Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-12, 22:32   #8866
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Provat cca c16?

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Jag har i princip inte provat något alls.

Brukade använda några billigare Grados där jag gillar manliga sångare men för bas och datorspelande är det ju inte mycket att ha och det skrapar ibland (hår som hamnar vid membranet?) och byggkvaliteten är ju skit och de är obekväma och väldigt öppna.
Så några billiga Sennheisers som är hårda och låter skit och Koss Porta Pro och Sony MDR-EX650AP som mest bara ger massa bas men isolerar skapligt och så några sådana AKG som kom med Samsunglur tror jag.

Tanken var att köpa HD58X eller så men så hypeade ju Zeos & bad guy good audio de där så lade en beställning. Jag har dock fått tokbra pris då jag fick halva förbokningspriset inkl. på kabeln.

Har haft DT 990 250 ohm hemma och de var ju kalas till datorspelande men jag hade för mycket volym på och det blev väldigt utmattande och ringande i öronen :/

Lyssnat på DT 770 250 ohm, ATH-M50x(?), M60X, Yamaha HPH-MT8 och HD660s från telefonen och föredrog ju HD660s men de är ju öppna och av de slutna ljudet från MT8 men för portabelt bruk hade jag kanske ändå tagit M60X när de kostade 1300. Lyssnade även på MDR-1AM2 men då hade 50% rabatt slutat så var försent ute. Ensamma lät de bra.

Lyssnat på Boses och Sonys trådlösa anc med men bara med de förvalda slingorna.

Har cyklat med gradolurarna på huvudet och det var inte smart för hörseln tror jag. Tycker det blir så mycket ljud via kabeln med iem (aldrig provat skumgummipluggarna dock) och vindbrus och man hör när man går och så så det känns osäkert där med och nu är ju min hörsel lite skit men även annars med allt jävla ljud kabeln eller vad det är för med sig är det svårt att se hur de skall vara bra.

Etymotics ER4XR eller vad de heter verkade ju trevliga men lite dyra och bara 1 BA så gentemot det kinesiska undrar man ju vad man får för pengarna.

Har inte provat mina P1 de ligger i kartongen.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 07:12   #8867
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Korvil Visa inlägg
Jag har i princip inte provat något alls.

Brukade använda några billigare Grados där jag gillar manliga sångare men för bas och datorspelande är det ju inte mycket att ha och det skrapar ibland (hår som hamnar vid membranet?) och byggkvaliteten är ju skit och de är obekväma och väldigt öppna.
Så några billiga Sennheisers som är hårda och låter skit och Koss Porta Pro och Sony MDR-EX650AP som mest bara ger massa bas men isolerar skapligt och så några sådana AKG som kom med Samsunglur tror jag.

Tanken var att köpa HD58X eller så men så hypeade ju Zeos & bad guy good audio de där så lade en beställning. Jag har dock fått tokbra pris då jag fick halva förbokningspriset inkl. på kabeln.

Har haft DT 990 250 ohm hemma och de var ju kalas till datorspelande men jag hade för mycket volym på och det blev väldigt utmattande och ringande i öronen :/

Lyssnat på DT 770 250 ohm, ATH-M50x(?), M60X, Yamaha HPH-MT8 och HD660s från telefonen och föredrog ju HD660s men de är ju öppna och av de slutna ljudet från MT8 men för portabelt bruk hade jag kanske ändå tagit M60X när de kostade 1300. Lyssnade även på MDR-1AM2 men då hade 50% rabatt slutat så var försent ute. Ensamma lät de bra.

Lyssnat på Boses och Sonys trådlösa anc med men bara med de förvalda slingorna.

Har cyklat med gradolurarna på huvudet och det var inte smart för hörseln tror jag. Tycker det blir så mycket ljud via kabeln med iem (aldrig provat skumgummipluggarna dock) och vindbrus och man hör när man går och så så det känns osäkert där med och nu är ju min hörsel lite skit men även annars med allt jävla ljud kabeln eller vad det är för med sig är det svårt att se hur de skall vara bra.

Etymotics ER4XR eller vad de heter verkade ju trevliga men lite dyra och bara 1 BA så gentemot det kinesiska undrar man ju vad man får för pengarna.

Har inte provat mina P1 de ligger i kartongen.
Jag tycker budgetmärkena står sig väldigt bra, jag har ett väldigt aktivt användande och har inte råd att byta lurar annars

Du borde prova kz as16, cca c16 och några moddade modeller av over ear hifiman

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 14:10   #8868
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Jag tycker budgetmärkena står sig väldigt bra, jag har ett väldigt aktivt användande och har inte råd att byta lurar annars

Du borde prova kz as16, cca c16 och några moddade modeller av over ear hifiman

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
Nej jag borde inte "prova" någonting eftersom det nog mest bara kostar pengar att "prova" dem.

Jag var dock lite sugen på att skita i P1an och köpa German Maestro GMP 8.35 D istället. Någon påstod att de skulle låta bättre än Yamaha HPH-MT8 och deras reklam var lite rolig.

Samma personer gjorde visst lurar åt MB Quart innan vad de nu gjorde.
Udda design med. Men kostade väl knappt 1300 någonstans så lägre pris än HPH-MT8 då.

Visst kunde man lyssnat på saker om folk hade dem, är ju smartare än att köpa i blindo, men men.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 14:24   #8869
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Korvil Visa inlägg
Nej jag borde inte "prova" någonting eftersom det nog mest bara kostar pengar att "prova" dem.

Jag var dock lite sugen på att skita i P1an och köpa German Maestro GMP 8.35 D istället. Någon påstod att de skulle låta bättre än Yamaha HPH-MT8 och deras reklam var lite rolig.

Samma personer gjorde visst lurar åt MB Quart innan vad de nu gjorde.
Udda design med. Men kostade väl knappt 1300 någonstans så lägre pris än HPH-MT8 då.

Visst kunde man lyssnat på saker om folk hade dem, är ju smartare än att köpa i blindo, men men.
Äh det är en trevlig hobby ifall prisklassen håller sig låg och andrahandspriserna står sig rätt bra på importprodukterna ifall man inte är nöjd
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 14:56   #8870
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Zeos recenserade väl ett par KZ och Bad guy good audio ett helt gäng nyligen men han recenserar ju flera i veckan och det är inte aktuellt för mig att handla så

Det är ju relativt lågt pris på de du nämner iaf. Köper man etymoticsluren får man ju bara en balanserad armatur trots att man betalat det dubbla =P

Någon britt som bodde på Gotland erbjöd 1400 för mina P1 sålänge jag inte lyssnade på dem, 1200 om jag hade gjort det. Jag har ju bara gett 920 kr för dem tillsammans med en silverkopparfoliekabel som tyvärr är 3.5 mm plugg eftersom jag inte specificerade har funderat på om man kunde fått bytt med dem i Tyskland möjligen. Skulle man beställa dem igen med kabeln kostade de väl snarare 1920 kr istället.

För 920 med kabeln har jag ju svårt att förlora pengar på dem direkt.

Zeos är så skön eftersom han är sådan typ "mansgrottenörd" men ok med att fortsätta vara det , dock så har han ju inte testat så många iems så det är kanske inte vad man skall lyssna på där. Inte gillade jag ljudet från CoolerMaster MH751 heller. Så .. Du stör dig inte på en massa kabelljud och kroppsljud och vinddrag och skit med sådana där lurar? Jag tänker mig att med GMP 8.35D exempelvis över öronen så hade det inte varit en massa sådant?

Senast redigerad av Korvil den 2019-09-13 klockan 14:58.
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-13, 15:16   #8871
Korvil
Registered User
 
Reg.datum: May 2019
Inlägg: 113
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Äh det är en trevlig hobby ifall prisklassen håller sig låg och andrahandspriserna står sig rätt bra på importprodukterna ifall man inte är nöjd
Synd att sossarna kräver att man skall betala lika mycket till deras skitprojekt som för de här lurarna:
https://www.ebay.com/itm/100-Genuine...=1674467097014
Korvil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 18:04   #8872
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Banhoj, furstens förra

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 13:38   #8873
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Nej! För att följa med medelpulsen under ett pass eller till vardags funkar wrist HR bra. Men för att följa med akuta förändringar är den värdelös då den laggar nåt fruktansvärt.

Men pulsband är den ju såklart bra.
Korrigering efter några månaders användning. Garmin Fenix 5 Wrist HR är Totalt VÄRDELÖS! Köp INTE denna klocka om det är ett av argumenten ni överväger. I övrigt är det en riktigt najs klocka. Med pulsband såklart jättebra.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-29, 14:15   #8874
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Uppgraderat nostalgi-tvn än barnen (mig)

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=11908

Nu är det bara att släpa fram alla gamla konsoler

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-29, 15:08   #8875
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
https://www.oneplus.com/se/bullets-wireless-2



Får dom om någon dag..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-14, 08:54   #8876
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Mini-resurrect på tråden via ett köpt jag faktiskt var väldigt orolig över att jag inte skulle bli nöjd med:


Alldeles för mycket pengar för ett par lurar, men de ersätter både mina over-ear Sony med ANC + Galaxy IconX 2018 som jag använt under 1 års tid som truly wireless till vardags. ANC på in-earlurar är lite helig graal för mig och något jag länge väntat på. Varit inne på Sonys variant länge men laddningscasets brutala storlek var avtändande. Ljudkvalitén på Airpods Pro är inte superfantastisk, men den är för mina tondöva öron klart tillräckligt. Komforten är dessutom mycket bättre än de andra ~4 par lurar jag testat senaste åren pga lite mjukaste silikonproppar.
Prisvärt är ju subjektivt, de kommer med så mycket quality of life-detaljer att jag i slutänden ändå är nöjd, priset till trots.
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 15:45   #8877
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519


Köpte denna. Det får räknas som pryl. Fick den för 200kr, om 10 år kommer den vara värd 200 000 kronor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 15:53   #8878
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
pajade mina jbl e55bt så köpte ett par jbl live500bt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 16:13   #8879
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?...55C9&p=5081060



Riktigt nöjd.. Ljudet är t.om så bra att jag kan plocka bort en soundbar som kostade ca 4000:-. Inte något man förväntar sig av en tv..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 16:57   #8880
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Tänk att det är så litet behov på såna här att man måste leta efter dem bland inredningsföretag som "kokbokssidhållare", istället för bland bokförsäljare som boktyngd.

Nu vet jag inte vart den har tagit vägen så behöver ev köpa en ny. Jävla tur att jag skrev ovanstående inlägg för, återigen, vem fan hade gissat att det där kallas "kokbokssidhållare".

Bilden syns inte här längre men googlar man 'boktyngd' så kommer en bild upp, som länkar till ovanstående inlägg. #fame
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)