Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-03-24, 18:00   #121
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Magiska gränser gjorda av svenskar på tävling självklart av lyftare som ej åkt ditt för doping.
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
En fråga: Varför finns inte Jörgen Ljungberg med på listorna.
Rimligen vet du ju att Jörgen varit avstängd för doping.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:08   #122
Fantomen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
En fråga: Varför finns inte Jörgen Ljungberg med på listorna. Han har ju
flera officiella svenska rekord (före 2011) enligt SSF.s hemsida? Dessa resultat måste ju rimligen tillkommit vid dopingtestade tävlingar?
Jag vet inte om du bara spelar dum eller om du faktiskt är det, men hur som framstår du som dopingliberal i mina ögon. Nästan alla dina inlägg berör doping och du framstår inte som någon motståndare om man säger så. Jörgen Ljungberg har åkt dit för doping och jag tror Fredrik Svensson och många andra tänker som jag i det fallet, nämligen en gång dopad - alltid dopad. Jag är för övrigt av åsikten att har man en gång åkt dit för doping, då ska alla rekord man har bort från listorna, oavsett om man inte åkt dit när rekorden sattes, utan som jag sa, en gång dopad - alltid dopad. Om det nu så oturligt faktiskt råkar vara så att man är ren när rekordets satts, men senare valt att börja preppa och åker dit, ja, då får man helt enkelt skylla sig själv. Ännu en faktor som förhoppningsvis avskräcker från att börja fuska. Jag tycker för övrigt inte att man är värd att få behålla rekord även om de är satte före personen åkt dit, de ska bort, om inte annat som straff...
Fantomen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:10   #123
Mats Larsson
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 211
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Rimligen vet du ju att Jörgen varit avstängd för doping.
Naturligtvis vet jag det. Men inte i samband med de tävlingar då han satte
de svenska rekorden. Är alla på listan dopingtestade i samband med de resultat som redovisas?

Har DopK eller dömande instans någonsin redovisat underlaget för Jörgens dopingdom? Såvitt jag förstår var det ett out-of-competition testosteron antidopingbrott. Och detta gör att han inte får vara med på listan?
Mats Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:16   #124
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
Naturligtvis vet jag det. Men inte i samband med de tävlingar då han satte
de svenska rekorden. Är alla på listan dopingtestade i samband med de resultat som redovisas?

Har DopK eller dömande instans någonsin redovisat underlaget för Jörgens dopingdom? Såvitt jag förstår var det ett out-of-competition testosteron antidopingbrott. Och detta gör att han inte får vara med på listan?
Men läs första inlägget i tråden? Det står klart och tydligt vad som gäller.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:16   #125
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
Naturligtvis vet jag det. Men inte i samband med de tävlingar då han satte de svenska rekorden.
This.

Citat:
Ursprungligen postat av Fantomen Visa inlägg
Jörgen Ljungberg har åkt dit för doping och jag tror Fredrik Svensson och många andra tänker som jag i det fallet, nämligen en gång dopad - alltid dopad.
Du får väl ta det för vad det är. En inofficiell lista med helt subjektiva urvalskriterier. De allra flesta tror jag samtycker med detta.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:20   #126
Mats Larsson
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 211
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomen Visa inlägg
Jag vet inte om du bara spelar dum eller om du faktiskt är det, men hur som framstår du som dopingliberal i mina ögon. Nästan alla dina inlägg berör doping och du framstår inte som någon motståndare om man säger så. Jörgen Ljungberg har åkt dit för doping och jag tror Fredrik Svensson och många andra tänker som jag i det fallet, nämligen en gång dopad - alltid dopad. Jag är för övrigt av åsikten att har man en gång åkt dit för doping, då ska alla rekord man har bort från listorna, oavsett om man inte åkt dit när rekorden sattes, utan som jag sa, en gång dopad - alltid dopad. Om det nu så oturligt faktiskt råkar vara så att man är ren när rekordets satts, men senare valt att börja preppa och åker dit, ja, då får man helt enkelt skylla sig själv. Ännu en faktor som förhoppningsvis avskräcker från att börja fuska. Jag tycker för övrigt inte att man är värd att få behålla rekord även om de är satte före personen åkt dit, de ska bort, om inte annat som straff...
Jag ansluter mig helt till WADC:

"To protect the Athletes' fundamental right to participate in
doping-free sport and thus promote health, fairness and
equality for Athletes worldwide."
Mats Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:32   #127
Mats Larsson
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 211
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
This.



Du får väl ta det för vad det är. En inofficiell lista med helt subjektiva urvalskriterier. De allra flesta tror jag samtycker med detta.
En lista som avspeglar attityden i sporten. Jag förstår naturligtvis att detta
är en inofficiell lista, utan betydelse. Men det som förvånar mig är hur ni verkar helt eniga om att Jörgen var dopad, en gång out-of-competition, och dessutom med testosteron. Han kanske hade haft en blöt kvällen innan. Hans resultat gjordes under dopingtestade förhållenden, eller hur?
Mats Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 18:40   #128
Zacke
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 159
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
En lista som avspeglar attityden i sporten. Jag förstår naturligtvis att detta
är en inofficiell lista, utan betydelse. Men det som förvånar mig är hur ni verkar helt eniga om att Jörgen var dopad, en gång out-of-competition, och dessutom med testosteron. Han kanske hade haft en blöt kvällen innan. Hans resultat gjordes under dopingtestade förhållenden, eller hur?
Ett av grundkriterierna för att få plats på den här listan är att lyftaren aldrig åkt fast för doping.

Det har ju Jörgen gjort.

Därför är han inte med.

Har alltså ingenting med WADA att göra, eller hur hans tidigare resultat har gjorts.

Eller om han haft en blöt natt på krogen. Eller något annat.

Den som startade listan hade vissa kriterier. Jörgen och andra lyftare platsar inte.

Det finns ju många som inte kvalar in för att de helt enkelt inte lyfter tillräckligt mycket. Ska de börja gnälla för att de "magiska" gränserna är för högt satta också kanske?
__________________
Min träningsjournal

Senast redigerad av Zacke den 2012-03-24 klockan 18:43.
Zacke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 19:03   #129
Mats Larsson
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 211
Citat:
Ursprungligen postat av Zacke Visa inlägg
Ett av grundkriterierna för att få plats på den här listan är att lyftaren aldrig åkt fast för doping.

Det har ju Jörgen gjort.

Därför är han inte med.

Har alltså ingenting med WADA att göra, eller hur hans tidigare resultat har gjorts.

Eller om han haft en blöt natt på krogen. Eller något annat.

Den som startade listan hade vissa kriterier. Jörgen och andra lyftare platsar inte.

Det finns ju många som inte kvalar in för att de helt enkelt inte lyfter tillräckligt mycket. Ska de börja gnälla för att de "magiska" gränserna är för högt satta också kanske?
Jag frågade om alla resultaten tillkommit vid dopingtestate tävlingar. Om svaret är nej betyder det att ni tar med med icke-dopingtestatade resultat, men utesluter dopingtestestade resultat.

Det är välkänt att alkoholintag kan påverka testosteronhalten. Min fråga är hittills obesvarad: har DopK eller DoN publicerat Jörgens T/E eller delta-värde?
Mats Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-24, 19:37   #130
Zacke
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 159
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
Jag frågade om alla resultaten tillkommit vid dopingtestate tävlingar. Om svaret är nej betyder det att ni tar med med icke-dopingtestatade resultat, men utesluter dopingtestestade resultat.

Det är välkänt att alkoholintag kan påverka testosteronhalten. Min fråga är hittills obesvarad: har DopK eller DoN publicerat Jörgens T/E eller delta-värde?
Jag är helt övertygad om att flera av resultaten är från tävlingar som inte haft dopingkontrollanter på plats.

Men det är ju heller inte ett av kriterierna som ställs upp i trådstarten.

Och självklart blir ju följden att en person som gjort ett resultat som kvalar in och vid det tillfället blivit dopingtestad negativ men vid något annat tillfälle, senare eller tidigare, blivit dopingavstängd, han eller hon är inte kvalificerad för den här listan.

Hoppas att jag inte krånglade till det nu.

Några publiceringar känner inte jag till och det är heller inte relevant för denna diskussionen eftersom att det är huruvida en lyftare har varit avstängd eller inte som är själva kriteriet (som diskuteras).
__________________
Min träningsjournal

Senast redigerad av Zacke den 2012-03-24 klockan 19:38.
Zacke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 00:32   #131
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
Jag frågade om alla resultaten tillkommit vid dopingtestate tävlingar. Om svaret är nej betyder det att ni tar med med icke-dopingtestatade resultat, men utesluter dopingtestestade resultat.

Det är välkänt att alkoholintag kan påverka testosteronhalten. Min fråga är hittills obesvarad: har DopK eller DoN publicerat Jörgens T/E eller delta-värde?
Dessa var de siffror som nämndes i samband med Jörgens avstängning:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=142
http://62.181.218.130/forum/showpost...&postcount=100
http://62.181.218.130/forum/showpost...&postcount=101

Och före er "historielösa", läs vad Kåre skrev en gång i tiden för att förstå varför dagens lyftare har nolltolerans:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...&postcount=270

mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 00:47   #132
Fantomen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
Jag ansluter mig helt till WADC:

"To protect the Athletes' fundamental right to participate in
doping-free sport and thus promote health, fairness and
equality for Athletes worldwide."
För mig låter du inte som någonting annat än en försvarsadvokat för prepparna. Du söker efter minsta möjliga kryphål för att kunna rättfärdiga fuskarnas beteende.
Fantomen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 01:23   #133
Stefan J
Human forklift.
 
Stefan Js avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3 796
Citat:
Ursprungligen postat av Mats Larsson Visa inlägg
Jag frågade om alla resultaten tillkommit vid dopingtestate tävlingar. Om svaret är nej betyder det att ni tar med med icke-dopingtestatade resultat, men utesluter dopingtestestade resultat.

Det är välkänt att alkoholintag kan påverka testosteronhalten. Min fråga är hittills obesvarad: har DopK eller DoN publicerat Jörgens T/E eller delta-värde?
Ja, Jörgens T/E ska ha varit 68 och 40 om jag inte har helt fel. Bra krut i alkoholen?
Stefan J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 01:35   #134
Mats Larsson
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 211
Citat:
Ursprungligen postat av Fantomen Visa inlägg
För mig låter du inte som någonting annat än en försvarsadvokat för prepparna. Du söker efter minsta möjliga kryphål för att kunna rättfärdiga fuskarnas beteende.
Du får väl uppfatta mig som dopingliberal om du vill, det stämmer visserligen inte, men jag är inte förvånad. Frågan är om min uppfattning att bästa tänkbara vetenskap ska ligga till grund för dopingtester är att uppfatta som att jag söker efter kryphål. Du får döma själv:

http://www.scirp.org/journal/PaperIn...x?paperID=9221
Mats Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-25, 08:06   #135
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Detta är en lista som har ett subjektivt urval. Många av oss gillar urvalet, en del gör det inte, men jag tycker nog inte att Mats Larsson behöver kladda i tråden för att han kan. Mats kan själv göra en lista med imponerande lyft gjorda av dopade lyftare om Mats så vill. Själv funderar jag på att göra en lista med imponerande lyft gjorda av rödhåriga lyftare, eller lyftare med BMI över 40, eller utförda på minst 100 m.ö.h. Har Mats Larsson någon åsikt om det?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)