Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-01-21, 21:44   #16
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Jag kommer nog köra i år. Har blivit rätt mycket muskler sedan förra fotosessionen för två år sedan. Har ett effektivt deffupplägg och i stort sett allt är färdigt inför starten 1 mars.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-21, 21:48   #17
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Godis!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-21, 21:51   #18
rememberence
Registered User
 
rememberences avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 1 364
bra att ni har satt 18 år åldersgräns, då behöver jag inte oroa mig för att skämma ut mig
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Folk som pratar om sig själva, och är kända för att de gör just det, brukar inte ha så mycket substans. Lägg till obefintlig självkritik och ödmjukhet, överdriven arrogans och gudkomplex. Så har du hela den moderna fitnessligan.
rememberence är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 00:32   #19
Whistler
Registered User
 
Whistlers avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 1 808
I'm in. Blir bra motivation.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Moderatorerna bestämmer från fall till fall. Lev med det och sluta tjafsa.
REN IDROTT

"Dödsknark och nakenchock" - Whistler svälter ihjäl sig (eller någon annan)
Whistler är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 01:48   #20
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Detta blir året jag deltar! Allan du får PM strax!

Grymt att tävlingen avgörs mycket senare i år, så hinner ja komma i acceptabel form iaf
Cerberus är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 08:08   #21
Alm
Registered User
 
Alms avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 77
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Därför att vi valt dessa poser eftersom de ger oss mest overallinformation. Latsspread framifrån på nån som tränat i ett år? Det ger inte mycket info. Dubbelbiceps bakifrån är en jättesvår pose eftersom man inte har koll på hur det ser ut.
- Tas det hänsyn till dom som inte tränat så länge ? En pose är väl en pose liksom :-), sen att man inte har tränat länge är inget jag personligen tycker man ska ta hänsyn till (man tar inte bort hörnor i fotboll för att vissa på planen precis börjat spela :-D)
- Menar du att db-bakifrån är en svår pose att döma eller att som tävlande utföra ?

Intresserad varför det är som det är bara ^-^
__________________
Driver http://www.primakost.se - Ekologiskt
Alm är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 17:46   #22
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
- Tas det hänsyn till dom som inte tränat så länge ? En pose är väl en pose liksom :-), sen att man inte har tränat länge är inget jag personligen tycker man ska ta hänsyn till (man tar inte bort hörnor i fotboll för att vissa på planen precis börjat spela :-D)
- Menar du att db-bakifrån är en svår pose att döma eller att som tävlande utföra ?

Intresserad varför det är som det är bara ^-^
En latspread framifrån på en person som inte tränat så länge, och således inte har så mycket muskler, kommer inte att säga så mycket om fysiken. En dubbel biceps framifrån är mer intressant ur bedömningssynpunkt. Dubbel biceps bakifrån är en ganska svår pose att göra rätt, latspreaden är lättare att göra och visar vidden. Vi skulle naturligtvis kunna köra alla sju obligatoriska poserna, men det ställer orimligt höga krav på deltagarna, det är inte så lätt att posera, och blir mer jobb för vår del.
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 17:57   #23
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Därför att vi valt dessa poser eftersom de ger oss mest overallinformation. Latsspread framifrån på nån som tränat i ett år? Det ger inte mycket info. Dubbelbiceps bakifrån är en jättesvår pose eftersom man inte har koll på hur det ser ut.

Bäst overallinformation fås ju ändå från line framifrån och bakifrån. Det är de enda poserna där man får med helheten i en fysik på ett bra sätt. De är dessutom inte alltför svåra att få till på ett hyfsat sätt.
Action är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 18:10   #24
Cerberus
Adam e söt.
 
Cerberuss avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: På en bananbåt utanför Colombias kust
Inlägg: 6 178
Citat:
Ursprungligen postat av Action Visa inlägg
Bäst overallinformation fås ju ändå från line framifrån och bakifrån. Det är de enda poserna där man får med helheten i en fysik på ett bra sätt. De är dessutom inte alltför svåra att få till på ett hyfsat sätt.
Du får inte delta!!


Tycker det e lagomt med de poserna, fast ändå är ju krabban eller most muscular den ABSOLUT viktigaste posen imho xD
Skojar lite för ja vet att ni inte gillar den, personlig favorit för mig dock
Cerberus är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 18:15   #25
Action
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 3 687
Citat:
Ursprungligen postat av Cerberus Visa inlägg
Du får inte delta!!
VA! Får jag inte delta..... jag som har övat på mindre tävlingar bara för att skaffa mig erfarenhet inför "Bästa Fysiken 2007". Och nu kommer du med denna information...
Action är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 20:11   #26
larre
Registered User
 
larres avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 194
Citat:
Ursprungligen postat av Action Visa inlägg
Bäst overallinformation fås ju ändå från line framifrån och bakifrån. Det är de enda poserna där man får med helheten i en fysik på ett bra sätt. De är dessutom inte alltför svåra att få till på ett hyfsat sätt.
Förstår inte hur du menar, line framifrån och bakifrån? Menar du db?

Citat:
Ursprungligen postat av Action Visa inlägg
VA! Får jag inte delta..... jag som har övat på mindre tävlingar bara för att skaffa mig erfarenhet inför "Bästa Fysiken 2007". Och nu kommer du med denna information...
Skulle tippa på att du inte har nog med massa för att vara med fittnessfjolla
larre är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 20:17   #27
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av larre Visa inlägg
Förstår inte hur du menar, line framifrån och bakifrån? Menar du db?


Skulle tippa på att du inte har nog med massa för att vara med fittnessfjolla
Hallå där. Mats har faktiskt gått över från den mörka sidan och är numer byggare. Om än i en lightversion så ändock byggare. Visa respekt mannen.

Linepose framifrån. Lucia classic 2005.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Classic Line 01.jpg (41.9 KB, 1185 visningar)
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-22, 20:20   #28
larre
Registered User
 
larres avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 194
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgen Visa inlägg
Hallå där. Mats har faktiskt gått över från den mörka sidan och är numer byggare. Om än i en lightversion så ändock byggare. Visa respekt mannen.

Linepose framifrån. Lucia classic 2005.
Jo, jag hörde något om att han försökte tvätta bort sin fitness stämpel(tror tom det var du jorgen som sade att han inte var en fitnessfjolla längre), men som man säger, en gång fitnessfjolla alltid en osv ;>

Aha, "linepose", fattar nu.
larre är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-24, 19:02   #29
Kaboffastar
Fettecke tar täten
 
Kaboffastars avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 3 997
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
BÄSTA FYSIKEN!
Välkomna till Kolozzeums återkommande fototävling ”Bästa fysiken”. Tävlingen avgörs i en allmän fysikform. Tävlingen är främst till för att på ett roligare sätt kunna bedöma deltagarnas fysik och ge mer omfattande omdömen.

Sista dag för anmälan är 070429 klockan 2400. Söndagen 13 maj kl 2400skall bidragen senast vara inlämnade för att kunna bedömas. Vinnare utses inom fyra veckor efter avslutad tävling. Anledningen till den korta tiden är att vi tror intresset skulle slockna om tiden blev för lång.

Anmälan sker via PM till moderatorerna, med namn, ålder och adress. OBS åldersgräns på 18 år. Bifoga en kortfattad (max 100 ord om vem du är, hur länge du tränat etc.) personbeskrivning. Däremot får man tävla under sitt nickname. Den som så önskar kan få sitt ansikte maskerat vid publicering.

Tävlingen anordnas i en herr- och damklass. Ingen indelning kommer att göras i längd eller vikt eller ålder pga. svårigheter att kontrollera detta. Du som vill tävla ska ha registrerat dig som medlem på Kolozzeum senast 2007-01-01 eller tidigare. Endast personer utan tidigare tävlingserfarenhet kommer att få ställa upp. Undantag är om man tidigare tävlat i Bästa Fysiken.

Varje deltagare ska ta tre stycken helkroppsbilder - dubbel biceps framifrån, latsspread bakifrån (för damer dubbel biceps bakifrån) och en bröstbild från sidan. Hela kroppen inklusive fötter ska synas. På samtliga bilder ska ansiktet synas. Bilderna skall inte vara retuscherade eller på annat sätt modifierade. Andra foton mottages givetvis men kommer inte att bedömas. Dessutom ska varje deltagare skicka med ett helkroppsfoto där man håller upp en identifierbar dagstidning för att fastställa äktheten i bilderna…

Bedömningen kommer främst att avse muskulär utveckling, symmetri samt framförande. Extrem definition och muskelmassa kommer inte att premieras extra.

Bilderna kommer att bedömas av Kolozzeums moderatorer, samt, vid tveksamhet, extern kompetens.



Endast placeringarna 1-10 kommer att koras, därefter placeras deltagarna enligt bokstavsordning. Deras belöning är att få en bedömning av sin fysik.

Deltagarlista kommer att publiceras i ett särskilt forum, träningsjournaler kommer (om sådan finnes) att märkas med "Bästa fysikendeltagare".

Tekniska frågor besvaras i en annan tråd, där det också kommer att finnas poseringsråd och fototips.



Välkomna!
Vart fan är min tag?! Jag behöver så myceket press på mig jag kan få!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...86#post2048086
Kaboffastar är inte uppkopplad  
Gammal 2007-01-24, 22:08   #30
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
Citat:
Ursprungligen postat av Kaboffastar Visa inlägg
Vart fan är min tag?! Jag behöver så myceket press på mig jag kan få!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...86#post2048086
PM?
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad  


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)