Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-20, 18:02   #46
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
rå träningsvärk i traps och även rejäla känningar efter chinsen även om det inte blev så många, men det märks en aning att jag typ blivit 5kg tyngre sen sist jag körde chins.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-21, 21:05   #47
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Idag var det packat på gymmet som alla andra måndagskvällar i gym över hela sverige. valde därför att köra på med lite kortare pauser och detta resulterade ju självklart i att jag inte orkade köra på lika tungt som jag ville men det tog ofantligt bra ändå och fick rejält pump i armarna som hängde i ett bra tag efter passet.

Hantelpress 22,5/12reps och 3 set
Lutande hantelpress 22,5/12 + 22,5/10 + 22,5/6 typ helt slut
Liggande franskpress 25/12 + 35/12 + 35/12
Dips 7st inge vidare men som sagt korta pauser och det är helt nått annat än när man hinner vila ut emellan setten.
Ez-stångcurl 20/12 + 30/12 + 35/12 + 35/8
Hammerhantelcurl 10/10 + 6/18

passet gick på 40min, tog sen en gainer och gick och la mig, va tänkt att jag skulle sova/vila typ 40min men det blev en bra bit över 1½h *whistle* jaja det va gott iaf och nu har jag fyllt på med lasagne så nu är det bara att sikta framåt. kör hårt alla glada och skriv gärna om det är något ni undrar på!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-22, 20:40   #48
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
trodde att jag skulle va heldöd i armar och bröst idag med tanke på hur slut jag var igår men känns faktiskt helt okej. triceps är värst och det har jag nog dom 7djupa dipsen att tacka för, var ju redan slut när jag påbörjade dom. har lite funderingar kring att ta en vilodag till innan bendagen men är inte helt övertygad, motivationen säger TRÄNA!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 17:28   #49
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
trodde att jag skulle va heldöd i armar och bröst idag med tanke på hur slut jag var igår men känns faktiskt helt okej. triceps är värst och det har jag nog dom 7djupa dipsen att tacka för, var ju redan slut när jag påbörjade dom. har lite funderingar kring att ta en vilodag till innan bendagen men är inte helt övertygad, motivationen säger TRÄNA!
jo men lyssna på kroppen, träna ifall du känner dig pigg! om inte, vila en extra dag!!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 18:44   #50
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av akerstrom Visa inlägg
jo men lyssna på kroppen, träna ifall du känner dig pigg! om inte, vila en extra dag!!
är inne i en jävligt bra och lång träningsperiod nu och då är det svårt att bromsa, litar på att varannan dag är tillräckligt om jag inte känner mig helt slut.

idag blev i vilket fall som helst ett ben och magpass, kunde inte hålla tassarna borta

Knäböj: 50/12 + 70/12 + 75/12(jobbigt) + 70/12 bra djup på dessa!
Utfall 20/6per ben, känndes inge vidare...
Benspark 60/12 + 50/12 börja få mjölksyra i låren eller nått, hehe stumma ben
Lårcurl: 25/12 + 30/12 + 30/12
Vadpress 50/12 + 60/12 + 60/12 + 10korta/100
Magmasking fullt magasin/12 + fm/12 + fm+5kg/12
Kabelcrunches 80/12 + 80/12

som sagt stumma ben och känns segt att reppa på runt 70kg i knäböjen när jag brukar ligga runt 90-100 men 12reps tar förbannat bra, lika förvånad varje gång vilket pump jag får i dom kroppsdelar jag tränar. ska köra 12reps månaden ut sen tänkte jag ta en riktigt tung vecka och sen gå på och ligga runt 8reps resten av februari sen vette tusan, hinner nog komma på massa intressanta upplägg innan februari är slut.

Ha det gött alla glada!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-23, 21:53   #51
yaska
Registered User
 
yaskas avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Halmstad
Inlägg: 233
Härligt med trötta ben, ska ta ut mina på fredag!
yaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-24, 19:09   #52
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av yaska Visa inlägg
Härligt med trötta ben, ska ta ut mina på fredag!
är förvånad idag över va förhållandevis liten träningsvärk jag har idag jämfört men förra benpasset, har ju ändå ökat lite i vikter och va rejält dö i benen efter passet, gick faktiskt och funderade på om jag skulle dra iväg och träna idag åxå för kännde mig laddad men när jag kom hem från jobbet så insåg jag just varför jag laggt upp det med träning varannan dag och la mig och vilade i 45min istället och tror i ärlighetens namn att det gav med än vad det hade gjort med ett träningspass.

du får ha lycka till imorgon och imorgon blir det rygg och axlar här sen ska jag ta det lugnt hela helgen och tom gå ut och ta några öl på lördagkvällen, har inte varit ute sen juldagen och det va ju en månad sen men det känns ganska lagomt. även fått för mig att man inte ska träna varken dagen man ska festa eller dagen efter så det passar ju bra att träna fredag och måndag då och ta helgen off. nu ska jag kasta i mig en tallrik med lidhls parmesanpasta i pastasås sen blir det en semla
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-25, 18:51   #53
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Sitter nu och funderar på vad som hände. har kört ett av mitt livs hårdaste pass. var extremt laddad innan och tänkte att nu får det va slut på mesköringen, hehe med den inställningen och börja passet med marklyft är det ju som upplaggt för att ramla ihop som en säck potatis men det gick skapligt bra även om vikterna blev lägre å lägre allt eftersom passet gick. här kommer passet:

Marklyft 50/12 + 80/12 + 80/12 + 90/12 reps PB och kan erkänna att det började ta emot redan vid 6e repsen på 90 men matade på och skrek i gymmet =) (kan tillägga att jag tidigare som mest kört 12or på 75kg och 8or på 80kg)
Latsdrag bakom nacken 50/12 + 60/12 + 65/12
Frivändningar 45/12 + 45/10
Militärpress 30/12 + 40/12 + 40/10
Drag till hakan med EZ 25/12 + 25/12 + 25/12
Framåtlutande hantellyft i sidled 8/12 + 8/12
Stångcurl med EZ 20/12 + 30/12 + 30/12

Känner mig riktigt nöjd och räknade ut att jag sammanlaggt lyft 3,7ton i marklyften om jag räknar med uppvärmningsettet och det är ju en helt del! nu ska jag ta en dusch sen blir det marinerad kycklingfile tillagad i ugn med potatissallad, vitlöksbaguett och isbergssallad. måste bara säga till alla att det är fruktansvärt gott, säkerligen en hel del kallorier åxå, mums!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-25, 22:29   #54
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
mina åsikter... och lite hur jag tänker och tycker om träning.. inget du behöver ta som kritik eller nått.. men du skrev att du ville ha tips/kommentarer

stor vikt på stången + rätt mat vid rätt tillfälle = större muskel.. kost tips... ät mycke protien...

sänk repsen i marken.. fokusera på viktökningar i alla övningar (utan att tappa utförande).. sen är jag väldigt skeptisk till att sänka vikten som du gjorde i böjen t.ex.... ( den sammalagda vikten du lyfter betyder enligt MIG inget ) när du väl ökat vikten så ska du aldrig lyfta den igen.. utan sikta alltid uppåt

angående quadsträningen.. fokusera på tunga flerledsövningar så som böjvarianter.. hacks.. benpress... slösa inge energi på benspark eller enbens grejer (om du inte har ojämt utvecklade quads) dock tycker jag att lårcurl är en okej övning för hamsen.. men de är en annan femma
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-26, 00:16   #55
Spader
Registered User
 
Spaders avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Huvudstaden
Inlägg: 1 264
2 frågor:
varför kör du drag till hakan med ez stång? vart på stången håller du?

kötta på!
Spader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-26, 00:20   #56
Spader
Registered User
 
Spaders avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Huvudstaden
Inlägg: 1 264
håller med att du borde höja vikten och sänka repsen i marklyft. satsa på 1-6 reps. värt att testa!
Spader är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-26, 12:26   #57
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
mina åsikter... och lite hur jag tänker och tycker om träning.. inget du behöver ta som kritik eller nått.. men du skrev att du ville ha tips/kommentarer

stor vikt på stången + rätt mat vid rätt tillfälle = större muskel.. kost tips... ät mycke protien...

sänk repsen i marken.. fokusera på viktökningar i alla övningar (utan att tappa utförande).. sen är jag väldigt skeptisk till att sänka vikten som du gjorde i böjen t.ex.... ( den sammalagda vikten du lyfter betyder enligt MIG inget ) när du väl ökat vikten så ska du aldrig lyfta den igen.. utan sikta alltid uppåt

angående quadsträningen.. fokusera på tunga flerledsövningar så som böjvarianter.. hacks.. benpress... slösa inge energi på benspark eller enbens grejer (om du inte har ojämt utvecklade quads) dock tycker jag att lårcurl är en okej övning för hamsen.. men de är en annan femma
tar ditt inlägg som lite mer allmänt och jag håller med dig på det mesta. anledningen till att jag ökat i reps är att jag kört TUNGT ända sen i slutet av augusti fram till nyår och vill därför variera mig och även se hur kroppen reagerar på lite högre reps och jag kan bara säga som ett tips till dig att testa gärna detta en vecka el nått och gå ner i vikter och ligg på 12reps i alla övningar, ger helt annat pump, helt annan känsla i musklerna och dessutom så får jag träningsvärk med lite annan känsla.
det är helt enkelt som två olika övninga känns det som men som sagt jag fokuserar på att bli stark så detta med 12reps är mest ett sidospår som jag själv anser varit väldigt lyckat. sen är det skönt att variera belastningen på muskelfästen och leder en aning.
protein har jag börjat äta mer än innan och ibland drar jag 2 proteinshakar extra utöver maten och ibland 1/dag och ibland om jag ätit riktigt ordentligt så kan det ju hända att jag skippar det.
ang bensparken så är det en övning jag heller inte kört under hela hösten för är själv lite anti men det känns som en rätt okej övning som uppvärmning före knäböjen men som du säger så är det ju inte den bästa och nästa upplägg som kommer i februari så vette tusan om jag ska plocka med den. lårcurlen brukar jag variera så jag kör raka marklyft varannan vecka och den veckan jag kört raka mark brukar jag skippa vanliga marken och köra chins i stället på ryggpasset för då brukar jag ha lite träningsvärk i ryggen redan innan ryggpasset.

Citat:
Ursprungligen postat av Spader Visa inlägg
2 frågor:
varför kör du drag till hakan med ez stång? vart på stången håller du?

kötta på!
får sånt bryt på handlederna med rak stång så därför kör jag med ez, håller så jag får en lite naturligare vinkling med tummarna pekandes innåt mot magen och uppåt om du förstår hur jag menar, provat med rak stång flera gånger men diggar det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Spader Visa inlägg
håller med att du borde höja vikten och sänka repsen i marklyft. satsa på 1-6 reps. värt att testa!
ja svaret har du ovanför sen som en motfråga så -handlar det inte lite om vad man vill ha ut av träningen vilket repsantal man ska köra på? sen om du inte testat att ligga runt 12reps på slutet så testa det. själv har jag kört max 10or senaste åren jag tränat och det är enligt mig stor skillnad på att ligga runt 8 eller köra 12reps. som sagt så är ju detta bara ett sidospår och ska köra tyngre om bara några dagar men för mig som nästan alltid kört tungt så har detta varit nyttigt för jag har åxå märkt att jag tappat väldigt mycket av uthålligheten som jag märker stor skilland på idag jämfört med första passen jag körde i jauari då gick första 6repsen lätt men sen va det som att gå in i en vägg och sista 3 fick jag verkligen skrika ur mig om jag skulle ha en chans, idag är det lättare att genomföra alla 12.
dessutom får man lite perspektiv åxå för jag har tidigare kanske kört 5or på 90(dec-07) i marken och nu körde jag en 12a och så brutalt mycket starkar är jag inte men kul att se att det går så nästa gång jag ska köra en 5a så vet jag ju att jag klarar 90kg 12ggr så därför kanske jag kommer sikta på en 5a på 110-120kg istället. jaja jag svamlar endel nu känns det som så tur att det är min egen journal jag skriver i =)

och kul att ni tar er tid att skriva och ge mig något att fundera på, fortsätt med det!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-26, 13:54   #58
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
ja svaret har du ovanför sen som en motfråga så -handlar det inte lite om vad man vill ha ut av träningen vilket repsantal man ska köra på?
ja så klart... men jag utgår från att du vill öka din muskelmassa.. vill du ha pump varje pass? visst är de trevligt... MEN ett lyckat pass är inte då du har pump... ett lyckat pass är då du gjort styrkeökningar..


nu menar inte jag att du ska ligga på låga reps hela tiden i allt.. men i mark anser jag att de är överlägset.. även om du ligger på högre reps bör styrkeökningar vara i fokus
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-26, 15:04   #59
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
ja så klart... men jag utgår från att du vill öka din muskelmassa.. vill du ha pump varje pass? visst är de trevligt... MEN ett lyckat pass är inte då du har pump... ett lyckat pass är då du gjort styrkeökningar..


nu menar inte jag att du ska ligga på låga reps hela tiden i allt.. men i mark anser jag att de är överlägset.. även om du ligger på högre reps bör styrkeökningar vara i fokus
ja förtillfället så gäller ju samma sak som när jag kör tungt, försöker hela tiden öka såklart. va inte att jag va ute efter pump som jag börja köra 12 utan bara för att variera mig men jag har nog aldrig tidigare fått riktigt pump i musklerna och tyckte därför att det va en kul bieffekt =) men att öka från 90/5 till 90/12 måste väl räknas som en bra styrkeökning ändå?
men visst ska det bli skönt att ta en rejält tung vecka nu i början av februari
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 13:34   #60
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Hej alla glada! Idag började jag faktiskt seriöst fundera på några vilodagar men pallrade mig iväg till gymmet ändå och när jag väl va där så va det full fart som vanligt och känndes riktigt fräsh även om jag va seg som fan innan jag kom dig. lite märkligt faktiskt, här kommer passet!

Lutande hantelpress 17,5/12 + 22,5/12 + 25/12
Hantelpress 22,5/12 + 25/12
Liggande kabelflyes 12,5/12 + 15/12 riktigt tungt med nästan helt raka armar!
Smalbänk 50/12 + 50/12
Liggande franskpress 30/12 + 35/12
Ez stångcurl 25/12 + 35/12 + 40/11
Sittande hammerhantelcurl 12,5/12 + 12,5/8

känns som ett riktigt bra pass, tänkt köra klart denna vecka med 12reps sen ta ca3-4dagar vila sen 3riktigt tunga pass sen köra vidare runt 8reps, kommer byta ut nån enstaka övning och funderar på att byta plats på biceps till rygg dagen, mage till bröstdagen och axlar till bendagen istället. övningar som jag ska byta ut har jag bara lite funderingar på, kommer nog lägga in en 4de övning på rygg men är inte säker än.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)