Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-02-04, 16:06   #781
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Klo Visa inlägg
Okej då vet vi
Kom igen. Ni båda har dåligt djup (särskilt Sverker har RIKTIGT dåligt djup; men han kanske har sina skäl?), och du Klo använder bälte och TROTS det ser dina sista reps ut som good-mornings. Jag har inget emot att man använder ryggen i squats, men att använda bälte och dessutom ha böjar som ser ut så är inget annat än klandervärt. Varför inte bara ta till dig kritiken och fixa till dina/era böjar?
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:07   #782
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Jag förstår inte riktigt. Varför lägger man upp filmer om man sedan skiter i kritiken man får? Ni anser uppenbarligen att ni vet vad ni gör, konstigt nog är det flertalet som inte delar den uppfattningen. Varför inte ta tillfället i akt och ta till sig det som sägs?
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:08   #783
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Det finns kanske en anledning till att dom ser ut som dom gör?

Och nej, jag tycker inte heller att dom är snygga, men oas så verkar det funka rätt bra för dom båda.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:10   #784
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Det finns kanske en anledning till att dom ser ut som dom gör?

Och nej, jag tycker inte heller att dom är snygga, men oas så verkar det funka rätt bra för dom båda.
Det finns många fler faktorer än övningsutförande som bidrar till muskeltillväxt, det vet vi alla, även du. Utförande är kanske inte ens särskilt viktigt. Men detta är ingen anledning till att inte ha ett gott utförande.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:11   #785
budadi
Tonsillen
 
budadis avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Piteå
Inlägg: 1 806
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Riktigt roligt att du gillar mina mark! Det ska bli kul att träffa dig på SM Vi kan ju snacka och göra kullerbyttor

Emil är ju där med! Fett fett!
Jodå. Haha på tal om kullerbyttor så brukar David fråga vad han får om han gör ett x antar reps på en vikt. Då brukar några stycken säga "en kullerbytta"
__________________
Styrkelyfts journal
Raw pers 175-115-2x175(3x175sumo)
170-115-2x175
budadi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:13   #786
budadi
Tonsillen
 
budadis avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Piteå
Inlägg: 1 806
Lite böjar

__________________
Styrkelyfts journal
Raw pers 175-115-2x175(3x175sumo)
170-115-2x175
budadi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:22   #787
Emil_Larsson
Registered User
 
Emil_Larssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 2 335
http://www.youtube.com/watch?v=4VIcDGrOE2Q

Ursäkta stönandet i början, men det är såna åtgärder man får dra till för att orka med
__________________
Träningsjournalisch
Emil_Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:27   #788
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Emil_Larsson Visa inlägg
http://www.youtube.com/watch?v=4VIcDGrOE2Q

Ursäkta stönandet i början, men det är såna åtgärder man får dra till för att orka med
Lite tips. Gör den negativa fasen långsamt, så att du känner stretch i hamstrings genom hela utförandet (stretchen är nästan det viktigaste), och dra stången nära, nära när du sänker för att minska påfrestningen på diskarna. Smek låren, knäna och skenbenen med stången; explodera sen upp så snabbt du bara vill och kan. Repetera. Och av med bältet.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:28   #789
Emil_Larsson
Registered User
 
Emil_Larssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 2 335
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Lite tips. Gör den negativa fasen långsamt, så att du känner stretch i hamstrings genom hela utförandet (stretchen är nästan det viktigaste), och dra stången nära, nära när du sänker för att minska påfrestningen på diskarna. Smek låren, knäna och skenbenen med stången; explodera sen upp så snabbt du bara vill och kan. Repetera. Och av med bältet.
Okej tackar för kritiken. Det var lite å bita i

Jag prövade lite hemma nu direkt när du beskrev att ha den intill knäna/låren och känner bara utan vikter att det tar mer. Ska öva på detta nästa gång med vikter
__________________
Träningsjournalisch

Senast redigerad av Emil_Larsson den 2007-02-04 klockan 16:31.
Emil_Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:33   #790
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Emil_Larsson Visa inlägg
Okej tackar för kritiken. Det var lite å bita i

Jag prövade lite hemma nu direkt när du beskrev att ha den intill knäna/låren och känner bara utan vikter att det tar mer. Ska öva på detta nästa gång med vikter
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:45   #791
muddler
Lekfarbror
 
muddlers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Värmdö
Inlägg: 7 717
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Kom igen. Ni båda har dåligt djup (särskilt Sverker har RIKTIGT dåligt djup; men han kanske har sina skäl?), och du Klo använder bälte och TROTS det ser dina sista reps ut som good-mornings. Jag har inget emot att man använder ryggen i squats, men att använda bälte och dessutom ha böjar som ser ut så är inget annat än klandervärt. Varför inte bara ta till dig kritiken och fixa till dina/era böjar?
quoted for agreement... det där var inte snyggt
__________________
Triceps är en förkrümpt hästsko

Träning och grejer

Muddler läser ferdinand!
muddler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:46   #792
mistermr
Oh la la
 
mistermrs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 829
Tycker att Klo's och Sverker's böjar har helt okej djup, men det ser lite svängigt ut bara.

mvh
__________________
YES, I AM A MODEL!
mistermr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:49   #793
Klo
Registered User
 
Klos avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Örebro
Inlägg: 4 642
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt. Varför lägger man upp filmer om man sedan skiter i kritiken man får? Ni anser uppenbarligen att ni vet vad ni gör, konstigt nog är det flertalet som inte delar den uppfattningen. Varför inte ta tillfället i akt och ta till sig det som sägs?

Jodå nog tar jag åt mig, jag vet själv att jag böjer ryggen för mycket framåt. Försöker förbättra det och har aldrig filmat förut så det var intressant att se samt få kommentarer. Men att säga att våra böj är helt värdelösa är väll kanske att ta i lite? Vi har ju ändå bägge två lyckats bygga hyffsade ben helt rena
Har under en tid fokuserat mest på att få upp vikterna i böjen (oftast med g.känt sl-djup ) och är nöjd både med styrke/volym övningar. Djupet över lag när jag tränar böj är sl-djup eller djupare.



Här kommer en filmsnutt på Sverker "benen" Regborn

Klo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:50   #794
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!
 
sissas avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Ort: skåne
Inlägg: 4 058
Inget knäböjproffs men i mina ögon:

Tycker att Sverkers teknik ser bättre ut, även om djupet är mindre än Klo:s. Med Klo:s böjar ser det verkligen ut som han lyfter mkt med ryggen. Och röven putar ut, håller ej rätt "linje"

Hur viktigt är utförandet enligt er? ( fråga till alla) Är det mer viktigt i vissa övningar än andra? (Ärligt nyfiken, för jag vet inte)
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 16:51   #795
Runda Grodan
Registered User
 
Runda Grodans avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: In a van down by the river
Inlägg: 6 102
Citat:
Ursprungligen postat av mistermr Visa inlägg
Tycker att Klo's och Sverker's böjar har helt okej djup, men det ser lite svängigt ut bara.

mvh
Sverkers djup är inget jag skulle nöja mig med i vanliga fall men, som Jörgen sa, det kanske finns skäl till varför han kör på det sättet (skada eller annat?). Klos böjar ser nästan lite farliga ut, sorry Klo.
Runda Grodan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)