Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-24, 18:58   #106
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Manlig aggressivitet är inte kulturellt accepterat i det här landet. Du får t.ex inte ens smälla till någon som står rakt framför dig och förnedrar dig.

Förresten, vad säger lagen om ett sånt exempel om personen dessutom spottar dig i ansiktet? Är det lagligt att smälla till personen då?
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 23:06   #107
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Manlig aggressivitet är inte kulturellt accepterat i det här landet. Du får t.ex inte ens smälla till någon som står rakt framför dig och förnedrar dig.

Förresten, vad säger lagen om ett sånt exempel om personen dessutom spottar dig i ansiktet? Är det lagligt att smälla till personen då?
Nej, man får bara slåss om det är för att förhindra skada.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 23:18   #108
Viktor_Balck
Registered User
 
Viktor_Balcks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Mandalay Bay
Inlägg: 421
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Manlig aggressivitet är inte kulturellt accepterat i det här landet. Du får t.ex inte ens smälla till någon som står rakt framför dig och förnedrar dig.

Förresten, vad säger lagen om ett sånt exempel om personen dessutom spottar dig i ansiktet? Är det lagligt att smälla till personen då?
Vad blir bättre av att du smäller till folk som förnedrar dig? Varför skulle våld vara accepterat förresten? Du får väl inte bruka mer våld än nöden kräver.
Viktor_Balck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 23:35   #109
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 785
Talk shit, get hit!

baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 23:45   #110
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Manlig aggressivitet är inte kulturellt accepterat i det här landet. Du får t.ex inte ens smälla till någon som står rakt framför dig och förnedrar dig.

Förresten, vad säger lagen om ett sånt exempel om personen dessutom spottar dig i ansiktet? Är det lagligt att smälla till personen då?
Nödvärnsrätten bygger väl lite på att man ska stå på "samma nivå" av våldskapacitet.

Tex om någon går på dig med basebollträ kan du med nödvärnsrätten i ryggen slå och sparka i princip ohämmat tills situationen är avvärjd (dvs åtminstone tills denne slutat angripa dig med basebollträet).

Om någon däremot går på dig med slag och du tar till ett tillhygge (tex basebollträ) och bankar denne gul&blå kan du också åka dit (och kanske rentav på en grövre grad än angriparen) eftersom du har "överlägsen våldskapacitet".

En spottloska är såklart understående ett slag, men blir nog förmildrande omständigheter eftersom ett spottloska i någon mening kan tolkas som ett fysiskt angrepp på person antar jag?
Sen känns det förvisso tveksamt att tex en utdelad lavett eller dylikt till svar på en spottloska skulle polisanmälas :p

Edit: "Våldskapaciteten" är väl dynamisk under en dust, så det gäller att vara medveten om när man tex hamnar i överläge och lugna ner sig så att man inte börjar ge sig in i övervåldsterritoriet och kanske åker in för misshandel i tron av att man bara nyttjat sin nödvärnsrätt utifrån ursprungssituationen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-08-24 klockan 23:49.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 02:11   #111
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Lagen och kulturen är ju ett skämt i sammanhanget i så fall. Det är verkligen något som behöver ses över.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 06:14   #112
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 518
Men inte här.
Tråden handlar om dopning.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 06:46   #113
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Jag läser i trådstarten att TS flickvänner blivit sårade för att den dopade säger saker som han senare ångrat.

Om det är något jag lärt mig genom åren så är det att första sanningen skall sägas först och om du funderar på om du skall säga något eller inte så skall du göra det. Vi är i allmänhet alldeles för dåliga på att uttrycka oss i lägen då det hade varit bra att göra det, jag har själv varit urdålig på detta men med åren blivit något bättre.

Givet att man kan uttrycka sig balanserat med ett beteende och en ton som gör budskapet vettigt så är det en bra egenskap att stå upp för det man tycker. Jag tänker mig att dopningen gör en mer benägen att våga säga vad man tycker och tänker.

Gör dopningen att det goda med att säga sanningen spolieras av att man inte kan förmedla sanningen på ett balanserat sätt. Att man börjar diskussionen balanserat men eskalerar i kroppsspråk och tonläge på ett sätt så att den andre tystnar och blir sårad?

Senast redigerad av rosto den 2019-08-25 klockan 06:52.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 07:00   #114
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Jag läser i trådstarten att TS flickvänner blivit sårade för att den dopade säger saker som han senare ångrat.

Om det är något jag lärt mig genom åren så är det att första sanningen skall sägas först och om du funderar på om du skall säga något eller inte så skall du göra det. Vi är i allmänhet alldeles för dåliga på att uttrycka oss i lägen då det hade varit bra att göra det, jag har själv varit urdålig på detta men med åren blivit något bättre.

Givet att man kan uttrycka sig balanserat med ett beteende och en ton som gör budskapet vettigt så är det en bra egenskap att stå upp för det man tycker. Jag tänker mig att dopningen gör en mer benägen att våga säga vad man tycker och tänker.

Gör dopningen att det goda med att säga sanningen spolieras av att man inte kan förmedla sanningen på ett balanserat sätt. Att man börjar diskussionen balanserat men eskalerar i kroppsspråk och tonläge på ett sätt så att den andre tystnar och blir sårad?
Är man förbannad så är ju risken att man säger saker som är menat att såra för att trycka ned personen snarare än att förmedla ett objektivt budskap.
Och då menar jag en diskussion som uppstår när man redan är irriterad/arg pga meningsskiljaktigheter.

Att säga det man verkligen tycker och stå för det är något helt annat och det bör man kunna göra utan att dopa sig.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 07:08   #115
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Manlig aggressivitet är inte kulturellt accepterat i det här landet. Du får t.ex inte ens smälla till någon som står rakt framför dig och förnedrar dig.

Förresten, vad säger lagen om ett sånt exempel om personen dessutom spottar dig i ansiktet? Är det lagligt att smälla till personen då?
Kan tänka mig att en hel del kvinnor vill ta till våld i ett sammanhang då någon står framför dem och förnedrar dem också. Det gör inte handlingen mer accepterad. Dock så räknas provokation som en förmildrande omständighet både kulturellt och enligt lagen. Vi tycker dock att en person som inte tar till våld i en sådan situation som en bättre människa och det är väl rätt sunt?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 07:47   #116
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Jag läser i trådstarten att TS flickvänner blivit sårade för att den dopade säger saker som han senare ångrat.

Om det är något jag lärt mig genom åren så är det att första sanningen skall sägas först och om du funderar på om du skall säga något eller inte så skall du göra det. Vi är i allmänhet alldeles för dåliga på att uttrycka oss i lägen då det hade varit bra att göra det, jag har själv varit urdålig på detta men med åren blivit något bättre.

Givet att man kan uttrycka sig balanserat med ett beteende och en ton som gör budskapet vettigt så är det en bra egenskap att stå upp för det man tycker. Jag tänker mig att dopningen gör en mer benägen att våga säga vad man tycker och tänker.

Gör dopningen att det goda med att säga sanningen spolieras av att man inte kan förmedla sanningen på ett balanserat sätt. Att man börjar diskussionen balanserat men eskalerar i kroppsspråk och tonläge på ett sätt så att den andre tystnar och blir sårad?
Ibland bär man på saker man inte tagit upp men borde ha. I nåt skede när man blir förbannad så kommer det ut på fel sätt.. Självbehärskning är viktigt. Går inte att förklara riktigt. Själv så är jag sällan i sådana situationer längre. Skrikande har aldrig varit min grej. Det som orsakat problem har varit en blandning mellan ilska och svartsjuka.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 15:00   #117
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Anabolic Doc på youtube kan vara värt för er som vill veta mer om bieffekter m.m gällande olika typer av steroider.
Bra info, jag kan iofs inte verifera att allt han säger stämmer men han låter smart

Men ni kanske kan undvika att skjuta ner tråden genom att kolla igenom hans filmer istället där det mesta redan har tagits upp.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 06:05   #118
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 518
Jag tog bort några inlägg om vad enskilda preparat gör, och inte gör.
Diskutera inte sådant här.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 06:56   #119
WhiteJellyBerry
Registered User
 
WhiteJellyBerrys avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 72
Angående roidrage. Vet inte, har inte upplevt det då jag aldrig har använt AAS. Men ilska, dåligt humör och irritation är väl mer associerad med höga stresshormonnivåer som kortisol och adrenalin (vilket i sig testosteronpreparat borde motverka framför allt kortisol, kan ju bli obalans med artificiella hormoner vet inte) och obalans i serotoninnivåer osv. Testosteron ska ju vara välmående hormon. Brukar man andra droger eller CNS-stimulerande av starkare sorter så lär dessa fucka upp humöret mer. Övrig stress i livet kan också vara en faktor.

edit. Av rykten från folk som har använt AAS, så säger de att kroppen får arbeta hårdare när man har alla preparat i sig, vilket leder till mer stress för kroppen. Mer aggressivitet pga rubbad homeostas. Off-Topic: Aggressivitet är ju inget att efterleva i modernt socialt samhälle. Kanske på medeltiden eller andra U-länder behövs det för överlevnad/fortplantning.

Senast redigerad av WhiteJellyBerry den 2019-08-26 klockan 07:05.
WhiteJellyBerry är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 08:22   #120
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Ja det stämmer. Kroppen går på högvarv. Svetten sprutar, man sover sämre osv. Åtminstone jag. Överlägset värsta psykiska bieffekten är svartsjukan. Som tur fattade jag att det inte funkar att måla upp bilder i skallen som inte har nånting med verkligheten att göra. Jag var redo att avsluta förhållandet ett flertal ggr och skulle väl inte ens behöva om jag hade fortsatt. Fastän man inte ens säger nånting så är det sjukt tungt att låta känslorna växa inom sig.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)