Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-03, 00:06   #76
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
mkt bra pbs för den längden och vikten!

är själv 198cm och väger för tillfället 82-83kg

ligger nog runt 120 knäböj och 75 bänk
men jag ökar 24/7
jepp bara att ligga i, inte många mån sen jag vägde mindre än dig =) 120 i knäböjen är ju riktigt bra!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 00:10   #77
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Tjena alla glada nu behöver jag er hjälp igen, kom gärna med tips och förslag till ändring eller om det rentutav ser bra ut. Vill även poängtera att detta är inte det bästa tänkbara schema jag kan göra utan jag provar mig fram lite och vissa övningar är jag trötta på så har därför bytt ut dom sen är det övningar som jag inte kört så mycket som jag vill bli bättre i så vissa övningar kan finnas med av den anledningen. Att jag laggt in två olika övningar och skrivit "el." beror dels på att jag vill kunna variera mig från vecka till vecka och sen även om en maskin eller stänger är upptagna så jag snabbt har nått ess i rockärmen så att säga =)

Februariträning 2008
Pass 1
Bröst Hantelpress snedbänk 5*5
Hantelflyes el. kabelflyes 3*8
Dips (lätt framåtlutad) 2*8
Triceps Franskpress el. tricepsmaskin 3*8
Pushdown el. stående tricepsext. I kabel 2*8
Mage Viktade situps (+sneda) 3*8
Magmaskin 3*8

Pass2
Ben Knäböj 5*5
Benpress 3*8
Raka marklyft el. lårcurl 3*8
Vadpress 3*8
Axlar Arnoldpress 3*8
Hantellyft i sidled 2*8
Liggande kabeldrag för baksidan 2*8

Pass3

Rygg Marklyft 5*5
Chins el. Latsdrag bakom nacken 2*8
Sittande roddmaskin el. Stångrodd 2*8
Frivändningar (explossivt, lätt vikt) 3*8
Biceps Stångcurl (brett grepp) 3*8
Hammercurl m hantlar 2*8
Kabelcurl 2*8
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 13:43   #78
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Som jag tjatat om länge så ska jag köra tungt nu ett litet tag innan jag går på schemat som visas i inlägget före.

dagens TUNGA pass!

Lutande hantelpress: 22,5/7 + 27,5/5 + 30/5 + 32/5 + 37/4,5 PB!
Bänkpress med brett grepp: 60/8 + 70/6 + 80/2,5
Liggande franskpress(tricepsext.): 30/8 + 40/6 + 50/5 + 55/2 PB!
Lite triceps i kabelmaskin
EZ-stångcurl: 30/8 + 40/6 + 45/5 + 50/5 + 55/2 PB! hyfsat strikta.
Enhands kabelcurl 15/10 + 20/8 + 22,5/6
Hammerhantelcurl: 12,5/15 + 15/4 ingen vila mellan dom setten

Riktigt bra pass, aldrig fått upp 37kg hantlarna förrut men det va typ 5mån sen jag testa sist, känns som jag skulle klarat 40 åxå om jag verkligen laddat och laggt upp det rätt. 3st PB är ju dessutom väldigt sällan det inträffar på ett och samma pass så det är lite extra kul!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 20:38   #79
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Som jag tjatat om länge så ska jag köra tungt nu ett litet tag innan jag går på schemat som visas i inlägget före.

dagens TUNGA pass!

Lutande hantelpress: 22,5/7 + 27,5/5 + 30/5 + 32/5 + 37/4,5 PB!
Bänkpress med brett grepp: 60/8 + 70/6 + 80/2,5
Liggande franskpress(tricepsext.): 30/8 + 40/6 + 50/5 + 55/2 PB!
Lite triceps i kabelmaskin
EZ-stångcurl: 30/8 + 40/6 + 45/5 + 50/5 + 55/2 PB! hyfsat strikta.
Enhands kabelcurl 15/10 + 20/8 + 22,5/6
Hammerhantelcurl: 12,5/15 + 15/4 ingen vila mellan dom setten

Riktigt bra pass, aldrig fått upp 37kg hantlarna förrut men det va typ 5mån sen jag testa sist, känns som jag skulle klarat 40 åxå om jag verkligen laddat och laggt upp det rätt. 3st PB är ju dessutom väldigt sällan det inträffar på ett och samma pass så det är lite extra kul!

Fy F*N riktigt bra pass idag!!!!!!!!!!!!
Stark i pressarna!

Senast redigerad av akerstrom den 2008-02-03 klockan 20:41.
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 22:58   #80
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av akerstrom Visa inlägg
Fy F*N riktigt bra pass idag!!!!!!!!!!!!
Stark i pressarna!
tack tack =) sa ju att jag skulle komma igång men det är nått med armarna, värker i biceps nu, vet inte om det mån tro kan ha blivit lite väl mycket att köra 5set till efter maxningen märks imorgon
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 18:44   #81
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
tack tack =) sa ju att jag skulle komma igång men det är nått med armarna, värker i biceps nu, vet inte om det mån tro kan ha blivit lite väl mycket att köra 5set till efter maxningen märks imorgon
ja med tanke att du körde 10 set med biceps så är det inte så konstigt
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 18:52   #82
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
SKIIIT! slem i halsen, känner mig lite svullen, har en salivproduktion som är det dubbla mot normalt och känner mig lite irriterad i näsan. FÖRKYLNING PÅ GÅNG TRO?! undrar om detta kan direkt sammankopplas med att jag tog i så mycket igår men ärligt så tror jag detta har legat i kroppen innan men kan säkert ha något med det att göra att det bröt ut just nu, jaja drar i mig lite c-vitamin och kan-jang och äter mat och hoppas på det bästa. typiskt att det ska komma mitt i min lyxiga tunga vecka * usch!

btw så har jag rejäl träningsvärk i bickan och trickan och bröstet så det tog bra igår dock är det överkommligt och jag har ju orkat jobba en hel dag iaf =)
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 13:58   #83
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
gick och la mig vid 23tiden igår och saliven rann ur munnen så kunde fan inte somna. när klockan ringde vid 05:50 visste jag inte om jag ens hade somnat så fick bli att ringa och sjukskriva mig. nu efter att ha lyckats somna vid 7tiden och sovit till halv 1 så är jag äntligen igång igen men usch va tråkigt att va förkyld är bara att hoppas på att detta går över lika fort som det kom och att jag kan dra igång och träna till helgen, det är mina förhoppningar.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 18:41   #84
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
F*n synd att du har gått och blivit sjuk nu då*
KRYA PÅ DIG!





Gå inte och gymma förens du är frisk bara, lönar sig i längden!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-05, 22:13   #85
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
hehe, snygg bild, brukar va så det ser ut faktiskt...
gick en 10min promena förrut och tom det va jobbigt så jag är en aning medtagen men men, får la ligga på soffan och äta det som finns tillgängligt och hoppas att det blir bra snart. har idag plöjt igenom 2filmer: death proof och underbar och älskad av alla. death proof diggade jag riktigt mycket, läste inte vad filmen handlade om så det va många luriga svängar och som vanligt med tarantino så va det en aning speciellt, den andra filmen va halvt sevärd men inte mycket mer...
fetidsdagen eller fettisdagen? iaf så blev det en semla efter hamburgaren nu ikväll =) gott med lite hälsomat!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-07, 17:49   #86
raQblad
Beer....my only weakness. My akillesheal if you will.
 
raQblads avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Oslo
Inlägg: 2 309
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Tjena alla glada nu behöver jag er hjälp igen, kom gärna med tips och förslag till ändring eller om det rentutav ser bra ut. Vill även poängtera att detta är inte det bästa tänkbara schema jag kan göra utan jag provar mig fram lite och vissa övningar är jag trötta på så har därför bytt ut dom sen är det övningar som jag inte kört så mycket som jag vill bli bättre i så vissa övningar kan finnas med av den anledningen. Att jag laggt in två olika övningar och skrivit "el." beror dels på att jag vill kunna variera mig från vecka till vecka och sen även om en maskin eller stänger är upptagna så jag snabbt har nått ess i rockärmen så att säga =)

Februariträning 2008
Pass 1
Bröst Hantelpress snedbänk 5*5
Hantelflyes el. kabelflyes 3*8
Dips (lätt framåtlutad) 2*8
Triceps Franskpress el. tricepsmaskin 3*8
Pushdown el. stående tricepsext. I kabel 2*8
Mage Viktade situps (+sneda) 3*8
Magmaskin 3*8

Pass2
Ben Knäböj 5*5
Benpress 3*8
Raka marklyft el. lårcurl 3*8
Vadpress 3*8
Axlar Arnoldpress 3*8
Hantellyft i sidled 2*8
Liggande kabeldrag för baksidan 2*8

Pass3

Rygg Marklyft 5*5
Chins el. Latsdrag bakom nacken 2*8
Sittande roddmaskin el. Stångrodd 2*8
Frivändningar (explossivt, lätt vikt) 3*8
Biceps Stångcurl (brett grepp) 3*8
Hammercurl m hantlar 2*8
Kabelcurl 2*8
Jag tycker det ser bra ut! Jag antar att du vilar en dag mellan varje pass, annars blir det ju ett bröstpass dagen innan ett axelpass.
Hur är det med periodisering, blir det åttor för hela slanten eller tänker du skifta efter behag?
Jag har också funderat på att lägga om axlarna till benpasset, då inte jag heller har mkt kräm kvar efter alla pressövningar. Du får säga till hur det funkar sen, tycker jag.
raQblad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 13:08   #87
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av raQblad Visa inlägg
Jag tycker det ser bra ut! Jag antar att du vilar en dag mellan varje pass, annars blir det ju ett bröstpass dagen innan ett axelpass.
Hur är det med periodisering, blir det åttor för hela slanten eller tänker du skifta efter behag?
Jag har också funderat på att lägga om axlarna till benpasset, då inte jag heller har mkt kräm kvar efter alla pressövningar. Du får säga till hur det funkar sen, tycker jag.
Har kört 12or hela jan eftersom hela hösten blev tung träning och jag ville få lite variation, nu kommer det bli 8or resterande delen av februari förutom bänk, böj och mark där jag ska hålla mig till 5or sen kommer jag med all sannolikhet gå ner och köra tungt i alla övningar igen men det är inte helt bestämt än.
ska återkomma med hur det känns när jag kommer igång, har nu ett ofrivilligt uppehåll med en rejäl förkylning, är inne på 4de dagen med förkylningen nu och känndes lite bättre igår så fick upp hoppet om att kunna dra igång med träningen under helgen men idag känns det jävligt segt igen men kanske känns bättre när jag kommer igång lite och får komma ut och få lite frisk luft!
Längtar efter tunga marklyft!!!
Får bli ytterligare en dag med tv och snacks då men ska vara igång och träna snart igen...
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 22:38   #88
Golcic
Registered User
 
Golcics avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 36
Intressant journal då man själv också är lång (198cm, 94kg, 19 år). Du är definitivt i princip lika stark som mig i brösten fast du väger mindre (vad ligger vikten på i dagsläget förresten). Fast iofs är bröst bland det sämsta jag har.

Formen var bra, bara att bulka på. Vad mäter midjan i dagsläget?
__________________
http://caughtinahustle.blogg.se/ - Träningsjournal.
Golcic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-08, 23:04   #89
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
skönt att se klassikern 5x5 mycket bra tycker jag!! lätt bästa efter DC imo.. vad är tanken?.. statisk vikt och öka när du klarar 5x5 eller höja/sänka?
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-09, 10:41   #90
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Chris! du är f*n riktigt stark på tunga lyft, du väger några kilo mindre än mig men tar rätt mycket mer än mig i hantelpress..på 5*5
Vi låg ju nästan lika i 3*10-12

men iof så har du tränat längre än mig och tränat upp max styrkan

Men ändå så är du Riktigt stark!!!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)