Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-07-13, 08:36   #10726
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Tycker de funkar helt klart, Propud ligger överst dock ¯\_(ツ)_/¯

Proteinpro har lite mer syntetisk bismak imo, men är absolut inte kräsen så det går ner utan problem!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tycker dom flesta är snarlika i smaken, ju billigare ju mer syntetiskt smak vad jag märkt. Men va fan, är man sötsugen så är man
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-14, 13:43   #10727
skunkvid
Registered User
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 110
Sojabönspasta! Finns både från Risenta och ICAs egna.

http://www.risenta.se/pasta-for-alla

Näringsvärde per 100g:
350kcal
Fett 8g
Kolhydrater 15g
Protein 45g
(Risentas gröna fettucine)
skunkvid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-22, 13:49   #10728
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Färsk frukt. Det borde alla prova! Med 250 kcal extra per dag så har jag börjat lägga till lite färsk frukt till dieten, och man får ju faktiskt rätt mycket frukt för kalorierna, sen är det otroligt billigt och lätt att handla här i Bangkok.

125g ananas, 300g vattenmelon, och 250g papaya, allt uppskivat och klart kostade mig under 20kr och gav bara runt 250kcal. (kalorier enligt MyFitnessPal, hoppas den stämmer..)
Enda nackdelen är att man får hålla nere på dom andra kolhydraterna, samt att dom är ytterst proteinfattiga.

(Ps. Jag har känt till färsk frukt förut, men inte riktigt tagit det till mig bara. Ds.)

Senast redigerad av AlexGBG den 2017-07-22 klockan 13:51.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-22, 19:14   #10729
Tobbey
Do you even PB?
 
Tobbeys avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 9 190
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Färsk frukt. Det borde alla prova! Med 250 kcal extra per dag så har jag börjat lägga till lite färsk frukt till dieten, och man får ju faktiskt rätt mycket frukt för kalorierna, sen är det otroligt billigt och lätt att handla här i Bangkok.

125g ananas, 300g vattenmelon, och 250g papaya, allt uppskivat och klart kostade mig under 20kr och gav bara runt 250kcal. (kalorier enligt MyFitnessPal, hoppas den stämmer..)
Enda nackdelen är att man får hålla nere på dom andra kolhydraterna, samt att dom är ytterst proteinfattiga.

(Ps. Jag har känt till färsk frukt förut, men inte riktigt tagit det till mig bara. Ds.)
Äter massor av färsk frukt så gott. Gör mycket blandade cocktails. Massor av bananer. Tror hälften av mina kalorier många dagar i veckan kommer från frukt.

Dock kostar det mig mer. Snittet per dag senaste månaderna har legat på 150-160kr på mat trots deff.
__________________
Journal: OL och SL-inspirerat, typ?

Citat:
Ursprungligen postat av viringer Visa inlägg
Så nu får jag inte ens vara på kolozzeum i fred utan att träffa heta singlar
Tobbey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-22, 19:18   #10730
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Färsk frukt är ju godis. Något av det godaste som finns. Favoriten på sommarn förutom jordgubbar är riktigt saftiga persikor (äter dock 4-5 fruktsorter per dag). Så nära naturens ambrosia som man kan komma.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-22, 20:48   #10731
arogen
Registered User
 
arogens avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 265
Jag äter mycket frukt. 1-2 äpplen, en banan, sen 200-400g blåbär och hallon varje dag. Ibland apelsin, päron mm. Frukt får jag dock på jobbet och tar varje dag med mig frukt hem så jag har till kvällen haha. å äter mycket frukt men inte köpt det på ett år kanske (förutom bär då).
__________________
En Journal mot att äntligen bli lite stark:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=204424
Mark: 200. Böj: 140. Bänk: 110.

Instagram; aarogen
arogen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-23, 03:51   #10732
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey Visa inlägg
Äter massor av färsk frukt så gott. Gör mycket blandade cocktails. Massor av bananer. Tror hälften av mina kalorier många dagar i veckan kommer från frukt.

Dock kostar det mig mer. Snittet per dag senaste månaderna har legat på 150-160kr på mat trots deff.
Ja, mycket gott, och som sagt billigt som fan här. Åker man på marknad och köper hela frukter blir det mycket billigare. En mellanstor ananas kostar typ 10kr, samma med vattenmelon, mango går på kanske 15kr för en stor och så vidare =)

Har du några bra förslag på cocktails får du gärna dela med dig, har inom ett par veckor ett par hundra kcal till att lägga på mestadels carbs så jag tänkte lägga en stor del av detta på just frukt =)

Gällande matkostnad så är det en hel del matvaror här kostar skjortan, så min matkostnad är rätt hög ändå.
Köttfärs går på runt 100kr per kg, ost av medioker kvalitet minst 150kr/kg, vassleprotein typ 180kr/kg om man köper på bulk...

Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Färsk frukt är ju godis. Något av det godaste som finns. Favoriten på sommarn förutom jordgubbar är riktigt saftiga persikor (äter dock 4-5 fruktsorter per dag). Så nära naturens ambrosia som man kan komma.
Agree, här är jordgubbssäsongen om ett par månader, så då kommer det nog bli en hel del jordgubbar. Kan tyvärr inte äta persikor eller andra sten/kärnfrukter =( Luktar dock otroligt gott!

Citat:
Ursprungligen postat av arogen Visa inlägg
Jag äter mycket frukt. 1-2 äpplen, en banan, sen 200-400g blåbär och hallon varje dag. Ibland apelsin, päron mm. Frukt får jag dock på jobbet och tar varje dag med mig frukt hem så jag har till kvällen haha. å äter mycket frukt men inte köpt det på ett år kanske (förutom bär då).
Smidigt att kunna ta sig med hem


Jag funderar lite på att köra en fruktsallad till frukost, antingen innan eller efter träningen. Just nu tränar jag fastande, och trivs bra med det, så jag funderar på om det kanske är lika bra att äta frukten efter träningen, istället för att dra i mig den innan?
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-23, 08:26   #10733
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Frukt när det är varmt är ju underbart. Hade jag bott i thai hade jag nog baserat hela min kost på frukt grönt fisk och skaldjur. Här hemma blir jag bara ruinerad haha
__________________
"Morituri te salutant"
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-23, 08:29   #10734
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg



Jag funderar lite på att köra en fruktsallad till frukost, antingen innan eller efter träningen. Just nu tränar jag fastande, och trivs bra med det, så jag funderar på om det kanske är lika bra att äta frukten efter träningen, istället för att dra i mig den innan?

Det är nog struntsamma. Kan ge lite extra tryck & boost på träningen pga kolhydrater, men har även sina fördelar efter.

Testa och känn efter är nog det bästa


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-23, 09:00   #10735
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Frukt när det är varmt är ju underbart. Hade jag bott i thai hade jag nog baserat hela min kost på frukt grönt fisk och skaldjur. Här hemma blir jag bara ruinerad haha
Ja, det är ju en variant. Ett lass frukt, och så en grillad fisk för 20kr så har man en rätt lätt och smidig, samt billig lunch...



Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Det är nog struntsamma. Kan ge lite extra tryck & boost på träningen pga kolhydrater, men har även sina fördelar efter.

Testa och känn efter är nog det bästa


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om det inte finns några överväldigande fördelar till att äta dom före så kör jag nog efter, dels blir det mycket smidigare då jag kan äta dom på jobbet, dels slipper jag börja mecka med det hemma, och så kan jag köpa dom på väg från gymmet till kontoret =)
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-23, 09:07   #10736
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ja, det är ju en variant. Ett lass frukt, och så en grillad fisk för 20kr så har man en rätt lätt och smidig, samt billig lunch...
Vitaminer, antioxidanter, kolhydrater, bra fett och protein. Samt riktigt gott, klockrent ju. Tar du sen en fisk med lite krydda i kommer det passa perfekt till ananas, papaya och melonen svalkande effekter
__________________
"Morituri te salutant"

Senast redigerad av Minikubik den 2017-07-23 klockan 09:08.
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-23, 12:09   #10737
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Det var en av fördelarna när jag bodde på Lanzarote - extremt billig frukt. T.ex. röd grape som här kostar minst 10 kronor per enskild frukt kostade där typ 0.70 euro per kilo (dvs upp mot 3 frukter). Allt annat var lika billigt i princip. Detta stod i bjärt kontrast till när jag bodde i Tokyo några månader... "vanlig" frukt var 1,5-2 ggr dyrare än i Sverige minst, medan vissa saker var helt absurda så som deras druvklasar, förvisso de finaste jag sett, men inte att jag skulle pröjsa nästan 3000 yen för en sådan klase. Frukt på marknadsplatser som hade tappat i kvalitet kunde dock säljas billigt. Såg en typ 10kg låda med goda äpplen, förvisso med någon brun fläck här och där på vissa äpplen, men än sen liksom. Kostade motsvarande 25 spänn, vad jag antog var kilot, men efter jag frågade mannen i kassan var det visst för hela lådan. Behövde ju bara typ 3 stycken, så de fick jag gratis istället.

Priserna i Sverige är ju dock helt ok om man likt grönsaker köper efter säsong.
Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 13:19   #10738
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Säkert inte en nyhet för så många men GB:s lättglass är ju fantastisk i gröt Bara 300 kcal för hela paketet med. Kanel, kardemumma, rivet äpple, jordnötssmör och en rejäl klick lättglass blir en riktigt fin gröt
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 18:16   #10739
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Säkert inte en nyhet för så många men GB:s lättglass är ju fantastisk i gröt Bara 300 kcal för hela paketet med. Kanel, kardemumma, rivet äpple, jordnötssmör och en rejäl klick lättglass blir en riktigt fin gröt
Haha jag köper typ 10 paket varje veckohandling! Lätt bästa kalorifyllaren när en har <500kcal-dagsbudget kvar.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-07-25, 23:40   #10740
drkrupp
Registered User
 
drkrupps avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 445
GBs lättglass blir det ofta som en del av efterträningsmålet, ihop med en sås av valfri whey och lite mjölk. Favoriten just nu är lakrits- och colasmakerna från gg.
__________________
Med reservation för eventuella tyckfel.
drkrupp.se - min journal
drkrupp är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)