Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-01-29, 21:09   #1
Nate
Registered User
 
Nates avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: sundsvall
Inlägg: 2 177
Ketodiet för klenisar?

Har läst rätt mkt om ketodieter på sista tiden och tycker att det skulle var intressant att prova. Men hur fungerar ketodieter på personer som inte tränar så mkt styrka?

Själv så tränar jag mest kondition. Har ketodieten ändå samma effekt trots att man inte har en enda vettig muskel på kroppen? Styrketräning är ju såååå tråkigt! (haha, nu kommer jag att åka på spö av samtliga )
Nate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-29, 21:14   #2
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Re: Ketodiet för klenisar?

Citat:
Originally posted by Nate
Har läst rätt mkt om ketodieter på sista tiden och tycker att det skulle var intressant att prova. Men hur fungerar ketodieter på personer som inte tränar så mkt styrka?

Själv så tränar jag mest kondition. Har ketodieten ändå samma effekt trots att man inte har en enda vettig muskel på kroppen? Styrketräning är ju såååå tråkigt! (haha, nu kommer jag att åka på spö av samtliga )
Jag är inte speciellt aktiv som styrketränande. Det tyngsta jag har lyft på länge var bildäcken när det var dags att byta till vinterdäck. En ketodiet fungerar super oavsett om du tränar eller inte. Du får testa och se hur det påverkar uthålligheten. Troligen känner du att det går väldigt seg under de första dagarna eller veckan, men sen bör det nog kännas bra.

Mvh
Henrik
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-29, 21:30   #3
Nate
Registered User
 
Nates avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: sundsvall
Inlägg: 2 177
Hur skulle intaget kunna se ut en sådan dag? Billigaste alternativen som inte är kött? hur mkt bör man ligga på i energiintag på keto, visst blir det mer än vanlig diet?
Nate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 08:38   #4
Tanman
Registered User
 
Tanmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Sollentuna
Inlägg: 564
Nate:
Vilken typ av uthållighet tränar du? Jag testade Keto för ett tag sedan och det fungerade bra med ett undantag: hårda intervallpass. Jag tränar löpning ca 6-8mil i veckan och de lugna passen var inga problem men de hårda intervallpassen blev definitivt lidande. Vet dock inte om det var psykiskt för att jag visste om att glykogenlagren var tömda eller om det verkligen var så att jag blev långsammare, hursomhelst blev jag ordentligt ifrånsprungen av personer som jag i vanliga fall hänger med / spöar enkelt.
Mitt råd är alltså att ligga lite lågt med VO2Max-pass under Keto-perioden och att köra TKD, dvs ta kolhydrater direkt efter passet.

Energiintag: Ät så mycket du kan! Jag åt så mycket fett jag kunde: drack grädde, drack olivolja, åt korv med en massa ost och majonäs etc etc och ändå kunde jag omöjligt täcka mitt behov..kom som mest upp i 3000kcal någon dag och då var det ordentligt spyvarning..och tro mig, jag kan äta mycket i vanliga fall.
__________________
Ironman Certified Coach

You can quit if you want and no one will care,
but you will know for the rest of your life.
- John Collins, Founder of Ironman
Tanman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 09:06   #5
Nate
Registered User
 
Nates avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: sundsvall
Inlägg: 2 177
Citat:
Originally posted by Tanman
Nate:
Vilken typ av uthållighet tränar du? Jag testade Keto för ett tag sedan och det fungerade bra med ett undantag: hårda intervallpass. Jag tränar löpning ca 6-8mil i veckan och de lugna passen var inga problem men de hårda intervallpassen blev definitivt lidande. Vet dock inte om det var psykiskt för att jag visste om att glykogenlagren var tömda eller om det verkligen var så att jag blev långsammare, hursomhelst blev jag ordentligt ifrånsprungen av personer som jag i vanliga fall hänger med / spöar enkelt.
Mitt råd är alltså att ligga lite lågt med VO2Max-pass under Keto-perioden och att köra TKD, dvs ta kolhydrater direkt efter passet.

Energiintag: Ät så mycket du kan! Jag åt så mycket fett jag kunde: drack grädde, drack olivolja, åt korv med en massa ost och majonäs etc etc och ändå kunde jag omöjligt täcka mitt behov..kom som mest upp i 3000kcal någon dag och då var det ordentligt spyvarning..och tro mig, jag kan äta mycket i vanliga fall.

Kör mest lugn löpning och endurancecykling. Alltså inte mkt tempo och hög puls utan sakta under längre tid.

Ligger nu på ca 1500 kcal (låter himla lite), men har inte så mkt muskelmassa att underhålla och är dessutom skadad så jag har träningsuppehåll för tillfället.

1.Ska öka intaget med flit under keto?
2.Hur ser den ideala energiprocentfördelningen ut?
3.Spelar det roll vilken typ av fetter man intar eller går det bra att slänga i sig animaliska också?
Nate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 09:14   #6
stybb
Registered User
 
stybbs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 509
1500-3000 kalorier och ni går inte på diet.. vilka jävla svältdieter enligt mig.. mosa i er 4000 minst... det gör er grymma o springa.. det blir att springa med extra vikt.. haha

ps. kondition e disco

Eiselt> hmm.. har du tränat mycket för i tiden då?.. Varför slutat?
__________________
Blesse mon cœur d´une langueur monotone

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 09:31   #7
Tanman
Registered User
 
Tanmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Sollentuna
Inlägg: 564
"kondition e disco"

Njae..ta en titt på

No Disco

No Disco2

No Disco 3

Ser ni ut så efter ett styrkepass så kör ni hårt
__________________
Ironman Certified Coach

You can quit if you want and no one will care,
but you will know for the rest of your life.
- John Collins, Founder of Ironman
Tanman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 09:49   #8
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Varje gång!
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 12:48   #9
EiseltUK
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 701
Citat:
Originally posted by stybb

Eiselt> hmm.. har du tränat mycket för i tiden då?.. Varför slutat?

Har inte riktigt tid nu för tiden. Känns som att jag stressar för mycket på dagarna för att träningen ska bli produktiv. Är dessutom lite för slö. Kanske börjar lite smått i framtiden, men jag har inte någon målsättninge att bli en jättebroiler. Tycker mer att själva vetenskapen bakom muskeltillväxt är intressant. Jag har som mest tränat 6 dagar i veckan 2 pass om dagen under mina nybörjarår för 15 år sedan.

Mvh
Henrik
EiseltUK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 21:07   #10
ivandrago
Chip Rommel fan no 1
 
ivandragos avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: stockholm
Inlägg: 1 661
kom igen eiselt!

om du har svårt att motiveras annars så gör ett marknadsföringsjippo av det hela:

Skapa en artikelserie (reklam) i varje B&K som heter något i stil med "Eiselt blir grov" där du skriver hur du tränar, vad du äter (dina kosttillskott förstås) och dina ökningar. Sedan har du en bild varje månad där du posar lite, så får alla se dina framsteg. Vips så är din trovärdighet 100% och alla springer och köper eiselt.

Men eftersom du deffar nu kan du ju inleda med en "Eiselt blir rippad"-artikelserie.

Lycka till! Jag tar bara 10% av omsättningsökningen nästa år för idén!
ivandrago är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 22:28   #11
stybb
Registered User
 
stybbs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 509
Asså.. typiskt disco fjantar att spela halvdöda

Åka skridskor på gruset.. vikka nollor
__________________
Blesse mon cœur d´une langueur monotone

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-01-30, 22:44   #12
Nate
Registered User
 
Nates avatar
 
Reg.datum: Sep 2002
Ort: sundsvall
Inlägg: 2 177
Citat:
Originally posted by stybb
1500-3000 kalorier och ni går inte på diet.. vilka jävla svältdieter enligt mig.. mosa i er 4000 minst... det gör er grymma o springa.. det blir att springa med extra vikt.. haha
1500 är faktiskt inte så himla lite då man knappt har en enda vettig muskel på kroppen...
Nate är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-02-02, 11:41   #13
betterbodies
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Nate: 1500 är faktiskt inte så himla lite då man knappt har en enda vettig muskel på kroppen...

1500 Kcal inte lite ??? Det e juh rena somila intaget :oh Ligg iaf runt 2500 Kcal :muscle: :muscle:
  Svara med citat
Gammal 2003-02-02, 11:41   #14
betterbodies
Guest
 
Inlägg: n/a
Där skulle stå Somalia intaget
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)