vad gäller svårighetsgradskillnaden att det rör sig om statistik båda två
torrare är det ja men sarajevo känns fuktigt ändå, brukar behöva handskar/vantar när jag är ute o går, fastän man känner sig rätt varm i dunjackan och det är några minusgrader ute, skummt väder .. ska bli gött promenera, ta sig en fika nånstanns. fan va romantisk jag är

Ang statistiken hoppas jag det är sista jag ser av det även om inställnignen var lite att vi skulle lära oss lite nyttiga grejer som man kan nyttja i IT-sammanhang, just dom grejerna man aldrig fick grym koll på, genererande funktioner (eller som man lätt skriver; generande funktioner (eller på swenglish från en bok jag läste i "generation functions"))
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-22, 22:37   #754
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
en liten update..

sitter i ett ratt litet internetcafe i bosnien... varit har fyra dagar nu och bara lokat. det enda fysiska man gjort ar ta sig till sarajevo centrum och fika man vill ju ogarna branna kalorier utan att ersatta dom!

aja nu blir det lite alkohol i nagra dagar... ol ar 10 spann flaskan omfg!1
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-22, 22:54   #755
Ryska_raketen
Banned User
 
Ryska_raketens avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: middleROCK
Inlägg: 9 532
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
en liten update..

sitter i ett ratt litet internetcafe i bosnien... varit har fyra dagar nu och bara lokat. det enda fysiska man gjort ar ta sig till sarajevo centrum och fika man vill ju ogarna branna kalorier utan att ersatta dom!

aja nu blir det lite alkohol i nagra dagar... ol ar 10 spann flaskan omfg!1

haha, din lök!
Ryska_raketen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-23, 00:08   #756
Bobo
Jag tackar ALDRIG nej till en threesome
 
Bobos avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 573
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
en liten update..

sitter i ett ratt litet internetcafe i bosnien... varit har fyra dagar nu och bara lokat. det enda fysiska man gjort ar ta sig till sarajevo centrum och fika man vill ju ogarna branna kalorier utan att ersatta dom!

aja nu blir det lite alkohol i nagra dagar... ol ar 10 spann flaskan omfg!1
GAH Låter som en grymt skön semester för dej lilla romantiker där

Du längtar alltså inte till jullugnet på gbg´s gator bland 7000000000 andra julklappsshoppare ??
__________________


I´m not crazy. I´m just mad
Bobo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-16, 15:41   #757
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
då var det dags börja träna igen, kom hem till Sverige i lördags, och idag blev första passet av, ett ryggpass. Känns rätt fint i kroppen att börja träna igen, men lite värre mentalt att sänka vikter och känna sig klen. Man borde väl vänja sig hittils att man blir klenare av längre pauser men nej..

marklyft
10x 60
10x 100
8x 120
2x8 140

känndes rätt bra på alla vikter, fast 140 känndes som en arbetsvikt (bäh)

chins
4x5 segt

sittande rodd
10x 86
10x 94
10x 100

rätt lätt på 85/94 men segare på 100, bra kontakt dock

hantelrodd
8x 43.5 för lätt
8x 51 rätt lätt men börjadek ännas lite
8x 56 inte heller så tungt men var lagom vikt för det här passet
nästa vecka tänkte jag prova direkt på 61, borde väl funka

baksida axlar i pecfly
3x10 51

magmaskin
6x 75 känndes inte så bra i magmusklerna, som dålig överbelastning
3x8 8-10 60 fortfarande lite skum känsla

crunches
3x10 fin kontakt

det var väl det
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-16, 17:10   #758
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Kul att du är tillbaka Baan. Har saknat din journal.

Hehe, du är lite svagare nu än tidigare men det är förståeligt. Det tar du igen på ett kick!

Jag har förresten startat upp en träningsjournal. Finns nån bild i början om du skulle vara intresserad.
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-16, 18:30   #759
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan
Kul att du är tillbaka Baan. Har saknat din journal.

Hehe, du är lite svagare nu än tidigare men det är förståeligt. Det tar du igen på ett kick!

Jag har förresten startat upp en träningsjournal. Finns nån bild i början om du skulle vara intresserad.
Kanske tog det lite vlä lugnt, eller så har man helt enkelt blivit klenare Tror iofs jag kommer igen rätt bra om en säg 3-4 veckor (?). Hoppas på det i alla fall.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-17, 17:08   #760
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Dagens pass

hantelpress
15x 18.5
8x 31
7x 36
4/3/3/3x 41

tappat lite här märker jag, går hyffsat i bottenläget men ungefär vid lägre mitten så vill inte axeln elelr något pressa riktigt, så blev inte särskilt många reps. kommer väl hoppas jag

snedbänk
8x 80 lätt
5/5/5/4x 90

hantelflies
8x 21
2x7 23.5

21 var rätt lätt så ökade, 23.5 var lite tyngre men inte så farligt

shrugs
8x 41
3x7 51

bröstpress i maskin
8x 73
5x 84

la av efter det, kännde att det räckte för det här passet, får ta i lite mer nästa vecka och öka gradvis
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 15:45   #761
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
benpress
20x ingen vikt heh
12x 100
10x 200
10x 260
3x10 300

testade lite olika vikter, känndes lite lätt i ryggen men var ingen större fara så kunde öka till 300 och köra.

knäböj
10x 60
3x8 100

körde ganska lätt idag, var rätt länge sen jag körde böj eller ben alls för den delen så ska jobba upp mig till gamla vikter långsamt. känndes annars rätt bra i ben o så, inte alltför stel även om rörligheten kan bli bättre

benspark
10x 84
10x 93
2x10 103

lårcurl
8x 45
8/7/7x 50

baksida lår är fortfarande klen, får väl bygga upp den igen

det var väl det
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 15:48   #762
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Du kommer nog åka på rätt mycket träningsvärk ändå även om du körde, med dina mått, lätt träning.

Du får inga problem med knäna när du kör så tunga bensparkar?
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 15:54   #763
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan
Du kommer nog åka på rätt mycket träningsvärk ändå även om du körde, med dina mått, lätt träning.

Du får inga problem med knäna när du kör så tunga bensparkar?
jo träningsvärken sitter i rätt bra axlar, rygg, något i bröst, något insida lår, osv, men det blir så när man tagit ett längre uppehåll, dvs mer än en eller två veckor, man måste bli av med träningsoskulden igen och då kommer grym träningsvärk i en eller två veckor framöver. benen känns rätt bra nu, tror inte det blir någon farlig träningsvärk där.

inga problem med knäna vad jag vet, men jag vet inte om bensparken är tung egentligen, det är ganska moderna bensparkar som gör halva jobbet åt en så tar vikterna med en nypa salt, du kanske hade lekt med dom vikterna, vad vet jag... just bensparkar kan skilja sig grymt mycket. jag har enbart fått problem med knäna på en antik hacklift på mitt gamla gym i borås när jag lastdade på en 150 för något år sen, och då känndes det mest lite under knät i det benet som sticker ut lite.
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 15:58   #764
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Det måste väl kännas bra på ett sätt att ta ett längre träningsuppehåll. Kroppen får ju tid att återhämta sig och du borde väl vara ganska träningssugen vid det här laget.

Har du käkat en massa mat och bara softat eller? Gått upp mycket i vikt?
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 16:05   #765
Baan
Registered User
 
Baans avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 12 325
Citat:
Ursprungligen postat av Runda Grodan
Det måste väl kännas bra på ett sätt att ta ett längre träningsuppehåll. Kroppen får ju tid att återhämta sig och du borde väl vara ganska träningssugen vid det här laget.

Har du käkat en massa mat och bara softat eller? Gått upp mycket i vikt?
Sugen var/är jag, men å andra sidan blir man lite besviken när man märker att man inte riktigt lyfter som förut, tog mer än en månads break så då kan man klart inte förvänta sig att ligga på 100%, snarare på en 80% kanske.

Tycker inte jag tappat någon nämnvärd massa, även om det inte fanns mycket att tappa från början, var inte direkt deffad plus att ryggskadan som kom för en två månader sen (?) gjorde att ajg inte tränade fullt ut, ben i alla fall.

Var nästan en månad nere i Bosnien och hälsade på släkt och ja, bara softat Brydde mig inte alls om maten, tänkte inte ens på protein, som jag gjort vid längre träningsavbrott förut. Passade även på att käka massor med bröd, onyttigt bröd, något man annars äter ganska mycket till maten där nere. Var inte alltför ovanlgit att jag gick upp på morgonen, käkade en limpa bröd, korv och lite annat och sen stack ut på en promenad till Sarajevos gamla stadskärna (tar väl en 20-25 min dit), sen tog en fika, typ en kaffe och en kaloribombkaka sen promenerade jag hem, fick jag sug efter något att käka så köpte jag det ofta på vägen tillbaks

Sammanfattat har jag inte skött kosten något eller haft några bromsar när det gäller "kass" mat, resultat är 101-102kg kropsvikt idag jämfört med 99 när jag lämnade. Kanske inte så farig skillnad men jag känner mig lite fetare, lite större kagge. Var dock ingen större skillnad i midjemått
__________________
träning

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)