Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-14, 19:03   #436
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Den här kommentaren åldrades inte särskilt väl.
Åldrades inte särskilt väl?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-14, 19:10   #437
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Du menar Olsen-Banden.
Ja precis, fly on the wings of looooove...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-15, 12:37   #438
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Ja precis, fly on the wings of looooove...
Olsen-banden och Olsen Brothers är två olika saker..
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-15, 13:03   #439
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Olsen-banden och Olsen Brothers är två olika saker..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-15, 13:13   #440
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-15, 19:31   #441
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
"OSLO (Reuters) - Norway’s nuclear safety authority is analyzing tiny amounts of radioactive iodine detected in the air in northern Norway in the days after a deadly explosion during a rocket engine test over the border in Russia."

https://www.reuters.com/article/us-r...-idUSKCN1V510N


Nackdelen med att ha sett Chernobyl i somras, paranoid numera
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-17, 07:00   #442
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Vi råkade göra en oopsie
Citat:
Den terrormisstänkte mannen utvisades 2016 men har återvänt och befinner sig i Sverige på ett tillfälligt uppehållstillstånd.

Nu har han häktats – misstänkt för stämpling till terroristbrott.

-
Mannen har också medgivit att han höll sig gömd i Sverige för att låta tiden gå tills han inte längre kunde överföras till Polen i enlighet med Dublinförordningen.

När tiden löpt ut sökte mannen asyl i Sverige igen. Den här gången uppgav han att han var hotad i Kazakstan med anledning av en spelskuld. 2015 avslog Migrationsverket även denna andra ansökan.
https://www.expressen.se/nyheter/ter...begars-haktad/
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-21, 20:15   #443
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-49415973

"Brazil's Amazon rainforest has seen a record number of fires this year, new space agency data suggests.

The National Institute for Space Research (Inpe) said its satellite data showed an 84% increase on the same period in 2018."

För ett tag sedan var det larm för ovanligt många och stora bränder i Sibirien, nu i Amazonas
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-21, 20:27   #444
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-49415973

"Brazil's Amazon rainforest has seen a record number of fires this year, new space agency data suggests.

The National Institute for Space Research (Inpe) said its satellite data showed an 84% increase on the same period in 2018."

För ett tag sedan var det larm för ovanligt många och stora bränder i Sibirien, nu i Amazonas
Jag trodde det var en blöt djungel. Hur fan kan det bli skogsbränder i Amazonas?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-21, 20:31   #445
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Dam-VM i rugby är inte längre dam-VM i rugby – i alla fall sett till benämningen. Sportens internationella förbund har beslutat att samtliga deras mästerskap ska ha könsneutrala titlar, vilket innebär att damernas VM på Nya Zeeland 2021 kommer att kallas rugby-VM.
https://www.aftonbladet.se/sportblad...onsneutralt-vm



Kanske kan det bli ännu mer neutralt om man inte heller nämner vilken sport det handlar om och bara kalla det "VM"?
Kanske behöver man inte ens nämna att det är världsmästerskap, utan det kan räcka med att kalla det för "tävling"?

2021 är det tävling på Nya Zealand

Senast redigerad av svenbanan den 2019-08-21 klockan 20:33.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-21, 20:35   #446
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag trodde det var en blöt djungel. Hur fan kan det bli skogsbränder i Amazonas?
Tänkte lite detsamma först

Rätt illavarslande om det skulle brinna av stora areal där nere
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-21, 20:38   #447
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Tänkte lite detsamma först

Rätt illavarslande om det skulle brinna av stora areal där nere
Jupp. Även massavverkningen de sysslar med är ju rätt kass ur ett globalt perspektiv.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-21, 21:24   #448
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag trodde det var en blöt djungel. Hur fan kan det bli skogsbränder i Amazonas?
Rätt mycket är planterat för att röja ut skogen för att öppna upp för antingen gruvbrytning (typ guldvaskning på amatörnivå) eller odling.

Det finns ett kommersiellt intresse att se till att skogen försvinner då det är svårt att argumentera att marken som är kvar efteråt inte ska gå till odling eller industri.

De försöker samma skit i franska Guyana när de vill öppna arealer för olaglig brytning, det är därför man patrullerar i jungeln osv.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-21, 21:55   #449
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Rätt mycket är planterat för att röja ut skogen för att öppna upp för antingen gruvbrytning (typ guldvaskning på amatörnivå) eller odling.

Det finns ett kommersiellt intresse att se till att skogen försvinner då det är svårt att argumentera att marken som är kvar efteråt inte ska gå till odling eller industri.

De försöker samma skit i franska Guyana när de vill öppna arealer för olaglig brytning, det är därför man patrullerar i jungeln osv.
Jag tänkte mer att det är såpass fuktigt i själva skogen att det borde vara svårt för en brand att ta sig.

Men det är klart att ifall man bygger ett stort jävla bål med bara torrt virke mitt i en skogsglänta så kommer väl kanske träden att ta fyr ändå, och att elden då kan sprida sig.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2019-08-22, 18:25   #450
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Säkerhetspolisen går nu ut med en varning för ökat högerextremt våld. Vit makt-miljön växer och risken ökar för att individer kan inspireras att begå attentat eller grova våldsbrott, enligt Säpo.
https://www.svt.se/nyheter/sapo-varn...erextremt-vald
Aryt är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)