Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-08-15, 17:16   #10441
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Jag vet inte säkert om jag ligger i deff, men under det senaste året hatr jag varit väldogt aktiv och rört på mig mycket. Jag har en kontaktperson som är vldigt engagerad och när vi träffas sitter vi inte och fikar, utan nästan alltid rör vi på oss. När vi träffade mammas syskon förra veckan sa de att jag hade blivit ssmalare. Jag v'ger fortfarande lika mycket, men fettet har omvandlats till muskler.
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 19:58   #10442
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpio76 Visa inlägg
Jag vet inte säkert om jag ligger i deff, men under det senaste året hatr jag varit väldogt aktiv och rört på mig mycket. Jag har en kontaktperson som är vldigt engagerad och när vi träffas sitter vi inte och fikar, utan nästan alltid rör vi på oss. När vi träffade mammas syskon förra veckan sa de att jag hade blivit ssmalare. Jag v'ger fortfarande lika mycket, men fettet har omvandlats till muskler.
Det låter mest som att du har skaffat dig en nyttigare livsstil, vilket är riktigt bra
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 20:14   #10443
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Det låter mest som att du har skaffat dig en nyttigare livsstil, vilket är riktigt bra
Ja, det är det och dessutom mår jag bättre av det.
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 20:30   #10444
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpio76 Visa inlägg
Jag vet inte säkert om jag ligger i deff, men under det senaste året hatr jag varit väldogt aktiv och rört på mig mycket. Jag har en kontaktperson som är vldigt engagerad och när vi träffas sitter vi inte och fikar, utan nästan alltid rör vi på oss. När vi träffade mammas syskon förra veckan sa de att jag hade blivit ssmalare. Jag v'ger fortfarande lika mycket, men fettet har omvandlats till muskler.
Härligt att höra att det går bra! Fortsätt sådär
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-16, 05:18   #10445
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Härligt att höra att det går bra! Fortsätt sådär
Ja, det ska jag göra! Tack för uppskattningwn! Det behövs alltid!
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-16, 14:40   #10446
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Efter minisemestern så har jag gått från 73.4 till 76.1 på 6 dagar, så det är väl inget vidare, och ännu värre om man jämför med för 13 dagar sen då jag låg på 72.2kg.

Ska bli intressant att se hur mkt av denna vikten som släpper nu dom närmsta dagarna, tänker lägga mig på 2000 kcal ett par dagar istället för mina normala 2500.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-16, 15:00   #10447
Skorpio76
Registered User
 
Skorpio76s avatar
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Efter minisemestern så har jag gått från 73.4 till 76.1 på 6 dagar, så det är väl inget vidare, och ännu värre om man jämför med för 13 dagar sen då jag låg på 72.2kg.

Ska bli intressant att se hur mkt av denna vikten som släpper nu dom närmsta dagarna, tänker lägga mig på 2000 kcal ett par dagar istället för mina normala 2500.
Ingen fara kompis! Alla går alltid upp några extra hekton under semestern eftersom ingen orkar hålla så slaviskt på alla dieter under semestern!
__________________
Novice Pethead
Skorpio76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-16, 16:23   #10448
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Hur upplever folk sin pump när de bulkar/ligger på kaloribalans jämfört med när de deffar? Även intressant om folk kan kommentera vad de gjort för att öka pump under sin deff. Jag ligger nämligen ganska lågt på kolhydrat och trots 10g arginin saknas pumpen nästan helt.

Senast redigerad av Anton Fräs den 2017-08-16 klockan 16:24.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-16, 17:25   #10449
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Vad är det lägsta fettintag som funkat för er?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 09:44   #10450
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Efter minisemestern så har jag gått från 73.4 till 76.1 på 6 dagar, så det är väl inget vidare, och ännu värre om man jämför med för 13 dagar sen då jag låg på 72.2kg.

Ska bli intressant att se hur mkt av denna vikten som släpper nu dom närmsta dagarna, tänker lägga mig på 2000 kcal ett par dagar istället för mina normala 2500.
Morgonvägningen idag gav 74,9kg, ner 1,2kg av 2,7kg. 1,5kg kvar, tror dock att mitt överskott var ungefär ett halvkilo fett under dessa dagar, så slutar jag på under 74kg inom några dagar får jag vara nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av Skorpio76 Visa inlägg
Ingen fara kompis! Alla går alltid upp några extra hekton under semestern eftersom ingen orkar hålla så slaviskt på alla dieter under semestern!
Ja, det är väl så, men detta var bara 6 dagar =) Enda jag såg till under semestern var att få i mig tillräckligt med protein, vilket inte är svårt på 4000 kcal per dag
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 10:19   #10451
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Om vi bortser från hemkomsten efter fyra dagar på Öland där jag fick i mig mycket skit(återfick min vanliga vikt dagen efter den vistelsen så det var bara vatten-kg) så har jag pendlat mellan 89,4 och 89,7 kg sedan sjätte juni Varje gång jag vägt mig i augusti har vågen visat 89,6 kg. Jag har alltså pendlat 300 g i vikt under 2,5 månaders tid. Detta utan att ha räknat en endaste kalori, lite småcoolt i min värld
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 10:25   #10452
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Om vi bortser från hemkomsten efter fyra dagar på Öland där jag fick i mig mycket skit(återfick min vanliga vikt dagen efter den vistelsen så det var bara vatten-kg) så har jag pendlat mellan 89,4 och 89,7 kg sedan sjätte juni Varje gång jag vägt mig i augusti har vågen visat 89,6 kg. Jag har alltså pendlat 300 g i vikt under 2,5 månaders tid. Detta utan att ha räknat en endaste kalori, lite småcoolt i min värld
Fan va orättvist att du tappar vikten så snabbt, mina kilon sitter kvar fortfarande efter min semester =(
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 10:28   #10453
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Fan va orättvist att du tappar vikten så snabbt, mina kilon sitter kvar fortfarande efter min semester =(
Haha Jag gick inte upp något i vikt under semestern bortsett från att jag uppenbarligen band lite vatten vid ett tillfälle så det blir lite orättvist att jämföra oss två.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 12:56   #10454
DURN
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Fan va orättvist att du tappar vikten så snabbt, mina kilon sitter kvar fortfarande efter min semester =(
Jag började för ca 2 veckor sedan att äta så mycket att jag, vad jag tror, borde ligga på kaloriplus. Vikten har gått upp 1 kg, lite fett har tillkommit på nedre delen av magen (baserat på spegelbild), hela kroppen ser dock ut att ha "växt en storlek" och muskelsvullnaden efter varje träningspass är enorm. Varje gång jag ställer mig på vågen så tror jag - baserat på spegeln, att vågen ska visa uppgång på flera kilo men det är fortfarande bara 1 kg upp sedan deffen avslutades. Har planerat en kontrollerad uppgå på ca 5 kg fram till jul så det är kanske en lagom takt men misstänker att min förbränning har ökat markant i och med det ökade matintaget. Äter uppskattningsvis 500 kcal mer per dag nu jämfört med för 2 veckor sedan vid deffens slutskede.
DURN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-18, 13:05   #10455
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Om vi bortser från hemkomsten efter fyra dagar på Öland där jag fick i mig mycket skit(återfick min vanliga vikt dagen efter den vistelsen så det var bara vatten-kg) så har jag pendlat mellan 89,4 och 89,7 kg sedan sjätte juni Varje gång jag vägt mig i augusti har vågen visat 89,6 kg. Jag har alltså pendlat 300 g i vikt under 2,5 månaders tid. Detta utan att ha räknat en endaste kalori, lite småcoolt i min värld
Jäklar vad bra jobbat!
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)