Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-02-01, 14:39   #46
andeem
Registered User
 
andeems avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Gustavsberg
Inlägg: 3 303
Kul tråd. Själv har jag bara kört med naturellt (Whey 80 just nu) som jag blandat med mjölk och någon tsk Oboypulver. Har aldrig tänkt att det ska vara särskilt gott. Men får tänka om, verkar det.
andeem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 14:42   #47
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av Forqie Visa inlägg
cookies and cream lät sjukt gott! Hur mycket kostar det?
Tyvärr ganska dyrt men det är lätt värt för den smaken. 40kr mer än scitec för samma mängd protein. Ligger på 279:- burken. Syntha-6 innehåller 6g fett, 15g kolhydrat och 22g protein i varje portion. Detta för att få den underbara smaken. Det är alltså inte ett rent proteintillskott utan en Meal replacement.

Cookies and cream innehåller riktiga kalbitar smakar varm milkshake med kaksmulor. Så löjligt gott att jag tänker på det typ helatiden
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 14:42   #48
mysglenn
Banned User
 
mysglenns avatar
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 1 627
Citat:
Ursprungligen postat av Forqie Visa inlägg
cookies and cream lät sjukt gott! Hur mycket kostar det?
varför googlar du inte?
mysglenn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 15:10   #49
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Ni som vill hitta bäst priser på kostrillskott. Prisjakt.se är er vän
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 15:23   #50
Tjulu
Registered User
 
Tjulus avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Ort: Halland
Inlägg: 134
Citat:
Ursprungligen postat av mysglenn Visa inlägg
Du måste ha konstiga smaklökar, JAG och alla som recenserar den på återförsäljarens hemsida prisar den för dess delikata arom! Detta är proteinpulver för gudar!
Jag förstår inte, jag vet väldigt många som tycker om denna, men nej det går verkligen inte ner för mig. Har i och för sig börjat vänja mig vid smaken (kanske smaklökarna gett upp hoppet?) så nu går den ner utan större problem. Men nej den var verkligen inget för mig, mint-choklad däremot, MUMS!
Tjulu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 16:15   #51
jaaaaag
Guest
 
Inlägg: n/a
Sitter just nu med två olika puddingar, en gjord på BS päronsplit casein och en gjord på BS chocolate almond casein.

Testat hur många proteinpulver som helst så tänker återkomma med fler recensioner men då jag är betagen är smak och konsistens här just nu av BS casein så var jag tvungen att skriva en snutt.

Godaste kaseinet jag smakat utan tvekan! Lätt mycket godare än double pro son smakar blekt i jämförelse. BS kasein har dessutom en helt underbar len konsistens.
Skitgott! Hade jag inte missbrukat upp mitt kosttillskottskonto den här månaden så hade jag beställt några påsar för det här var bara två portionspåsar.
Fast kanske beställer ändå :-)
Mums.
  Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 16:31   #52
Sk1llz
Retarded User
 
Sk1llzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 101
Kör själv med BS chocolate almond casein och kan intyga att det är riktigt smarrigt att göra pudding på!
Sk1llz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 16:40   #53
jaaaaag
Guest
 
Inlägg: n/a
Asch kunde ej hålla mig, för gott.
En påse på g hem till mig :-)
  Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 17:04   #54
Sk1llz
Retarded User
 
Sk1llzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 101
Nu är du fast för evigt! ;-)
Sk1llz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 17:59   #55
Albin Eriksson
Liten & Snäll...
 
Albin Erikssons avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 1 656
Citat:
Ursprungligen postat av mysglenn Visa inlägg
Albin, detta låter som en perfekt present till min lilla flickvän!

Hur väl blandar sig detta i vatten och mjölk? Hur mycket bör vätska bör man tillsätta? Eller är det pudding som gäller?
Beror nog på önskad konsistens, hur som helst blandar det sig ganska bra.

Sen är smaken som baken, gillar inte alls cookies and cream från Syntha-6.

Prisjakt.se är lite lurig vad det gäller tillskott, ofta produkter står listade billigare än vad de är i webbshopparna sen. Mkt Falsk marknadsföring.
__________________
Mot nya äventyr
http://albin.shapemeup.se
Instagram: albingymmar
Albin Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 19:13   #56
jaaaaag
Guest
 
Inlägg: n/a
Har för mycket fritid så skriver ner några omdömen.
Har smakat mååågna fler sorter än vad jag postar här men väljer de som jag testat för inte allt för längesedan.

100% whey gold standard, ON
Har smakat både cookies and cream samt double rich chocolate. Tycker om båda smakerna! tror säkert att samtliga smaker är helt ok. Sött men inte för sött, enkla smaker och lättblandat, gott i gröten.
30g = 24g protein.
912g = kring 270 sek, rätt dyrt.

Whey-80 och whey-100
Var mitt nybörjarprotein, det första som jag testade.
Smakar helt OK enligt min mening, är inte jämförbart med dyrare protein (som inte behöver var godare för att de är dyrare men som ofta är det). Smakar milt, måste dock enligt min mening blandas med mjölk för att smaka ok. Skulle aldrig köpa whey-80 och whey-100 idag pga hur bortskämd jag blivit med så mycket godare protein.
28g whey-80 = 21g protein och 1 kg = 127 sek.
28g whey-100 = 25g protein och 1 kg = 215 sek.

Myofusion hydro, GASPARI
Fram tills idag så hade jag valt myofusion som mitt favoritprotein men nu slåss BS casein om den platsen :-) återkommer till BS. Myofusion är ett riktigt jäkla gott protein! Perfekt att äta som "smet", röra ner i gröten eller att dricka. Har smakat "chocolate peanut butter", "cookies and cream" och "milk chocolate". Peanuten är god, cookiesen har en tråkig smak, smakar ej mycket och den vanliga chokladsmaken är den som är något att ha! Sjukt god, smakar mycket och onyttigt gott. Känner många som har myon som favorit.
38g = 25g protein
908g = 279 sek.

Sloow protein, FAIRING
Kaseinprotein. Köpte Sloow främst för att det skulle vara bra att "fluffa" med. Helt ok smak, har "vanilla ice cream" och "very berry" (tror jag den hette) hemma och de funkar bra i fluff och är ok till pudding men de smakar ej jättemycket och konsistensen är lite torr.
100g = 82-84g protein
750g = 199 sek

Protein delite, SCITEC NUTRITION
Längesedan som jag smakade det nu men minns fortfarande hur gott det är! När gymmet fortfarande ägdes av Janne Malmqvist så gjordes proteindrinkarna som man kunde få blandade lite hur man ville med deliten som bas. Har smakat "strawberry white-chocolate" och "chocolate-coconut" och båda smakerna är awesome. Riktiga bärbitar i borstig en och lite choklad i chokladen. Lite mindre protein och lite mer kolisar men funkar bra ändå om man ej är pillig med sina makros :-)
30g = 19g protein
1000 kg = 249 sek

Nectar, SYNTRAX
Använde mig en del av Nectar under förra dieten då jag åt pulvret som godis :-) till det funkar det fint, att dricka är det ej lika kul. Bäst smakar "strawberry kiwi".
27g = 22g protein
916g = 299 sek

3 whey, PROTECH
Smakade jag för första gången igår av en kompis, fick smaka cookies and creamen men har hört att även cocosen och chokladen ska vara riktigt bra! Åt cookiesen som en smet och det smakade riktigt bra! Smakade faktiskt cookies till skillnad ifrån ONs cookies som är lite sämre. Kommer att se till att få smaka chokladen också.
30g = 22g protein
750g = 180 sek

BS 100% casein
Recenserade jag i mitt förra inlägg här men tåls att skrivas igen, GODASTE kaseinet jag någonsin smakat! 2 kg almond chocolate på g hem till mig, mmm, snacka om riktig chokladpuddingskonsistens, len och mjuk och ej torr som sloowen och double pron.
Päronsplitten mkt god den med men säker på att jag hade tröttnat på smaken rätt kvickt.
33g = 25g protein
750g = 149 sek

Double pro, EISELT
Varit min kaseinfavorit länge men nu har BS den platsen. Double PRO är fortfarande gott dock och väldigt mättande. Tycker att double pros enda brist är att smakerna är svaga, får ofta stoppa i lite extra kakao eller essens för att puddingen ska bli lite roligare.
Har smakat chokladen, vaniljen och jordgubben och som sagt perfekt på diet till pudding men inte utan att man tillsätter något för mer smak.
30g = 24g protein
750g = 218 sek

Phew.
  Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 19:25   #57
storPines
Registered User
 
storPiness avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 59
testat det flesta pulver som finns på svenska marknaden, tycker att GG:s Whey 80 mintchocklad är utan tvekan den bästa.
storPines är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 19:27   #58
Sk1llz
Retarded User
 
Sk1llzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 101
jaaaaag, det var ingen dålig recension! Man kan säga att du smuttat på både det ena och det andra när det kommer till kaseinprotein! Förbered dig på att 2 kg BS kommer i en fin grönsilvrig hink!
Sk1llz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 19:37   #59
jaaaaag
Guest
 
Inlägg: n/a
Sk1llz: som om det ej vore nog med den sjuka smaken. Silver dessutom, så fancy.
  Svara med citat
Gammal 2012-02-01, 19:41   #60
koffein_beroende
Forever Alone
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 664
Jag funderar på att köpa Whey Complex 100%, Cocos.

Älskar kokos så måste nästan testa den, varit svårt att hitta kokos proteinpulver, återkommer om jag handlar hem den.
koffein_beroende är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)