Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-08-09, 18:45   #18331
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Kollat första säsongen av Another Life
"As the crew attempts to search for alien intelligence, they face inexplicable horrors that might signal the end of their mission"

Detta för mina tankar till Event Horizon, en av de dummaste filmerna nånsin. Är serien som den filmen?

Anyway det är fredag samt jag är alltid desp för ny sci-fi så låt the plöj begin.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 18:49   #18332
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
"As the crew attempts to search for alien intelligence, they face inexplicable horrors that might signal the end of their mission"

Detta för mina tankar till Event Horizon, en av de dummaste filmerna nånsin. Är serien som den filmen?

Anyway det är fredag samt jag är alltid desp för ny sci-fi så låt the plöj begin.
Jag tror inte jag minns Event Horizon. Den kanske var så kass att jag har förträngt den...

Annars kan jag rekomendera att ladda ner Stalker av Tarkovskij för lite skön sjuttiotals sci-fi i låååååångsamt tempo i sepiatoner.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-08-09 klockan 18:51.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 18:55   #18333
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
"As the crew attempts to search for alien intelligence, they face inexplicable horrors that might signal the end of their mission"

Detta för mina tankar till Event Horizon, en av de dummaste filmerna nånsin. Är serien som den filmen?

Anyway det är fredag samt jag är alltid desp för ny sci-fi så låt the plöj begin.
Kan hoppas den kommande serien som bygger på filmen blir bättre
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 19:27   #18334
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror inte jag minns Event Horizon. Den kanske var så kass att jag har förträngt den...

Annars kan jag rekomendera att ladda ner Stalker av Tarkovskij för lite skön sjuttiotals sci-fi i låååååångsamt tempo i sepiatoner.
Väldigt speciell. Precis som boken, roadside picnic.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 19:31   #18335
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Väldigt speciell. Precis som boken, roadside picnic.
Jag laddade ner den i nåt slags digitalt restaurerad tappning häromsistens. Boken är en av mina favoriter.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 20:47   #18336
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag laddade ner den i nåt slags digitalt restaurerad tappning häromsistens. Boken är en av mina favoriter.
Enig. Den är mycket vass. Gillar att den är så ospektakulär. Beskriver råhäftiga koncept och idéer i lugn rysk stil.
Den är tillsammans med first and last men i topp på SF-listan.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 20:54   #18337
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Enig. Den är mycket vass. Gillar att den är så ospektakulär. Beskriver råhäftiga koncept och idéer i lugn rysk stil.
Den är tillsammans med first and last men i topp på SF-listan.
Denna?

https://www.imdb.com/title/tt8015444...1?ref_=nv_sr_1

Den har jag varken sett eller ens hört talas om.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 20:58   #18338
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Kan hoppas den kommande serien som bygger på filmen blir bättre
Hahaha vilken dåre är det som ska göra den? Aja, får se om det blir medeltida föreställningar om helvete och ondska i den också då.


Nu har jag sett 2.33 avsnitt av Another Life, tycker inte det är Event Horizon, men bra är den inte. Några issues jag har:

Alla etniciteter och femtielva kön är representerade och div storstäder är nu under vatten, alltså PK-tjossan. Vidare, besättningen består av 20-something modeller/Love Island deltagare med egon, passiv-agressivitet, allmänt snarky, får panik direkt något händer. Helt klart den typ av besättning man väljer för den typen av uppdrag. Man skickar även med yngste kongressledamoten/deltidsmodell eftersom politiker åstadkommer saker i ingenjörs-/militärsammanhang.

Kalla mig töntig, men jag föreställer mig att man hade skickat folk som de i Apollo 13. "Höhö Tom Hanks alltså", ja han hade nog klarat uppdraget bättre också.

Just ja, delta_mats gillade AI men även den delen är ju skittöntig, och de som skapade den AI:n har en del att lära av Dick Jones.

Hursomhelst är jag dum i huvet och tänker se några avsnitt till
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 21:02   #18339
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Hahaha vilken dåre är det som ska göra den? Aja, får se om det blir medeltida föreställningar om helvete och ondska i den också då.
"Wingard willl executive produce along with Larry Gordon, Lloyd Levin, and Jeremy Platt. Gordon and Levin both produced the film"

https://variety.com/2019/tv/news/eve...on-1203291883/

Med Amazon som backare borde det kunna finnas rejält med pengar att pumpa in iaf
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 21:06   #18340
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Hahaha vilken dåre är det som ska göra den? Aja, får se om det blir medeltida föreställningar om helvete och ondska i den också då.


Nu har jag sett 2.33 avsnitt av Another Life, tycker inte det är Event Horizon, men bra är den inte. Några issues jag har:

Alla etniciteter och femtielva kön är representerade och div storstäder är nu under vatten, alltså PK-tjossan. Vidare, besättningen består av 20-something modeller/Love Island deltagare med egon, passiv-agressivitet, allmänt snarky, får panik direkt något händer. Helt klart den typ av besättning man väljer för den typen av uppdrag. Man skickar även med yngste kongressledamoten/deltidsmodell eftersom politiker åstadkommer saker i ingenjörs-/militärsammanhang.

Kalla mig töntig, men jag föreställer mig att man hade skickat folk som de i Apollo 13. "Höhö Tom Hanks alltså", ja han hade nog klarat uppdraget bättre också.

Just ja, delta_mats gillade AI men även den delen är ju skittöntig, och de som skapade den AI:n har en del att lära av Dick Jones.

Hursomhelst är jag dum i huvet och tänker se några avsnitt till
Låter som att vi haft unefär samma upplevelse av serien så långt...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 21:09   #18341
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Denna?



https://www.imdb.com/title/tt8015444...1?ref_=nv_sr_1



Den har jag varken sett eller ens hört talas om.
Oj. Fanns den som film? Stämmer att det är den författaren. Om du inte läst den, gör det. Svindlande perspektiv vill jag minnas. Ska även se filmen...
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 21:14   #18342
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Event Horizon är grym ju Inget mästerverk så men helt klart speciell och underhållande.
Sen om serien blir något att ha det tvivlar jag väl på.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 21:14   #18343
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Oj. Fanns den som film? Stämmer att det är den författaren. Om du inte läst den, gör det. Svindlande perspektiv vill jag minnas. Ska även se filmen...
Inte vet jag. Pratade du om en bok eller vaddå?

Vilken författare?

EDIT: Googlade fram att det var Olaf Stapledon. Jag tror jag läst nåt av honom, men kan inte minnas vad. Ska lägga denna på min "todo lista"

Senast redigerad av svenbanan den 2019-08-09 klockan 21:17.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 21:27   #18344
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Inte vet jag. Pratade du om en bok eller vaddå?

Vilken författare?

EDIT: Googlade fram att det var Olaf Stapledon. Jag tror jag läst nåt av honom, men kan inte minnas vad. Ska lägga denna på min "todo lista"
Tvetydigt. Mena att stalker är grym som bok & film, men last and first men endast som bok
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-09, 21:35   #18345
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av d1anny2 Visa inlägg
Oj. Fanns den som film? Stämmer att det är den författaren. Om du inte läst den, gör det. Svindlande perspektiv vill jag minnas. Ska även se filmen...
Citat:
In 2017 a multimedia work adaption of Last and First Men by Oscar-nominated Icelandic composer Jóhann Jóhannsson was released, featuring narration from Tilda Swinton and a live score performed by the BBC Philharmonic.
https://en.wikipedia.org/wiki/Olaf_S...on#Film_rights


Boken (och filmens) koncept verkar väldigt intressant.

Jag kom att tänka på "To your scattered bodies go" och resten av Riverworld-serien av Philip Jose Farmer. En av mina sci-fi favoriter.
https://en.wikipedia.org/wiki/To_You...ered_Bodies_Go
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)