Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-03, 22:41   #1
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Något du ångrar att du inte köpte?

Ångrar är kanske ett starkt ord, men jag syftar på något som du tänkte köpa sedan blev du snål/eknomisk/förståndig/oförståndig och lät bli. Nå? Vad har du INTE köpt...?

En jävla massa text ingen jävel orkar läsa:
Jag har 2 ½ sak. Ena är en pall i trä (ihålig trästubbe typ) som jag var för snål för, det andra är en stoor och härlig målning av Danka Jaworska (nej, googla inte på henne.. det enda man i åratal har fått upp är en småtrist litografi en kille försökt bli av med på olika annonssidor och resten är inte representativt för utställningen då jag blev betagen i hennes målningar). Hade jag köpt den hade jag inte haft mat el nöjen en månad. Men jag hade kunnat svälta eller låna mat eller nåt, för det stör när den skaver i tankarna.

Den halva grejen är "halv" för den var inte till salu. Senast jag frågade var iofs ett par år sedan. Den stod (står?) i en konstnärsmaterialbutik på storgatan i Örebro (tror det var ett thaimassageställe mittemot sist jag var där). Det är en skulptur av en häst som är trasig och dan men med riktig utstrålning. Står i skyltfönstret. Den var det första vänliga jag stötte på som nyanländ till örebro för tja.. 10 år sedan. Sen bodde jag i stan i ca 7 år, lika många gånger har jag regelbundet frågat om jag får köpa. Får inte.

Konstigt iaf att materiella ting kan dröja kvar så i sinnet. Im a material girl?
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 22:47   #2
Alexlindgren
Rocky Balboa
 
Alexlindgrens avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 2 018
1. En YSL t-shirt på en outlet i Italien. 1000:-, ord. 2000:-. Aldrig sett ett plagg sitta så bra på mig och vara så snyggt.. i slutet av resan insåg jag att jag hade haft råd. Kul.

2. Fler Ericsson aktier när dom stod i 3:90... ZzzZzz
Alexlindgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 22:54   #3
NiXPhoenix
Banned
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 243
En datorskärm som var asbillig förra veckan, ca 2000 mot 4500-5000 som den egentligen ska kosta.
Hade antagligen inte behållit den då det var flera saker som inte stämde, lite för liten yta, widescreen, ingen pivotfunktion (tror jag) men hade kunnat sälja den vidare med bra vinst om den nu inte fått bli sekundärskärm.

Så till viss del ångrar jag det, fast ändå inte. Om den nu hade haft pivotfunktion (att man kan rotera 90 grader) så har jag verkligen missat nåt skoj.

Senast redigerad av NiXPhoenix den 2008-02-03 klockan 22:56.
NiXPhoenix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 22:57   #4
eleni
Kissemiss
 
elenis avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Lund
Inlägg: 3 931
Jag skulle ha köpt en hemmabioreceiver för längesedan men velig som jag e blev det aldrig av och nu har de modellerna jag tittade på utgått. Finns nya modeller men de är snordyra

Annars är ja duktig på att köpa det jag behöver och vill ha.
eleni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 22:58   #5
Polinth
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Gbg-ish
Inlägg: 1
Allt möjligt. Jag köper sällan saker, och om jag gör det har jag övervägt det i flera veckor först.
Polinth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 23:22   #6
Wilhelm
Registered User
 
Wilhelms avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 5
en Synth, Korg ms20, på pantbankens auktion. den var riktigt fin och gick för 5000:- någonting. utropspris var 200:- men jag blev för snål för att bjuda vidare när den började gå upp. jag hoppades att inte så många skulle bjuda....
Wilhelm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 23:53   #7
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Jag brukar vara bättre på att köpa saker som jag sedan ångrar men jag är för lat för att lämna tillbaka dem.

Men det finns en grej som jag är smått bitter på att jag inte köpte.
Det var något år sedan som O'niell hade en helt underbar väska som jag ville ha. Men den kostade runt 800 och som den snåla och fattiga student som jag var vägrade jag att lägga över 300 på en handväska. Jag gick ofta och klämde på denna väska på She Shop och var helt frälst. När jag sedan bestämt mig för att köpa väskan och istället äta mer billig mat i några månader så hade väskan utgått ur sortimentet och jag har inte lyckats hitta den på e-bay eller någonting.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 00:04   #8
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Jag brukar vara bättre på att köpa saker som jag sedan ångrar men jag är för lat för att lämna tillbaka dem.

Men det finns en grej som jag är smått bitter på att jag inte köpte.
Det var något år sedan som O'niell hade en helt underbar väska som jag ville ha. Men den kostade runt 800 och som den snåla och fattiga student som jag var vägrade jag att lägga över 300 på en handväska. Jag gick ofta och klämde på denna väska på She Shop och var helt frälst. När jag sedan bestämt mig för att köpa väskan och istället äta mer billig mat i några månader så hade väskan utgått ur sortimentet och jag har inte lyckats hitta den på e-bay eller någonting.
Det där är ett praktexempel på vad jag menar.. varför kan man inte bara sluta vara lite förnuftig när man verkligen gillar något? Istället går man och köper en kass ersättare. Lovar att tanken på väskan dyker upp då och då när du är ute och shoppar efter en ny.. i-landsproblem men störande.

Och en påminnelse om att ibland är det befogat att lägga pengar man eg inte har på något man VILL ha.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 00:07   #9
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Alexlindgren Visa inlägg
2. Fler Ericsson aktier när dom stod i 3:90... ZzzZzz
Tänkte köpa dubbla antalet av vad jag gjorde, surt i efterhand.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 00:09   #10
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Det där är ett praktexempel på vad jag menar.. varför kan man inte bara sluta vara lite förnuftig när man verkligen gillar något? Istället går man och köper en kass ersättare. Lovar att tanken på väskan dyker upp då och då när du är ute och shoppar efter en ny.. i-landsproblem men störande.

Och en påminnelse om att ibland är det befogat att lägga pengar man eg inte har på något man VILL ha.
Köpte en ful fakeskinnväska på Åhlens istället som jag använde i kanske..en vecka. Sedan hamnade en i högen med alla andra kassa billiga handväskor.

Min kusin har en liknande väska från Billabong, inte exakt, men det är samma typ av väska som jag har snott nu medan hon är i Mexico

Bränna pengar is teh shit! Nu ska jag bränna pengar på en dator
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 00:21   #11
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Alexandra.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 00:23   #12
maaherra
Registered User
 
maaherras avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Feldkirch
Inlägg: 330
Jag ångrar att jag inte köpte en till omgång på TogaToga i Ayia Napa.
__________________
Kolozzeums bästa journal
maaherra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 01:29   #13
Torwald
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 936
Citat:
Ursprungligen postat av Alexlindgren Visa inlägg
2. Fler Ericsson aktier när dom stod i 3:90... ZzzZzz
Första jag tänkte när jag läste topic. DOOOHH
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 05:20   #14
Ondskapelsen
Registered User
 
Ondskapelsens avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 1 765
The Hawaii Chair!
Ondskapelsen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 06:34   #15
Emil_Larsson
Registered User
 
Emil_Larssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 2 335
Ett par riktigt feta jeans som fanns i en total utförsäljning på Junkyard (Soptippen ) dom hade kostar 1199kr, men om jag inte minns fel så sänktes som till 399kr.

Samt en nästan helt ny digitalkamera från en kompis. Han var i desperat behov av pengar och sålde den för 699kr (Han köpte den själv för 1999kr)
Den hade jag kanske haft idag och haft roligt med
__________________
Träningsjournalisch
Emil_Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)