Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-09-06, 10:51   #1
Farewell
Registered User
 
Farewells avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 34
Sömnproblem - Vaknar flera gånger varje natt

Enda sedan jag kom hem från en utlandsresa för en månad sedan, (där det dracks en hel del alkohol), så har jag haft problem med sömnen. Veckan jag var utomlands sov jag kanske i snitt 4 timmar per natt. Problemet nu är att jag fortsätter att sova väldigt dåligt. Jag brukar kunna ha ganska lätt för att somna. Däremot så vaknar jag flera gånger varje natt och är tvungen att gå på toaletten. Uppvaknandet sker i princip alltid mitt i en dröm, vilket betyder att jag inte sover speciellt djupt heller. När jag väl somnar om, så börjar det om igen. Dvs, drömma, vakna, drömma, vakna osv.

Fruktansvärt jobbigt är det, då det känns som att styrketränandet kommer att bli lidande av detta, eftersom återhämtningen knappast kan bli speciellt bra. Sömnproblemet resulterar även i att jag känner mig trött och seg hela dagarna. Har provat att lägga mig regelbundna tider, läst en bok innan jag somnat och slutat äta innan läggdags, men inget verkar hjälpa

Någon som har nåt bra tips eller bör jag uppsöka läkare?
Farewell är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)