Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-13, 13:31   #121
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg

Det jag är mest imponerad över när det gäller Messi är hans straffar. Helt ofattbart hur han alltid överlistar målvakten.
Äh, han missar drygt 20% av sina straffar
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 13:35   #122
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Äh, han missar drygt 20% av sina straffar
Vilka finns det som har bättre träffsäkerhet?
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 13:39   #123
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Vilka finns det som har bättre träffsäkerhet?
Fabinho (16 av 16, imponerande!), Jonas, Dybala, Lewandowski, Hazard, Zlatan, Lacazette, Ronaldo, Cavani, André Silva, Neymar. Sen kommer Messi och Aguero på samma procent.

Det där är i rangordning.

Då är det förmodligen bara med dom bästa ligorna i världen. (Plus landslag)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2017-05-13 klockan 13:41.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 14:27   #124
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Utveckla gärna.

Det enda jag sett av hans attityd (via TV) är att han verkar vara extremt hårt arbetande och med pansarskalle som gör allt för att vinna.

Ifall man är i motståndarlaget är det kanske inget man uppskattar. Men då får man försöka sig på lite objektivitet.
Att håna motståndarlaget i 60 sekunder är varken moget eller professionellt och det har inget med vinnarskalle eller hårt arbete att göra. Kul att han pratar om att "prestera och inte låta munnen gå varm" för det är hans specialitet. Strax efter EM så dök han upp i Vasaparken Stockholm och spelade Allan i Brallan och det var nog inte så många som blev imponerande förutom ungdomarna. Fanboys har svårt att se objektivt det är inget nytt.


Jag har höga krav på idrottare och alla kan inte vara ambassadörer som Roger Federer, Peter Forsberg, Ingemar Stenmark mfl.
Korvryttaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 15:07   #125
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Korvryttaren Visa inlägg
Att håna motståndarlaget i 60 sekunder är varken moget eller professionellt och det har inget med vinnarskalle eller hårt arbete att göra. Kul att han pratar om att "prestera och inte låta munnen gå varm" för det är hans specialitet. Strax efter EM så dök han upp i Vasaparken Stockholm och spelade Allan i Brallan och det var nog inte så många som blev imponerande förutom ungdomarna. Fanboys har svårt att se objektivt det är inget nytt.


Jag har höga krav på idrottare och alla kan inte vara ambassadörer som Roger Federer, Peter Forsberg, Ingemar Stenmark mfl.
Nej det är såklart varken särskilt moget eller profesionellt. Däremot är det rätt befriande att inte allt är så mediatränat. Särskilt när det gäller U21 och yngre.

Vad gjorde han i Vasaparken som var så farligt då? Tycker fortfarande det mest luktar Jante om det här resonemanget. Det verkar mest som om du inte tycker han förtjänar att vara såpass populär som han verkar vara. Du verkar tycka det är störande att Guidettis självbild inte riktigt matchar vad han presterar på planen, och att han därför borde vara tyst.

Angående vinnarskalle, är det alltså hans agerande på planen jag pratar om.

Bara för att lägga korten på bordet, så är jag ingen superfan av Guidetti. Han är definitivt inte den nye Zlatan. Snarare den nye Elmander, enligt vad jag kan se på planen.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 15:30   #126
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Nej det är såklart varken särskilt moget eller profesionellt. Däremot är det rätt befriande att inte allt är så mediatränat. Särskilt när det gäller U21 och yngre.

Vad gjorde han i Vasaparken som var så farligt då? Tycker fortfarande det mest luktar Jante om det här resonemanget. Det verkar mest som om du inte tycker han förtjänar att vara såpass populär som han verkar vara. Du verkar tycka det är störande att Guidettis självbild inte riktigt matchar vad han presterar på planen, och att han därför borde vara tyst.

Angående vinnarskalle, är det alltså hans agerande på planen jag pratar om.

Bara för att lägga korten på bordet, så är jag ingen superfan av Guidetti. Han är definitivt inte den nye Zlatan. Snarare den nye Elmander, enligt vad jag kan se på planen.
Tror du har missförstått vad jante betyder för det har inget med dåligt beteende/attityd att göra. Klagar när man inte passade eller gjorde som han sa, gestikulerade, suckade, allmänt gapig, ville bestämma och tjatade om hur vi gör utanför Sverige bla bla...översittarfasoner därav Allan i Brallan. Han är förövrigt inte särskilt imponerande men springer det gör han.


Jag är objektiv och har högra kvar och där har han mycket att lära av Zlatan trots att han blivit grinigare mer åren. Man kan vara populär fast man är ett rövhål det är inget nytt fenomen men det är lite fanboy-resonemang och det är bra om man ser utanför bubblan.
Korvryttaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 15:32   #127
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Wtf, han har mycket att lära av Zlatan som misshandlar folk på plan till höger och vänster?
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 15:35   #128
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Wtf, han har mycket att lära av Zlatan som misshandlar folk på plan till höger och vänster?
Zlatan spelar fult men utanför planen är han "glimten i ögat" personifierad men som jag skrev så har han blivit grinigare med åren.

Ingen har sagt att han är perfekt men där har han mycket att lära.
Korvryttaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 15:51   #129
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Korvryttaren Visa inlägg
Tror du har missförstått vad jante betyder för det har inget med dåligt beteende/attityd att göra. Klagar när man inte passade eller gjorde som han sa, gestikulerade, suckade, allmänt gapig, ville bestämma och tjatade om hur vi gör utanför Sverige bla bla...översittarfasoner därav Allan i Brallan. Han är förövrigt inte särskilt imponerande men springer det gör han.


Jag är objektiv och har högra kvar och där har han mycket att lära av Zlatan trots att han blivit grinigare mer åren. Man kan vara populär fast man är ett rövhål det är inget nytt fenomen men det är lite fanboy-resonemang och det är bra om man ser utanför bubblan.
På vilket sätt är nedanstående inte Jante?

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det verkar mest som om du inte tycker han förtjänar att vara såpass populär som han verkar vara. Du verkar tycka det är störande att Guidettis självbild inte riktigt matchar vad han presterar på planen, och att han därför borde vara tyst.
Ovanstående var alltså hur jag uppfattade anledningen till att du ogillade Guidetti, eftersom du inte egentligen givit nåt konkret exempel på vad du menade.

Angående nedanstående. Menar du att det var detta han gjorde i Vasaparken, eller menar du att det är så han beter sig generellt på planen?

Citat:
Klagar när man inte passade eller gjorde som han sa, gestikulerade, suckade, allmänt gapig, ville bestämma och tjatade om hur vi gör utanför Sverige bla bla...översittarfasoner
Jag håller med om att detta låter som trist beteende. Men det är som sagt inget jag känner igen från då man ser honom spela på tv. Men det finns ju många som är riktiga f|ttor på planen, vilket inte syns i rutan...

Senast redigerad av svenbanan den 2017-05-13 klockan 15:53.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 15:52   #130
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Korvryttaren Visa inlägg
Zlatan spelar fult men utanför planen är han "glimten i ögat" personifierad men som jag skrev så har han blivit grinigare med åren.

Ingen har sagt att han är perfekt men där har han mycket att lära.
Hellre snacka skit än att slå folk och spela fult imo.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 16:01   #131
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894


Någon som alla kan lära av LOL
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 16:26   #132
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
På vilket sätt är nedanstående inte Jante?



Ovanstående var alltså hur jag uppfattade anledningen till att du ogillade Guidetti, eftersom du inte egentligen givit nåt konkret exempel på vad du menade.

Angående nedanstående. Menar du att det var detta han gjorde i Vasaparken, eller menar du att det är så han beter sig generellt på planen?



Jag håller med om att detta låter som trist beteende. Men det är som sagt inget jag känner igen från då man ser honom spela på tv. Men det finns ju många som är riktiga f|ttor på planen, vilket inte syns i rutan...
Att håna och vara oförskämd har ingenting med jante att göra men det kräver att man faktiskt lyssnar på vad han säger i intervjun för att förstå det. Hänger du med? Han är en snorunge som pratar Rinkebysvenska och beter sig som ett dagisbarn, hur mycket mer ska jag behöva förklara för att polletten ska trilla ner?

Vad i helvete har det med jante att göra
Korvryttaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 16:53   #133
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Korvryttaren Visa inlägg
Att håna och vara oförskämd har ingenting med jante att göra men det kräver att man faktiskt lyssnar på vad han säger i intervjun för att förstå det. Hänger du med? Han är en snorunge som pratar Rinkebysvenska och beter sig som ett dagisbarn, hur mycket mer ska jag behöva förklara för att polletten ska trilla ner?

Vad i helvete har det med jante att göra
Hur har du det med läsförståelsen egentligen? Hur fick du får dig att jag tycker jante har nåt med "håna och vara oförskämd" att göra? Det är nåt du drömt ihop.

Jantelagen är att man inte "ska tro att man är nåt" och inte "sticka ut från mängden".

Det var alltså så jag uppfattade ditt ogillande mot Guidetti. Särskilt från början då du i mest klagade på hans "rinkebysvenska" och att han "spelade allan i brallan". Sedan tyckte jag du nyanserade dig lite mer. Efter att jag försökt dra ur dig vad du egentligen menade...

Men du klagar alltså fortfarande på hans "rinkebysvenska" och att han "beter sig som ett dagisbarn"? Jag är ledsen, men det låter fortfarande som om du bara är avudsjuk på att han kommit upp sig lite här i världen.

Jag tyckte du var på väg mot lite vettigare kritik i ditt förra inlägg då du tyckte han gnällde på folk och betede sig som en diva på planen. Men rinkebysvenskan verkar vara det du stör dig mest på? Jag har personligen lite svårt att ta den kritiken på allvar.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 17:04   #134
Korvryttaren
Registered User
 
Korvryttarens avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 257
Jag har redan förklarat xx antal gånger varför jag inte gillar honom och du raljerar om jante och avundsjuka. Tänk om alla fanboys kunde tänka kritiskt och objektivt istället för att agera försvarsadvokater.

Hela intervjun är ett skämt men det krävs att man släpper snuttefilten och lyssnar.
Korvryttaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-13, 17:35   #135
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Bra choke av RB Leipzig mot Bayern ^^
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)