Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-13, 11:53   #31
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
akerstrom, du byter bild oftare än jag hinner blanda en ny proteinshake ju =)

tack för stödet, tycker själv åxå att det ser skapligt ut och är rätt nöjd att rutorna är kvar trots att jag ökat 5kg sen i sommras. vägde mig för skojs skull före jag skulle duscha förrut och kan väl tillägga att jag alltid annars väger mig nypissad på morgonen men detta var efter träningen + 4dl gainer och vägde idag 87,9 och det är all time high vilket jag iofs haft i princip varenda gång jag vägt mig senaste halvåret. satsar ju på att ha passerat 90 innan 1maj och det ser ju ut att bli en skapligt lätt match om jag fortsätter såhär.
Hahaha jo men tyckte bilden jag hadde innan var lite konstig:P
som du ser så tycker jag att Lou ferrigno är bra, han är ju en bra förebild för oss långa:P han var ju 198cm med 125kg muskler!!

Skönt att det har lossnat för dig med vikten! 2.1kg till nu då, kommer gå fort..
snart är målet 100kg
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 01:04   #32
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
jepp snart 90 och då höjs ju målet =) det är så det ska vara, sätt upp ett mål, klara det och sätt upp ett nytt!

sitter och skissar på ett nytt träningsschema då jag inte tycker att: bröst, axlar och triceps på samma pass är någon värre hit. anledningen är främst att mixa bröst och axlar, har ingen kraft alls i axlarna om jag kör dom efter bröstet så tänkte flytta om lite. slänger in det nya schemat som jag funderar på att köra på, vill gärna ha era åsikter här och tips på vad som kan göras bättre, detta är nog det jag kan komma på som jag tror skulle kunna funka bäst:

Pass 1
Bröst Hantelpress el. Bänkpress 3*12
Hantelpress snedbänk 3*12
Flyes bänk el. i kabel 3*12
Triceps Franskpress el. Dips 3*12
Smalbänk 3*12
Biceps Stångcurl 3*12
Hammercurl m hantlar 2*12

Pass2
Ben Benspark 3*12
Knäböj el. Benpress 3*12
Raka marklyft 3*12
Vadpress 3*12
Mage Ropecrunches el. Hjulet 3*12
Magmaskin el. Benlyft 3*12

Pass3
Rygg Marklyft el. T-bar rodd 3*12
Chins el. Latsdrag bakom nacken 3*12
Frivändningar 3*12
Axlar Militärpress 3*12
Drag till hakan 3*12
Framåtlutande Hantellyft i sidled 3*12

kommer fortsätta att träna varannan dag då jag tycker det är helt perfekt och man blir dessutom inte så beroende av vad man kört passer innan eftersom man fått vila upp sig en dag emellan. kom gärna med förslag på övningar jag skulle kunna byta ut. ska fortsätta på 12reps ett tag till eftersom det tar så förbannat bra fortfarande och ger en helt annan känsla än att köra tungt, dock kommer det nog inte dröja länge innan jag ligger och pressar med lågreps igen för det är ju skönt men på ett annat sätt.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 08:05   #33
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
såg lätt ut, vad maxar du? fattar inte detta med att alla drar så jävla mycket i mark... lastade på 130 häromdagen men fick faan inte upp det, dock klarar jag 130 i knäböj med skapligt djup, dock inte ass to the gras men iaf parallell. är det så att det är längden som ställer till det för mig eller är det att jag kört det för lite eller är jag bara dyngsvag i den övningen, ja jag vet inte
nu quotar jag dig från träningsfilms-tråden.... vill inte ta diskussionen där... men du.. tänk inte på längden som ett handikap.. redan där sätter du käppar i hjulet för dig... träna mark varje/varannan vecka och försök öka så kommer vikterna flyga upp tillslut! 1kg+1kg+1+1+1+1 vecka ut och vecka in = massor

jag anser mig vara lång (194) även om du är en bra bit längre så är jag mycke längre än de flesta här.. och ändå hyffsad i mark efter bara 1 år och ett par månader (222.5kg x 3 reps)

bara ett litet tips så där lycka till! och fortsätt med marken även om de känns jobbigt nu
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 08:15   #34
DANNE1988
Registered User
 
DANNE1988s avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna, Sverige
Inlägg: 1 213
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
nu quotar jag dig från träningsfilms-tråden.... vill inte ta diskussionen där... men du.. tänk inte på längden som ett handikap.. redan där sätter du käppar i hjulet för dig... träna mark varje/varannan vecka och försök öka så kommer vikterna flyga upp tillslut! 1kg+1kg+1+1+1+1 vecka ut och vecka in = massor

jag anser mig vara lång (194) även om du är en bra bit längre så är jag mycke längre än de flesta här.. och ändå hyffsad i mark efter bara 1 år och ett par månader (222.5kg x 3 reps)

bara ett litet tips så där lycka till! och fortsätt med marken även om de känns jobbigt nu
exakt! på marklyften så tränar jag med att, 5x5 på 150kg, sen +1kg varje gång jag kör marklyft.
DANNE1988 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 14:45   #35
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
jepp, ska helt klart bli rejält mycket starkare i mark det är ett som är säkert, känns som det är korsrygg som är den svaga länken för tillfället och det är klart att det är mycket som ska fällas upp eller hur man ska säga. tack för tipsen och 3*222,5 är ju gruvligt bra, hoppas jag kan komma i närheten av det nån gång =)

edit: Mapa vad tycker du om nya träningsschemat?
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 18:10   #36
yaska
Registered User
 
yaskas avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Halmstad
Inlägg: 233
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
ska fortsätta på 12reps ett tag till eftersom det tar så förbannat bra fortfarande och ger en helt annan känsla än att köra tungt, dock kommer det nog inte dröja länge innan jag ligger och pressar med lågreps igen för det är ju skönt men på ett annat sätt.
Så länge du varierar intensiteten så är det ju superbra! Själv brukar jag byta när ökningarna blir sega.. Bara att köra hårt!!
yaska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-14, 18:38   #37
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
eftersom att du fråga mig så....

jag tycker att de är för mycket set för varje muskelgrupp.. om jag fick bestämma så skulle jag halvera typ.. mer är inte bättre.. och satsa på att öka vikterna och/eller repsen varje gång istället... yaska menar att intensiteten bör varieras.. de kan jag delvis hålla med om.. jag tycker att man kör stenhårt tills man inte orkar öka mer..sen tränar man väldigt lugnt i 1-2 veckor... däremot tror jag inte att låg intensitet i en längre period är effektivt för bygge

men jag förespråkar nu mer lågvolym/hög intensitet och frekvens.. alla tror inte på de.. men jag av egna erfarenheter att de fungerar
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-16, 12:23   #38
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
tack för peppningen Yaska och Mapa det VAR för många set, hehe här kommer gårdagens pass på nya schemat:

Hantelpress 22,5/12 + 22,5/12 + 25/12 riktigt jobbigt
Lutande hantelpress 25/12 + 22,5/12 orkade absolut inte ett set till
Kabelflyes 17,5/12 + 17,5/12 samma här orka inte 3 set
Liggande franskpress 25/12 + 35/12 + 35/12
Pushdown m brett grepp 40/12 + 50/12 samma här räckte gott och väl med 2set
Ez-stång curl 20/12 + 30/12 + 30/12 (körde ju biceps förra passet åxå)
Stående hammercurl m hantlar 10/12 + 12,5/12 tog riktigt bra.

idag som är dagen efter har jag en extrem träningsvärk i bröstet vilket inte kommer allt för ofta, riktigt gött med hantelpress istället för bänkpress, tar mycket bättre på bröstet och mindre på framsida axlar för mig. idag vila imorgon BEN
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-16, 18:25   #39
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
tack för peppningen Yaska och Mapa det VAR för många set, hehe här kommer gårdagens pass på nya schemat:

Hantelpress 22,5/12 + 22,5/12 + 25/12 riktigt jobbigt
Lutande hantelpress 25/12 + 22,5/12 orkade absolut inte ett set till
Kabelflyes 17,5/12 + 17,5/12 samma här orka inte 3 set
Liggande franskpress 25/12 + 35/12 + 35/12
Pushdown m brett grepp 40/12 + 50/12 samma här räckte gott och väl med 2set
Ez-stång curl 20/12 + 30/12 + 30/12 (körde ju biceps förra passet åxå)
Stående hammercurl m hantlar 10/12 + 12,5/12 tog riktigt bra.

idag som är dagen efter har jag en extrem träningsvärk i bröstet vilket inte kommer allt för ofta, riktigt gött med hantelpress istället för bänkpress, tar mycket bättre på bröstet och mindre på framsida axlar för mig. idag vila imorgon BEN
F*n stark i pressarna! Kör hårt!!

Men har 3 frågor bara:

1. Vad är pushdown med brett grepp?

2. Räknar du med stången Ez-stången i curlen?

3. Hur kör du hantellyft åt sidan?, kom å tänka på det idag när jag körde idag.
Jag kör med någorlunda böjda armar och håller imot på vägen ner. du sa ju att jag nästa låg lika som dig i hantelyft åt sidan, men om du kör med raka armar är du mycket starkare!

hehe kanske lite dryga frågor men undra bara
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 14:10   #40
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Akerstrom: Är rätt nöjd med pressarna med tanke på att jag inte kört tyngre än 30kg hantlar när jag träna tungt så en 12a på 25 känndes riktigt bra, dock känns det fortfarande rejält i bröstet idag me.

1. http://www.exrx.net/WeightExercises/...BPushdown.html denna övning med brett grepp, alltså typ 10-20cm bredare än axelbredd, tar lite annorlunda men skönt =)
2. jepp, räknar ez som 10kg och vet att det va riktigt låga vikter där men som jag skrev så iom omkastningen i schemat blev det två bicepspass på raken så tog det lugnt.
3. har en aning böjda armar men det är inte mycket. träffar axeln bättre ju rakare armar jag har känns det som men har dom inte helt raka för att det känns åxå konstigt så lätt böjda känns bäst och där är jag inte speciellt stark =) långa armar = lång hävarm inte vår paradövning direkt =) brukar nog köra med 10kg el 12,5kg hantlar om jag kör lättare med fler reps.
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 14:15   #41
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Dagens benpass, lite lugnare än förra men höll inte direkt igen heller.

Benspark 30 + 40 + 50kg * 12reps ganske lätt men tog det som uppvärmning
Knäböj 60 + 70 + 70kg * 12reps sänkte vikten med 10kg sen sist men klara iaf 12reps denna gång =)
Raka marklyft 60 + 70 + 60 * 12reps känndes tungt redan från böjan men baksida lår är seg så inga problem att kämpa upp vikten.
Vadpres 60/12 + 60/12 + 60/14
"Hjulet" m skivstång 10 + 10 reps
Magmaskin, fulltmagasin/12 + fm/12

Känns gött nu iaf och ska laga iordning lite mat och vila lite innan det bär av till jobbet!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-17, 16:20   #42
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Akerstrom: Är rätt nöjd med pressarna med tanke på att jag inte kört tyngre än 30kg hantlar när jag träna tungt så en 12a på 25 känndes riktigt bra, dock känns det fortfarande rejält i bröstet idag me.

1. http://www.exrx.net/WeightExercises/...BPushdown.html denna övning med brett grepp, alltså typ 10-20cm bredare än axelbredd, tar lite annorlunda men skönt =)
2. jepp, räknar ez som 10kg och vet att det va riktigt låga vikter där men som jag skrev så iom omkastningen i schemat blev det två bicepspass på raken så tog det lugnt.
3. har en aning böjda armar men det är inte mycket. träffar axeln bättre ju rakare armar jag har känns det som men har dom inte helt raka för att det känns åxå konstigt så lätt böjda känns bäst och där är jag inte speciellt stark =) långa armar = lång hävarm inte vår paradövning direkt =) brukar nog köra med 10kg el 12,5kg hantlar om jag kör lättare med fler reps.

Okey Tack för svaren! Hantellyft åt sidan är som sagt inte dom långas paradövning!!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-18, 16:18   #43
akerstrom
Registered User
 
akerstroms avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: Skåne
Inlägg: 690
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
Akerstrom: Är rätt nöjd med pressarna med tanke på att jag inte kört tyngre än 30kg hantlar när jag träna tungt så en 12a på 25 känndes riktigt bra, dock känns det fortfarande rejält i bröstet idag me.

1. http://www.exrx.net/WeightExercises/...BPushdown.html denna övning med brett grepp, alltså typ 10-20cm bredare än axelbredd, tar lite annorlunda men skönt =)
2. jepp, räknar ez som 10kg och vet att det va riktigt låga vikter där men som jag skrev så iom omkastningen i schemat blev det två bicepspass på raken så tog det lugnt.
3. har en aning böjda armar men det är inte mycket. träffar axeln bättre ju rakare armar jag har känns det som men har dom inte helt raka för att det känns åxå konstigt så lätt böjda känns bäst och där är jag inte speciellt stark =) långa armar = lång hävarm inte vår paradövning direkt =) brukar nog köra med 10kg el 12,5kg hantlar om jag kör lättare med fler reps.
Men börjar du framför kroppen eller brevid?
satt å läste i bestof delen att man ska börja brevid kroppen! så ska nog sänka vikten i sidolyft och köra
SUPER strikt!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-18, 23:29   #44
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
Citat:
Ursprungligen postat av akerstrom Visa inlägg
Men börjar du framför kroppen eller brevid?
satt å läste i bestof delen att man ska börja brevid kroppen! så ska nog sänka vikten i sidolyft och köra
SUPER strikt!
jag brukar ha extremt liten framåtlutande position och ha hantlarna framför kroppen men tipsas det om att ha dom längs sidan ska det såklart testas. kan tillägga att träningsvärken har infunnit sig mestadels på baksida lår och där är den rejäl. får se hur det går imorgon om jag ska byta ut marklyft mot t-bar kanske men får se. rygg och axlar imorgon!

kan åxå tillägga att det är inge roligt att sitta mycket när man har rejäl träningsvärk i baksidan lår, har idag åkt 40mil i bil till huvudstaden och sen suttit på brorsans examen (polis) i 2h sen 40mil hem igen och det känns som det kryper i benen nu men ska kasta mig i säng så jag får vila lite och se om träningsvärken i ryggen släpper för det kan va skönt eftersom det är ryggdag imöra =)
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 17:24   #45
ChrisDEFC
Registered User
 
ChrisDEFCs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Värmland
Inlägg: 7 345
träningsvärken i rygg och baksida lår hade INTE släppt idag så det fick bli lite byte av övningar, palla inte med att köra mark idag igen med raka mark förra passet som tog såpass bra. dessutom lite lägre vikter idag för att få det att flyta.

Chins: 12 + 10 + 6
T-bar row: 50/12 + 50/12 + 60/10
Frivändningar 45/10 + 45/12 (explossivt)
Militärpress: 30/12 + 40/12 + 30/12 strikt!
Drag till hakan m ez: 20/12 + 25/12 + 25/12 låga vikter men det tog allt...
Framåtlutande hantellyft i sidled: 5/12 + 7/12 + 9/12 ska börja lite tyngre nästa gång.

en vilodag imorgon utan jobb eller nått, känns välbehövligt så ska njuta av den, känner att det vore skönt att va fri från träningsvärk på mån kväll när det är bröst och armar. kör hårt alla som läser så ska jag skärpa mig lite nästa pass!
ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)