Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-04, 11:31   #106
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Va? Har du blivit stockholmare? Missnöjet med vädret tyder helt klart på det
Skämt å sido,Grymt sprunget som vanligt,det är ingen lek när det både är kallt och blåser isbitar och dessutom underlaget är ren misär!
Haha
Tackar! Nä, till slut så brister det. Är det så här kommande lördagar så kommer jag lägga mig ner och gråta halvvägs

Jag körde faktiskt lite gym igår också.

Militärpress - Första gången på flera månader som jag kör vanlig militär.

1x2 55
1x2 57,5@9

För att testa lite inför kommande muscle up träning:

5 set chins till bröstvårtorna

Marklyft - pronerat grepp

1x3 130 kg - Riktigt jävla enkelt. Vilan verkar ha fungerat. Kommer köra 3or ett tag nu istället för 5or och stega upp 2,5 kg per vecka.

Bra militärpress, inte kört det på gud vet hur länge. Tänkte att 50 skulle vara tungt... Har inga problem att dra mig upp till bröstvårtorna, utan sving. Så nu ska jag googla lite "How to's" på muscle ups för att lära mig hur man ska göra dom


Idag:

FU-bänk:

3x4 73,5 kg (+2 set)
1x3 73,5 kg

Lutande hantelpress - med stopp.

3x11 25 kg (+1 rep/set)

Knäböj - Lätt och med ny stance.

3x8 72.5 kg (+2.5 kg)

Plus tre set lätt militärpress, 3 set rodd, 2 set benspark.


Allt gick bra, ökade på som tänkt. Jag kommer att köra 8-10 reps i böjarna nu och försöka öka 2,5 kg per pass. Det känns betydligt bättre i höftböjaren med en mer utåtpekande stance, även om jag inte är lika stark. Bara gilla läget och se hur många veckor det tar innan man är tillbaka.

Nu blir det att fara och fira farmor med lite tårta
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-06, 11:20   #107
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Igår:

Böjelser

2x8 75 kg

Breda chins

2x7 +15 kg (+1 rep/set)

Power clean

3x2 60 kg

2 set viktade pull-ups, 2 set benpress, 1 set utfall, 4 set armar, 7 set mage.

Kommer att köra 2-3x8 i böjen 3 ggr/vecka, öka 2.5 kg per pass. Så får vi se om höftböjaren klarar av det. Inte kört styrkevändningar på superlänge, kanske får köra på lite. Är ju starkare i hängstyrkevändningar i nuläget


Idag:

2 km jogga i snön till gymmet.

4x500 meter i 16.8 km/h (3:34/km)
1x500 meter i 16.9 km/h (3:33/km)
1x500 meter i 17.0 km/h (~3:31/km)

2 minuter joggvila i 12 km/h mellan femhundringarna.

Lite spänstträning efteråt.

2,5 km jogg hem.

Kändes riktigt bra. Var sugen på att dra av 1 km på sista femhundringen, men sansade mig och nöjde mig med 500m ^^ men skönt och känna att det finns där.

Hade dock ovanligt mycket träningsvärk i röven vilket kändes under intervallerna, måste ha varit från utfallen igår eftersom att jag inte kört det på länge.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-06 klockan 11:26.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 13:34   #108
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
FU-bänk

1x1 83,5 kg - hade helt klart kunnat grisa upp en tvåa, men tanken är inte att det ska grisas än.
2x4 75 kg (+1.5 kg)
1x4 76,5 kg (+1,5 kg igen)

Lutande hantelpress med stopp

2x12 25 kg + ett set lätta flyes.

Böj

2x8 77.5 kg (+2.5 kg)
1x2 120 kg - Hockeyböj, bara för att få ha kvar lite viktkänsla.

Marklyft pronerat grepp

1x3 132.5 kg (+2.5 kg)

3 set benspark, 4 set rodd, 3 set armar, 3 set mage.

Helt okej pass, lite seg i kroppen. Supersetade böj med FU-bänk, så det var nog dumt att köra det tyngsta setet direkt efter första åttan i böj Sen råkade jag köra för tungt på arbetsseten i bänken, skulle ha kört på 73,5 och 75. Nåväl, överraskad över hur lätt 76,5 gick.

Nya löparskor, så det blir en runda på 6 km ikväll för att springa in dom för morgondagens intervaller.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 16:36   #109
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Jävlar vad sköna skorna var. Kände mig snuskigt lätt. Däremot var det mindre kul att jogga i en decimeter snö märks att det är sportlov, inga vägar är ju uppkörda... 6 km på 4:47 i den snön inkl uppvärmning och allt får vara OK.

Har inte bestämt mig vad för intervaller jag ska köra imorgon. Kanske kör 3-4x4 minuter, det var ett tag sedan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-07 klockan 16:37.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 17:14   #110
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Kul med snabba skor! Vad blev det för något?
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-07, 17:20   #111
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Kul med snabba skor! Vad blev det för något?
Dom lättaste jag har haft hittills!

Det blev ett par Saucony Kinvara 9. Väger bara 222g styck. Känns ändå som att dom dämpar rätt så bra för att vara så lätta. Och rymliga är dom, har väldigt breda fötter.

Skönt att få ett par skor med lite sula igen mina ride 8 och hoka clayton är rejält utslitna ^^
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 10:34   #112
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Intervaller - Björgen intervaller

Jogga till gymmet 2 km

4x4 minuter - 16.2 km/h (3:42/km)
3 minuter joggvila 11.5 km/h mellan varje intervall.

Jogga hem 2 km.

Nya skorna känns fantastiska. Och skönt att äntligen ha lite stuns i dojjerna igen snabbaste björgen-intervallerna jag nånsin har kört och det var ändå flera veckor sen dom senaste. Kändes riktigt bra. Det jobbigaste var nog den lilla träningsvärk som fanns i låren från igår.
Pulsen låg nånstans mellan 190-195 efter sista intervallen.

Kör eventuellt militärpress + chins senare idag.

Och så var jag nära att bli ordentligt överkörd idag på vägen hem...

Citat:
Hmpf. Idag var nog det närmaste döden jag har varit hittills. Nu snackar vi några centimeter från att bli överkörd i 40-50 km/h. Står vid ett övergångsställ, väntar på grönt ljus. Det är ett litet längre övergångsställ, två filer på vardera sidor som man ska gå över. Får grönt och börjar jogga. Kommer över till mitten, ska börja jogga över andra delen. Kollar över axeln och ser en bil komma, men inte fort. Hon ska ju lämna företräde, så jag fortsätter framåt. Tar två steg ut på vägen och så hör jag hur kärringen börjar accelerera kraftigt. Hinner ta två steg innan jag står helt stilla och nästa sekund kör hon fort förbi mig, så pass nära så att jag kan se in på bilens instrumentbräda och hela köret. Hade jag tagit ett halvt steg till, råkat glida lite på den nya snön, halkat till eller inte hört henne så hade jag legat där under eller ovanpå bilen. Hade jag bara satt fram handen framför kroppen så hade man varit en bruten hand/arm rikare.
Hör hur hon sen bara fortsätter accelerera och kör därifrån. Ger hon fingret iallafall. Men jag kommer ihåg hur hon ser ut och den silvriga bilen. Ser jag hon en gång till ska jag dra på henne en smäll.

Bara jävla tur att jag alltid har så låg volym på musiken, och att hörlurarna inte stänger ute ljud, så att jag faktiskt hörde hur hon började gasa. Det var ju en modern bil, så det låter ju inte fasligt högt som en gammal 740.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 14:25   #113
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Dom lättaste jag har haft hittills!

Det blev ett par Saucony Kinvara 9. Väger bara 222g styck. Känns ändå som att dom dämpar rätt så bra för att vara så lätta. Och rymliga är dom, har väldigt breda fötter.

Skönt att få ett par skor med lite sula igen mina ride 8 och hoka clayton är rejält utslitna ^^
Är inne på mitt 3:e par Kinvara och kommer nog köpa ett par igen nu till våren. Jag har också breda fötter så det låter toppen!

Galet med bilen. Jäkla tur att det gick bra.
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 16:02   #114
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Är inne på mitt 3:e par Kinvara och kommer nog köpa ett par igen nu till våren. Jag har också breda fötter så det låter toppen!

Galet med bilen. Jäkla tur att det gick bra.
Grymt. Det är ju härligt när man har hittat ett märke/en modell som passar en, som man känner att man vill köpa varje gång Springer du alla typer av pass med dina Kinvara?

Verkligen! Tur att man inte är så gammal än så att man hinner reagera


Militärpress

1x3 57,5 kg (+1 rep)
1x4 51,5 kg (+1,5 kg)
+1 set sittande hantelpress.

Chins

1x9-10 +15 kg - Glömde bort om jag var på 6 eller 7, men gjorde iaf 3 till efter det ^^
1x12 +10 kg (+2 reps)
+3 set latsdrag

Hang Power Clean

1x3 60 kg
2x3 62.5 kg
1x3 65 kg

Snabbt pass. Nöjd med militärpressen för att vara andra passet på väldigt länge. Ökar när jag når 5 och 6/7 reps.
Chinsen gick bra också.
Galet bra hängstyrkevändningar, kändes jättelätt. Körde barfota (i sockar), vilket känns mer naturligt för mig och jag får betydligt bättre fart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 16:02   #115
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Hur lång vila blir det på 4*4 intervallerna?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 16:13   #116
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Hur lång vila blir det på 4*4 intervallerna?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Man joggvilar 3 minuter mellan varje 4 minuters intervall. Så 9 minuter joggvila totalt.

16 minuter hårt arbete, 9 minuter joggvila (jag kör 11,5-12 km/h joggvila). 25 minuter totalt

4 minuter hårt
3 minuter joggvila
4 minuter hårt
3 minuter joggvila
4 minuter hårt
3 minuter joggvila
4 minuter hårt

Klart!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 16:15   #117
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Intressant. Ska nog testas till våren.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 16:50   #118
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Intressant. Ska nog testas till våren.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Det tycker jag det är en väldigt bra metod, man ska dock köra det mer frekvent än vad jag gör. Tanken är att sista intervallen ska vara riktigt jobbig, men man ska ändå känna att "jag skulle nog ändå klara av en till". Man får testa sig fram lite vad man ska ha för tempo i början.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-08, 17:00   #119
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Jag råkar vara lite fånig när det gäller löparskor.
Har 7st olika par igång samtidigt. Ett par för varje underlag/distans

Mina Kinvara använder jag på löpbandet eller på intervallpassen. Sällan längre än 10-12km/pass
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-09, 10:56   #120
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Jag råkar vara lite fånig när det gäller löparskor.
Har 7st olika par igång samtidigt. Ett par för varje underlag/distans

Mina Kinvara använder jag på löpbandet eller på intervallpassen. Sällan längre än 10-12km/pass
Haha, 7 olika par är häftigt brukar ha två. Ett par mjukare med lite mer dämpning för längre pass och så ett till par mest för kortare sträckor eller intervaller

Lär nog bli så för mig också. Får fortsätta nöta ut mina Hoka på långpassen för att snart inhandla nya.




Fredag 9/3

Knäböj

3x8 80 kg (+2.5 kg)

+3 set utfall och 1 set benspark.

Plan hantelpress med stopp

1x11 30 kg (+1 rep)
1x10 30 kg (+1 set)

FU-bänk med stopp

3x10 50 kg

Raka marklyft

2x5 82.5 kg

+3 set lårcurl

Sen blev det även 2 set enhands-latsdrag, 3 set rodd, 5 set mage, 1 drop-set biceps/triceps.

Vilken fruktansvärd träningsvärk från gårdagens intervaller Även lite sliten i axlar, men bara att bita ihop. Kändes ändå aningen bättre i höftböjaren idag i knäböjarna. Fördelen med böjarna nu är att jag verkligen går ATG och jobbar med att hålla fram knäna hela tiden under rörelsen för att sätta så mycket stress på låren som möjligt. Får se hur långt man tar sig med den nya tekniken och lite färre set i veckan.
Ska börja lägga in stopp-FU-bänk på detta pass. Riktigt bra fart under alla repetitioner, tror att detta kan vara nyckeln till en fortsatt bra progression. Osäker på vilken vikt jag skulle börja med, men startar på 50 och jobbar mig uppåt, då finns det gott om utrymme inne man närmar sig fail.

Ikväll blir det vodka och whisky, NHL/FIFA och allmänt skitsnack
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-09 klockan 10:58.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)