Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-23, 05:24   #46
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Banner Visa inlägg
Det är ju det här som lätt blir lite rörigt.

I en studie där man faktiskt undersökt libido och sexuell längtan så fann man ingen signifikant skillnad mellan ingen dos och upp till 600 mg testosteron i veckan.

Jag säger inte att din upplevelse är fel, men det är på detta sätt som en upplevelse, som inte alls behöver vara i närheten av representativ, blir en sanning.

Vips tror alla läsare av tråden att dopar man sig så får man dra i ballen 4 ggr per dag för att överleva. Nej, så är det inte.

MHV
/Bruce
Alla är olika, jag berättar hir det var för mig. Jag vet ingenting om studier men kan man är mera sexsugen på 600mg testosteron än utan även om du har normal libido från början. Kanske inte lika extrem som jag men endå. Kan även gå åt andra hållet om man använder vissa medel. Jag har läst och snackat om andras upplevelser osv i åratal och kan säga att det varierar otroligt mycket hur man reagerar både psykiskt och fysiskt men endå finns där effekter som påverkar nästan alla.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 06:26   #47
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Varför är det alltid så många omskrivningar i sådana här trådr. Det handlar om dopingpreparat, det är ingen tvekan om det.
Så varför alla citattecken och omskrivningar?

Känns bara oseriöst.

Om det är något märkligt sätt att kringgå forumets regler så känns det ju bara märkligt. Moderatorerna borde ju inte vara dummare än att de också förstår även om man inte skriver i klartext.

Till TS, Kul att du delar med dig och hjälper till att ge en nyanserad bild av doping. Intressant att läsa om gråskalan i ett ämne där det oftast handlar om svart eller vitt (folk som dör, eller folk som blir instagramkändisar)
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 06:43   #48
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Varför är det alltid så många omskrivningar i sådana här trådr. Det handlar om dopingpreparat, det är ingen tvekan om det.
Så varför alla citattecken och omskrivningar?

Känns bara oseriöst.

Om det är något märkligt sätt att kringgå forumets regler så känns det ju bara märkligt. Moderatorerna borde ju inte vara dummare än att de också förstår även om man inte skriver i klartext.

Till TS, Kul att du delar med dig och hjälper till att ge en nyanserad bild av doping. Intressant att läsa om gråskalan i ett ämne där det oftast handlar om svart eller vitt (folk som dör, eller folk som blir instagramkändisar)
Haha + tycker också det är löjligt jag hoppas vi har lite mer respekt för våra mods än så.

Skitbra tråd, tack för det. Har själv seriöst övervägt men låtit bli främst för att jag misstänker att när man väl börjat få mycket bättre resultat så är det svårt att låta bli kakburken och sluta. Som att öppna pandoras ask.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 06:52   #49
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Haha + tycker också det är löjligt jag hoppas vi har lite mer respekt för våra mods än så.

Skitbra tråd, tack för det. Har själv seriöst övervägt men låtit bli främst för att jag misstänker att när man väl börjat få mycket bättre resultat så är det svårt att låta bli kakburken och sluta. Som att öppna pandoras ask.
Kan ju också vara klokt om man är legitimerad sjukvårdspersonal att inte använda olagliga preparat.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 07:27   #50
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Om jag minns rätt så har trådar blivit låsta rätt snabbt om man börjar rada upp namn på olika aas. Ja det är ju löjligt att använda ord som krydda osv så jag valde att spela säkert och meningen var ju att alla endå förstår.

En annan synpunkt: Det är en grej som många kanske inte tänker på men jag har aldrig berättat om mitt bruk, endast för min flickvän och närmaste polare. I slutändan ljög jag att jag slutat för att slippa gnället. Gick så långt att jag efter jobbet satt i bilen med byxorna nerdragna för att skjuta i mig skit. Lite tråkigt att hitta på lögner varför man fått finnar på ryggen och svettas som ett as. Mina lår var så fulla med ärrvävnad eller nåt att det inte gick att trycka in nånting ( skulle ha varit möjligt att undvika).
Två gånger fick jag ordentlig i skinkan och i låret. En gång såpass illa att jag knappt kunde gå.

Det talas ofta om att man får mer energi av aas. Det stämmer om man från början haft låga testovärden. Själv så ser jag två sidor av det. Man orkar träna trots långa arbetsdagar och andra grejjer som vanligtvis påverkar träningen negativt. Det negativa är att sömnen påverkades negativt till mycket negativt. Dagarna var tunga men träningen gick bra efter en rejäl koffeinladdning.

Roidrage. Det är ingen myt men endå överdrivet. Beror mycket på vad du använder. Nog har tjejen fått lida, aldrig att jag varit våldsam men har sagt saker jag ångrat. Jag vet även folk som tappat nerverna i trafiken och stigit ur bilen och läxat upp sina offer verbalt. Kan man skylla det på aas vet jag inte men om vi är ärliga så är det ju inte sånt man gör normalt väl? Generellt sett så tror jag att om vi ger 10 män en av de aas som är känt för att påverka humöret så ökas aggressiviteten hos 7 st. Av dom så klarar 5-6 st av att hantera det medan 1-2 låter omgivningen få veta av deras dåliga humör.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 07:53   #51
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Skulle du säga att du faktiskt var argare eller att du bara för att du blev självsäkrare slutade lyssna på den där interna rösten som normalt ifrågasätter och hindrar en från att säga/göra en massa dumma onödiga saker?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 08:08   #52
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Skulle du säga att du faktiskt var argare eller att du bara för att du blev självsäkrare slutade lyssna på den där interna rösten som normalt ifrågasätter och hindrar en från att säga/göra en massa dumma onödiga saker?
Sammma tankar rör sig i skallen alltid men när man är on så kommer de lättare ut. Jag lärde mig endå att knipa igen. När man sett tjejen gråta pga vad man sagt så började jag inse att det kommer sluta dåligt. Nu överdriver jag lite. Jag var inget monster men t.ex så om man frågas varför man ätit upp glassen så svarade man att vad fan har det för skillnad, den kostade 20 spänn. Såna där helt onödiga saker som man kunde ha undvikit genom att andas djupt 10 ggr och gå ut en sväng. En typisk grej är även svartsjukan. Jag litar inte på folk rent allmänt så det målades upp bilder i skallen som inte hade nånting med verkligheten att göra. Jag var nära att stcka flera ggr bara pga mina egna tankar. Det tog en tid innan jag fattade att allt detta beror på vad jag har i min kropp. Jag slutade och 2 veckor senare var dessa känslor/tankar minimala.
Det upprepade sig flera ggr. Slutade alltid lika.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 08:31   #53
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Sammma tankar rör sig i skallen alltid men när man är on så kommer de lättare ut. Jag lärde mig endå att knipa igen. När man sett tjejen gråta pga vad man sagt så började jag inse att det kommer sluta dåligt. Nu överdriver jag lite. Jag var inget monster men t.ex så om man frågas varför man ätit upp glassen så svarade man att vad fan har det för skillnad, den kostade 20 spänn. Såna där helt onödiga saker som man kunde ha undvikit genom att andas djupt 10 ggr och gå ut en sväng. En typisk grej är även svartsjukan. Jag litar inte på folk rent allmänt så det målades upp bilder i skallen som inte hade nånting med verkligheten att göra. Jag var nära att stcka flera ggr bara pga mina egna tankar. Det tog en tid innan jag fattade att allt detta beror på vad jag har i min kropp. Jag slutade och 2 veckor senare var dessa känslor/tankar minimala.
Det upprepade sig flera ggr. Slutade alltid lika.
Intressanta observationer
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 13:05   #54
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Nu tänker jag ej skriva några långa historier längre men om nån vill fråga nånting så svarar jag.

Detta vill jag endå ta upp. Vad vanligt folk har för bild av aas som inte stämmer så bra ihop med verkligheten.
Aas är mycket effektivt. I början kan man bygga riktigt bra med massa. Tyvärr så har dom flesta inte den kunskap som krävs, varken när det gäller träning, kost eller medicinering. Ofta hlr man om folk som lagt på sig 10kg på en kort stund men man måste komma ihåg att största delen är vatten och endel fett också. Jag läste om nån studie nånstans där provkaninerna lade på sig bra med massa på var det 600mg testosteron utan att ens träna?
Kanske minns jag fel. Hur som helst så tycks det ju vara sant. Tyvärr så blir ju kroppen van med allt och det krävs höjda doser om man vill utvecklas. Där kommer kosten och träningen in. Man blir inte stor bara genom att trycka och dalla runt på gymmet, tro det eller ej. Lite vätska och trevligt tryck gör att man ser större ut men att gå framåt och bygga ren muskelmassa kräver jobb.
Kollar vi runt på folk som tränar så hur många grova killar ser vi? Snackar inte om folk på 120kg i rejäl kagge utan som är i någolunda bra form men endå har massa? Rätt få i slutändan. Endel lyckas pressa sin kropp med idiotdoser och så finns det dom som har genetiken och lyckas hålla sig under ribban från att förstöra hälsan.

Jag prövat det mesta (inte hgh) man alla möjliga exotiska medel som folk skrytit med på internet och kan säga att tyvärr så finns det inga riktiga mirakelmediciner. Eller en finns det . Det är det enda jag upplevt att verkligen ändrar ens fysik.
Jag vet en som skall tävla inom styrkelyft på vm-nivå. Minns inte förbundet men där görs inga tester iaf. Frågade hur styrkelyftarna kör på med aas och kan säga att de är inte ett dugg försiktigare med doseringen jämfört med byggare. Givetvis så varierar det massor. Finns sådana som tagit sig upp på scen med hyffsat små doseringar också. Sista kuren jag tog var exakt likadan som en kompis tog när han byggde massa inför en tävling. Träningen såg även den likadan ut och kosten också. Han slutade på en vikt på 110kg i beachform jag slutade på 100kg och var totalt slutkörd, kroppen håller inte vad som helst trots att att man ligger på över 5000kcal och prepp. Det var sista spiken i kistan kan man säga. Man måste inse fakta. Byggning handlar för mycket om genetik. Jag tror att jag skulle kunna utvecklas ännu eller jag vet men då skulle det krävas för många uppoffringar vilket förr eller senare skulle resultera i hälsoproblem
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 13:41   #55
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Det frågades vad jag fått ut av det hela och det enda konkreta är bättre självförtroende vilket lett till människorelationer ( alltid varit blyg). Samma resultat hade jag fått med att gå hos psykolog och träna ren tror jag. Allt handlar om vad man har inom pannbenet. Det är som en fylla. Uppåtstigandet är nice, tiden på dansgolvet är nice, att gå hem med spyor på kläderna och vara bakis nästa dag får en att tänka om 9/10. Särskilt om man inte fått napp.
Jaha men om du nu kan få samma resultat med bara psykolog och huvud så förstår jag inte vad dina problem med förlorade gains och förlorat självförtroende är. Är ju bara skapa dig självförtroendet igen själv så har du ju bara vunnit.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 14:04   #56
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Jaha men om du nu kan få samma resultat med bara psykolog och huvud så förstår jag inte vad dina problem med förlorade gains och förlorat självförtroende är. Är ju bara skapa dig självförtroendet igen själv så har du ju bara vunnit.
Utan aas ligger jag nu på en nivå där jag har bättre självförtroende än innan jag började. Jag är 8 år äldre och klarar av att hantera saker bättre. Vad jag borde ha gjort är att jag som 21 åring borde ha snackat med en psykolog. Nu frågades det ju vad jag fått ut av det och det är ju inte mycket såhär i efterhand. Kan väl säga som så att har om man hade haft bättre självförtroende så har man kansle mindre behov av att framhäva sig själv. Sen hittar man ett sätt att göra det på så sitter man fast.
Jag har alltid älskat att träna så kan inte skylla på att endast dåligt självförtroende ledde till aas-bruk.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 14:23   #57
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Utan aas ligger jag nu på en nivå där jag har bättre självförtroende än innan jag började. Jag är 8 år äldre och klarar av att hantera saker bättre. Vad jag borde ha gjort är att jag som 21 åring borde ha snackat med en psykolog. Nu frågades det ju vad jag fått ut av det och det är ju inte mycket såhär i efterhand. Kan väl säga som så att har om man hade haft bättre självförtroende så har man kansle mindre behov av att framhäva sig själv. Sen hittar man ett sätt att göra det på så sitter man fast.
Jag har alltid älskat att träna så kan inte skylla på att endast dåligt självförtroende ledde till aas-bruk.
Det beror väl ganska mycket på vad man tillskriver saker till. Nuvarande flickvän t.ex. träffade du väl när du brukade och då är det omöjligt att veta om du hade träffat henne annars, osv...
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 14:28   #58
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Det beror väl ganska mycket på vad man tillskriver saker till. Nuvarande flickvän t.ex. träffade du väl när du brukade och då är det omöjligt att veta om du hade träffat henne annars, osv...
Det har du rätt i. Det är som allt annat i livet, alla beslut leder till nånting.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 14:58   #59
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Alla är olika, jag berättar hir det var för mig. Jag vet ingenting om studier men kan man är mera sexsugen på 600mg testosteron än utan även om du har normal libido från början. Kanske inte lika extrem som jag men endå. Kan även gå åt andra hållet om man använder vissa medel. Jag har läst och snackat om andras upplevelser osv i åratal och kan säga att det varierar otroligt mycket hur man reagerar både psykiskt och fysiskt men endå finns där effekter som påverkar nästan alla.
Av det du skriver så tycker jag det verkar som att du trots allt är en av de som inte riktigt är lämpad för det här med doping, av flera aspekter. Det är det väl iofs få som är i rimlighetens namn.

Du känner inte till de absolut mest omfattande studierna som gjort på testosteron, muskler och hälsomarkörer. Dessa ger massor om info om effekter, bieffekter och allmän påverkan på libido mm.

Att du får ont av en injektion är ingen konstigt, titta bara på bipacksedeln för vilken medicin som helst som skall injiceras. Tex Nebido. En av de vanligaste bieffekterna är stark smärta efter injektion. Borde mao vara förväntat om man vill gå den vägen. Osv.

Jag är lite extra elak mot dig men jag tycker nog din upplevelse bör tas med en nypa salt. I flera aspekter skiljer den sin från många andras bevisligen. Men visst, de flesta har inte varken rätt psyke, mentalitet, kunskap för att dopa sig.

Vet man med sig att man är är lättpåverkad av vad andra tycker om en, har missbrukstendenser allmänt, antagligen blir upprörd för förändringar i libido och psyke. Ja, då kanske det här med hormoner inte är något man skall ge sig in på. Verkar vara en dålig idé. Inte sagt att du för den delen har de egenskaperna ovan.

Tyvärr drar doping till sig de med absolut sämst gener, resultatet blir lite därefter. De blir ofta posterboys för det hela i dagspressen och myterna sprids vidare.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 16:07   #60
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Sammma tankar rör sig i skallen alltid men när man är on så kommer de lättare ut. Jag lärde mig endå att knipa igen. När man sett tjejen gråta pga vad man sagt så började jag inse att det kommer sluta dåligt. Nu överdriver jag lite. Jag var inget monster men t.ex så om man frågas varför man ätit upp glassen så svarade man att vad fan har det för skillnad, den kostade 20 spänn. Såna där helt onödiga saker som man kunde ha undvikit genom att andas djupt 10 ggr och gå ut en sväng. En typisk grej är även svartsjukan. Jag litar inte på folk rent allmänt så det målades upp bilder i skallen som inte hade nånting med verkligheten att göra. Jag var nära att stcka flera ggr bara pga mina egna tankar. Det tog en tid innan jag fattade att allt detta beror på vad jag har i min kropp. Jag slutade och 2 veckor senare var dessa känslor/tankar minimala.
Det upprepade sig flera ggr. Slutade alltid lika.
Jag har sett Yotubeklipp där både Rich Piana och Dorian Yates påstår att de blev mer aggressiva av doping. Jag vet, byggare talar aldrig sanning, men just det här känns inte som en grej man ljuger om.

Så nu känner jag till åtminstone 3 som påstår sig bli argare av doping. Tycker det slår hål på påståendet "roid rage är en myt".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)