Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-06-04, 10:18   #196
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Majoriteten av amerikanare är för att sätta in militären för att hjälpa polisen.

https://www.forbes.com/sites/nichola...w#19ed93a02417
Absolut. Borde fan skjutas hårda på folk som inte släpper fram polis och brandkår.
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 10:48   #197
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Glöm inte posta en svart bild på Instagram eller checka in i Stockholm på Facebook. Det hjälper verkligen mot den systematiska rasismen på andra sidan jorden. Jag lovar.

Tog bort varenda jävla idiot på mina sociala medier jag såg göra detta som inte är från USA. Lika idiotiskt som att rösta på F!.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 10:52   #198
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det som stör mest är att folk egentligen inte bryr sig eller så har de ingen dessto mera information än att många andra har en svart låda. Samma människor skulle kunna ha en vit, orange eller grön låda om andra hade det
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 10:57   #199
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Tog bort varenda jävla idiot på mina sociala medier jag såg göra detta som inte är från USA. Lika idiotiskt som att rösta på F!.
+1! Jag är ordagrant allergisk mot denna typen av människor. Killen nedan slog verkligen huvudet på spiken om dessa.

Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 10:59   #200
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Det var väl i tisdags man skulle ha en svart bild? Vit igår? Är det gul som gäller idag eller är vi tillbaka till regnbågen?
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 10:59   #201
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Glöm inte posta en svart bild på Instagram eller checka in i Stockholm på Facebook. Det hjälper verkligen mot den systematiska rasismen på andra sidan jorden. Jag lovar.

Tog bort varenda jävla idiot på mina sociala medier jag såg göra detta som inte är från USA. Lika idiotiskt som att rösta på F!.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jag var riktigt sugen på att diskriminera lite svarta idag men sen såg jag min datorskärm innan jag startat den och kom på andra tankar. Tror faktiskt det fungerar.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 11:21   #202
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Majoriteten av amerikanare är för att sätta in militären för att hjälpa polisen.

https://www.forbes.com/sites/nichola...w#19ed93a02417
Frågan är om det verkligen behövs att sätta in annan militär än att man mobiliserar fler ur National Guard. Det har gjorts innan men även i LA så var det ganska få mot antalet National Guard och frågan är om de faktiskt behövdes. Det är ett ganska stort steg som kan slå väldigt fel.

I del stater verkar det bara handla om att mobilisera de resurser man har.
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 11:23   #203
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
"white silence = violence".
Då är det fan illa!
Att det skulle vara våld om en vit människa inte vrålar sig hes är ju bara rent skitsnack. Denna snutflickan är sannolikt miljöpartist eller vänsterpartist. Dvs en känslostyrd flicka utan kapacitet till förnuft.
40plus är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 11:39   #204
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Du är lika värdelöst informerad som alltid.

Alla bevis visar att Ahmaud Arbery var i huset flera gånger tidigare, inklusive den dag han dog. Flera tusen dollar i utrustning hade blivit stulna tidigare. McMichaels visste allt om Arberys historia, hans vapendom och stölddom eftersom den äldre hade personligen varit med i hans tidigare utredningar då han var tidigare polis. Att Arbery var ute och joggade är ju bullshit bara av faktumet att han befann sig vid andra sidan stan och inte ens hade löparskor på sig.

Han joggade inte ens innan han blev tagen på bevakningskameran till huset och sen flydde han eftersom han blev konfronterad och påkommen mitt under en pågående kriminell handling, medan han var under skyddstillsyn. Sen sprang Arbery längden av ungefär en fotbollsplan mot McMichael den yngre för att försöka brotta ner honom och ta hans hagelgevär. Då har man faktiskt all rätt i världen att skjuta en kriminell skithög i självförsvar.
Och om någonting så visade den händelsen att det sker rasism mot vita och att du tycks stödja det.

Här har du en video som summerar fakta om det och som gör det tämligen omöjligt att skylla det på någon rasism mot svarta, snarare tvärtom: https://www.youtube.com/watch?v=vcB6l3r0E04
Blev han konfronterad och påkommen? Av vem?

Hur kände de två som var inblandade i skjutningen igen Arbery och framför allt hur visste de att han vid den tidpunkten sprang från något brottsligt?
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 11:48   #205
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Jag kan hålla med om att det bästa nog vore att Polisen inte deltar. Men det är en oerhört jävla stor skillnad att sympatisera med ett budskap om att alla liv spelar roll.
Jamen herregud, vilket modigt budskap det där var! Vilken styrka!
Så viktigt att folk får höra ett sånt viktigt budskap som folk aldrig hört förut och att vi struntar i att det är corona-tider och finns regler som alla övriga medborgare tvingas följa.

Fan. Det här visar bara på hur infantil och efterbliven en vänsterhjärna är. "Rädda världen!", "Mat åt alla barn!" , "Ingen ska behöva va ledsen!". Det är bara känslor för hela slanten, skit i logik eller förnuft.

Sen tror ju vänstern inte ens själva tror på den där skiten.
Skummade igenom Twitter där folk tycker att jag som vit ska ta på mig all världens skulder och bli nedslagen och helst dö om jag inte inställer mig till indoktrineringen.

Ens liv spelar bara en roll så länge man ställer in sig i den fanatiska värdegrunden där det också finns en utpräglad hierarki där lägst står vita CIS-män, sen män av andra färger, sen vita kvinnor, svarta kvinnor och högst upp står homosexuella och snubbar som huggit av sitt könsorgan för att bli någon slags androgyn utomjording.
Den riktiga rasismen hittas faktiskt i den moderna vänstern.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 12:22   #206
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Blev han konfronterad och påkommen? Av vem?

Hur kände de två som var inblandade i skjutningen igen Arbery och framför allt hur visste de att han vid den tidpunkten sprang från något brottsligt?
Som sagt, han hade setts gå in i huset på bevakningskameror förut och vid tillfället han dog så hade han setts gå in i huset, vilket är olaga intrång.
Då har man rätten att göra ett envarsgripande och sen antog de väl att han hade stulit grejer igen. Sen började Arbery slänga knytnävar och ta hagelgeväret och då har man naturligtvis all rätt i världen att skjuta honom i självförsvar även om vänstermedia vill få det till att han dog för att det finns systematisk rasism.

Lägg därtill att Arbery kom från en familj med flera kriminella, där fler än han själv haft problem med lagen och har suttit i fängelset medan McMichaels aldrig haft problem med lagen och att fadern själv var tidigare polis som varit med i hans fall och visste vem Arbery var och att den yngre fått en pistol stulen tidigare som han rapporterade till polisen. Är du intresserad så kan du ju kolla på Stefan Molyneuxs två videoklipp om fallet.

Men notera hur vänstern alltid ska utmåla kriminella svarta som några slags oskyldiga änglar och offer.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 12:53   #207
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Som sagt, han hade setts gå in i huset på bevakningskameror förut och vid tillfället han dog så hade han setts gå in i huset, vilket är olaga intrång.
Då har man rätten att göra ett envarsgripande och sen antog de väl att han hade stulit grejer igen. Sen började Arbery slänga knytnävar och ta hagelgeväret och då har man naturligtvis all rätt i världen att skjuta honom i självförsvar även om vänstermedia vill få det till att han dog för att det finns systematisk rasism.

Lägg därtill att Arbery kom från en familj med flera kriminella, där fler än han själv haft problem med lagen och har suttit i fängelset medan McMichaels aldrig haft problem med lagen och att fadern själv var tidigare polis som varit med i hans fall och visste vem Arbery var och att den yngre fått en pistol stulen tidigare som han rapporterade till polisen. Är du intresserad så kan du ju kolla på Stefan Molyneuxs två videoklipp om fallet.

Men notera hur vänstern alltid ska utmåla kriminella svarta som några slags oskyldiga änglar och offer.
Hade han setts gå in i huset av dem den dagen eller hade de på annat sätt blivit meddelande att han just vid det tillfället hade brutit mot lagen? Det som krävs för att man får göra ett envarsgripande i Georgia.

Samt om de visste vem Arbery var varför hade de inte anmält honom tidigare om de också visste att det var han som gjort inbrott i kvarteret?

Sedan låt oss ponera en hypotetisk situation om att en svart man faktiskt var ute och joggade på riktigt men att han i detta fallet har en concealed carry lagligt. Två vita män i en pick-up (i Georgia) försöker stoppa honom och han blir rädd och springer åt andra hållet de kör runt honom, stannar och mannen går ut på förarsidan med ett hagelgevär och den svarta killen springer runt på andra sidan. Mannen med hagelgevär genskjuter honom och lyfter geväret lite. Den svarta killen drar sitt vapen och skjuter mannen med hagelgevär. Skulle det vara självförsvar?
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 13:35   #208
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Frågan är om det verkligen behövs att sätta in annan militär än att man mobiliserar fler ur National Guard. Det har gjorts innan men även i LA så var det ganska få mot antalet National Guard och frågan är om de faktiskt behövdes. Det är ett ganska stort steg som kan slå väldigt fel.

I del stater verkar det bara handla om att mobilisera de resurser man har.
Jag har absolut ingen aning om det är vad som behövs. Vill bara belysa att vår ensidiga rapportering och åsiktskorridor i Sverige inte stämmer överens med hur man ser på det i det land där det faktiskt händer.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 13:57   #209
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Tokvänstern med Mp i spetsen älskar sånt här, äntligen något att reagera på och visa hur duktig man är.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-04, 14:05   #210
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Då vänder vi på det. Du som stödjer black lives matter tycker därför det är helt okej att människor skjuter poliser, plundrar oskyldig butiksägare, eldar upp hus och till och med snor polishästar samt hindrar övrig blåljuspersonal att göra sitt arbete.

Skön värdegrund.


Sättet du tilldelar honom en åsikt fungerar inte. Allt är inte svar och vitt man är inte alltid för allt eller emot allt.
Hitta inte på grejer nu. Jag stödjer inte BLM för fem öre.

Men ifall svarta i USA uppfattar att de blir negativt särbehandlade av poliser så är jag för att ge dem stöd så de kan få bukt med detta. Även om det inte finns en sådan negativ särbehandling (jag har inte koll nog för att uttala mig säkert om detta) så är det ju uppenbarligen rätt många som är av den åsikten (och inte bara BLM folk). Så det är definitivt något som de behöver sortera ut.

Och om det nu inte är så att de svarta särbehandlas negativt av polisen så behöver ju polisen ändå göra nåt, eftersom de verkar ha en massa rötägg som inte är lämpade alls, och dessutom en kåranda som gör att en hel hög snutar står och tittar på medans en kollega har ihjäl en snubbe.

Det är dock inte ens i närheten av samma sak som att stödja de som passar på att utnyttja detta till att orsaka en massa kaos och våldsamheter.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)