Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-01-04, 08:38   #61
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Inte för att lägga mig i debatten på nåt sätt, men jag trodde att crossfit växte för att det innefattar allt och inget (iaf när man pratar med de som sägs företräda det) samt att de har en bra marknadsföring.
Dags att lägga in lite MetCon(tm)(r) i styrkelyftträningen och ha nationellt program med WOD:ar på styrkelyft.se?
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 09:35   #62
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Inte för att lägga mig i debatten på nåt sätt, men jag trodde att crossfit växte för att det innefattar allt och inget (iaf när man pratar med de som sägs företräda det) samt att de har en bra marknadsföring
Att det skulle innefatta allt (det understrukna) är en del av den bra marknadsföringen (fetstilta, understrukna). Crossfit är inget annat än ett luktrativt sätt att ta något gammalt (cirkelträning), trademarka det och sedan presentera det som en "quick fix" till en allt mer "resultat NU"-hetsande befolkning. Lite som LCHF, typ...
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-14, 13:59   #63
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
407 licenser and counting...

varav 8 st färska nya licensierade i nystartade föreningen Måndagsklubben Crossfit Falun (ej medräknat Berglundarna som bytt från ÖKK)

På tal om crossfit liksom. Vad gäller Måndagsklubben så är det alltså ett gäng crossfittor i Falun som bestämt sig att komplettera träningen med styrkelyft. Kanske en marknad att rekrytera inom för oss SL:are, snarare än skolbarn?
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 13:15   #64
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
407 licenser and counting...

varav 8 st färska nya licensierade i nystartade föreningen Måndagsklubben Crossfit Falun (ej medräknat Berglundarna som bytt från ÖKK)

På tal om crossfit liksom. Vad gäller Måndagsklubben så är det alltså ett gäng crossfittor i Falun som bestämt sig att komplettera träningen med styrkelyft. Kanske en marknad att rekrytera inom för oss SL:are, snarare än skolbarn?
458 idag - löste 7 licenser för klubben idag. Vår stora anstormning kommer nog till serie 2, räknar med ytterligare 10-15 licenser till den.

Mvh
the_PL_man
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-15, 13:40   #65
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Redan 82 damer. Känns som en bra start!
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 07:11   #66
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
458 idag - löste 7 licenser för klubben idag. Vår stora anstormning kommer nog till serie 2, räknar med ytterligare 10-15 licenser till den.
Samma sak för oss på GKK.

Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
På tal om crossfit liksom. Vad gäller Måndagsklubben så är det alltså ett gäng crossfittor i Falun som bestämt sig att komplettera träningen med styrkelyft. Kanske en marknad att rekrytera inom för oss SL:are, snarare än skolbarn?
Varför inte båda? Bredd är viktigt!
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 09:16   #67
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
458 idag - löste 7 licenser för klubben idag. Vår stora anstormning kommer nog till serie 2, räknar med ytterligare 10-15 licenser till den.

Mvh
the_PL_man
474 idag.

Jag skulle tippa på att vi blir 30st licenserade lyftare för ÖKK. Vi är 24 stycken nu, med 3-4 stycken som vi väntar svar på om de ska ha licens till serieomgång 1 eller 2. Sedan har vi alltid Veteran-SM i Bänkpress som brukar dra 3-4 licenser till...
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 15:23   #68
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Varför inte båda? Bredd är viktigt!
Du får rekrytera precis vart fan du vill. Jag menar inte att man inte ska rekrytera i skolan (tex) utan att man kanske når mer framgångar om man rekryterar i tränings/muskel-intresserades sammanhang. Istället för att spekulera kring varför Crossfit är poppis kan vi ju spekulera i hur vi ska stjäla/låna deras utövare. Samma med FitnessFive och RepPower odyl.

Nåväl 486 licensierade.
84 damer..
i 55 olika föreningar än.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 15:54   #69
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
*Workshops eller kortare perioder med intensiv teknikträning i stöt, ryck, böj, bänk och mark. Även om ingen fastnar för tävlandet eller ens byter gym att träna på så kan det ge bra med pengar till instruktörer och klubben.
*Erbjuda kombinationen multiträningsmöjligheter med att ha en instruktör som tränar teknik i styrkeövningarna på fasta tider. Det krävs väldigt lite utrustning utöver det som brukar finnas för att det ska funka för multiträning och en del av det kan man ha kul med själv.

Vi har folk som tränar multiträning på gymmet och en del har bytt till SL vilket är ganska så lätt då många har kört något 5x5-program under perioder. Problemet vi har är vi inte har obegränsat med plats så att försöka köra aktiva kampanjer för att få in folk som inte tränar vanlig styrketräning, SL eller tyngdlyftning är begränsade men det går fortfarande utmärkt att träna det om man har lust.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 16:00   #70
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Om man ska titta på stora grupper att rekrytera ifrån så kan man också snegla mot de vanliga gymmen. Där finns det drivor av folk som inte riktigt kommer någon vart med sin träning...
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 16:00   #71
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
14 licenser varav 6 tjejer just sökt från Sundbyberg.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-16, 16:04   #72
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
-Gå in på ett vanligt gym
-Hitta den starkaste personen
-Utmana den att tävla

edit; alternativ 2:

-Ta med Stefan J, Mapa eller nån annan stark jävel
-Gå in på ett vanligt gym
-Avbryt mitt bland någons bänk/mark/böj-set
-Visa extrem styrka
-Sjung musikal med "I can show you the world" samtidigt som man ger tekniktips
-??????
-profit
__________________
Winners win

Senast redigerad av Rikard Jansson den 2013-01-16 klockan 16:06.
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 11:08   #73
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
550 licenser hittills i år, varav 453 hade licens 2012.
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-21, 13:52   #74
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
587 licenser varav 99 damer fördelat på 67 föreningar
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-21, 14:07   #75
klingen
Registered User
 
klingens avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: västertorp, hägersten, stockholm
Inlägg: 640
Jag tränar på min lunch rast på Friskis 2 gånger i veckan, för att hinna med livet som styrkelyftande småbarnspappa. Frågar folk ideligen om dom vill komma ner till Södra TK och prova lite mer på riktigt och få teknik hjälp. Men det är typ 1 person under en massa år som ens kommit och provtränat. Dom flesta mummlar bort det. Jag fattar inte hur man ska lura in folk?
klingen är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)