Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-07, 19:35   #301
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Amerikanska militären har kravallträning i sin standardutbildning, man bär normalt inte vapen vid kravaller. Det är civila lagar som gäller om man inte har deklarerat undantagstillstånd.
Kan du lova mig att det blir ingen upprepning av Ådalen 1931? Hehe, jobbar med en grej och läste nyss om detta.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 19:40   #302
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
1. Missade du det som hände utanför Vita Huset häromveckan? Generaladvokatsekreteraren William Barr beordrade federal polis (nästa steg upp är nog militären) att "skjuta" (om än med mindre skadliga medel än faktisk skarp ammunition) på fredliga demonstranter bara för att presidenten skulle kunna utföra sitt PR-stunt vid någon kyrka med en bibel han höll uppochner.
Rätt milsvid skillnad på att beskjuta fredliga demonstranter och att avlägsna detsamma ifrån det område som presidenten ska färdas.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
2. För att Commander-in-Chief beordrat dem? Varför skulle diverse miljontals tyskar gått med på alla hemskheter som ett par högre uppsatta herrar beslutade om? Jag påstår INTE nu att det kommer att bli samma utsträckning av antalet döda. Men man vet aldrig. Det återstår att se när det börjar närma sig november månad med valår och allt.
Löjlig att ens göra den liknelsen

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Jag hoppas du håller med mig om att President Trump är en "ditcator wanna-be". Annars skulle han aldrig ha talat så gott om Nordkoreas, Venezuelas och Brasiliens diktatorer som han gjort och fortfarande gör. Putin rövslickar han på grund av låneskulder.
Att han har ett gillande för starka ledare är uppenbart.

Maduro har han infört sanktioner mot och stödjer den utmanande kandidaten så ser inte hur du menar han talar gott om denna?

Putin har han även där inför sanktioner samt beväpnat Ukraina med med avancerade vapen, så hur smörar han där?

Nordkorea är han överallt och svamlar :p
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 19:40   #303
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Kan du lova mig att det blir ingen upprepning av Ådalen 1931? Hehe, jobbar med en grej och läste nyss om detta.
Du kan ju söka på träningsfilmer på YT.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 20:04   #304
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Ja det var ju oväntat att dagens "demonstration" i Göteborg skulle medföra kravaller och plundring.

https://twitter.com/i/status/1269694058001285122
__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 20:12   #305
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Baskagge Visa inlägg
Ja det var ju oväntat att dagens "demonstration" i Göteborg skulle medföra kravaller och plundring.

https://twitter.com/i/status/1269694058001285122
Dessa människor måste vara bland de mest bortskämda i världen. Har vuxit upp hela sitt liv utan att krav ställs på dem, sen får de för sig att de är offer och att Sverige är skyldiga dem någonting.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 20:55   #306
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Rätt milsvid skillnad på att beskjuta fredliga demonstranter och att avlägsna detsamma ifrån det område som presidenten ska färdas.



Löjlig att ens göra den liknelsen



Att han har ett gillande för starka ledare är uppenbart.

Maduro har han infört sanktioner mot och stödjer den utmanande kandidaten så ser inte hur du menar han talar gott om denna?

Putin har han även där inför sanktioner samt beväpnat Ukraina med med avancerade vapen, så hur smörar han där?

Nordkorea är han överallt och svamlar :p
Jag tror det är viktigt att skilja på vad han personligen gör genom direkta beordringar till militär och via "executive orders" och vad den amerikanska Kongressen gör efter eget måfå.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 21:39   #307
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Dessa människor måste vara bland de mest bortskämda i världen. Har vuxit upp hela sitt liv utan att krav ställs på dem, sen får de för sig att de är offer och att Sverige är skyldiga dem någonting.
Du fokuserar på fel människor. Vandalerna bryr sig bara om sin grupps egenintressen, de är erövrare. Svennebananer som godhetssignalerar, instigerar och rättfärdigar detta är de som bör ställas till svars.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 21:47   #308
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Du fokuserar på fel människor. Vandalerna bryr sig bara om sin grupps egenintressen, de är erövrare. Svennebananer som godhetssignalerar, instigerar och rättfärdigar detta är de som bör ställas till svars.
Du tror inte det var vissa invandrare men framför allt svennebananer som börjar krossa skyltfönster? Känns som klassiska vänsterextremister som passar på att krossa kapitalet genom att slå sönder skyltfönster.

Kan tänka mig att de tyckte det var väldigt jobbigt att en svart kille försökte stoppa dem där (bra civilkurage). Skulle sett jobbigt ut för dem om han blev nedsparkad och det filmades.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 21:50   #309
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Du tror inte det var vissa invandrare men framför allt svennebananer som börjar krossa skyltfönster? Känns som klassiska vänsterextremister som passar på att krossa kapitalet genom att slå sönder skyltfönster.

Kan tänka mig att de tyckte det var väldigt jobbigt att en svart kille försökte stoppa dem där (bra civilkurage). Skulle sett jobbigt ut för dem om han blev nedsparkad och det filmades.
Tro det eller ej, men jag syftade inte på rasen hos de som vandaliserar och plundrar.

Kriminella. Folk som uppmuntrar kriminellt beteende för att det ger godhetspoäng. Åtminstone har de kriminella något skin in the game, ni är bara ormar.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 22:02   #310
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Tro det eller ej, men jag syftade inte på rasen hos de som vandaliserar och plundrar.

Kriminella. Folk som uppmuntrar kriminellt beteende för att det ger godhetspoäng. Åtminstone har de kriminella något skin in the game, ni är bara ormar.
Vi? Aldrig röstat vänster i mitt liv och tycker generellt att man måste ta till tuffare tag mot en stor mängd brottslighet förutom narkotika där jag tycker det borde ändra synsätt.

Jag tycker även att man skall vara tuff mot de som mördar någon som polisman i USA och att man inte skall komma undan med det så som man ofta gör nu.


Sedan att man kör copy paste på åsikter och försöker föra över det i Sverige är väl lite löjligt precis som du och Klein verkar köra copy paste på amerikanska åsikter också, fast andra då.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 22:08   #311
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Vi? Aldrig röstat vänster i mitt liv och tycker generellt att man måste ta till tuffare tag mot en stor mängd brottslighet förutom narkotika där jag tycker det borde ändra synsätt.
Samtliga riksdagspartier i Sverige är vänster så nu får du spilla ut bönburken.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 22:12   #312
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Vi? Aldrig röstat vänster i mitt liv och tycker generellt att man måste ta till tuffare tag mot en stor mängd brottslighet förutom narkotika där jag tycker det borde ändra synsätt.

Jag tycker även att man skall vara tuff mot de som mördar någon som polisman i USA och att man inte skall komma undan med det så som man ofta gör nu.


Sedan att man kör copy paste på åsikter och försöker föra över det i Sverige är väl lite löjligt precis som du och Klein verkar köra copy paste på amerikanska åsikter också, fast andra då.
Vad för åsikter copy pastear jag? Att man inte ska rättfärdiga våldsamma upplopp, plundringar och mord med att en rånare dödades på andra sidan jorden? Finns såvitt jag vet ingen upphovsrätt på åsikter, jag vet förövrigt inte vad det har för påverkan på deras kvalitet, eller vilken roll det spelar när folks egendom och liv förstörs och det blir mer socialt accepterat för var dag.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 22:21   #313
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
https://www.aftonbladet.se/tv/a/3120...ives-matter-ur

Vars är based stickman när man behöver honom?

Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 22:27   #314
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Samtliga riksdagspartier i Sverige är vänster så nu får du spilla ut bönburken.
Visst på ett sätt är det så och de två stora partierna i USA är höger.

Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Vad för åsikter copy pastear jag? Att man inte ska rättfärdiga våldsamma upplopp, plundringar och mord med att en rånare dödades på andra sidan jorden? Finns såvitt jag vet ingen upphovsrätt på åsikter, jag vet förövrigt inte vad det har för påverkan på deras kvalitet, eller vilken roll det spelar när folks egendom och liv förstörs och det blir mer socialt accepterat för var dag.
Jag håller med dig; förutom de som verkligen brinner för det eller är extremvänster så känns det som det är många instragram-människor ute nu också. I corona-tider dessutom.

Sedan har vi ibland lite minikravaller där barer attackeras och totalförstörs för att två fotbollslag möts så det kan man också sätta i proportion.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-07, 22:35   #315
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Visst på ett sätt är det så och de två stora partierna i USA är höger.
Demokraterna betjänar djävulen och republikanerna duger inte till stort mycket mer än att posera så höger nej.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)