Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-06, 21:41   #3661
Andersson92
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 66
Brukar era deff perioder vara kortare än bulk perioderna?

Borde det nästan inte alltid vara så om man redan är i ganska bra form?
OM man nu sköter sig ordentligt och inte lägger på sig allt för mkt under bulken i form av fett?
Andersson92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 22:13   #3662
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson92 Visa inlägg
Brukar era deff perioder vara kortare än bulk perioderna?

Borde det nästan inte alltid vara så om man redan är i ganska bra form?
OM man nu sköter sig ordentligt och inte lägger på sig allt för mkt under bulken i form av fett?
Deff perioderna är alltid kortare för min del.
Ofta bulkar man ju långsammare än man deffar, sen så lagras ju inte allt överskott som kroppsfett samt den ökade muskelmassan så man behöver ju inte gå ner lika mycket heller som man gick upp.

Senast redigerad av nitz den 2013-01-06 klockan 22:14.
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-06, 22:16   #3663
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Davidbg Visa inlägg
har gjort matlådor till viss del men mycket är tyvärr mat på restaurang i form av husmanskost eller sallader. Inte jättedåligt i sig men mängden är i många fall för stor har jag märkt.
Har varit ganska blind för maten tidigare, var ett jobb utomlands som öppnade ögonen för hur mycket kosten faktiskt betyder om man vill ha resultat.
Uppskatta med ögonmått hur mycket du vill äta och ät efter det ?
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 12:53   #3664
GymJimmy
Registered User
 
GymJimmys avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 76
När började du deffen?

I början av september.

start vikt?

91 kg

ligger nu på 84

Mål?

Har bara tonat mig fram till en semester i USA i 3 veckor i februari.

Övrigt?

Det går bra, magrutorna är framme. Ådrorna på armar och axlar är framme och har ett bra "tryck". Hoppas det håller i sig till jag åker
__________________
Driver en podcast om kost och träning som heter Gymtourettes.
Finns på Itunes och här.

"Man har inte bänkat förrän man har kavelbänkat".
GymJimmy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 16:58   #3665
Barsom
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 28
Min deff startade 06/15-2012 och tog precis slut 01/07-2013 då jag precis startat min Bulk! Min startvik var 85 kg sen gick jag ner sakta men säkert ca 0,5kg/vecka i fett till en vikt på 74kg. Nu idag är jag ganska så rippad och tycker det räcker.

Mitt mål med träningen är Bodybuilding och hoppas på att stå på scen 2014!
Siktar på Luciapokalen 2014! Min nuvarande vikt är 82kg och här nedan kan ni se mina förändringar på hur jag ser ut innan jag starta och nu.

(de nya bilderna är 6 veckor gamla)!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg d0e45956587711e2b48222000a9f1915_7.jpg (77.2 KB, 37 visningar)
Filtyp: jpg 235a02d6589f11e2b2f422000a9f1255_7.jpg (44.0 KB, 39 visningar)
Filtyp: jpg 0965aa1458a011e2a42522000a1f96b3_7.jpg (38.7 KB, 40 visningar)
Filtyp: jpg dbb8804058c311e2aaa822000a1fb0dd_7.jpg (53.5 KB, 35 visningar)
Barsom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 18:51   #3666
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Start 2:a januari. Vikt 90,6 kg.
Målet är under 80 kg, men mest formen som är avgörande. Kör PF
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 19:48   #3667
azrael109
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Barsom Visa inlägg
Min deff startade 06/15-2012 och tog precis slut 01/07-2013 då jag precis startat min Bulk! Min startvik var 85 kg sen gick jag ner sakta men säkert ca 0,5kg/vecka i fett till en vikt på 74kg. Nu idag är jag ganska så rippad och tycker det räcker.

Mitt mål med träningen är Bodybuilding och hoppas på att stå på scen 2014!
Siktar på Luciapokalen 2014! Min nuvarande vikt är 82kg och här nedan kan ni se mina förändringar på hur jag ser ut innan jag starta och nu.

(de nya bilderna är 6 veckor gamla)!
Ser bra ut men har du gått upp 8 kg de senaste 6v?
azrael109 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 19:57   #3668
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
Woah nu var det längesedan jag uppdaterade här inne.
Min diet börjar sakta men säkert gå mot sitt slut och det är sista spurten in mot mål den siste Januari som gäller nu. Målet var att gå från mina 61,5kg till 55kg för att få bort graviditetsmagen och i nuläge ligger jag på 55,8 så det ska nog gå vägen. 0,8 är ju rena barnleken! Har legat still under jul/nyår då det blivit mycket god mat dock träning som vanligt. Vikten har trots lite extra intag stått still och inte gått upp förutom i vätska som sedan försvunnit. Känns bra!


Och nu medan jag ändå skriver: Vad sjuttan är det som händer med min svettproduktion?! Den förra och denna veckan har jag trappat upp konditionsträningen och börjat köra en del spinning för att hålla motivationen uppe då styrketräningen började kännas lite tråkig, och plötsligt svettas jag som en gris på passen!
Innan svettades jag alltid bara måttligt även under cardiopassen men nu fullkommligt rinner det om hela mig, droppar och skvätter. Bara på några dagar liksom. Vad händer?
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 21:43   #3669
Barsom
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av azrael109 Visa inlägg
Ser bra ut men har du gått upp 8 kg de senaste 6v?
Absolut inte, jag gick ner till 74kg som lägst under deffen, tog mig kanske 3 månader sen valde jag att börja gå upp i vikt och då lägger jag på mig en del vätska (1-2kg) skulle jag tro när jag ändrar kosten så 6 kg på 3 månader gick jag nog upp
Barsom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 21:43   #3670
andrejc
Registered User
 
andrejcs avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: varberg
Inlägg: 44
deffen

När började du deffen?

15 december 2012

start vikt?

86kg 15-16% BF

ligger nu på 83.5

Mål?

Svårt att säga, men 80-81 vill ner till 7-8% bf

Övrigt?

Psykiskt jobbigt, lever på kyckling, kesella, mjölk, multivitamin, omega-3 och tonfisk varje dag mycket grönsaker med även LCHF-pastan 1800-2000kcal/dag.
andrejc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-07, 22:03   #3671
Barsom
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
Woah nu var det längesedan jag uppdaterade här inne.
Min diet börjar sakta men säkert gå mot sitt slut och det är sista spurten in mot mål den siste Januari som gäller nu. Målet var att gå från mina 61,5kg till 55kg för att få bort graviditetsmagen och i nuläge ligger jag på 55,8 så det ska nog gå vägen. 0,8 är ju rena barnleken! Har legat still under jul/nyår då det blivit mycket god mat dock träning som vanligt. Vikten har trots lite extra intag stått still och inte gått upp förutom i vätska som sedan försvunnit. Känns bra!


Och nu medan jag ändå skriver: Vad sjuttan är det som händer med min svettproduktion?! Den förra och denna veckan har jag trappat upp konditionsträningen och börjat köra en del spinning för att hålla motivationen uppe då styrketräningen började kännas lite tråkig, och plötsligt svettas jag som en gris på passen!
Innan svettades jag alltid bara måttligt även under cardiopassen men nu fullkommligt rinner det om hela mig, droppar och skvätter. Bara på några dagar liksom. Vad händer?
Grymt bra måste jag säga Candydarling! kämpa på det sista nu
jag kan inte svara på din fråga angående svettningar...

Men jag kan säga att jag personligen svettas som en gris varje pass under min deff, spelar absolut ingen roll vilken muskelgrupp det är och jag kör med ett otroligt högt tempo.

tränar du med ett högt tempo så du har hög puls?
Barsom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 07:16   #3672
Candydarling
Registered User
 
Candydarlings avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Stenungsund
Inlägg: 328
Citat:
Ursprungligen postat av Barsom Visa inlägg
Grymt bra måste jag säga Candydarling! kämpa på det sista nu
jag kan inte svara på din fråga angående svettningar...

tränar du med ett högt tempo så du har hög puls?
Mjo men även när jag körde spinning och annan HIIT träning så svettades jag aldrig så som jag gjort de senaste passen. Vi snackar liksom pölar runt cykeln jämfört med några droppar på pannan som det var förr. Jaja, rätt ovesentligt egentligen men hade hoppats på att någon skulle säga "jo det är ett litet kvitto för att nu bränner du som faaan" men jag får väl inse att jag bara är snäppet lökigare än innan
Candydarling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 09:00   #3673
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Äter du mer protein nu än tidigare?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 10:19   #3674
Barsom
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av Candydarling Visa inlägg
Mjo men även när jag körde spinning och annan HIIT träning så svettades jag aldrig så som jag gjort de senaste passen. Vi snackar liksom pölar runt cykeln jämfört med några droppar på pannan som det var förr. Jaja, rätt ovesentligt egentligen men hade hoppats på att någon skulle säga "jo det är ett litet kvitto för att nu bränner du som faaan" men jag får väl inse att jag bara är snäppet lökigare än innan
Jag skulle nog säga att du bränner mer iochmed att du svettas mycket mer. För själv kör jag med pulsklocka och när jag ligger på en puls på 160-190 som jag gör under hela min deff under träning så innebär det att jag bränner mer under passet. Ju högre puls ju mer bränner man. Jag e pölar runt mih jämnt så du ska inte ta det negativt att du svettas mycket. Se det positivt och skäms inte över det.
Barsom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-08, 11:05   #3675
MagnusJ
Registered User
 
MagnusJs avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 85
Är en 38-årig man som vägde in mig på 93,5 kg den 1:a januari. Har gått upp mycket i fettvikt och även tränat styrketräning under hösten/vintern, så hoppas en del är muskler, men inser nog att det mesta är fett. Har helt enkelt inte haft koll på vad jag ätit utan för mycker kaloririk mat.

Men nu har jag bestämt mig för att köra en deff under vintern/våreen. Mitt första mål är 80 kilo den 1 mars. Har idag den 8 januari en vikt på 87,8 kg så tappade enorm mycket (vätska?) de första dagarna.

Nu kommer det gå mer sakta givetvis, vilket jag vill. Vill gå ner -1 kg per vecka, visst kanske lite snabb takt, med risk för muskelförlust men den smällen kan jag ta

Gick ner i den takten tidigare när jag deffade 2011 och gick ok. Kände mig då inte så mycket svagare eller kändes som jag tappade jättemycket muskler.

Men kommer ha ett mindre underskott ju mer min fettprocent minskas. Jag är bara 1,73 cm och känner mig ganska fet nu. Mesta sitter på magen. Är lika hård på armar och ben som tidigare känns det som. Kommer ligga på minst 200gram proteriner per dag.

Kommer nästan uteslutande sköta min deff med underskott genom kosten och styrketräning. Under våren något konditionspass i veckan mest för att få upp flåset.

När jag väger 80 kilo skall jag utvärdera och se hur/om jag skall droppas några kilon till (tror det kommer behövas).
Lycka till er alla med er deff. I will be back here!!
MagnusJ är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)