Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-12-15, 00:25   #3616
Reaper123
Registered User
 
Reaper123s avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 7 688
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Jag menade roa sig med att äta snask. Godis, choklad, eller ens rolig mat. Inte bara en tråkig köttbit och nån morot.
Jag njöt av god mat nästan varje dag under min 100 dagar långa deff som resulterade i -11kg.

Så har lite svårt att förstå ditt problem här...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
__________________
Viktutveckling: 090328: >140 | 091201: 127 | 100601: 121 | 100801: 110 | 101229: 105 | 110728: 88 | 110830: 96 | 120102: 93.3 | 120531: 85.8 | 120807 91.1 | 121114: 82.2 | 130313: 88.2 | 130630: 83.7 | 2014-01-26: 88 | 2014-05-09: 80.6
Min mat och träning: No dieting just living - Till death do us part! samt blogg & receptsamling hittar ni här! quattrojimmy @ Instagram. Smaktest av glass hittar ni här!
Reaper123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 00:53   #3617
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Reaper123 Visa inlägg
Jag njöt av god mat nästan varje dag under min 100 dagar långa deff som resulterade i -11kg.

Så har lite svårt att förstå ditt problem här...

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Problemet är: mycket protein på få kalorier + lite pengar + dålig på att laga mat + vill äta snask framför teven.

Och att jag är hungrig, vilket gör mig irriterad och rastlös, vilket gör att jag inte vill göra nåt, vilket gör att jag ännu mer vill äta snask eftersom jag tycker synd om mig själv. Men jag vet att det blir såhär varje gång, man får uthärda skiten bara.
Duran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 02:55   #3618
Luvenux
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 3
Det går bra. Ligger på en uppskattningsvis 12% BF. Mitt mål är att gå ner till 7% BF bara för att bevisa för mig själv att jag klarar det.

För tillfället så håller jag deffen i cirka 5 dagar men bryter ihop den 6:e och äter ca 4000 kcal på en dag vilket förstör sjukt mycket. Blir riktigt besviken på mig själv men blir så extremt hungrig. Blir bara mer och mer hungrig för varje dag som går och blir bara svårare att fortsätta. Någon som har ett tipps om hur jag blir bot med mitt hetsätande
Luvenux är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 03:28   #3619
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Luvenux Visa inlägg
Det går bra. Ligger på en uppskattningsvis 12% BF. Mitt mål är att gå ner till 7% BF bara för att bevisa för mig själv att jag klarar det.

För tillfället så håller jag deffen i cirka 5 dagar men bryter ihop den 6:e och äter ca 4000 kcal på en dag vilket förstör sjukt mycket. Blir riktigt besviken på mig själv men blir så extremt hungrig. Blir bara mer och mer hungrig för varje dag som går och blir bara svårare att fortsätta. Någon som har ett tipps om hur jag blir bot med mitt hetsätande
Det kan inte vara det att du går ut för hårt då?
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 04:43   #3620
Hette
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 91
Citat:
Ursprungligen postat av Luvenux Visa inlägg
Det går bra. Ligger på en uppskattningsvis 12% BF. Mitt mål är att gå ner till 7% BF bara för att bevisa för mig själv att jag klarar det.

För tillfället så håller jag deffen i cirka 5 dagar men bryter ihop den 6:e och äter ca 4000 kcal på en dag vilket förstör sjukt mycket. Blir riktigt besviken på mig själv men blir så extremt hungrig. Blir bara mer och mer hungrig för varje dag som går och blir bara svårare att fortsätta. Någon som har ett tipps om hur jag blir bot med mitt hetsätande
Det går nog bra endå då du kanske bara stoppade i dig 2k extra kcal vilket inte ändrar så mycke än kanske bara förlänger din deff med någon dag. Vi har alla gått berzerk någon gång under en diet .

Kaffe, vatten, lightdrycker, massa grönsaker i samband med måltider, andra kalorisnåla saker brukar hjälpa många under dieter. Det finns även många som ändrar hur frekvent dom äter för att reglera hunger, jag gick från att äta flera små måltider till att äta 2 stora måltider per dag vilket hjälpte enormt på hunger sidan.

Lycka till nu med fortsatt deff, KRIGA PÅ!
Hette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 08:13   #3621
Ulvamal
Registered User
 
Ulvamals avatar
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Problemet är: mycket protein på få kalorier + lite pengar + dålig på att laga mat + vill äta snask framför teven.

Och att jag är hungrig, vilket gör mig irriterad och rastlös, vilket gör att jag inte vill göra nåt, vilket gör att jag ännu mer vill äta snask eftersom jag tycker synd om mig själv. Men jag vet att det blir såhär varje gång, man får uthärda skiten bara.
Sitt inte vid tvn då. Bryt mönster som inte funkar för dig.
__________________
In Voltaren we trust.
Ulvamal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-15, 11:03   #3622
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Ulvamal Visa inlägg
Sitt inte vid tvn då. Bryt mönster som inte funkar för dig.
Mönstret som inte funkar för mig är att äta lite, jag blir deppig och grinig. Kanske borde jag alltid ligga på kaloribalans eftersom jag är så känslig men jag fattar aldrig nya beslut om kost eller träning på underskott eftersom jag vet att jag inte tänker klart då. Ska fundera efteråt. Idag får jag lite pengar och kan köpa kvarg och bär som är mättande och smakar sött iallafall.
Duran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-16, 14:11   #3623
Naggan
Registered User
 
Naggans avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Problemet är: mycket protein på få kalorier + lite pengar + dålig på att laga mat + vill äta snask framför teven.

Och att jag är hungrig, vilket gör mig irriterad och rastlös, vilket gör att jag inte vill göra nåt, vilket gör att jag ännu mer vill äta snask eftersom jag tycker synd om mig själv. Men jag vet att det blir såhär varje gång, man får uthärda skiten bara.
Då planerar du kosten alldeles för dåligt om du går runt hungrig.
Naggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-16, 15:35   #3624
enpatte
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 12
Stort tapp denna vecka -1,5kg totalt minus 8,5kg.
Skönt efter lite bakslag den senaste perioden med sjukdom och dubbla julbord samma vecka.
Nu är det bara att tuffa på.
enpatte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-16, 16:32   #3625
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Mönstret som inte funkar för mig är att äta lite, jag blir deppig och grinig. Kanske borde jag alltid ligga på kaloribalans eftersom jag är så känslig men jag fattar aldrig nya beslut om kost eller träning på underskott eftersom jag vet att jag inte tänker klart då. Ska fundera efteråt. Idag får jag lite pengar och kan köpa kvarg och bär som är mättande och smakar sött iallafall.
Att äta för lite brukar oftast vara ett problem. Jag löser det genom att äta mer.
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-18, 00:11   #3626
Duran
A staunch character
 
Durans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Naggan Visa inlägg
Då planerar du kosten alldeles för dåligt om du går runt hungrig.
Nej, det gör jag inte. En del människor påverkas av att ligga på underskott. Oavsett metod. Ok, jag har inte provat periodisk fasta men jag har provat diverse varianter och mår alltid dåligt efter en tids underskott. Men jag är väldigt känslig för hur jag äter. Även när jag ligger på balans ställer mathumöret till problem i vardagen.
Duran är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-18, 10:37   #3627
Naggan
Registered User
 
Naggans avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av Duran Visa inlägg
Nej, det gör jag inte. En del människor påverkas av att ligga på underskott. Oavsett metod. Ok, jag har inte provat periodisk fasta men jag har provat diverse varianter och mår alltid dåligt efter en tids underskott. Men jag är väldigt känslig för hur jag äter. Även när jag ligger på balans ställer mathumöret till problem i vardagen.
Jag hade själv samma problem och det visade sig att magsäcken krympte när jag gick på diet så jag höjde och låg på -400kcal under 2-3 veckor sen -450kcal 2 veeckor och sen gick ja ner på -500 och då kände jag aldrig hunger.
Drick mycket vatten, ät var 3:e timma så ska de nog gå.
Ät broccoli, det mättar bra.
Naggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-19, 08:14   #3628
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 009
Citat:
Ursprungligen postat av Naggan Visa inlägg
det visade sig att magsäcken krympte när jag gick på diet
Hur visar det sig? Och hur går det rent fysiskt till när magsäcken krymper? Dvs mer än vad den normalt gör när den är helt tömd?
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-19, 12:04   #3629
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ni som ligger i deff hur går det för er?
Det går skit bra!
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-19, 13:08   #3630
Naggan
Registered User
 
Naggans avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Värmland
Inlägg: 82
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Hur visar det sig? Och hur går det rent fysiskt till när magsäcken krymper? Dvs mer än vad den normalt gör när den är helt tömd?
Man kanske inte använder det uttrycket på rikssvenska, men jag är värmlänning och här är vi lite konstiga och uttrycker det så.
Men jag orkar inte alls äta lika mycket nu när jag går på diet, innan hade jag kunnat käka 2 portioner med spaghetti och köttfärsås, nu orkar jag bara 1 portion och är vrål mätt.

"Spaghetti och köttfärssås under diet?" Ja, jag käkar det varje torsdag och fredag för jag spelar hockeymatch på fredagar så jag gör av med en hel del energi på matcherna, är målvakt och spelar i ett uselt lag. Senaste matchen fick jag 101 skott på mig, så jag ser inte kalorierna som nått farligt.
Naggan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)