Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-06-01, 12:16   #1
Estac
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 19
Lite hjälp till en nybörjare =)

Tjena, jag har tränat nu i ca 6 månader och kört med kreatin och starnutrions whey-80.
Men nu vill jag veta hur "Testo-boosters" funkar? Funkar det bra, ger det bra effekt? Vad är dåligt/bra? Vad för andra 'kosttillskott' rekomenderar ni?

Bara spamma mig med tips etc så jag inte gör bort mig när jag beställer nytt nästa gång. Tack.
Estac är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 12:52   #2
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
Hur gammal är du? Behöver du verkligen extra testo?
__________________
Investera i Sport Arbitrage
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 12:54   #3
Estac
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 19
Citat:
Ursprungligen postat av Prankie Visa inlägg
Hur gammal är du? Behöver du verkligen extra testo?
Jag är 17år. Om jag behöver testo vet jag inte, därför vill jag att ni ska förklara/beskriva nackdelar och fördelar med att använda det när man är yngre (;
Estac är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 12:56   #4
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
Citat:
Ursprungligen postat av Estac Visa inlägg
Jag är 17år. Om jag behöver testo vet jag inte, därför vill jag att ni ska förklara/beskriva nackdelar och fördelar med att använda det när man är yngre (;
Du är i peak av din egen testosteron produktion. Utan att kolla innehåll antar jag det är Tribulus terrestris som är huvudingredienser. Kör en quote från King Grub.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
En nackdel är väl att det inte fungerar...

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2000 Jun;10(2):208-15.

The effects of Tribulus terrestris on body composition and exercise performance in resistance-trained males.

Antonio J, Uelmen J, Rodriguez R, Earnest C.

Human Performance Laboratory, University of Nebraska, Kearney, NE 68849-3101, USA.

The purpose of this study was to determine the effects of the herbal preparation Tribulus terrestris (tribulus) on body composition and exercise performance in resistance-trained males. Fifteen subjects were randomly assigned to a placebo or tribulus (3.21 mg per kg body weight daily) group. Body weight, body composition, maximal strength, dietary intake, and mood states were determined before and after an 8-week exercise (periodized resistance training) and supplementation period. There were no changes in body weight, percentage fat, total body water, dietary intake, or mood states in either group. Muscle endurance (determined by the maximal number of repetitions at 100-200% of body weight) increased for the bench and leg press exercises in the placebo group (p <.05; bench press +/-28.4%, leg press +/-28.6%), while the tribulus group experienced an increase in leg press strength only (bench press +/-3.1%, not significant; leg press +/-28.6%, p <.05). Supplementation with tribulus does not enhance body composition or exercise performance in resistance-trained males.
__________________
Investera i Sport Arbitrage
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 13:05   #5
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=21348

Läs gärna hela tråden. Men i din åldern är det allafall onödig att ta extra testosteron.
__________________
Investera i Sport Arbitrage
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 13:16   #6
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Estac Visa inlägg
Om jag behöver testo vet jag inte, därför vill jag att ni ska förklara/beskriva nackdelar och fördelar med att använda det när man är yngre (;
Det kan ingen av oss veta. Om du nu misstänker det så sök sjukvård och inte testoboostande kosttillskott.

Men jag tvivlar på att du skulle lida av en underproduktion av testosteron.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 13:39   #7
Estac
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 19
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det kan ingen av oss veta. Om du nu misstänker det så sök sjukvård och inte testoboostande kosttillskott.

Men jag tvivlar på att du skulle lida av en underproduktion av testosteron.
Jag har/hade hört att tesoboosters ska ge bra effekt i träningen och därför ville jag ställa frågan här och veta om det är något att ha, eller om jag ska fortsätta köra på kreatin och whey-80/gainer..
Estac är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 13:43   #8
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Estac Visa inlägg
Jag har/hade hört att tesoboosters ska ge bra effekt i träningen och därför ville jag ställa frågan här och veta om det är något att ha, eller om jag ska fortsätta köra på kreatin och whey-80/gainer..
Du har fått svar, läs den fetstilta texten i citatet ovan och byt ut "tribulus" mot "testohöjande".
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 14:34   #9
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Om det är något att ha? Nej. Slöseri med pengar. Kör på gainer/whey och kreatin. Finns inte så mycket annat som är effektivt eller värt pengarna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 17:15   #10
Johan_P
Lite starkare, lite tjockare... inte bättre
 
Johan_Ps avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 3 535
Om du undrar om du "behöver" testo-booster som 17-åring är du nog i behov av att läsa på lite om kroppen. I all välmening
__________________
Instagram » johanperssonlyfter
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Ångest över proteinpulver, då har det gått långt.
Johan_P är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 17:16   #11
Musselbank
mussla på burk
 
Musselbanks avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 870
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Om det är något att ha? Nej. Slöseri med pengar. Kör på gainer/whey och kreatin. Finns inte så mycket annat som är effektivt eller värt pengarna.
Koffein möjligen.
Musselbank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 17:55   #12
Estac
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 19
Citat:
Ursprungligen postat av Musselbank Visa inlägg
Koffein möjligen.
Koffein? Tillsammans med Kreatin? Vad jag har läst om kreatin så ska man helst inte dricka något med koffein? Är det någon myt? Försämrar det effekten av kreatin om man skulle dricka lite Cola tex, eller ta en kaffe?
Estac är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-06-01, 20:56   #13
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Estac Visa inlägg
Koffein? Tillsammans med Kreatin? Vad jag har läst om kreatin så ska man helst inte dricka något med koffein? Är det någon myt? Försämrar det effekten av kreatin om man skulle dricka lite Cola tex, eller ta en kaffe?
Om du nödvändigtvis måste dricka kaffe precis när du tar ditt kreatin så kan du ju alltid ta en större dos bara. Kreatin är billigt.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)