Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-04-01, 20:19   #481
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Eddie Hall har satt nytt WR i Apollons Axle med 216 kg!



Hafthor vann både truckpull och flip and drag. Big Terry Hollands var tvåa i de grenarna, men gjorde "bara" 160 i pressen. Eddie var trea i båda. Laurence verkar inte kunna försvara sin titel.

Eddie vinner marklyftet, inget snack om den saken. Hafthor blir nog tvåa och kommer vinna tävlingen om han inte klantar sig rejält.

http://startingstrongman.com/2017/03...t-man-results/
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 21:13   #482
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Hall vann både marklyftet och carwalken (!).

Om jag ska försöka räkna poäng så har Hafthor 47 och Eddie 46. Nu kan jag vara fel ute, men Hafthor bör i normala fall vinna stenarna. Dock fumlade han big time med stenarna på WSM 2015 och Hall slog honom då. Vi får se.

Verkar luta åt att Hollands blir trea.

Shahlaei bröt för att han kände sig sjuk.

Edit: Poängen är fel. De var visst 11 från början. Jaja, resultaten lär komma upp snart.

Senast redigerad av Bjorneman den 2017-04-01 klockan 21:21.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 22:01   #483
alcatrazz
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 18
Hafthor vann som väntat. Lite fjantigt att det var truckpull igår ute på en parkeringsplats och sedan visades bara en video från det. Så Hafthor var i ledning vid första grenen idag.

Tror Eddie Hall gjorde sitt bästa, och det räckte nästan till. Men än så länge är Hafthor aningen vassare. Terry Hollands verkar vara tillbaka i god form, kul att se, kanske har han ökat på doserna igen...
alcatrazz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-01, 22:48   #484
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av alcatrazz Visa inlägg
Hafthor vann som väntat. Lite fjantigt att det var truckpull igår ute på en parkeringsplats och sedan visades bara en video från det. Så Hafthor var i ledning vid första grenen idag.

Tror Eddie Hall gjorde sitt bästa, och det räckte nästan till. Men än så länge är Hafthor aningen vassare. Terry Hollands verkar vara tillbaka i god form, kul att se, kanske har han ökat på doserna igen...
Jag tycker att allt snack om att Eddie är långsam eller en "one lift ponny" kan läggas ner. Han hänger uppenbarligen med väldigt bra i rörliga grenar (vinner till och med ibland) och om det är en skivstång med i bilden så finns det ingen som slår honom. Har lite svårt att se honom vinna WSM i år, men han kommer nog vara tätt inpå Brian och Hafthor.

Ja, det var kul med Hollands. Han har varit ur form sen WSM 2014.

Jag har inte sett livestreamen. Hur såg marklyftet ut? Antar att Eddie bara lekte upp 10 reps.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 07:26   #485
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Ja det var en tävling som bara handlade om 2 stycken. Hafthor är lite bättre men Eddie blir grym. Kommer bli ett tufft WSM. Z verkar köra på med gren träning så han har inte gett upp. Förvånande att Terry blev 3a.

Lite trist att appolon för max är så sällan. Z gjorde 215 år 2010 sedan har han inte fått chansen nå mer. Tror han kunnat få det till samma siffror som i stock 228.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 14:34   #486
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Ja det var en tävling som bara handlade om 2 stycken. Hafthor är lite bättre men Eddie blir grym. Kommer bli ett tufft WSM. Z verkar köra på med gren träning så han har inte gett upp. Förvånande att Terry blev 3a.

Lite trist att appolon för max är så sällan. Z gjorde 215 år 2010 sedan har han inte fått chansen nå mer. Tror han kunnat få det till samma siffror som i stock 228.
Jo jag är rätt säker på att Zydrunas i sin bästa form kunde ha pressat upp 230kg i Apollon.

Eddie Hall vägde in på 190kg igår. Hans tio reps på 360kg såg lätta förutom den sista repetitionen då han hitchade lite.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 14:37   #487
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Nån som har film på marken?
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 16:02   #488
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Nån som har film på marken?
Hittade denna:

Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 20:56   #489
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Magnus Samuelsson var inbjuden till Europas starkaste man och blev invald i WSM Hall of Fame igår. Kul och det är han väl ändå förtjänt av.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 21:52   #490
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Magnus Samuelsson var inbjuden till Europas starkaste man och blev invald i WSM Hall of Fame igår. Kul och det är han väl ändå förtjänt av.
Jo absolut välförtjänt, han blev intervjuad mellan varenda gren igår, skulle va kul om han blev mer inblandad i strongman igen likt Ver Magnusson och Kazmaier.

Jag tänkte igår när jag såg livestreamen på vilken gigantisk mage Eddie Hall har fått, har den att göra med bukfett eller handlar det om dopingmissbruk som fått inre organ att växa? T ex Terry Hollands som varit ganska överviktig har aldrig haft en sån mage.

Senast redigerad av rattlesnake61 den 2017-04-02 klockan 21:54.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 22:40   #491
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Jo absolut välförtjänt, han blev intervjuad mellan varenda gren igår, skulle va kul om han blev mer inblandad i strongman igen likt Ver Magnusson och Kazmaier.

Jag tänkte igår när jag såg livestreamen på vilken gigantisk mage Eddie Hall har fått, har den att göra med bukfett eller handlar det om dopingmissbruk som fått inre organ att växa? T ex Terry Hollands som varit ganska överviktig har aldrig haft en sån mage.
Det hade varit väldigt roligt.

Nu är jag ingen expert på det, men är det inte någon form av tillväxthormon som får somligas magar att se ut så? Han har ju ingen hängbuk, utan den är väl précis stenhård. Han är som synes inte "rippad" på något vis men han är så satans massiv. Det är nog individuellt hur man reagerar och t.ex. Terry Hollands kanske inte använder det.

Fanns en bild på Facebook som verkar ha försvunnit nu med Kazmaier, Savickas, Ver Magnusson, Samuelsson och Gary Taylor (WSM 1993) från igår. Taylor såg ut som en liten mager gubbe tillsammans med de andra bestarna.
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 23:07   #492
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg
Det hade varit väldigt roligt.

Nu är jag ingen expert på det, men är det inte någon form av tillväxthormon som får somligas magar att se ut så? Han har ju ingen hängbuk, utan den är väl précis stenhård. Han är som synes inte "rippad" på något vis men han är så satans massiv. Det är nog individuellt hur man reagerar och t.ex. Terry Hollands kanske inte använder det.

Fanns en bild på Facebook som verkar ha försvunnit nu med Kazmaier, Savickas, Ver Magnusson, Samuelsson och Gary Taylor (WSM 1993) från igår. Taylor såg ut som en liten mager gubbe tillsammans med de andra bestarna.
Du har nog rätt i att det är individuellt, kanske är det också för att han väger nästan lika mycket som Hafthor men är någon decimeter kortare.

Den här bilden ja:



Inte så svårt att lista ut vem av dem som slutat använda kosttillskott.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-02, 23:24   #493
Bjorneman
Registered User
 
Bjornemans avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 3 410
Citat:
Ursprungligen postat av rattlesnake61 Visa inlägg
Du har nog rätt i att det är individuellt, kanske är det också för att han väger nästan lika mycket som Hafthor men är någon decimeter kortare.

Den här bilden ja:



Inte så svårt att lista ut vem av dem som slutat använda kosttillskott.
Nej, det spelar väl också in.

Där var den ja. Kosttillskott eller ej, man kan inte tro att han är jämnårig med Ver Magnusson och nästan 10 år yngre än Kazmaier.

Det var väl han som skadade sig riktigt jävla otäckt något eller några år efter han vann WSM?
Bjorneman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 08:17   #494
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Klart välförtjänt av Magnus. Vunnit en gång varit på pallen 5 gånger. I final över 10 gånger. Grymt bra karriär. Tycker det är lite synd han fick nåt behov i slutet av karriären när utvecklingen i strongman började skena styrkemässigt. Att krydda sina styrkestats rejält. Bänkperset ändrades i olika intervjuer mellan 290 till 310 raw lite beroende på vilka han pratade med. Filmer på målade vikter. Han hade raw markat 375 på tävling sa han. Vi som följt sporten i alla år vet att 340 är det mesta han dragit på tävling.

Endel kan tycka att vad spelar det för roll. Men för oss som var elit lyftare i styrkelyft var det ganska provocerande att han överdrev sina SL resultat och folk trodde på det och han behövde aldrig bevisa det på tävling.

Men för sin tid var han en av dom absolut bästa i strongman.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-04-03, 13:47   #495
rattlesnake61
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorneman Visa inlägg

Det var väl han som skadade sig riktigt jävla otäckt något eller några år efter han vann WSM?
Han välte däck på Europas Starkaste Man 1997 och fick däcket över sig och skadade sitt knä, sedan kunde han inte tävla mer.
rattlesnake61 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)