Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-24, 05:21   #35326
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Inte jag... är 54 och anser mig nog utan att förhäva mig alltför mycket ligger ganska högt på listan vältränade 50+

54 år

https://www.instagram.com/p/BzPry0bIh_n/

https://www.instagram.com/p/B0qyUbEIXdL/

Nyss fyllda 50
https://www.instagram.com/p/B0EDW2LIsRM/
Damn, ser jävligt bra ut! Tack för inspirationen!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 07:53   #35327
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Jag gick och såg Once Upon A Time... In Hollywood igår. Jag älskar Tarantino så jag såg fram emot den!

Jag kan STARKT rekommendera alla som ska se den att först läsa på lite om Tate-morden (https://en.wikipedia.org/wiki/Tate_murders). Jag kände så klart till Manson och att han hade manipulerat sina följare att mörda någon, men jag hade ingen aning om att det var detta som filmens handling kretsade kring.

Då det var först i slutet som man hajade vad som var på väg kändes det mesta av filmen fram till denna punkt minst sagt märklig. Så här i backspegeln kan jag anse att det fanns en del inslag som var onödigt långa, som ex när Tate sitter i biosalongen och när man ser Leo på inspelningen. Dessa borde de ha klippt ner och gjort filmen 30 min kortare imo.

Trots allt detta ändå en ok film, och slutet var underhållande i klassisk tarantinoesque stil
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 08:07   #35328
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Jag gick och såg Once Upon A Time... In Hollywood igår. Jag älskar Tarantino så jag såg fram emot den!

Jag kan STARKT rekommendera alla som ska se den att först läsa på lite om Tate-morden (https://en.wikipedia.org/wiki/Tate_murders). Jag kände så klart till Manson och att han hade manipulerat sina följare att mörda någon, men jag hade ingen aning om att det var detta som filmens handling kretsade kring.

Då det var först i slutet som man hajade vad som var på väg kändes det mesta av filmen fram till denna punkt minst sagt märklig. Så här i backspegeln kan jag anse att det fanns en del inslag som var onödigt långa, som ex när Tate sitter i biosalongen och när man ser Leo på inspelningen. Dessa borde de ha klippt ner och gjort filmen 30 min kortare imo.

Trots allt detta ändå en ok film, och slutet var underhållande i klassisk tarantinoesque stil
Håller helt med. Kan rekommendera P3 dokumentärpodden om Manson.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:53   #35329
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Chappelles senaste special, Sticks and Bones

8/10

Gillade den skarpt, fick vad man förväntade sig av honom, har sina ämnen etc han gillar hålla sig inom. typiskt av dagens klimat att den blivit så kritiserad.
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 18:01   #35330
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Jag gick och såg Once Upon A Time... In Hollywood igår. Jag älskar Tarantino så jag såg fram emot den!

Jag kan STARKT rekommendera alla som ska se den att först läsa på lite om Tate-morden (https://en.wikipedia.org/wiki/Tate_murders). Jag kände så klart till Manson och att han hade manipulerat sina följare att mörda någon, men jag hade ingen aning om att det var detta som filmens handling kretsade kring.

Då det var först i slutet som man hajade vad som var på väg kändes det mesta av filmen fram till denna punkt minst sagt märklig. Så här i backspegeln kan jag anse att det fanns en del inslag som var onödigt långa, som ex när Tate sitter i biosalongen och när man ser Leo på inspelningen. Dessa borde de ha klippt ner och gjort filmen 30 min kortare imo.

Trots allt detta ändå en ok film, och slutet var underhållande i klassisk tarantinoesque stil
Den bästa och mest passionerade recensionen som jag tycker beskriver filmens tema perfekt finns nedan. Observera dock att Robbie Collin är smått lyrisk i sin recension, men samtidigt tycker jag motivationen till hans kärlek för filmen är stark. Det är filmhistorik, särskilt i Tarantinos verk, men även i hur Collin dekonstruerar filmen och motiverar vissa scener. Särskilt den snutten med Sharon Tate i biosalongen tas upp.

Obs! Det finns spoilers i denna video, men betänk att det är historiska spoilers:

Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 22:28   #35331
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Chappelles senaste special, Sticks and Bones

8/10

Gillade den skarpt, fick vad man förväntade sig av honom, har sina ämnen etc han gillar hålla sig inom. typiskt av dagens klimat att den blivit så kritiserad.
+1
Riktigt jävla bra var den!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 00:54   #35332
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
The Dead Don't Die - Zombiefilm med Adam Driver, Bill Murray av Jim Jarmusch.

6 av 10, lite smårolig och kuslig ibland, men har för mycket självreferenser och är för oseriös...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 02:55   #35333
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
StarGate: The Ark of Truth.

Den var väl okej som bäst, förutsatt att man redan har sett Original serien StarGate SG1. Inget jag skulle tycka om utan serien i bagaget tror jag. Det är som sagt slutfilmen till serien, likt Fullmetal Alchemist: The Conqueror of Shamballa är slutfilmen till Original FMA serien. För lite MacGyver i rymden oavsett i filmen.

5/7
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 16:24   #35334
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Chappelles senaste special, Sticks and Bones

8/10

Gillade den skarpt, fick vad man förväntade sig av honom, har sina ämnen etc han gillar hålla sig inom. typiskt av dagens klimat att den blivit så kritiserad.
Det är fortfarande Dave så visst är den bra, men antagligen hans svagaste hittills i min mening.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 17:14   #35335
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Chappelles senaste special, Sticks and Bones

8/10

Gillade den skarpt, fick vad man förväntade sig av honom, har sina ämnen etc han gillar hålla sig inom. typiskt av dagens klimat att den blivit så kritiserad.
Tyckte den var bra, fick mig att skratta ett par gånger när jag gick på crosstrainern. Dock kändes den lite svag efter allt jag hört om hur Chappelle prisas som världens bästa komiker. Får 7/10 från mig, och jag hoppas det som Eternallord säger stämmer och det var hans sämsta hittills.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 23:17   #35336
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag såg på senaste säsongen av GLOW nu i helgen. Den är verkligen både välskriven och välspelad. Riktigt bra grejer!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-02, 00:10   #35337
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag såg på senaste säsongen av GLOW nu i helgen. Den är verkligen både välskriven och välspelad. Riktigt bra grejer!
Säsong 2 var en stor besvikelse, är säsong 3 bättre?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-03, 08:46   #35338
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Säsong 2 var en stor besvikelse, är säsong 3 bättre?
Jag kan inte påstå att jag minns så mycket av de tidigare säsongerna att jag kan svara på det. Jag minns att jag gillade första säsongen, dvs då jag först tittade på den, och har inget minne av att jag tyckte den tappade till säsong två. Men jag kan ju ha förträngt det.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 02:33   #35339
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Killers Anonymous - 3 av 10 - Med Gary Oldman.

Detta var verkligen en skitfilm, fattar inte varför vissa bra skådisar som Gary Oldman och Jessica Alba är med. Det är så stelt och dåligt manus/regi. Visst, budgeten är blygsamma 15 miljoner dollar så allt kanske inte kan vara perfekt med visuella effekter osv. Skräp.

Andra scenen, Alba och Oldman pratar, startar med en wide establishing shot, går till ENORM CLOSE UP rakt in i kameran, sen tillbaka till det vida establishing shot och igen ENORM CLOSE UP. Det är som att de tappa bort och inte kunde använda "vanliga" tagningarna...

Filmen ska iaf. handla om mördare som sitter och pratar precis som AA-möten... men det är som att de försöker lägga ner alldeles för mycket snack och skit likt John Wick på världsskapande. Men John Wick får iaf. till en lite bättre "värld" i första filmerna. Denna värld känns mest bara "wtf"?
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2019-09-06 klockan 02:38.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 22:36   #35340
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
It Chapter 2

Bra, men saknade något. Sen att det blir lite "Jump Scare" kavalkad till den nivån att man känner sig lite utråkad.

Första filmen var bättre - bra skådespelare, casting bra men den saknade något som första filmen hade och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

Rekommenderar den på bio. Vi hade en underbar upplevelse med DBOX stolar och DOLBY ATMOS ljud.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)