Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-13, 21:28   #2611
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Ja, snyggt baldr! Sånt glorious jobb kan man inte låta bli att ära!
True work!


Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
+1, Jag är ju lite biased iofs. Visserligen skulle jag kunna göra en ny tråd med det senaste.
Det vore ju faktiskt förjävla trevligt!
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 09:48   #2612
mvula
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2016
Inlägg: 20
@Baldir - not all heroes wear capes.

Ja, absolut svårast är disciplinen med maten. Att hålla sig från att äta mat. Rekommenderar innan påbörjat diet att rensa bort att lättåtkomligt som är gott och enkelt att äta, t.ex. proteinbarer. För ligger det ett gäng proteinbarer i en låda hemma är det i princip omöjligt att hålla sig från att konsumera dessa under denna diet. Bästa sättet att hålla kursen med dieten är helt enkelt att inte ha några alternativ.

Sen får man mentalt påminna sig hela tiden om nyttan med VLCD - att du blir får din låga bf% och shreddade kropp avsevärt mycket snabbare jämfört med en traditionell deff. Det är värt det i slutändan!
mvula är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-15, 11:26   #2613
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Finns det någon som gjort denna diet, hyfsat länge och ner till låg fettprocent - utan att hetsäta efteråt? Känns omöjligt. Snarare att en har en normal kropp om hetsätning(ar) sker.

Finns det inga studier gjorda på bodybuilders post-tävling, hur normalt det är med hetsätningar?
Citat:
Hetsätning innebär att man äter på ett sådant sätt att man förlorar kontrollen över hur fort eller hur mycket man äter.[1] Det talas om hetsätningsepisoder eftersom beteendet ofta förekommer vid enstaka tillfällen eller över en begränsad tidsperiod: att exempelvis under 2 timmar äta väldigt mycket mer än vanligt.[1] För att kallas för hetsätning måste det förekomma att man förlorar kontrollen över ätningen
Citat:
I DSM-V beskrivs hetsätningsstörning som upprepade hetsätningsperioder med inslag av att man äter: fortare än normalt; trots en känsla av att vara obehagligt mätt; trots bristande hungerkänsla; eller som innebär skuld och skam som leder till att man äter på egen hand.[1] Andra kriterier är en känsla av att vara äcklad eller nedstämd efter hetsätningsepisoden.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hets%C3%A4tning

Ny och bra video om hetsätningar:

1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-16, 07:55   #2614
ATJL
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 714
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
+1, Jag är ju lite biased iofs. Visserligen skulle jag kunna göra en ny tråd med det senaste.
Vore enormt uppskattat Ola
ATJL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-17, 14:43   #2615
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Efter en vecka på den här dieten hade jag refeed på Ikea. 4 portioner "stor köttbullar", en portion schnitzel, en portion rödspätta, några kladdkakor med grädde till efterätt + att jag åt allt ungarna lämnade. Var fortfarande inte nöjd men orkade inte köa en gång till.

Detta är stora mängder för att vara jag.

Det ballar ur.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.

Senast redigerad av Määng den 2018-06-17 klockan 14:45.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-24, 15:30   #2616
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Tar inte drinkarna kroppsvikt i medtanke? En 50-kilostjej dricker samma mängder som en 150-kilosman? Eller plussar man på med mer EAA, kasein och vassle?
Vad blir dags-proteinintaget?
Samma med mineralblandningen och icke-proteinkosttillskotten?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-10, 15:46   #2617
bacon
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 4
Har räknat makronutrienter, vitaminer, mineraler, jämfört med RDI och UL (övre gränsvärden) samt lite annat i Microsoft Excel.

Om det är någon som har nytta av Excelboken eller vill redigera den så finns den att ladda hem via följande länk. Kan tyvärr inte lova att arbetsboken är felfri. https://1drv.ms/x/s!AtpeVgrCgddqhEx-aQ4Z1xKiiO0n (uppladdad på OneDrive så den går att öppna i Excel Online eller att ladda ner)

Senast redigerad av bacon den 2018-07-10 klockan 15:49.
bacon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 23:58   #2618
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Slänger in vad jag skrev i en annan tråd:

Går VLCD utan muskelförlust för någon som är i rätt bra form, typ 12-13%, och som vill ned till 9-10%? Har dragit ned på kalorierna långsamt för att försöka hitta rätt intag men det tar en jäkla tid att hitta rätt. Hade ju känts gött att köra väldigt lågt intag direkt och bli av med skiten fort.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 10:32   #2619
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Ju större och mer vältränad du är (muskelmässigt) och ju längre du håller på, desto svårare blir det. Det kan nog gå. Testa.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 18:34   #2620
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Kan detta göras med vassle, och med lågfettskvarg/lågfettsmjölk istället för caseintillskott? Behövs EAA-tillskott?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-10, 19:15   #2621
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Kan detta göras med vassle, och med lågfettskvarg/lågfettsmjölk istället för caseintillskott? Behövs EAA-tillskott?
Kan det säkert. Men man får mindre mängd protein/EAA vid samma kaloriintag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-21, 18:02   #2622
Chrba
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
+1, Jag är ju lite biased iofs. Visserligen skulle jag kunna göra en ny tråd med det senaste.
Tänkte ge mig på denna igen så det skulle vara trevligt med en liten uppdatering på upplägget om du har lite nya tillägg/ändringar.
Chrba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-01, 11:03   #2623
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Citat:
Ursprungligen postat av Chrba Visa inlägg
Tänkte ge mig på denna igen så det skulle vara trevligt med en liten uppdatering på upplägget om du har lite nya tillägg/ändringar.
Jag hade nog kört på 4 eller 5 allt-i-ett varianten, samt skippat HMB.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 10:16   #2624
www33
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Jag hade nog kört på 4 eller 5 allt-i-ett varianten, samt skippat HMB.
Kör allt-i-ett varianten tycker den funkar bra, men som du skrivit tidagare är det mineralblandningen som "förstör" shaken. Några tankar kring att blanda det i ett separat glas och svepa föra, eller efter shaken?
www33 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-05, 12:53   #2625
Ola Wallengren
Registered User
 
Ola Wallengrens avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 682
Jag tycker det går bra att svepa allt-i-ett. Dricka saltvatten vid sidan om är nog inte så mycket bättre i alla fall. Men, smaken är olika. Prova och ge feedback.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)