Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-03-22, 14:35   #1
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Nackdelar med Testosterontillskott?

Jag fann detta när jag slösurfade idag

"Denna Tribulus Terrestris är koncentrerad till 45% och levereras på 1500mg tabletter
Tribulus Terrestris ökar din testosteron nivå med upp till 40% eller mer på endast 5 dagar.
Redan efter ca 1-2 veckors användande kommer du at känna hur din styrka ökar.
Funkar minst lika bra som "ryss femmor" Detta är ett av de bästa lagliga alternativen att höja sin
testosteronhalt på ett biverkningsfritt vis. Tribulus är fantastisk och är en mycket populär produkt
som är en av våra absoluta storsäljare."


Verkar ju ganska bra, men jag är säker på att det finns nackdelar med det. Tacksam för info.


Edit : Hittade en mer extrem
"Tonkat Ali - Long jack - (Eurycoma Longifolia)
Ökar din testosteronhalt med upp till 472%. Tongkat Ali fungerar ungefär på samma vis som Tribulus men tongkat är mycket mer potent.
Den har använts i över 300 år i Asien där den anses höja den sexuella prestandan och uthålligheten. I modern tid har bodybuilders upptäckt den som ett potent tillskott och alternativ till anabola steroider. Den har snabbt blivet en stor produkt bland bodybuilders bl a i USA.
Produkten säljs världen över i varierande styrka, vi har valt att sälja den starkaste: 1:100 extrakt.

Produkten är perfekt för bodybuilders som vill öka sin styrka och muskelmassa, men även för den vanliga mannen som lider av impotens, sexuell nedsatt förmåga eller bara behöver öka sin sexulla prestanda fysiskt och mentalt."




Senast redigerad av Halldin den 2004-03-22 klockan 14:37.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 14:37   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
En nackdel är väl att det inte fungerar...

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2000 Jun;10(2):208-15.

The effects of Tribulus terrestris on body composition and exercise performance in resistance-trained males.

Antonio J, Uelmen J, Rodriguez R, Earnest C.

Human Performance Laboratory, University of Nebraska, Kearney, NE 68849-3101, USA.

The purpose of this study was to determine the effects of the herbal preparation Tribulus terrestris (tribulus) on body composition and exercise performance in resistance-trained males. Fifteen subjects were randomly assigned to a placebo or tribulus (3.21 mg per kg body weight daily) group. Body weight, body composition, maximal strength, dietary intake, and mood states were determined before and after an 8-week exercise (periodized resistance training) and supplementation period. There were no changes in body weight, percentage fat, total body water, dietary intake, or mood states in either group. Muscle endurance (determined by the maximal number of repetitions at 100-200% of body weight) increased for the bench and leg press exercises in the placebo group (p <.05; bench press +/-28.4%, leg press +/-28.6%), while the tribulus group experienced an increase in leg press strength only (bench press +/-3.1%, not significant; leg press +/-28.6%, p <.05). Supplementation with tribulus does not enhance body composition or exercise performance in resistance-trained males.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 14:44   #3
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Gäller det även testosteronets andra effekter?
Kan inte alla i huvudet, men b.la skäggväxt.

Anade att det var rent båg..
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 14:47   #4
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det höjer inte testosteronet.

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2000 Sep;10(3):340-59.

Effects of anabolic precursors on serum testosterone concentrations and adaptations to resistance training in young men.

Brown GA, Vukovich MD, Reifenrath TA, Uhl NL, Parsons KA, Sharp RL, King DS.

Exercise Biochemistry Laboratory, Department of Health and Human Performance, Iowa State University, Ames, IA 50011, USA.

The effects of androgen precursors, combined with herbal extracts designed to enhance testosterone formation and reduce conversion of androgens to estrogens was studied in young men. Subjects performed 3 days of resistance training per week for 8 weeks. Each day during Weeks 1, 2, 4, 5, 7, and 8, subjects consumed either placebo (PL; n = 10) or a supplement (ANDRO-6; n = 10), which contained daily doses of 300 mg androstenedione, 150 mg DHEA, 750 mg Tribulus terrestris, 625 mg Chrysin, 300 mg Indole-3-carbinol, and 540 mg Saw palmetto. Serum androstenedione concentrations were higher in ANDRO-6 after 2, 5, and 8 weeks (p <.05), while serum concentrations of free and total testosterone were unchanged in both groups. Serum estradiol was elevated at Weeks 2, 5, and 8 in ANDRO-6 (p <.05), and serum estrone was elevated at Weeks 5 and 8 (p <.05). Muscle strength increased (p <.05) similarly from Weeks 0 to 4, and again from Weeks 4 to 8 in both treatment groups. The acute effect of one third of the daily dose of ANDRO-6 and PL was studied in 10 men (23 +/- 4 years). Serum androstenedione concentrations were elevated (p <.05) in ANDRO-6 from 150 to 360 min after ingestion, while serum free or total testosterone concentrations were unchanged. These data provide evidence that the addition of these herbal extracts to androstenedione does not result in increased serum testosterone concentrations, reduce the estrogenic effect of androstenedione, and does not augment the adaptations to resistance training.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 14:50   #5
Halldin
Ordvitz mon frère
 
Halldins avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 5 851
Där ser man.

Då slapp man skaffa sån't

Tack för svaren.
Halldin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 16:36   #6
cheesian
Registered User
 
cheesians avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 364
Trevlig info!
cheesian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 17:26   #7
Starke_arvid
Guest
 
Inlägg: n/a
Grub, jag om någon älskar vetenskapliga uppsatser :love:
Jag vill gärna höra din källkritik vad gällande dina hänvisningar, skulle verkligen uppskatta de. Har personligen andra källor som säger annat, jag publicerar dessa efter ditt (eventuella?)uttalande.


M v h // S-A
  Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 17:34   #8
scudmissile
Registered User
 
scudmissiles avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 503
jag har en gammal burk med Androstene Dione från Skip, den är olaglig nu
scudmissile är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-22, 17:37   #9
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Originally posted by Starke_arvid
Grub, jag om någon älskar vetenskapliga uppsatser :love:
Jag vill gärna höra din källkritik vad gällande dina hänvisningar, skulle verkligen uppskatta de. Har personligen andra källor som säger annat, jag publicerar dessa efter ditt (eventuella?)uttalande.


M v h // S-A
Jag har inget som säger att studierna från de två amerikanska universiteten ovan skulle vara otillförlitliga på något sätt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-23, 09:51   #10
Stålkrull
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2001
Ort: 08
Inlägg: 85
Den kritik som jag vill framföra är, att det i den första referensen står inget om åldern på de deltagande och i den andra står det ”young men”. Jag tror att det är allmänt känt, att effekten är störst när den naturliga testosteronhalten minskat, t.ex. pga ålder eller av AAS-kurande.

Då jag själv är en ”gammal” man, så upptäckte jag för några år sedan att mitt morgonstånd försvunnit. Inget som jag direkt saknade, men borta var det. När jag provade Tribulus terrestris för första gången så återkom det! Har sedan fortsatt att inta ca 1,5g extrakt per dag och vid en läkareundersökning, med test av testosteronhalten sa läkaren att jag hade en t-halt motsvarande en 20-årings. Men det gäller mig och är som det mesta här i livet individuellt.

//Janne
Stålkrull är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-23, 13:07   #11
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Tribulus fungerar bra tycker jag, o ja är inte gammal direkt.

Ger inga monsterresultat men en av fördelarna är att man får tyngre pung, o tung pung ger ju starkare ben
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-24, 18:52   #12
palme
Välhängd medlem
 
palmes avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 5 082
Konstigt att så många hävdar motsatsen grub, tribulus funkar visst.
__________________
Timidi mater non flet

Support 81
palme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-24, 18:57   #13
Megatuttarna
Feed me fast
 
Megatuttarnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Södertälje
Inlägg: 3 861
Citat:
Originally posted by palme
Konstigt att så många hävdar motsatsen grub, tribulus funkar visst.
Håller med!
Megatuttarna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-24, 20:41   #14
kharon
Deffa suger fett!
 
kharons avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 2 260
Citat:
Originally posted by Stålkrull
Den kritik som jag vill framföra är, att det i den första referensen står inget om åldern på de deltagande och i den andra står det ”young men”. Jag tror att det är allmänt känt, att effekten är störst när den naturliga testosteronhalten minskat, t.ex. pga ålder eller av AAS-kurande.

Då jag själv är en ”gammal” man, så upptäckte jag för några år sedan att mitt morgonstånd försvunnit. Inget som jag direkt saknade, men borta var det. När jag provade Tribulus terrestris för första gången så återkom det! Har sedan fortsatt att inta ca 1,5g extrakt per dag och vid en läkareundersökning, med test av testosteronhalten sa läkaren att jag hade en t-halt motsvarande en 20-årings. Men det gäller mig och är som det mesta här i livet individuellt.

//Janne
Jag har hört om andra som fått samma resultat, så jag tror också på att om man har sänkta T-halter så är det väl värt att testa!

__________________
Don't worry, be happy!
kharon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-03-24, 20:47   #15
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Ni vet väl att Grub bara drar sina slutsatser från sånt han hittar på internet. Gärna då Amerikanska forskningar!!

Tribulus fungerar kanon!! Och jag är heller inte överdrivet gammal!
Action är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)