Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-10, 16:10   #1276
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av stockinger Visa inlägg
Deal men snart vet jag inte... Blir väl i oktober/november isåfall
Vart bor man och hur tar man sig till Piteå smidigast? flyg/tåg?
Du flyger bara från Arlanda till Luleå (kallax) tar 1 timma - Sen hämtar Xet upp dig på Kallax med Dodge Ramen - Ruskigt smidigt att ta sig 5 mil mellan Luleå & Piteå.

Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne Visa inlägg
Den där filmen ser jag verkligen fram emot!

Men vilka snytingar snatchandet gav. Hjälmtvång 2013.
Kul att höra! Klart att det blir några snytingar med all mjälksyra & allt adrenalin!!

Citat:
Ursprungligen postat av Adama Visa inlägg
Hum, de där failsen i ryck såg ju inget vidare ut. Just den biten har jag lite problem med när det gäller crossfit.. att man ger sig på svåra tekniska övningar under stress och trötthet.
Det var MÅNGA som behärskade de olympiska grenarna enormt bra, att dom dessutom gjorde det i stress & hög puls gör det än mera imponerande.

Citat:
Ursprungligen postat av rooz Visa inlägg
För 1100 i månaden borde man iaf få lära sig faila i ryck
Alla som deltar behöver ku ej träna på en CrossFit-box. Tompee tex. har ju tränat upp alla sina olympiska lyft helt själv, på ett "vanligt gym"

Citat:
Ursprungligen postat av jokem Visa inlägg
Jag tycker samma, förutom att problemet är att de inte lägger ner tid på teknik över huvud taget (många crossfitare). Det är ytterst få inom crossfit över huvud taget som bemästrar de olympiska lyften med ORDENTLIGT BRA teknik. Folk hade kunnat göra så mycket bättre ifrån sig om de bara lagt ner 1 månad på teknikträning och sedan viktvana efter det.

Sedan... Hur svårt kan det vara att hoppa fram/bak och släppa stången om man känner att man inte klarar det? =D Lite underhållande att se, men samtidigt sorgligt!
J.Wikberg är #kaxig som vanligt bakom tangenterna! Vad baserar du din info på? Är väl typ omöjligt för dig att veta hur mycket tid varje CrossFit-atlet lagt på teknikträning & FAIL på snygga sätt. Vad jag kunde se & hörde så var många deltagare gamla OL/SL lyftare & även dom hade det tufft när syran pumpade i axlarna efter 2 min handstående & 20-40 st toes to bar (vilket inte direkt gynnar bålstabiliteten !!

Att man bör optimera sin teknik & bemästra sin viktvana håller jag med om till 100% MEN att jämföra dessa maxlyftsryck i stridens hetta motför i en stressfri träningslokal i låg puls är inte rättvist enligt mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Jag gillar att man kombinerar de svåraste tekniska övningarna med riktig jävla utmattning
Är ju det som är en del av tjusningen med att titta på CF tycker jag
WORD !

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Mäktigt mäktigt marklyft där!! Grattis!! =) Fan va stark du är.. så jäkla kul och se!
Tack PatJack !! Var ett katastrofalt lyft ur alla aspekter, MEN det kom upp iafa.
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 16:25   #1277
jokem
Registered User
 
jokems avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 1 897
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
J.Wikberg är #kaxig som vanligt bakom tangenterna! Vad baserar du din info på? Är väl typ omöjligt för dig att veta hur mycket tid varje CrossFit-atlet lagt på teknikträning & FAIL på snygga sätt. Vad jag kunde se & hörde så var många deltagare gamla OL/SL lyftare & även dom hade det tufft när syran pumpade i axlarna efter 2 min handstående & 20-40 st toes to bar (vilket inte direkt gynnar bålstabiliteten !!

Att man bör optimera sin teknik & bemästra sin viktvana håller jag med om till 100% MEN att jämföra dessa maxlyftsryck i stridens hetta motför i en stressfri träningslokal i låg puls är inte rättvist enligt mig!
Vet inte varför du skriver att jag är #kaxig "som vanligt". Det få kommentarer som du läst och upplever som kaxiga är det här och de 2-3 jag skrev under samma inlägg på 4-klöverns blogg. Lite lite info att säga att jag uttrycker mig kaxigt vardagligen. Jag menar ju absolut inget illa med det jag skriver menar jag, men folk kan ta illa upp ändå.

Inte bara bakom tangenterna. Jag baserar min info på alla videos jag sett på internet med taggarna #crossfit samt gymfolk från bl.a. iksu. Jag menar att man på 1 månads teknikfokuserande kan uppnå grymt bra teknik.

Glömde lägga till att största anledningen till att det ser trubbigt ut må vara att de gör om ett lyftmoment som ryck som ska vara så explosivt och snabbt som möjligt till ett långt utdraget moment med mjölksyra som resultat. Det tycker jag är fel samtidigt som det är farligt.

Jag står vid min åsikt oavsett om man pratar med mig här, på facebook eller öga mot öga. Fram tills motsatsen är bevisad och än så länge är det som jag skrev VAD JAG UPPLEVER om crossfit. Naturligtvis beror mycket av det på att många "fail compilations" på youtube (angående träning) ofta har med crossfit som tagg och de driver det extra långt. Jag är ju absolut inte jätteinsatt men det är fortfarande min åsikt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
Över 1000 i RAWtotalen är man stark. Det där är inte starkt.

Senast redigerad av jokem den 2012-09-10 klockan 16:31.
jokem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 16:39   #1278
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Jag menar inte ordet #kaxigt som något negativt, Snarare tvärtom. Klart att jag accepterar din åsikt & jag håller med i stor delar - kanske var jag som missförstod ditt 1a inlägg (my bad)

Helt klart bör teknikträning prioriteras MEN som jag skrev så är ju många av FAILARNA i filmen vid maxlyft (nära Max iafa.)

Jag tycker att det är BRA att du skriver vad du tycker - det get debatt & diskussion samt lärdom från båda håll
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 16:46   #1279
jokem
Registered User
 
jokems avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 1 897
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Jag menar inte ordet #kaxigt som något negativt, Snarare tvärtom. Klart att jag accepterar din åsikt & jag håller med i stor delar - kanske var jag som missförstod ditt 1a inlägg (my bad)

Helt klart bör teknikträning prioriteras MEN som jag skrev så är ju många av FAILARNA i filmen vid maxlyft (nära Max iafa.)

Jag tycker att det är BRA att du skriver vad du tycker - det get debatt & diskussion samt lärdom från båda håll
Jodå! Och smaken är som baken! Kul att du/ni gör filmer iallfall! Underhållande i alla lägen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av LillaFluff
Över 1000 i RAWtotalen är man stark. Det där är inte starkt.
jokem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 17:05   #1280
Joensson
Registered User
 
Joenssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 93
Big O it's time to deliver some heavy ass workout i'm waiting for an update!

Flera dagars vila, ditt tryck borde vara brutalt!
__________________
Min träningsjournal

En liten journal för en liten kille
Joensson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 17:48   #1281
tommie-92
Tränar, äter, sover.
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Två rum & toa
Inlägg: 4 554
Ville bara säga att det var trevligt att träffa dig, thomas och mattias under crossfit mästerskapen i helgen! bitiga och härliga grabbar ni e!
(jag va plutten som hängde med stocken!)
__________________
Journal

Mot 2015, only time will tell!

Instagram
tommievalkeaniemi
tommie-92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 17:57   #1282
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av Joensson Visa inlägg
Big O it's time to deliver some heavy ass workout i'm waiting for an update!

Flera dagars vila, ditt tryck borde vara brutalt!
+1!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 18:36   #1283
stockinger
aka TinyTim
 
stockingers avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 4 130
Här kommer en låt tillägnad Funnyfatguy & Bulkade Riendelt

stockinger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 19:08   #1284
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av Joensson Visa inlägg
Big O it's time to deliver some heavy ass workout i'm waiting for an update!

Flera dagars vila, ditt tryck borde vara brutalt!
Jag är på G - Ska iväg snart !! TACK för peppande ord ditt FREAK !!

Citat:
Ursprungligen postat av tommie-92 Visa inlägg
Ville bara säga att det var trevligt att träffa dig, thomas och mattias under crossfit mästerskapen i helgen! bitiga och härliga grabbar ni e!
(jag va plutten som hängde med stocken!)
Nöjet var helt på vår sida du & Stocken var ena ruskigt trevliga killar!

Citat:
Ursprungligen postat av Pitepalt Visa inlägg
+1!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Tack Palten - I will do my best !!

Citat:
Ursprungligen postat av stockinger Visa inlägg
Här kommer en låt tillägnad Funnyfatguy & Bulkade Riendelt

Hahaha !! Tack Stocken, har dock en bit kvar till dom dära grabbarnas nivå
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 19:11   #1285
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Efter mycket om & men ska jag nu iväg & träna. Har ej hunnit #kugga #upp mentalt än - men det brukar lösa sig direkt jag sätter foten i gymmet.

Sittande militärpress 100 kg (Sep-Challange) ska krossas idag - 90x9 blev det vid förra veckans pass - Idag går jag för reps på 100kg !! Fokus,press,forcering - FunnyFatGuy is ready to step it up !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 21:57   #1286
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Ser stabilt o starkt ut! Det första jag såg var ett inlägg med Full Throttle-trailern, då kunde jag ganska snabbt räkna ut att det var sköna lirare som skriver här i journalen Kör hårt!
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 23:26   #1287
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Ser stabilt o starkt ut! Det första jag såg var ett inlägg med Full Throttle-trailern, då kunde jag ganska snabbt räkna ut att det var sköna lirare som skriver här i journalen Kör hårt!
Haha! Det finns massor med sköna lirare här inne JA Mycket kul att se ett symmetri-freak som dig titta in! Hoppas du gör det till en vana !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 23:29   #1288
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
10/9 - Måndag - Axlar, Biceps, Underarmar

Sittande militärpress (Sep-Challange mot Chrille87)
60x6
75x6
90x6 - Känndes som jag skulle fixat 12 reps
100x5 - PB - FILM - Tyvärr en besvikels ändå, kom fel på 2 reps (framvikt) samt saknade det rätta triceps-trycket
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-10, 23:54   #1289
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
10/9 - Måndag - Axlar, Biceps, Underarmar

Sittande militärpress (Sep-Challange mot Chrille87)
60x6
75x6
90x6 - Känndes som jag skulle fixat 12 reps
100x5 - PB - FILM - Tyvärr en besvikels ändå, kom fel på 2 reps (framvikt) samt saknade det rätta triceps-trycket

Push press - Skulle egentligen kört serier, men blev så arg efter sittande militärpres så jag bombade på istället.
60x3
75x3
90x3
100x3
105x1
110x1
115x1 - PB - FILM - Bra att sätta PB här som 2a övning. Finns mer att hämta här!

Hantellyft åt sidan marathon
11x20
11x20
16x16
16x16
21x12
21x12
26x8
26x8

B-A axlar
4 set 15-20 reps

Stångcurl (rak stång)
40x6
60x6
70x4,4,4,4

Granis-curl i cable
4 set 10 reps

Konccurl
4 set 15 reps

Underarmar
6 set

#KUGGADE #UPP helt OK idag - Själv i gymmet, bara jag & järnet, sent nattpass, etc. - var som upplagt för ett bra pass. Hade nog tyvärr alldeles för stora förhoppningar på mig själv idag. Blev ändå 2 PB vilket def. får anses som BRA. Saknade det rätta trycket i triceps idag.

Närmsta 3 veckorna blir det ordentligt med volym på samtliga muskelgrupper, lägger om till serier över 4 set (4x4) på alla basövningar, för att sedan i slutet på Sep övergå till stegande set till FAIL (1st toppset)

Siktar på att väga 115 kg i slutet på månaden - Sen blir det viktnedgång & mera fokus på Olympiska lyft, rörlighet, samt även lite CrossFit influenser.

Nu Hoppas jag i skrivande stund att "krummaren" Murray får nypa sin 1;a grand slam, det är han värd !!

Sittande militärpress - 100kg x 5


Push press - 115 kg x 1
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern

Senast redigerad av Nano-Sekund den 2012-09-10 klockan 23:58.
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-11, 00:35   #1290
Pitepalt
Registered User
 
Pitepalts avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 471
Vilket jävla pass, axlarna fick smaka på ordentligt där! Grattis till två fina PB även om du själv inte var helt nöjd med militärpressen, det är dock länge kvar av september så det är bara fortsätta kötta.

Keep it up!
Pitepalt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)