Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-23, 16:22   #16
Daniiiel
king of fools
 
Daniiiels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Jönköping
Inlägg: 535
Så länge du är en kärring så kommer det inte att ändras, VISA ATT DU INTE TOLERERAR HENNES BETEENDE! Idioter ska inte lallas med dom ska sättas på plats
Daniiiel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 16:35   #17
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av Ryska_raketen Visa inlägg
För helvete, det är en jävla pensionär du har att göra med! Hur i helvete svårt kan det vara att sätta henne på plats? Stjäl rullatorn så har du gjort 90% av jobbet redan där.


Jag gillar din stil RR!

(och jag gillar dig )


InteZe: Surt att det är så här. Hoppas att det blir bra.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 18:24   #18
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Det är svårt att få ändringar utan kommunikation. Sen verkar det vara en dysfunktionell arbetsplats och det kan du inte komma åt själv. Men det du kan komma åt är din egen attityd och hur du själv agerar. Jag säger inte att det är så men det kan påverka att du ser som som surkärringar. Även om du inte säger något så känner dom av att du inte gillar dom. Det är klart att det påverkar er relation.

Sen kan det hjälpa att ha en gnuta likgiltighet till situationer. Inte mycket man måste ändå vara egagerad men lite. Har du det så kan dom inte nå dig på samma sätt och du kan förhålla dig till det hela med lite distans.

Du kan också försöka att ändra hur du hanterar henne och dom andra. Även om du inte är överens så kan du försöka vara positiv till det hon säger. När hon klagar på något så säger du
-tack, för att du påpekade det. Det ska jag tänka på till nästa gång.
Det är mycket svårare att vara kritisk och negativ mot någon som är snäll och positiv tillbaka. Det kommer få henne att hamna i dålig dager i dom andras ögon istället. Nu är du "boven" som gjorde fel.
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:11   #19
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Avlägsna henne ur denna existens.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:15   #20
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Det är ju helt klart trevligt att vissa försöker se positivt på saken och komma med förslag på lösningar som löser hans problem. Dock känns det så att personer som dessa snarare blir mer och mer jobbiga om man försöker snacka med dem.
Jag satsar fem skopor complete protein III på att ett samtal med damen inte kommer att ge någonting.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:18   #21
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Jag satsar fem skopor complete protein III på att ett samtal med damen inte kommer att ge någonting.
Jag tror tyvärr att det är sant, särskilt om tanten är så säker på att hon har rätt.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:18   #22
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Det kostar henne förmodligen inte heller något att försöka.
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:25   #23
Biceps
FFFUUU
 
Bicepss avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Lund
Inlägg: 564
Problemet är att du redan har tagit skit ett långt tag. Man ska alltid sätta ner foten från början. Tror inte heller att ett samtal kommer ge något i detta läget.
Antingen läxar du upp henne ordentligt eller så byter du arbetsplats.. acceptera inte en sån situation
Biceps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:35   #24
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Dock tycker jag att det verkar vara en rätt slapp chef som inte gör något åt det du anser vara ett problem
Hon gillar konflikter och har inget att förlora. Vad ska chefen göra?
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:38   #25
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Jag hade en sådan tant på mitt jobb, och jo, konfrontation räckte. Inte för att hon slutade vara dum, men hon slutade vara det när jag var i närheten. Det räckte för min sinnesro.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:39   #26
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
jag skulle ha skällt ut henne, om det så vore min chef som mobbsade sig så skulle jag inte acceptera att bli behandlad på det viset..
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:41   #27
skaparn
Registered User
 
skaparns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Skellefteå
Inlägg: 10 296
Citat:
Ursprungligen postat av Yankeee Visa inlägg
Det är ju helt klart trevligt att vissa försöker se positivt på saken och komma med förslag på lösningar som löser hans problem. Dock känns det så att personer som dessa snarare blir mer och mer jobbiga om man försöker snacka med dem.
Jag satsar fem skopor complete protein III på att ett samtal med damen inte kommer att ge någonting.
Så är det säkert. Men det är ändock ett steg man måste ha passerat innan man har en chans att lyckas åtgärda problemet på annat sätt, exempelvis genom att gå till chefen(s chef) och så vidare. Och då skadar det inte att ha ett ödmjukt sådant samtal att hänvisa till och inte bara ett gräl.

Är man dessutom tillräckligt artig och saklig i samtalet kan man med lite tur förtjäna rätten att bara nita kärringen. Det är zen-master-graden.
__________________
Citat:
adam400m kommer aldrig bli en ny Zyzz
skaparn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:42   #28
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av Loke Visa inlägg
Hon gillar konflikter och har inget att förlora. Vad ska chefen göra?
Jag tror inte att hon nödvändigtvis gillar konflikter. Hon gillar nog mer att gnälla och att få fol att dansa efter hennes pipa. En sådan person ska självklart få samtala med chefen. Det är pest att ha en sådan i gruppen.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 19:54   #29
MrFit2002
Registered User
 
MrFit2002s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 50
Säg till henne ordentligt och ifrågasätt hennes sjuka beteende, det är inget du kan få sparken för.
Det finns tyvärr aldelles för många som jobbat för länge på ett jobb, och hon är tydligen en av dom.
MrFit2002 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 22:08   #30
IntenZe
Registered User
 
IntenZes avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 290
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Det är svårt att få ändringar utan kommunikation. Sen verkar det vara en dysfunktionell arbetsplats och det kan du inte komma åt själv. Men det du kan komma åt är din egen attityd och hur du själv agerar. Jag säger inte att det är så men det kan påverka att du ser som som surkärringar. Även om du inte säger något så känner dom av att du inte gillar dom. Det är klart att det påverkar er relation.

Sen kan det hjälpa att ha en gnuta likgiltighet till situationer. Inte mycket man måste ändå vara egagerad men lite. Har du det så kan dom inte nå dig på samma sätt och du kan förhålla dig till det hela med lite distans.

Du kan också försöka att ändra hur du hanterar henne och dom andra. Även om du inte är överens så kan du försöka vara positiv till det hon säger. När hon klagar på något så säger du
-tack, för att du påpekade det. Det ska jag tänka på till nästa gång.
Det är mycket svårare att vara kritisk och negativ mot någon som är snäll och positiv tillbaka. Det kommer få henne att hamna i dålig dager i dom andras ögon istället. Nu är du "boven" som gjorde fel.
Jag ser inte alla som surkärringar utan bara dom som är otrevliga, och har inte sett henne som en heller förän gnället började. De flesta tycker om mig, dom brukar försvara mig och försöka "täcka upp" för mig ifall det är någon miss jag gjort, så att "surkärringarna" inte ska hinna se det och få någonting att gnälla över. Surkärringen har någon gång sagt att jag jobbar bra också faktiskt, det är när hon blir stressad och inte hinner med som allt får gå ut över mig, så det kanske faktiskt kan hjälpa med ett snack.
Och jag brukar nästan alltid försöka vara trevlig fastän hon gnäller, men de hjälper inte det minsta. Det snarare förvärrar allt för hon blir surare när jag försöker vara positiv mot det hon säger verkar det som.

Ska prova snacka med henne imorgon om jag får läge, måste planera samtalet lite grann nu innan jag lägger mig.

God natt.
IntenZe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)