Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-06-09, 11:53   #1
Feelgood
Registered User
 
Feelgoods avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 509
Behöver era råd!

Tjena,

Har deffat ett tag nu, och behöver eran hjälp nu.

Har inte nå massa att skryta över, men jag ville deffa från början för att jag ska utomlands snart och vill ju då slippa skämmas och för att ha bättre utgångsläge att bygga senare. Tänkte deffa fram till 20 juni men då jag vakna upp imorse så jävla tom och gjorde nyss sämsta bröstpasset på 6 månader, och då alltså sänkning med typ 10kg på bänk osv från ingenstans.

Några bilder -

Avslappnad
http://i.imgur.com/fPc7ngcl.jpg
http://i.imgur.com/Q16cXOrl.jpg
http://i.imgur.com/7R72ATjl.jpg
http://i.imgur.com/kam4H5Dl.jpg

Lite sämst posing

http://i.imgur.com/sb4sKQpl.jpg
http://i.imgur.com/EJo0ZmAl.jpg

Det är dåliga vinklart/ljus o jag vet att jag skulle behöve mycket mer massa overall, men hade ni fortsatt deffar eller kört på typ maintain runt 2500-2600kcal/dag i två veckor och fylla på glykogenet så det kan se bättre ut? Är ganska vaskulär på underamar, axlar o bröst samt på magen ibland faktist. Och på bilderna är jag ganska "tömd" eller hur man ska säga, vaknade upp idag efter att ha ätit lite "cheat" extremt uttömd känns de som.

Så, deffa två veckor till eller maintain o sedan typ 200kcal+ per dag för att komma bättre nästa år?

Senast redigerad av Feelgood den 2013-06-09 klockan 12:01.
Feelgood är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 12:24   #2
Dasmann
Registered User
 
Dasmanns avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Typ i skogen
Inlägg: 16
Förtsätt bygga, skit i om folk tycker du ser tjock ut på stranden. ( Det gör du inte )
Dasmann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 12:47   #3
Feelgood
Registered User
 
Feelgoods avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Dasmann Visa inlägg
Förtsätt bygga, skit i om folk tycker du ser tjock ut på stranden. ( Det gör du inte )
Det är så jävla svårt det där ju. Jag har ju löst fett eller hur man säger, och sen att jag är så jävla nojjig över vad andra ska tycka o tänka gör allt ännu värre :/ Sen så är det ju inte en vanlig semesterresa utan vi e några polare som ska till rhodos o ha kul, inte kul o känna sig tjock då.
Feelgood är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 12:59   #4
nomirin
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 180
http://i.imgur.com/Q16cXOrl.jpg
"Tjock"?? Nej. På 1-2 bilder ser man på magen att du har lite mer underhudsfett än vad de flesta föredrar, men det lär inte behövas någon hård deff för att jobba bort det. Man måste se helheten, inte bara kolla efter magrutor. Du ser ju ut att ha bra hållning, vilket enligt mig är en bra förutsättning för att jobba sig till en snyggare kropp med lägre kroppsfettprocent.

Om du med deff menar att du ligger på ett medvetet kaloriunderskott tycker jag du ska chilla lite med det. Träna hårt och se till att äta bra bara. Hade jag varit du hade jag inte velat gå miste om muskelmassan kring axlarna, armarna och på brösten.

Du har inget att skämmas för. Med den kroppen lär du ju se bättre ut än snittet på stranden.

Senast redigerad av nomirin den 2013-06-09 klockan 13:09.
nomirin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 13:25   #5
nissepelle
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 167
Du kommer se bättre ut än genomsnittet på stranden och tjejerna lär inte rata dig pga din kropp, så oroa dig inte grabben.
nissepelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 13:29   #6
Feelgood
Registered User
 
Feelgoods avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av nomirin Visa inlägg
http://i.imgur.com/Q16cXOrl.jpg
"Tjock"?? Nej. På 1-2 bilder ser man på magen att du har lite mer underhudsfett än vad de flesta föredrar, men det lär inte behövas någon hård deff för att jobba bort det. Man måste se helheten, inte bara kolla efter magrutor. Du ser ju ut att ha bra hållning, vilket enligt mig är en bra förutsättning för att jobba sig till en snyggare kropp med lägre kroppsfettprocent.

Om du med deff menar att du ligger på ett medvetet kaloriunderskott tycker jag du ska chilla lite med det. Träna hårt och se till att äta bra bara. Hade jag varit du hade jag inte velat gå miste om muskelmassan kring axlarna, armarna och på brösten.

Du har inget att skämmas för. Med den kroppen lär du ju se bättre ut än snittet på stranden.
Hahah man blir ju vriden i skallen då man hänger så mycket på kolo så ja jag tycker det där är för mycket still. Men har deffat ner mig rejält i vikt, och ser betydligt mycket mycket bättre ut men de är dedär sista som skulle va perfekt men då jag åker utomlands om lite mer än 2 veckor vill jag ju itne heller va för liten dvs att jag inte hunnit "fylla" på glykogen osv. Men har bestämt mig för maintain typ 2500-2600kcal per dag nu i några veckor o sen efter rhodos om jag nu vill o har behov av att deffa ännu lägre så gör jag det, annars så bygger jag på mer tills nästa sommar och kommer tillbaks ännu bättre. (y)
Feelgood är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 13:30   #7
Feelgood
Registered User
 
Feelgoods avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av nissepelle Visa inlägg
Du kommer se bättre ut än genomsnittet på stranden och tjejerna lär inte rata dig pga din kropp, så oroa dig inte grabben.
Tacktack! De är mer att jag själv inte är nöjd, :/ Men kämpar på och som sagt, nästa år blire ännu bättre!
Feelgood är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 16:46   #8
Feelgood
Registered User
 
Feelgoods avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 509
Inga fler som kan ge nå synpunkter?
Feelgood är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 17:29   #9
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Tjejer gillar det där bättre än ensiffrigt kroppsfett, kan jag garantera dig.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 17:35   #10
Feelgood
Registered User
 
Feelgoods avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av tjing Visa inlägg
Tjejer gillar det där bättre än ensiffrigt kroppsfett, kan jag garantera dig.
ah okej, men ifall jag ska bygga på mer massa? Gå lägre för att sedan steady "bulka" typ 200kcal+ eller börja härifrån runt 200kcal+?
Feelgood är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 18:02   #11
tjing
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 6 562
Deffa fram tills utlandssemestern och bygg när du kommer tillbaka? Känns som en givet upplägg.
tjing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 18:44   #12
Depzon
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 904
Det känns som att det finns risk att du nojar dig om du lägger dig på balans eller litet överskott innan resan. Ligger du på balans finns "risken" att du ändå hamnar lite över. Jag hade då deffat innan resan dels för att känna mig nöjd när det är dags för avfärd, dels för att ha mer spelrum att unna mig mat och dryck under resan. Om du deffar vettigt kommer du inte förlora synbar muskelmassa och du kommer inte se mindre ut. Det handlar om två veckor, lagom tid för en sista finputsning på deffen men en försumbar droppe i havet för "kommande bulk-alternativet". Visst kan en bulk vara på sin plats, men efter resan, enligt mig.

Om du känner dig tömd går det ju att vända på någon dag.
__________________
60 reps om dan gör kroppen dramatisk
208 reps om dan med slumpmässig muskelgrupp gör kroppen sporadisk
Depzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 20:21   #13
jeffzyzz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 22
Gå in på tex grabbarna grus facebook-sida och kika på bilderna från alla deras album så kommer du se att du har en relativt bra kropp jämför med andra
jeffzyzz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 20:58   #14
Juniper
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av Feelgood Visa inlägg
Inga fler som kan ge nå synpunkter?
Håller med tjing angående deffen.

Vad det gäller din kropp tycker jag att den ser bra ut. Framför allt brösten.

Av bilderna att döma ser det dock ut som att du har kört mycket sittande rodd och andra horisontella dragövningar? Men inte fullt lika mycket vertikala drag, så som chins/latsdrag?

Trapzen ser också ut att behöva sig en omgång, så för att bättra på symmetrin tycker jag att du ska prioritera vertikala drag och shrugs under en tid. Åtminstone utifrån hur du ser ut på bilderna.
Juniper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-09, 21:16   #15
Heddaway
Rodirds S.C.D
 
Heddaways avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 027
Relax. Vem kommer bry sig borta på Rhodos, ärligt talat? Det är inte byggarna från kolo du ska festa med antar jag utan en hög festprissar och en hel del andra turister som förmodligen kommer vara åt det blekfeta hållet. Håller med Tjing att tjejerna kommer inte uppskatta dig mer för att du är rådeffad. Lätt att noja sönder men lyssna på ovanstående och ha kul.
__________________
Instagram:h3ddaway

Journalen<------
Heddaway är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)